Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 62

Ämne: Native Instruments REA

  1. #1
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage

    Native Instruments REA

    Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråden, känns den felplacerad så kan ni admin/mods flytta den rätt.

    Ville uppmärksamma er på att Native Instruments har rea på det mesta ur sitt sortiment, en rejäl sådan också. Den varar i 10 veckor, så passa på, den gäller så väl nyköp som uppgraderingar.

    Klicka här för hela listan:
    http://www.native-instruments.com/in...rsaryoffers_us


    Själv ska här uppdateras en del. Traktor 3 för 39Euro? Klicketiklick. Blir nog även en del andra godbitar. Till dessa priser är det svårt att motstå. :kaaaka!:

  2. #2
    lappalainen
    lappalainen är inte uppkopplad

    Veteran
    Woah! Traktor 3 upgrade beställd... Funderar på om man ska dra hem en FM7:a också... €99 är ju faktiskt ett snorbra pris.

  3. #3
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Typiskt att dom inte hade Reaktorrea, står ändå på inköpslistan... :hmmm:

  4. #4
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    trevligt ... lite sugen på Absynth ... bland annat

  5. #5
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av spanky
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Typiskt att dom inte hade Reaktorrea, står ändå på inköpslistan... :hmmm:
    Försök hitta en begagnad v3 eller 4 som du sen kan uppgradera. Har du tur kanske du kan hitta någon som säljer v3 billigt och sen köpa uppgradering till 5 för 48 Euro om du nöjer dig med nerladdningsversionen. Boxed kostar iofs inte så mycket mer.

  6. #6
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Försök hitta en begagnad v3 eller 4 som du sen kan uppgradera. Har du tur kanske du kan hitta någon som säljer v3 billigt och sen köpa uppgradering till 5 för 48 Euro om du nöjer dig med nerladdningsversionen. Boxed kostar iofs inte så mycket mer.
    Det är ju en utmärkt ide... :kaaaka!: Jag kommer att ifs att behöva UB versionen för Mac men Native burkar väl inte göra någon skillnad på PC/Mac versioner? Så jag verkligen kan uppgradera även om jag har köpt en v3 för Pc? :hmmm:

  7. #7

    Redaktör
    Skicka ett mejl och fråga. Förmodligen kommer NI ha en uppgraderingsavgift för UB-versionerna, men jag tror inte det ska vara något problem att byta plattform från PC till Mac i sig.

    Själv blir det nog Electronic Instruments 2. Har sneglat på Metaphysical function länge nog nu.

  8. #8
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Fan, jag kanske får lugna mig, det är väl inte sista gången dom har rea antar jag. Jag skulle vilja ha lite tester på hur det sunrrar på en MacBook också innan jag slår till liksom.

  9. #9
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av spanky
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är ju en utmärkt ide... :kaaaka!: Jag kommer att ifs att behöva UB versionen för Mac men Native burkar väl inte göra någon skillnad på PC/Mac versioner? Så jag verkligen kan uppgradera även om jag har köpt en v3 för Pc? :hmmm:
    Vet inte hur det ligger till med PC/MAC, men UB finns inte än. Kommer Q3 2006 enligt dem själva.


    Edit: Hittade sidan där de nämner kostnad osv för UB-uppdatering.

    Compatibility will come in the form of either dedicated Intel-Mac compatibility updates, that will be made available for a small fee (€ 25/ $ 29 each update), or as part of the next version of this product.

    http://www.native-instruments.com/index.php?intelmac_us

  10. #10
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vet inte hur det ligger till med PC/MAC, men UB finns inte än. Kommer Q3 2006 enligt dem själva. Inget specifikt datum satt än tror jag inte.
    Japp, såg det, skulle ju vara Q2 först med det sköts fram... (fram? bak?) :hmmm:

  11. #11
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av spanky
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Japp, såg det, skulle ju vara Q2 först med det sköts fram... (fram? bak?) :hmmm:
    Se posten ovan, han inte ändra innan du svarade. Är nog den sidan man ska hålla ett öga på gällande allt om NI/UB.

  12. #12
    TMB
    TMB är inte uppkopplad
    TMBs avatar
    Veteran
    Haha, Katzen också, du hann före mig

    Tänkte fråga folk här på forumet om de har något att tipsa om när det gäller erbjudandena från NI. Har ju Kontakt 2 själv och förutom de erbjudanden som gäller för alla så har jag även möjlighet att inhandla:

    KONTAKT Experience & Tutorial DVD
    AKOUSTIK PIANO
    ELEKTRIK PIANO
    BANDSTAND
    Battery och samplingslibben Synthetic Drums 1 o 2.

    Jag har Stylus RMX och MicroTonic. Skulle Battery ge några extra fördelar? Absynth är den bra? Någon som har dessa produkter och kan rekommendera/avrekommendera?

  13. #13
    Audible Beauty
    Audible Beauty är inte uppkopplad
    Audible Beautys avatar
    Veteran
    Alla ljud jag hört fårn Synthetic Drums är superba. Skaffa dom även om du inte skaffar Battery.

  14. #14
    provade precis ett demo på Electronic Instruments 2.. Trummaskinen Limelight där har jag förälskat mig i..

  15. #15

    Redaktör
    Det finns en Limelight (föregångaren tror jag) i användarbiblioteket till Reaktor, så kika där om du har Reaktor.

  16. #16

    Redaktör
    Köpte Electronic Instruments 2 igår. Värt €40 för syntarna (speciellt Metaphysical function), men skulle behöva en rejält snabbare dator för att använda mig av effekterna. :/

    Någon som har Synthetic drums 2? Jag funderar på att köpa, men å andra sidan har jag massa trummor redan och även om €50 egentligen inte är så mycket finns det annat att lägga de pengarna på.

  17. #17
    Peo
    Peo är inte uppkopplad
    Peos avatar
    Veteran
    Absynth 3 alldels suverän synth ska du inte tveka på TMB! Har köpt ifrån Native gav 1400:- är mycket nöjd.

  18. #18
    lasselus avatar
    Redaktör
    Slog till med Electronic Instruments 2 och upgrade till Kontakt 2...

  19. #19
    TMB
    TMB är inte uppkopplad
    TMBs avatar
    Veteran
    Asch nu blir jag ju sugen jag med Även fast 1400:- är ett bra pris är det ju rätt mycket pengar för en mjukvarusynt. Fast demosarna lät ju jäkligt bra måste jag säga

  20. #20
    TMB
    TMB är inte uppkopplad
    TMBs avatar
    Veteran
    Absynth 3 beställd...

  21. #21
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    EW Bösendorfer 290, följt av Xgrade till Kontakt2. Rock!

  22. #22

    Redaktör
    Ingen som tänkt köpa Synthetic drums 2 som kan meddela mig om det var värt köpet?

    Kan för övrigt rekommendera den som är sugen på Reaktor att köpa Reaktor 3 eller 4 begagnat och sedan uppgradera till v5 för €60.

  23. #23
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av false messiah
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ingen som tänkt köpa Synthetic drums 2 som kan meddela mig om det var värt köpet?

    Kan för övrigt rekommendera den som är sugen på Reaktor att köpa Reaktor 3 eller 4 begagnat och sedan uppgradera till v5 för €60.
    Jag tycker definitivt både SD 1 & 2 är värda pengarna. Om du redan har SD 1 och är nöjd med den skivan så bör du inte bli besviken på 2an. Sen är det lite avigt, har du redan Reaktor så kan du på egen hand skapa flertalet av de ljud som finns på SD-skivorna, åtminstone till viss del. Men samtidigt är det inspirerande kit. Dessutom, för €39 euro är det inte så mycket att bekymra sig över.

  24. #24
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Går och värker på Absynth, och nu drar det ju ihop sej... Tycker inte demoljuden på NI's sida är så lysande, men det känns som om det finns potential. Är ute efter nåt som kan göra dom där väldigt spöklika ljuden som Kawai K5000 var så bra på... Borde väl dra hem demon och mecka lite, men jag har bara inte tid.

    Do or die?

  25. #25
    TMB
    TMB är inte uppkopplad
    TMBs avatar
    Veteran
    I did. Mest för att Peo raveade och priset Får se hur den är att mecka med nu.

  26. #26

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Peter H
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Går och värker på Absynth, och nu drar det ju ihop sej... Tycker inte demoljuden på NI's sida är så lysande, men det känns som om det finns potential. Är ute efter nåt som kan göra dom där väldigt spöklika ljuden som Kawai K5000 var så bra på... Borde väl dra hem demon och mecka lite, men jag har bara inte tid.
    Alla som köpt Absynth verkar vara nöjda, så det är säkert ett bra val om du är ute efter skumma pads. Fast om det är åt additiv-hållet du vill skulle jag kolla på Camelaudio Cameleon som ett alternativ. Samma blandning av kyla och organiska ljud som är mitt intryck av K5000.

    Men har inte du Reaktor? Kika i såna fall bland patcharna som finns till, bland annat Weedwacker (v3-biblioteket) och de båda granulärsyntarna (Travelizer och Grainstates) tycker jag är fantastiskt bra på spöklika ljud.

    Edit: och jag tycker att Electronic Instruments 2 är vettigt att kika på också i såna fall, Metaphysical function gör konstiga ljudlandskap lätt som en plätt, och Photone har en del resurser.

  27. #27
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Gav upp Reaktor för ett tag framöver, har inte tid. När ungarna blivit lite större så ska jag verkligen ge mej i kast med det. Men just nu så prioriterar jag helt enkelt musik framför ljudkruvande... Kamelen är intressant iaf.

  28. #28

    Redaktör
    Gav upp Reaktor som i sålde, eller gav som i har inte tid? I det senare fallet så kan man ju alltid använda presets.

  29. #29
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Sålde faktiskt, behövde pengarna till lite annat, som är till mer nytta just nu.

    Men jag är helt inställd på att köpa det igen så fort det känns som ens avlägset möjligt att lägga tiden.

    Blev lite avtänd på många av presetsen, gillade inte gui'na alls. I synnerhet alla "groovebox" prylar kändes bara jobbiga att ratta. Gick att göra mycket ballt med, men processen var inte kul...

  30. #30
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Försökt hitta på hemsidan när rean tar slut, men det står bara 10 veckors rea överallt....dåligt... eller är det någon här som hittat ett exakt datum när rean tar slut?

  31. #31
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    10 september i ett mail jag fick. 11'e i nån annons...

  32. #32

    Redaktör
    10 september. På lördag alltså.

    EDIT: filippin!

  33. #33
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Ok...hmm...står lite i valet och kvalet nu...tror nog jag köper en licens för FM7 och kostar på mig en uppdatering för intelmac senare. 99€+25€=124€=1170:- Helt klart överkomligt.

  34. #34
    TMB
    TMB är inte uppkopplad
    TMBs avatar
    Veteran
    Tja, man är ju en köpgalning å gearslut

    Laddat ner Absynth Sound Vol. 1.
    Laddar ner Synthetic Drums 1 och 2 as i write.
    Beställt Battery Studio Drums.

    Sunkigt att deras affär inte tillåter mer än ett köp av nedladdningsbart material åt gången dock.

    Någon som vet var man kan köpa mer tid för att pyssla med musik? ;D

  35. #35
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jag är lite putt på NI faktiskt för de återkom aldrig med supportsvar till mig trots 2-3 försök. Jag köpte den bantade versionen av FM7 som download, bytte datorer och fick problem: installeraren funkade inte med mitt nyare operativsystem. De svarade inte. Så jag kan inte använda ett program jag köpt och de bryr sig inte. Så jag önskar lägga en liten slöja över företaget för att mildra er köphysteri lite. De bryr sig helt enkelt inte så mycket om kunderna. Men jag ska göra ett nytt försök och se om det blir någon respons.

  36. #36
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Det där är tvärr inte unikt PF, vissa har enorma problem med att komma i kontakt med dem verkar det som. Personligen har jag aldrig haft problem, men läst flera historier på KVR om folk som haft strul. Provat deras egna supportforum?

  37. #37
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Minns inte om jag har provat det, nu mailade jag dem iaf och fick en bekräftelse med ett ärendenummer. Tvivlar dock på att de svarar.

  38. #38
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Har bara kontaktet dom en gång, men då fick jag svar rätt så snabbt. Dom kanske snäppt upp supporten på sistone, dom har ju lite högre profil nu känns det som...

  39. #39
    TMB
    TMB är inte uppkopplad
    TMBs avatar
    Veteran
    Ja, misshandla kunders problem är ett perfekt sätt att slippa sälja fler produkter. Jag har inte behövt kontakta dem ännu som tur är.

  40. #40
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Det blev respons, halleluja! Bort med slöjan och watch as I höjer Native Instruments till skyarna igen, som vanligt, för nu funkar min FM7 Express igen. Jäklar vad trevligt att höra den igen. En totalt sett perfekt förenkling av FM7 om man kan leva utan syseximporten och finliret med programmeringen. Ska rota runt lite bland mina backupskivor sedan också och se om jag hittar patcherna jag tweakade fram. Det går att programmera om den hårt trots att det bara är en minivariant. I like I like. Glad att denna tråd fick mig att minnas att jag hade en licens, ännu gladare att återupptäcka den. All lights on NI! Glad glad!

    Problemet var att man var tvungen att lägga några patcher - som jag fick bifogat deras svar, som zipfil - i en av Application Support-mapparna under Garage Band. Annars hängde sig installeraren.

  41. #41
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Jaha...nu får jag inte uppgradera min FM7 till intelmac, utan måste uppgradera till FM8 istället. Jäkla skillnad på 25€ och 99€. Det stod på hemsidan att support för intelmac skulle komma till FM7 i september. Kukjävlar rent ut sagt! Nu sitter jag med en synt jag inte kan använda och inte har råd att uppgradera.

    Om någon vill köpa FM8 så kan de få köpa min licens för 1000:- så spar ni ca 1000:- då ni uppgraderar till FM8.

  42. #42
    Don
    Då ska jag inte berätta historien om när jag för ett par dagar sedan försökte köpa en FM7 Express (innan fm8 hunnit komma ut) ... Eftersom jag testat demon och till slut bestämt mig... (eftersom den låter skitbra, tar ingen processor, är enkel att editera det lilla som går, vilket är fullt tillräckligt för mina behov)

    ---

    "du är aldrig tuffare än din sista hit"

  43. #43

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Clase
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jaha...nu får jag inte uppgradera min FM7 till intelmac, utan måste uppgradera till FM8 istället. Jäkla skillnad på 25€ och 99€. Det stod på hemsidan att support för intelmac skulle komma till FM7 i september. Kukjävlar rent ut sagt! Nu sitter jag med en synt jag inte kan använda och inte har råd att uppgradera.
    Native Instruments legendariska kundvänlighet slår till igen! :rolleyes:

    Det är lite lustigt av dem att säga att de kommer att släppa en uppdatering för €25, sälja pluggarna till reapriser och sedan två dagar efter att rean tagit slut släppa de nya versionerna. Det känns som "bait and switch" för att få in lite fräscha uppgraderingspengar på ett lätt sätt. (Speciellt eftersom jag kan tänka mig att det är många som gjort som du.)

  44. #44
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Jaha...där ser man....då kanske man ska ta fram sina skolböcker från tyskan i högstadiet och knåpa ihop ett mejl på tyska till dem och säga att jag i framtiden kommer köra med deras produkter, fast då endast med warez... Köpa syntar kan man göra från Gmedia istället som uppdaterar till intelmac kostnadsfritt och som inte behöver någon dongel...

    Don: berätta!!!

    Är det någon annan sucker som gjort precis som mig här på 99an förresten? Eller är jag ensam om att göra bort mig (precis som vanligt)

  45. #45
    Don
    Citat Ursprungligen postat av Clase
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jaha...där ser man....då kanske man ska ta fram sina skolböcker från tyskan i högstadiet och knåpa ihop ett mejl på tyska till dem och säga att jag i framtiden kommer köra med deras produkter, fast då endast med warez... Köpa syntar kan man göra från Gmedia istället som uppdaterar till intelmac kostnadsfritt och som inte behöver någon dongel...

    Don: berätta!!!

    Är det någon annan sucker som gjort precis som mig här på 99an förresten? Eller är jag ensam om att göra bort mig (precis som vanligt)
    Vet inte om jag orkar, det är en lång story (och den är inte över ännu)...

    I korta drag gick det ut på att jag har testat FM7 express ett par veckor, missade rean med en dag, och upptäckte att de dessutom slutat sälja FM7 och FM7 express när rean stängde (och jag var fast beslutad för ett köp, rea eller inte..).

    Kontakt.ade NI och fick till svar att "den är slut på lager", yeah, en download... hur fan kan det vara slut.. men tydligen så hade de redan raderat den ur deras system för att göra plats för FM8, för sen hävdade de att det inte fanns fler serienummer att sälja..

    iaf, tillslut tjatade jag ihjäl deras säljare på mail (8-9 mail, med massor av skamgrepp), och fick tillslut svaret att "JA DU KAN FÅ KÖPA EN OM DU LÄMNAR MIG IFRED, jag har talat med min manager och vi gör ett undantag"...

    så, tillslut, talades vi vid på telefon, men då kunde han inte genomföra transaktionen för han visste inte vad den skulle kosta och hon som visste var ledig resten av veckan (förra veckan)..

    Iförrgår ringde jag NI och genomförde ett kortköp över telefon, och de skulle skicka nerladdningslänken via mail såfort de genererat ett serienummer (manuell), nu är det onsdag, och jag har fortfarande inte fått nån länk....

    Var även i kontakt med den svenska distributören, men de kunde inte göra såvärst mycket eftersom de ju eg. bara är i säljledet, de hade dock inte heller nån FM7 Express i lager...

    ---

    "du är aldrig tuffare än din sista hit"

  46. #46
    TMB
    TMB är inte uppkopplad
    TMBs avatar
    Veteran
    Är det fler än jag inte tror att uppgraderingen från Absynth 3 till 4 inte kostat €99 om man inte också haft den den här rean med halva priset på 3:an?

  47. #47
    Waldorf
    Waldorf är inte uppkopplad
    Waldorfs avatar
    Veteran
    Jag köpte alla mjukvarusyntarna till logic för ca 10000,två veckor senare ingick dom i logic 7
    snacka om snullet.

  48. #48

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Clase
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jaha...där ser man....då kanske man ska ta fram sina skolböcker från tyskan i högstadiet och knåpa ihop ett mejl på tyska till dem och säga att jag i framtiden kommer köra med deras produkter, fast då endast med warez... Köpa syntar kan man göra från Gmedia istället som uppdaterar till intelmac kostnadsfritt och som inte behöver någon dongel...
    NI är inte särskilt bra på att ta hand om sina kunder, så skicka definitivt ett argt brev så bättrar sig de förhoppningsvis. Det känns mer och mer som det gränsar till lurendrejeri ju mer jag tänker på det: de måste ju ha vetat om att det skulle komma nya versioner av FM7, Battery och Absynth när de drog igång rean.

    Om inte annat hade det varit betydligt smartare rent psykologiskt att vänta längre än två dagar innan de släppte de nya versionerna, dvs höjde uppgraderingskostnaden. Ableton och ett par andra brukar ha "grace periods", dvs att de som köpt 1-2 månader innan den nya versionen avslöjades uppgraderar gratis eller betydligt billigare.

  49. #49
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Don
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vet inte om jag orkar, det är en lång story (och den är inte över ännu)...
    Men du! Kan du inte köpa min licens då, för jag kommer inte använda programmet / pluggen! Jag gillar den skarpt men jobbar inte i de programmen, så...

    Mvh Patrick.

  50. #50
    Don
    Citat Ursprungligen postat av PF
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men du! Kan du inte köpa min licens då, för jag kommer inte använda programmet / pluggen! Jag gillar den skarpt men jobbar inte i de programmen, så...

    Mvh Patrick.
    Hmm, jag har ju redan betalt den, hela 30 euro!

    Vad ska du ha för din?



    ---

    "du är aldrig tuffare än din sista hit"

  51. #51
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Du har redan betalt den?! Gah. Min kostar 40 euro och en keps!

  52. #52
    Don
    Citat Ursprungligen postat av PF
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du har redan betalt den?! Gah. Min kostar 40 euro och en keps!
    40 euro var ett dåligt pris

    för 10 och en strumpa kunde jag kanske tänka mig att köpa en till...

    ---

    "du är aldrig tuffare än din sista hit"

  53. #53
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Hundra spänn är lite väl! Jag betalade väl typ 49 euro? Så typ... men om du redan fått löfte från NI och de dragit pengar så har du väl snart din license plate att ladda hem Min version är för OS X btw, men du kör väl också Mac vill jag minnas. Right?

  54. #54
    Don
    Citat Ursprungligen postat av PF
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hundra spänn är lite väl! Jag betalade väl typ 49 euro? Så typ... men om du redan fått löfte från NI och de dragit pengar så har du väl snart din license plate att ladda hem Min version är för OS X btw, men du kör väl också Mac vill jag minnas. Right?
    det var bara ett skambud i all välmening.

    Jag ska faktiskt ringa till NI imorgon och höra om de har problem att generera licensen eller om de bara har fleischkäse i stuprännan.

    ---

    "du är aldrig tuffare än din sista hit"

  55. #55
    TMB
    TMB är inte uppkopplad
    TMBs avatar
    Veteran
    FM: De tänkte väl så att 'vi kör ett race med rean så vi får bort så många gamla paket som möjligt inför uppgraderingen. Eftersom vi rear bort prylarna så lägger vi på lite extra på uppgraderingen och eftersom de flesta förmodligen vill ha den så kommer de betala för den. De kommer inte kunna klaga för de har ju köpt den på rea. Det bästa är att även de som köpt till fullpris ännu tidigare också får betala mer för uppgraderingen än de normalt skulle ha gjort. Vi har en win/win-situation här. Grattis grabbar!'

    Tja, jag håller med dig. Fullkomligt idiotisk psykologiskt att inte vänta längre med nya versionerna. Undrar hur de tror att folk reagerar när de råkar ut för en sådan grej? Med glädje? Jo, jag hoppar ju utav upphetsning över tanken att det klipp jag trodde jag gjorde kommer kosta mig ytterligare 1800:- (Absynt 3 och Battery 2) för att få de versioner som de nu släpper. Jepp, vilket jätteklipp jag gjorde där. Det verkar dessutom vara så att det egentligen var en utförsäljning inför de nya versionerna och det var bara en tillfällighet att det sammanföll med 10-årsjubileumet.

    Nu är jag rätt ny som kund hos NI så jag vet inte om det är normalt beteende av dem att ha utförsäljningar precis innan nya produkter skall ut men om det är så så får man väl acceptera det och hänföra det till läropengar. Om det däremot inte är ett normalt förfarande så tycker jag nog att det är ett försök till rip-off.

  56. #56

    Redaktör
    Det här är första gången så vitt jag vet som NI haft en sån här utförsäljning, men vi kan väl vänta oss en till om 10 år. Jag vet att det grumsats lite från ägarna till Komplete/Komplete Kare pga sena och få uppgraderingar, men den här gången verkar de vara nöjda. Till priset av att göra alla andra sura, men ändå.

    Jag undrar om inte €50 hade varit rimligare som uppdatering - det är ju inte så många nya features, och det skulle gjort det rimligare att hoppa över intel-uppdateringen. Men ekonomiskt är det säkert gynnsamt... :rolleyes:

  57. #57
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    "Det här är första gången så vitt jag vet som NI haft en sån här utförsäljning..."


  58. #58

    Redaktör
    Ja, självklart har de inte haft några 10-årsjubileum tidigare, men jag kan inte påminna mig några stora reor tidigare. Eller vad menar du?

  59. #59
    Don
    Citat Ursprungligen postat av Don
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    det var bara ett skambud i all välmening.

    Jag ska faktiskt ringa till NI imorgon och höra om de har problem att generera licensen eller om de bara har fleischkäse i stuprännan.

    ---

    "du är aldrig tuffare än din sista hit"

    Suck, tydligen är det svårt som fasen i Tyskland när man ska generera serienummer, ringde i morse och gnällde, de lovade idag, och jag har fortfarande inte sett röken av varkens någon licens eller nerladdningslänk.

    Jag berättade till och med för NI att jag använder en crack sålänge.

    ---

    "du är aldrig tuffare än din sista hit"

  60. #60
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    (såg bara kul ut med ordet ni, som ju inte betyder native instruments)

Liknande ämnen

  1. Native Instruments Komplete 5
    Av Katzenjammer i forum Nyheter
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2009-07-24, 12:04
  2. Native Instruments Beatport SYNC
    Av Katzenjammer i forum Övrig mjukvara
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 14:12
  3. Native Instruments.. kvalitet?
    Av Volantiz i forum Övrig mjukvara
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 14:17
  4. Besök hos Native Instruments - Video
    Av Katzenjammer i forum Allmänt om musik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-05, 12:27
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-10-25, 23:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •