Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: "EM" släpper spår av Neko

  1. #1
    Box
    Box är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

    "EM" släpper spår av Neko

    http://elektroniskmusik.net har den äran att släppa spåret "Stark" av Neko
    Laddaner gratis och njut!

    // Thomas

  2. #2
    MagicC
    MagicC är inte uppkopplad
    MagicCs avatar
    Senior
    Jag visste inte att Günther och Eric Prydz hade bildat en ny grupp.

  3. #3
    Box
    Box är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av MagicC
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag visste inte att Günther och Eric Prydz hade bildat en ny grupp.
    är det samma sak som att det låter bra?!

  4. #4
    Arete
    Arete är inte uppkopplad
    Aretes avatar
    Veteran
    Sätt namn på sidan, inte så vackert när den heter "untitled document" ;-)

  5. #5
    Arete
    Arete är inte uppkopplad
    Aretes avatar
    Veteran
    Lyssnat genom lite snabbt..

    Första två spåren var inte så mycket att hänga i julgranen tycker jag, baktaktsbas går (nästan) alltid bort i min bok :-P
    José-mixen var duglig, om än lite fantasilös.
    Sonnerts mix var rätt go, lite blandade EBM och italovibbar. Gillas.
    Mornel lät lite väl krogdunka á la -99, inget direkt intressant.

  6. #6
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Ok, en snabb lyssning.

    1. Original. Låter 2005. Men lyfter aldrig från startbanan. Bra genomfört, men tråkigt.
    2. Neko. Ännu mer 2005. Baktaktsmorrande "bas". Oj vad jag är ond och hård. Oj. Men, inte blev remixen bättre för det.
    3. Richardo José. Lite tribal a'la 1999? Inte riktigt, lite mer uppdaterat är det allt. Riktigt trevligt i mina öron, synd bara att det inte händer så mycket de första fyra minuterna. Svänger på bra mot slutet.
    4. Sonnert. Nu låter det 2005, igen, fast bra! Ond och morrande, på det bra sättet som Neko-mixen misslyckas med. Går säkert att dona lite mer med mixen, men det här är bra. Hårdrock!
    5. Mornel. Nej tack. Halvklubbtrance som inte ens får åka ut på startbanan. Tyvärr, tråkig.
    6. Instrumental. Lägg på annan vokal eller någon syntslinga ovanpå det här så blir det nog riktigt bra! Nu lider den just avsaknad på det. Bättre utan vokalgrejerna.

  7. #7
    MagicC
    MagicC är inte uppkopplad
    MagicCs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Box
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    är det samma sak som att det låter bra?!
    Personligen tyckte jag att det var ganska tråkigt, det var iallafall inget som skulle få mig att flytta mig från den bekväma barstolen till dansgolvet. Inte direkt dåligt, men lite fantasilöst och inte direkt 2006. Nog borde man väl kunna klämma ur sig några fler textrader. Kan inte låtablir att tänka på frasen "I've got the power" från en välkänd låt som kändes tjatig redan på 90-talet.

    Remixen av sonnert kändes iallafall lite intressant. Vad jag inte heller förstår är varför det saknas harmonier i samtliga remixer. Själv tycker jag att det är svårt att bygga upp en låt och skapa stämning enbart med trummor och bas. En sådan låt måste verkligen ha något annat intressant, men jag hittar inte något sådan.

    Rent allmänt så förstår jag inte riktigt det här med remix, iallafall inte när en artist släpper en helt ny låt i flera versioner. Det är ganska vanligt även hos stora artister som t.ex. madonna. Tycker artisten själv att orginallåten är så dålig den kräver flera olika remixer för att någon ska tycka om den? Jag förstår inte. Om det däremot är remix av en gammal låt som man vill blåsa liv i, då är den en annan sak.

Liknande ämnen

  1. Depeche släpper "101" på DVD.
    Av encore i forum Skivor & artister
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2021-11-04, 20:46
  2. Svar: 44
    Senaste inlägg: 2009-10-04, 15:39
  3. "Sång"-pålägg till "electro"-låt
    Av saddox i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-02, 14:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •