Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Uppdatera firmware på Motu 828 MKII?

  1. #1
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp

    Uppdatera firmware på Motu 828 MKII?

    Vad jag kan googla mig fram till så finns det nyare firmware än 1.01 som är vad som finns i mitt exemplar. Vad jag inte kan hitta däremot är hur man får tag på sådan firmware (www.motu.com har jag sökt runt rätt länge på). Är registrerad på www.motu.com, men har inte registrerat mitt ljudkort.

    Är det det som saknas för att jag skall kunna ladda ner firmwareuppgradering samt instruktioner på hur man faktiskt uppdaterar, eller är det något annat? Har ingen lust att mata in en massa uppgrifter om mig själv i onödan, så därför frågar jag 99musik.

  2. #2
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Inte en enda som har en aning? Synd.

  3. #3
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Nä.. jag har inte sett någon nyare. Själv så kör jag på 1.00.

  4. #4
    Electroboy
    Electroboy är inte uppkopplad
    Electroboys avatar
    Veteran
    Dödgrävartråden AB.
    Har ju själv ett Mout828MkII och är lite nyfiken. Fick väldigt skumma problem igår, kortet bara tokhänger/låser sig helt plötsligt. Kan en uppdatering av firmwaren lösa det hela kanske? Eller kan det vara så att jag har "sämre" firewire i min dator därhemma? Har inte haft något problem på en månad, men nu helt plötsligt.
    Kan ju vara en tillfällig glitch, vad vet jag. Men det oroar mig lite.

  5. #5
    tangent dream
    tangent dream är inte uppkopplad
    tangent dreams avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Electroboy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dödgrävartråden AB.
    Har ju själv ett Mout828MkII och är lite nyfiken. Fick väldigt skumma problem igår, kortet bara tokhänger/låser sig helt plötsligt. Kan en uppdatering av firmwaren lösa det hela kanske? Eller kan det vara så att jag har "sämre" firewire i min dator därhemma? Har inte haft något problem på en månad, men nu helt plötsligt.
    Kan ju vara en tillfällig glitch, vad vet jag. Men det oroar mig lite.
    hade ett motu828 med det problemet, det låste sig typ 1-3 ggr i veckan...var något fel på hårdvaran fick jag höra, skulle kosta skjortan att fixa= ej lönt hoppas att du inte har samma problem då

  6. #6
    Electroboy
    Electroboy är inte uppkopplad
    Electroboys avatar
    Veteran
    Tråkigt att höra!!!
    Hade Reason igång ~1min sen hängde det sig. Ser nu att den hängt sig igen, fast jag inte använt kortet på en kvart.
    Peppen för inspirationen!
    "Tur" är väl att Reason inte låser sig, utan man hinner spara undan det man gjort (som igår då). Ska testa att göra en reset på den och installera om drivisar & CueMix, så får vi väl se.

  7. #7
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Petar upp denna tråd 12 år senare. Köpte ett begaganat 828 mkii för ett par veckor sedan. Har fungerat fram till idag. Efter kanske 40 minuter idag frös det. Skärmen fortfarande igång men inget går att ändra och klockfrkevensen slocknade. Dyker fortfarande upp i datorn men fungerar inte och Ableton fryser. Efter det verkar problemet 5-15 minuter efter uppstart varje gång, även när den endast har ström inkopplat. Verkar vara ett någorlunda vanligt problem men hittar inga lösningar online. Någon som har tips?

  8. #8
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    Kanske irrelevant tips men vet du om den har ett backupbatteri inbyggt?

    ”Lagade” själv en EMU Morpheus i helgen som inte bootade med tom display genom att byta batteri. (Dåligt testat OS måste jag säga)

  9. #9
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    För att svara på trådfrågan så uppdaterades de äldre MOTU-korten endast genom att byta ut ROM-chip.
    Har fått svar från MOTU-support angående ett 896HD.

  10. #10
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av The Introvert Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske irrelevant tips men vet du om den har ett backupbatteri inbyggt?

    ”Lagade” själv en EMU Morpheus i helgen som inte bootade med tom display genom att byta batteri. (Dåligt testat OS måste jag säga)
    En god tanke men efter öppning kan jag inte se något batteri.
    Och Firechild, det är bra att veta!

    Hittade en tråd på nätet med liknande problem och där föreslogs att plocka ut och polera säkringen lite samt trycka till alla "chip". Tyckte det lät humbug men tänkte att det inte kan skada så jag torkade av säkringen och tryckte försiktigt på alla ICar. Nu har den stått på i ca 30 min utan att frysa. Låter den stå på tills vidare och ser vad som händer.

    edit: well efter en timme fröst det igen och efter omstart tog det en minut.

    edit 2: Nu har den tuffat på i två timmar. Jag känner mig lite vilsen. Klurar på om det skulle kunna vara något värmerelaterat.

    edit 3: Still going strong. Håller tummarna!
    Senast redigerat av Max den 2021-04-18 klockan 23:15.

Liknande ämnen

  1. Ny firmware till TR-909
    Av outshape i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2016-03-30, 15:31
  2. 8 nya in/ut till MOTU 828 mkII
    Av Regenholz i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 09:23
  3. MOTU 828 mkII manual?
    Av timothy i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-01, 12:56
  4. Motu 828 mkII
    Av krank i forum Inspelning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-09-20, 22:40
  5. Motu 2408 mkII
    Av KaH! i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-02-12, 02:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •