Resultat 1 till 26 av 26

Ämne: Logic 7.2 med intelstöd, tidigare än väntat

  1. #1

    Redaktör

    Logic 7.2 med intelstöd, tidigare än väntat

    Apple har ofta kritiserats för att de presenterar produkter som sedan inte finns att köpa förrän flera månader senare. På senare tid har de gjort tvärtom: först överraskade de alla med att presentera intelmacar tidigare än de flesta väntat, och nu gör de samma sak med Logic som skulle släppt i mars, men som finns att köpa redan idag.

    Den stora nyheten är intelstöd, vilket betyder att Logic går att köra i full hastighet på de nya intelmacarna. Förutom det innehåller 7.2 stöd för Apogees nya ljudkort (se bilden), förbättrat Rewire-stöd, stöd för Seratos Pitch & time för bättre time/pitchshift och funktioner från Garageband 3. createdigitalmusic har hela listan.


    Mer information finns hos Apple. Uppgraderingen kostar $50.

  2. #2
    babyarrogant
    babyarrogant är inte uppkopplad
    babyarrogants avatar
    Senior
    Det är ett snyggt kit det däringa!

  3. #3
    tangent dream
    tangent dream är inte uppkopplad
    tangent dreams avatar
    Veteran
    ugh!

  4. #4
    Kire
    Jo nog sitter man och smålängtar lite efter Logic fortfarande sen de övergav PC-marknaden.

    Var en trogen användare då!

    Får väl bli en MAC en gång i framtiden!

  5. #5
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Mitt Mac-sug försvann när jag såg att dom tar betalt för punkt-uppgraderingar...

  6. #6
    Kire
    Jo det är ju negativt tyvärr!

    Äsch är så nöjd med mitt Cubase nu så jag vill nog inte byta när allt kommer omkring! :-)

  7. #7

    Veteran
    Av någon outgrundlig anledning är jag sjukt sugen på DP5,
    ska bli intressant att se hur det är.

    Duger det åt Cristian Vogel duger det åt mig

  8. #8

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Peter H
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mitt Mac-sug försvann när jag såg att dom tar betalt för punkt-uppgraderingar...
    Fast det gäller ju bara Apples egna program som Logic osv. DP 4.6 var ju gratis tex, och det var rätt mycket med i den uppgraderingen.

    Pratar du OS X är punktuppgraderingarna rätt rejäla, 10.3->10.4 motsvarar väl XP->Vista ungefär (och skall jag vara elak så verkar inte Vista innehålla hälften så många nyheter som 10.4 introducerade...)

  9. #9
    -Baltazar-
    -Baltazar- är inte uppkopplad

    Senior
    Stannar kvar på version 5.3 tror jag.

  10. #10
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Fast det gäller ju bara Apples egna program som Logic osv. DP 4.6 var ju gratis tex, och det var rätt mycket med i den uppgraderingen.
    Jo, jag vet. Men det är ju Apples hållning. Och Apple gör Mac.
    Tycker bara det verkade surt att betala för den här typen av uppgraderingar. Den stora nyheten kräver en dator för över 20k:-, PLUS en betald programuppdatering! Dom lär ju få in sina kulor ändå...

    Nåja, själv sitter man och göder Steinberg en gång om året...

  11. #11
    thedelta
    Ngn som funderar eller har redan beställt Apogee's nya ljudkort ?

  12. #12

    Veteran
    Jag funderade på det men sen börjar det ju redan nu komma vettiga alternativ,
    MOTU släpper ju t ex 424-interfacet för PCI-Express

    http://www.macmusic.org/news/view.php/lang/EN/id/4029/

  13. #13
    Herde
    Tror ni att det är helt kört för Logic att komma tillbaka till PC?
    Står i valet o kvalet att slänga upp 30 000 på en G5:a med Logic 7 eller köpa en killer PC och vänta på Logic till PC...

  14. #14
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Det skulle förvåna mig något oerhört om Apple tog Logic tillbaks till PC-plattformen. Kommer inte att hända.

  15. #15

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Herde
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror ni att det är helt kört för Logic att komma tillbaka till PC?
    Ja.



    Det är ett av Apples flaggskeppsprogram, så jag väntar mig att de kommer att hålla hårt i det: det kommer knappast att släppas för Windows av rent mjukvarupolitiska skäl, iallafall inte innan ett OS X som går att köra på vilken PC som helst släpps av Apple. (Vilket inte är omöjligt, men osannolikt de närmaste 3-4 åren.)

    Det är trots allt ganska många år och versioner sedan Logic senast rullade på Windows, och med Vista kommer såpass mycket bytas ut under huven att det skulle vara ett rejält stort jobb att porta det till Windows. Inte minst för att Logic använder sig av rätt mycket Apple-teknologi, tex X-Grid.

  16. #16
    Herde
    Okay, då är man med andra ord ganska så tvingad att gå över till G5:an..
    Men, är det vettigt att skaffa den nu? Eller ska man vänta tills Intel G5 kommer? Och antingen köpa en sådan eller den då gamla g5:an som borde sänkas en smula i pris.

  17. #17
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Köp nu. Skapa nu.

  18. #18

    Redaktör
    Jag skulle inte byta till en Powermac G5 idag. Dels är det en modell på väg ut, dels kommer de nog tappa en hel del i värde när intelmaskinerna kommer. Enda fördelen är att man slipper allt trassel med att uppgradera program.

    Jag skulle säga att det är motiverat att köpa en ny G5 om man tänker använda den på professionell bassis, dvs att man behöver den för att utföra sitt jobb och har inte möjlighet att vänta tills intelversionerna av mjukvaran man använder kommer. Eller om man struntar i processorbytet och vill köra nu, som PF skriver.

  19. #19
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Min mening är att det inte är någon mening att vänta på datorer... i synnerhet inte från Apple för då får man vänta ihjäl sig... Men visst är det tufft med det nyaste. Dock tycker jag G5:an kommer stå sig ett bra tag, både funktions- och prestandamässigt.

  20. #20

    Redaktör
    Absolut, det är ingen mening med att vänta på nya datorer. Oftast. Det var mest kombinationen av 1) nya Powermacar med Intel är på väg, och 2) att byta plattform till sista modellen av PPC-mac verkar inte som det bästa valet.

    Om Herde vill byta till Mac tror jag det är bäst att vänta tills programmen du vill använda finns till Intel, och sedan se vilka datorer som finns. Att köpa en Powermac för hemmabruk är säkert trevligt, men det är aningens overkill i mina ögon.

  21. #21
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jo. iMac är ju ett mkt bra val och den finns ju med Intel nu...

  22. #22
    Herde
    Citat Ursprungligen postat av false messiah
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om Herde vill byta till Mac tror jag det är bäst att vänta tills programmen du vill använda finns till Intel, och sedan se vilka datorer som finns. Att köpa en Powermac för hemmabruk är säkert trevligt, men det är aningens overkill i mina ögon.
    Det kommer inte användast till någon "hemma-dator" utan kommer arbetas på i en professionell studio.
    Enda anledningen till att jag inte bytt upp mig än är att vi redan har två G5:or samt "om det kommer tillbaka till PC".
    Men jag antar att det inte gör det de närmsta åren, och det är en smula för lång tid för att jag ska kunna vänta.

    Jag kommer nog satsa på att köpa en G5:a inom de närmsta veckorna/månaderna.

  23. #23

    Redaktör
    Ska man använda datorn professionellt och man behöver en G5 just nu är det som sagt en annan femma, speciellt om man redan har mjukvara. Då skriver man dessutom av datorn på ett eller två år eller hur mycket det nu brukar vara. I såna skulle jag köpa den så snart som möjligt, pratar vi månader så börjar de uppdaterade Powermacarna närma sig (det talas om tredje kvartalet) och då får man nog mer för samma summa pengar, inte minst en framtidssäkrare lösning.

  24. #24
    Herde
    Men tror du att de nya Powermacarna kommer hamna på samma pris?
    Och om man skulle vänta tills de kommer, kommer de isåfall sälja de "äldre" powermacarna billigare?

  25. #25

    Redaktör
    De nya Powermacarna (som kommer heta Mac Pro om man ska spekulera) kommer nog att kosta ungefär detsamma. Apple brukar sälja utgående modeller billigare när de kommer med nya, så de kommer förmodligen göra det nu också.

  26. #26
    Valfrid
    Valfrid är inte uppkopplad
    Valfrids avatar
    Veteran
    Fan, jag stàr i valet och kvalet... Och ena sidan dröjer det till hösten med Max/msp till McBooken. Kan tänka mig att ProTools och GRMtools dyker upp dà ocksà. Sà jag hade tänkt en powerbook.

    Och andra sidan har de inte sjunkit i pris (eller?), och jag SKULLE faktiskt klara mig utan programmen ett tag framöver. Hàller pà att göra klart en làt och vill helst inte se ProTools och grabbarna pà ett bra tag...

    Sà man blir ju lite sugen... fan. David Lennartsson, du fàr hjälpa mig att handla när jag kommer till stockholm pà màndag...

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-09-10, 04:55
  2. Logic 7.2 med intelstöd???
    Av Soulmachine i forum Logic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 16:54
  3. Äntligen, som vi har väntat!
    Av jgb i forum Skivor & artister
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2004-05-06, 11:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •