Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: "Modulär" midikontroller

  1. #1
    imported_Patbos

    "Modulär" midikontroller

    Ramlade in på en sida, har sett projektet tidigare!

    De har haft mycket förseningar tyvärr... men nu börjar det ta form och ska väl snart ut på försäljning.

    Är lite som lego, fast för midicontrollers... man har en "platta" som man bygger på...

    Smart ide, tyvärr har de bara en stor modell, men en mindre modell är på G säger dom.

    www.mawzer.com

  2. #2
    Electroboy
    Electroboy är inte uppkopplad
    Electroboys avatar
    Veteran
    wow! vad coolt!

    edit: shit, detta var såååååå fräckt. gjorde en konfiguration som passade mig perfekt. har inte varit så sugen på något på länge *dräggel*

  3. #3
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Mycket intressant. Synd att det ska vara så förbannat dyrt, jag menar: varför köpa tom mawser grundlåda för 650 euro när man kan köpa en utmärkt behringer BCR2000 för typ 150 euro?

  4. #4
    leere
    leere är inte uppkopplad
    leeres avatar
    Veteran
    priset tog ner glädjen en aning. annars hade jag köpt den direkt. perfekt som många

  5. #5
    Electroboy
    Electroboy är inte uppkopplad
    Electroboys avatar
    Veteran
    jag har en BCR2000 f.t. men den passar inte alla applikationer som jag vill köra. får kramp i ögonen när jag ska konfigurera upp den för Traktor.

    Med denna så skulle man kunna ha olika setups.
    1. skruva synthljud
    2. agera som mixer/mastring
    3. dj-konsol
    4. agera som "live/performance" pryl

    edit; tog bort onödigt snack

  6. #6
    leere
    leere är inte uppkopplad
    leeres avatar
    Veteran
    Electroboy: var glad att du har jobb. här får man vända på varenda slant man har. överväger att säga hej då till mitt traveler för att få tag på en sådan midikontroller

  7. #7
    Electroboy
    Electroboy är inte uppkopplad
    Electroboys avatar
    Veteran
    (Att vända slantar kommer man alldrig undan, kan jag trösta dig med.)
    Det är väl som resten av livet, man får prioritera. Men det är en helt annan diskussion.

    Överväger att säga hejdå till bla Stylophone, MS10, BRC2000 för att tjacka en sånhär.

  8. #8
    leere
    leere är inte uppkopplad
    leeres avatar
    Veteran
    hmm. ms10:an lät intressant *host*

    läste lite info om den modulära innan. verkar vara att varje modul tar en kanal. vilket blir lite krångligt när man skall ha lite extra...

  9. #9
    Electroboy
    Electroboy är inte uppkopplad
    Electroboys avatar
    Veteran
    Åfasen...blir en del kanaler då!
    Men själv så har jag mer tänkt den som USB-controller. Och varje pot/regel/whatever sänder CC. Så smäller man in programet i learn, så löser det sig...för mig iaf.
    Är det inte samma för midi?

    Frågan är väl även hur kompatibel den är, och hur deras drivrutiner är även.

  10. #10
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    men om ni suktar efter customiserbara (som det ju heter..) midi-mojänger så är väl Doepfers DIY-serie mycket mer flexibel? och MYCKET billigare. fast man får jobba lite mer själv förstås.

  11. #11
    Clase
    Clase är uppkopplad nu
    Clases avatar
    Veteran
    Satt och testade att placera ut grejer och gjorde också en konfiguration som var riktigt tuff, fast lådan är lite för stor upptäckte jag. Jag gillar inte när rattar och knappar blir anonyma och faller bort i mängden. Som tur var har de ett mindre case som är gjort för gigs, vilket antagligen kommer passa mig bättre. Blir sugen på att införskaffa helt klart.

  12. #12
    Electroboy
    Electroboy är inte uppkopplad
    Electroboys avatar
    Veteran
    @Clase gillar case: Har snabbletat efter mått, men har inte blivit klokare. Måste nog först få lite kaffe

    @emp: ah, Dopefers DIY var något nytt för mig. Helt klart intressant!!!
    Men denna är flexibel, det passar mig. Så man kan göra olika setups. Ska man bygga själv ett liknande modulärt system, så blir det lätt huvudvärk...för mig iaf

  13. #13
    kallback


    e så nais visuellt beskrivet .. när man skulle pilla, men inte har det där lilla extra ··



    ~ när det snöade tungt över en ensam sjö

  14. #14
    imported_Patbos
    Jo, jag gillar ideen att "nu är det en DJmixer".... "nu är det ett mixerbord för mixning"... "nu är det ett live-reskap"

    Man får ju inte just "en" midicontroller... Men startsumman är biffig, det håller jag med om!

Liknande ämnen

  1. "Sång"-pålägg till "electro"-låt
    Av saddox i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-02, 14:58
  2. "Cubase VST 4,7" till "Logic Pro 6"
    Av Grandpianoguy i forum Logic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-24, 13:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •