Resultat 1 till 50 av 50

Ämne: Rammstein

  1. #1
    Ola-la

    Rammstein

    Tjenare allihopa jag söker efter lite sk "bootlegs" med Rammstein.
    Letar efter audio/video upptagningar speciellt från Sverige så är det någon som lurar på något eller vet något om något (oj där fick man till det allt) så hör gärna av er på PM
    Ger något garanterat i utbyte som ni inte blir besvikna av

    //Ola


    ..Ooh fiall den här tråden är emot reglerna/ är i fel forum eller någon annan anledning så kan moderatorerna vara vänliga att skicka ett PM till mig så jag vet

  2. #2

  3. #3
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Fantastiskt!

  4. #4
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Grymt! Mer kul på den kanalen.

    Snyggt och passade med covidklädsel i videon också.

  5. #5
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Det pratas för lite Rammstein här!

    Denna vecka kör de tre konserter i Göteborg, en är redan avklarad och två återstår. Var nere på stan en sväng, och gissa om det var svartklädda människor överallt? Iron Maiden körde en konsert förra veckan, men Rammstein lyckas fylla arenan tre gånger. Om vi säger så, den gamla generationens hårdrockare har inget att sätta emot när den tyska mangelmaskinen rullar in och tar över.

    (i år är det 25 år sedan jag såg Rammstein med Covenant som förband på Kåren i Gbg!)

  6. #6
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    (i år är det 25 år sedan jag såg Rammstein med Covenant som förband på Kåren i Gbg!)
    …och då tänkte du: ”Zeit, bitte bleib steh’n, bleib steh’n”!

  7. #7
    patukka
    patukka är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det pratas för lite Rammstein här!

    Denna vecka kör de tre konserter i Göteborg, en är redan avklarad och två återstår. Var nere på stan en sväng, och gissa om det var svartklädda människor överallt? Iron Maiden körde en konsert förra veckan, men Rammstein lyckas fylla arenan tre gånger. Om vi säger så, den gamla generationens hårdrockare har inget att sätta emot när den tyska mangelmaskinen rullar in och tar över.

    (i år är det 25 år sedan jag såg Rammstein med Covenant som förband på Kåren i Gbg!)
    Jag var på första kvällen av dessa tre. Jag har inte lyssnat på dem förrän tills för två veckor sedan, men måste säga att jag fattar grejen med dem efter att ha lyssnat intensivt. Speciellt nu efter att ha sett dem live. Det var jäkla tryck och en spektakulär show, trots att torsdagen hade kanske 75% av maxkapaciteten och kanske inte lika engagerad publik som igår och idag.

    Det jag undrar är hur det såg ut på Kåren 25 år sedan? När började de med pyro? När började keyboardisten gå på rullband etc. etc.?

  8. #8
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    En av bandmedlemmarna är väldigt erfaren i pyroteknik och bygger om instrumenten till flamkastare själv.
    Om jag minns rätt från en intervju i en tidning long tajm ago.

  9. #9
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av patukka Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    När började keyboardisten gå på rullband etc. etc.?
    Knarkar han rullband?

  10. #10
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det pratas för lite Rammstein här!

    Denna vecka kör de tre konserter i Göteborg, en är redan avklarad och två återstår. Var nere på stan en sväng, och gissa om det var svartklädda människor överallt? Iron Maiden körde en konsert förra veckan, men Rammstein lyckas fylla arenan tre gånger. Om vi säger så, den gamla generationens hårdrockare har inget att sätta emot när den tyska mangelmaskinen rullar in och tar över.

    (i år är det 25 år sedan jag såg Rammstein med Covenant som förband på Kåren i Gbg!)
    Är det inte mest att Iron Maiden är så gamla så dom inte pallar tre konserter i rad?

  11. #11
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det inte mest att Iron Maiden är så gamla så dom inte pallar tre konserter i rad?
    Du ska nog kolla deras turneplan

  12. #12
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Dom har säkert personal fitness instructor som sköter kost, träning och tider. Det är nästan tvunget om man ska turnera så intensivt i den åldern.

  13. #13
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Undrar vad totalkostnaden är för deras Scenbygge och pyro? Finns det ens någon annan artist som ens haft ett liknande spektakel? U2 kanske?

  14. #14
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av patukka Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    När började de med pyro? När började keyboardisten gå på rullband etc. etc.?
    De har kört med pyro sen de började, rullbandet är dock nytt för den här turnén. Om minnet inte sviker mig så brukar han vara den som får agera lite mer teaterapa, under en annan turné (Reise, Reise) så hoppade han ned i en stor gryta under låten om den tyska kannibalen.

  15. #15
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Jag minns att jag knatade bort och såg dom på antingen Hultstfred eller Roskilde, eller det var nog kanske båda, tittade en stund och tänkte "Ja, där står han och brinner" och efter några minuter gick jag vidare. Tycker dom har gjort en del fina grejer och inget hade suttit bättre i Lost Highway men det tog liksom aldrig tag i mig på riktigt.

  16. #16
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Rullbandet har jag vist sett för länge länge sedan så där är det inget nytt med. Det nya är i sådana fall att man tar det något lugnare än förr milt sagt.

  17. #17
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Köpte spontant biljetter för halva priset till fredagens spelning. Såg inte scenen så bra från ståplats plus att jag inte ville trängas.
    Grym show i vilket fall, var ingen nackdel att stå längre bak och se alla eld och ljuseffekter, de hade dem även mer än halvvägs ut på planen så det var effektfullt var man än stog.
    De körde alla hits och lite till. Bra ljud. Helt klart godkänt.
    Min första Rammsteinkonsert. Hade det varit tio år tidigare när jag hade en Rammsteinperiod så hade jag velat stå längst fram...

  18. #18
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Vad hette den där appen eller hemsidan där man direkt får upp låten som spelas. Inte den som känner av vad som spelas utan där någon förmodligen lägger in låten manuellt.

  19. #19
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du ska nog kolla deras turneplan
    Tja.. dom kör inga tre dagar i rad i alla fall.

  20. #20
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tja.. dom kör inga tre dagar i rad i alla fall.

    Har inte kollat hela turnéplanen med det är då mycket i alla fall. varannan dag ett tag, två dar på ett ställe. Nån dags "Vila" inklämt. Kör man varannan dag på olika ställen så innebär det trotts allt att man reser och det kan vara nog jobbigt i sig.

  21. #21
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Drar dit nu så, vill inte hänga runt för länge inne på det området. Dyr folköl och milslånga toaköer så.
    Bortskämd man är ändå, en liten tur med vagnen så är man där.

  22. #22
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage

  23. #23
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	PXL_20220730_192619096.MP.jpg 
Visningar:	20 
Storlek:	3,13 MB 
Id:	107802

  24. #24
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	PXL_20220730_192946516.jpg 
Visningar:	24 
Storlek:	1,82 MB 
Id:	107803

  25. #25
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Grillparty!

  26. #26
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Gärna det

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	PXL_20220730_193646460.MP.jpg 
Visningar:	25 
Storlek:	3,99 MB 
Id:	107804Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	PXL_20220730_193646460.MP.jpg 
Visningar:	25 
Storlek:	3,99 MB 
Id:	107804

    Syns inte på bilden men jag såg ingenting ett bra tag där. Hade fan fyra i bredd som stod och filmade

    Men dom flyttade som tur på sig. Har inget mot folk som fotar i bland, men trist när folk ska stå så en kvart. Jag stod mot ett staket så det var ingen bakom mig.

    Att man inte informerar folk vad som är bra och inte bra när man ser band

    Men det blev ändå bra och allt bättre på slutet.

    Hey förresten en kul grej var att dom filmade publiken och några flashade brösten. Fru som herre. Blev rätt kul faktiskt.

    Ja det var en jävla show med fyrverkerier och allt möjligt, det där Hårdrocksbandet innan är rent av ju sömniga jämförelse kan jag tala om
    Senast redigerat av Modellear den 2022-07-31 klockan 01:12.

  27. #27
    CJake
    CJake är inte uppkopplad
    CJakes avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Stod i Feuer Zone på fredagens konsert.
    Sjuuuuuuukt bra tryck. Såg dem på Bråvalla 2013, då var det bra. Kände igen några saker..
    Men fredagsens konsert var nog det mest brutala jag varit på. Helt galet tryck.

    Googlade och kollade runt lite och ser att de kör många saker live. De är absolut inte enbart backtracks.
    Keyboardisten plinkade på i något som kunde vara timade nedslag som satte igång rätt arpeggion, etc.

    Men de måsta ha en hel del backtracks för att få Pyrot att funka, tydligen.
    Fanns inte utrymme för omtag, extra solon och "Sverige.. har ni det bra!"
    Senast redigerat av CJake den 2022-07-30 klockan 22:10.

  28. #28
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Charming Jake Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fanns inte utrymme för omtag, extra solon och "Sverige.. har ni det bra!"
    Det uppskattar jag! Laibach hade förinspelat mellansnack, också skönt. "Hello Athens. You are a wonderful audience"

  29. #29
    pawal
    pawal är uppkopplad nu
    pawals avatar
    Senior
    Jag gillar mycket att de har ett par små byxor i korset.

  30. #30
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Ska jag på Ullevi mer så blir det gold ticket eller sittplatts längre fram i sista hand. Att hamna långt bak är långt från en höjdare, allternativet är att vara i god tid men då lär ju benen lägga av.

  31. #31
    patukka
    patukka är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gärna det

    Att man inte informerar folk vad som är bra och inte bra när man ser band
    Hade de börjat när du kom in?
    På torsdagen började i alla fall det hela med att de visade en mobiltelefon på skärmen och speakern sa något i stil med: "För bästa konsertupplevelsen bör du lägga ner telefonen. Rammstein önskar att du lägger ner telefonen och njuter av showen istället"

    Sedan verkar det vara omöjligt för den moderna människan att faktiskt njuta av spelningar i realtid. Det är viktigare att Instagramföljarna, Tiktok och Snapchat får njuta. Ganska icke-ego på ett komiskt sätt.
    Senast redigerat av patukka den 2022-07-31 klockan 07:34.

  32. #32
    patukka
    patukka är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ska jag på Ullevi mer så blir det gold ticket eller sittplatts längre fram i sista hand. Att hamna långt bak är långt från en höjdare, allternativet är att vara i god tid men då lär ju benen lägga av.
    Jag hade sittplatsbiljetter långt bak. Det enda negativa jag har att säga om spelningen är att det är synd att de bara har storbildsskärmar längst fram. Och skärmarna de använder är ganska små för en så stor arena. Så de hjälpte inte mycket jämfört med andra spelningar jag varit på. Det hjälpte inte heller att det var av det konstnärliga slaget som visades på skärmarna, dvs. inte en ren livefeed för att se hur det såg ut. Det hade varit bra om de haft skärmar vid de olika stolparna i publiken också tycker jag.

    Kanske medvetet val nu när jag tänker efter...
    För åtminstone jag kommer att vilja se dem igen, fast nästa
    gång köper jag biljetter i Feuer zone för att få ut max av upplevelsen 😉

  33. #33
    patukka
    patukka är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Undrar vad totalkostnaden är för deras Scenbygge och pyro? Finns det ens någon annan artist som ens haft ett liknande spektakel? U2 kanske?
    Känns som att det måste vara minst ett par hundra tusen på pyro per kväll, utan att ha koll på marknadspriserna på pyro hehe. Men fick en känsla av att man får valuta för pengarna i alla fall 😂 De blir inte bara snorrika på att turnera.

  34. #34
    patukka
    patukka är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De har kört med pyro sen de började, rullbandet är dock nytt för den här turnén. Om minnet inte sviker mig så brukar han vara den som får agera lite mer teaterapa, under en annan turné (Reise, Reise) så hoppade han ned i en stor gryta under låten om den tyska kannibalen.
    Okej spännande! Får nog leta fram lite tidigt material om det går. Får en känsla för att säkerhetskraven kan ha varit slappare när de började. Så de tidiga inomhusspelningarna bör ha "lekt med elden" minst sagt, så att säga 🤔

  35. #35
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av patukka Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Okej spännande! Får nog leta fram lite tidigt material om det går. Får en känsla för att säkerhetskraven kan ha varit slappare när de började. Så de tidiga inomhusspelningarna bör ha "lekt med elden" minst sagt, så att säga 🤔
    Både Paris och New York-giggen med några år på nacken ligger på tuben. Inomhus och mycket eld för pengarna…

  36. #36
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Om Pyroteknik här.

    https://youtu.be/uUkjov1tbAY

  37. #37
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har inte kollat hela turnéplanen med det är då mycket i alla fall. varannan dag ett tag, två dar på ett ställe. Nån dags "Vila" inklämt. Kör man varannan dag på olika ställen så innebär det trotts allt att man reser och det kan vara nog jobbigt i sig.
    Det va menat lite som ett skämt. Iron Maiden är väl ett rätt hårt arbetande band. Men kollade hur som deras turneplan och det är mestadels en dags mellanrum eller mer vilket förmodligen är bra och hälsosamt för dom. Betyder ju dock inte att det är en enkel grej att göra.

    Sorry för offtopic.

  38. #38
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Även jag styrde kosan med bilen nästan 50 mil x 2 (tur och retur) med minsta sonen som älskar Rammstein. Trots missöde på Ullevi så slutade det hela ganska väl trots allt.

    Kan summera det hela med att det var bombastiskt, tungt, feta pyro-effekter, en del clowneri, en hel del blottade bröst av båda könen (som nämnts ovan) och en helt otrolig hetta på sittplats när de fyrade av effekterna. Hade med öronpluggar (och det behövdes tyvärr) eftersom det var helt ohemult högt ljud. Tyvärr så blir det ju inte riktigt bra med proppar i öronen heller, men hellre det än att bli lomhörd.

    Sonen var väldigt nöjd iaf och nog även jag


    (ps. jag "tror" att jag även lyckades skymta en 99-profil i massorna på vägen till Ullevi - var det du FireChild??)


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Screenshot_2022-07-31-18-18-54-821_com.google.android.apps.photos.jpg 
Visningar:	29 
Storlek:	1,12 MB 
Id:	107810

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_20220730_224118.jpg 
Visningar:	26 
Storlek:	1,36 MB 
Id:	107811

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_20220730_222136.jpg 
Visningar:	24 
Storlek:	1,59 MB 
Id:	107812

  39. #39
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Japp! Var där!

  40. #40
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Pga hälsoproblem så kunde jag inte gå på konserten utan jag fick öppna fönstret och lyssna hemma istället. Första kvällen var väldigt hög volym även för att vara på Ullevi. (De är dock inte i närheten utav Disaster Area.) Jag tror att det blev en del klagomål faktiskt så de andra kvällarna var nog lite mer behagliga.

  41. #41
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Clase Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Pga hälsoproblem så kunde jag inte gå på konserten utan jag fick öppna fönstret och lyssna hemma istället. Första kvällen var väldigt hög volym även för att vara på Ullevi. (De är dock inte i närheten utav Disaster Area.) Jag tror att det blev en del klagomål faktiskt så de andra kvällarna var nog lite mer behagliga.
    Ja, det hände definitivt något med ljudnivån.
    Efter recensionen av fredagskvällen i någon av de stora tidningarna så var det "högsta decibelnivån hen upplevt" eller liknande ordalag.
    Vi stod hyfsat långt fram och jag hade instruerat familjen att inte ta ur öronpropparna under några som helst villkor, men efter ett par låtar testade jag själv att göra detta och sade till sonen att han kunde köra utan på de "bra" låtarna.
    Så ljudnivån var helt klart inte speciellt hög alls faktiskt och då stod vi hyfsat långt fram, nedanför den lilla unplugged-scenen.
    På stadion 2019 har jag för mig att det var högre.
    Här var det ju så man knappt hörde sång,gitarrer,synthar med öronproppar i. Bas och bastrumma satt ju fint i mellangärdet även med öronproppar såklart.

  42. #42
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Men då dyker ju oundvikligen frågan upp: Behöver det vara så in i bängen hög ljudvolym? Det var "skyffla runt inre organ"-högt i lördags och om det var värre på fredagen...?!

    Kanske inte helt relevant, men när jag lyssnade på Toto senaste gången så var det verkligen snorhög volym, men skillnaden var att det samtidigt lät helt glasklart vilket förvånade mig (till skillnad ifrån Rammstein igår). Kan ev. ha att göra med lite högre krav ifrån musikerna som gjort det till en hederssak att det ska låta lika bra som på skivorna (bara min spekulation efter att ha läst om de senare). Har Rammstein helt enkelt usla ljudroddare live?

  43. #43
    patukka
    patukka är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Jag var ju där på torsdagen och tyckte det var jäkla tryck i ljudet. Sedan lyssnar jag aldrig, då menar jag verkligen aldrig, på livespelningar utan öronproppar för att försöka spara på hörseln så långt det går. Så jag har bara öronproppserfarenhet att bidra med. Men ljudet var bra mycket bättre på Rammstein jämfört med både Springsteen och Håkan. Så jag tyckte ljudroddarna gjorde ett fantastiskt jobb där jag satt 😊

    Tills stämma var klar som en stjärnklar natt. Det tycker jag är imponerande med tanke på övriga ljudväggen som den ska lyckas komma fram igenom.

  44. #44
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av patukka Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det jag undrar är hur det såg ut på Kåren 25 år sedan? När började de med pyro? När började keyboardisten gå på rullband etc. etc.?
    Rullband tror jag inte det var, men det var pyro och vätskesprutande dildo till Bück dich (https://en.wikipedia.org/wiki/B%C3%BCck_dich) redan då och en rejäl scenshow. Nu 25 år senare så... fortsätter de med en högre budget i fickan.

  45. #45
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av my03 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men då dyker ju oundvikligen frågan upp: Behöver det vara så in i bängen hög ljudvolym? Det var "skyffla runt inre organ"-högt i lördags och om det var värre på fredagen...?!

    Kanske inte helt relevant, men när jag lyssnade på Toto senaste gången så var det verkligen snorhög volym, men skillnaden var att det samtidigt lät helt glasklart vilket förvånade mig (till skillnad ifrån Rammstein igår). Kan ev. ha att göra med lite högre krav ifrån musikerna som gjort det till en hederssak att det ska låta lika bra som på skivorna (bara min spekulation efter att ha läst om de senare). Har Rammstein helt enkelt usla ljudroddare live?
    Jag hålller med. Mitt inlägg lät som jag ville ha högre volym men hade jag fått önska skulle det så klart vara en volym där man kunde köra utan öronproppar, och ändå vara trygg att öronen skulle må bra.
    Trenden kan dock vara på större evenemang att man använder flera högtalar-kluster utplacerade strategiskt så man inte behöver dra på så in i hel**te från Scenen så att säga.
    Däremot så fort det är ”livemusik”
    på lokala puben eller liknande så byter jag riktning. Då vet man att det finns risk för tortyr-volym!

  46. #46
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Håller med att det hade varit skönt att slippa öronproppar men då hade bastonerna inte känts i magen på samma sätt. Vilket ju är lite av tjusningen med en sån här stor utomhuskonsert.
    I fredags lät det som de ökade volymen mot slutet när hitlåtarna kom.
    Depeche som jämförelse har kvaddat ljudet flera gånger genom att låta sin trummis banga sönder alla synthljud totalt. Det upplevde jag inte alls med Rammstein utan allt fick sin plats.
    Hade som sagt inte någon avsikt att gå alls utan det blev spontant. Ångrar mig att jag inte köpte Feurzonebiljetter. Tanken var att hänga med vänner på ståplan men vi kom ändå ifrån varandra. Min flickvän som är kort kunde inte se ett skvatt (då ska vi ju inte prata om alla mobilkameror som skymmer, vissa filmar ju av hela konserten, så patetiskt!) så vi ställde oss vid sidostaketen längre bak och fick en hyfsad upplevelse på håll.

  47. #47
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Jag försökte ta bilder på det där med folk som tar upp mobiler och filmar länge. Jag hade fyra fem framför och kunde inte hitta en enda Jä-la lucka. Blev så klart irriterad där ett tag. Särskilt på en som hade ett sånt undvikbart fodral som hängde under mobilen, precis där jag kunde sett något.

    Tänkte ta upp det senare med arrangörer eller något men bilderna jag tog visar inte det där så bra för jag fotade för högt med armar rakt upp.

    Men det ordna sig efter en stund som tur är men. Ett jävla stort men den här gången.

    Annat kan ju vara otroligt långa bredaxlade personer som dessutom ska stå och vaja åt olika håll och hela tiden vända sig och prata med sin polare. Fick så klart en sån framför men lyckades knipa en plats åt sidan efter nån 20 minuter, men under dom minuterna såg jag mer av den gubbfan än av bandet.

    Jag är ändå en och åttiotvå så. på Roskilde hände det att jag erbjöd väldigt korta tjejer att sitta på mina axlar, en del hade ju inte fått se något överhuvudtaget.

    ------------------------------------------------------------------------------------------------

    Högt ljud ja (totalt onödigt högt), körde med proppar och det var nästan för högt där i början trotts med skydd. Dock bra ljud där jag stod. bukar glömma propparna hemma men som tur var dom med den här gången.

    Ljud och arenor är svårt, en liten vetenskap. Många arenor är inte ens designade med den tanken ens, det var då på den tiden. man måste hitta en bra fläck (Av lång erfarenhet av många festivalbesök, Roskilde med mera). Man måste flytta sig och många gånger så är ljudet lägre och bättre där framme vilket är en av anledningen till att man vill och bör stå längst där framme med risk att få trängas och värre. På gott eller ont.
    Senast redigerat av Modellear den 2022-08-01 klockan 12:09.

  48. #48
    patukka
    patukka är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Tydligen klarade de sig från böter med marginal. Sedan minns jag inte i huvudet vilka nivåer hörseln klarar av längre tid utan att ta skada...

    https://www.gp.se/kultur/kultur/ramm...sen-1.78049830

    (Vet ej om denna är bakom betalvägg, jag har fått läsa fritt där senaste dagarna av någon anledning.)

  49. #49
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Rammstein slår till igen med en episk video!


    https://youtu.be/skl6N3zGv-s

  50. #50
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Holy smoke! Där finns mycket att analysera.

Liknande ämnen

  1. Ovanliga versioner av Rammstein & Linkin Park?
    Av imported_P.D. i forum Skivor & artister
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-16, 23:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •