Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: tfpro p3 vs. Joe Meek Three Q

  1. #1
    Bátni
    Bátni är inte uppkopplad
    Bátnis avatar
    Inte så pratsam än

    tfpro p3 vs. Joe Meek Three Q

    Hei!

    Hvordan er egentlig forskjellen mellom disse to enhetene? Er Three Q like bra som P3? Er det egentlig samme enhet? Låter de likt? Jeg tenkte å kjøpe to stykk P3 fra Turnkey dersom de har flere igjen på lager. Ulempen er at jeg da får engelsk strømadapter. Så da tenkte jeg at det kanskje det ville være like greit å kjøpe to Three Q her hjemme isteden. Men jeg vet ikke...jeg vil ha lyden til P3... :hmmm:

    Noen som vet?

  2. #2
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Kör inte england med samma ström som oss här i norden?

  3. #3
    Don
    Jo voltantal etc. stämmer, men dom har cp-uttag..



    dock finns det reseadapters för ca 100-150 pix.

    ---

    "du är aldrig tuff i england utan reseadapter"

  4. #4
    Bátni
    Bátni är inte uppkopplad
    Bátnis avatar
    Inte så pratsam än
    Vel...jeg har lest reviews og sånn. Det ser ut til at Three Q baserer seg på Ted Fletchers design av P3 og har blitt videreutviklet og forbedret av Malcolm Toft, mannen bak Toft Audio, som var med på å designe de orginale Trident mikserne. Alt er skiftet ut. Nye og bedre pre-amper, den nye optiske kompressoren har bedre dynamikk (så det blir mindre saturering i sidechain-utgangen), og den nye EQ seksjonen er en variant av den i gamle Trident konsoller og høres vistnok enda mer britisk ut. Ellers har Three Q sweepable mid og bedre metering enn det P3 hadde (både på komressoren og outputen.)

    Jeg syns dette er litt rart da...Ted Fletcher sa på forumet sitt da han bestemte seg for å slutte å lage P3 at det bare ikke var lønnsomt rent økonimisk å lage den. Den var for bra i forhold til prisklassen (og folk foretrakk uansett å kjøpe Behringer,) noe som gjorde at han ikke fikk solgt nok av dem. Så jeg lurer litt på hva Joe Meek tenker på...

    Uansett så er jeg litt usikker på hele Three Q vs. P3 situasjonen. Jeg er svært glad i EQ'n på min P3 og syns den gjør en fantastisk jobb som distortionboks, så hvordan en Three Q er sammenlignet med P3 i praksis er muligens noget annet.

  5. #5

    Veteran
    Det var en rätt hård "skilsmässa" mellan företaget Joe Meek och Ted Fletcher, så båda sidors omdesignande etc ska man nog ta med en nypa salt, det handlar nog mest om design/copyright etc.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •