Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Hype

  1. #1
    Algiizs avatar
    Börjar bli varm i kläderna

    Hype

    Förbeställ vårt nya album nu och se till att du får ett ex av den 200ex limiterade utgåvan som innehåller remixer av bl.a Tilliander, Interlace, Covenant...o.s.v

    Vår egen Electroboy har även bidragit med en remix :kaaaka!:

    http://progress-productions.com/desperately_yours/

  2. #2
    Adde
    Adde är inte uppkopplad
    Addes avatar
    Senior
    Alltid rätt att göra lite reklam...

    Man skulle kanske beställa för både Winterday och Bounce rockar!

  3. #3
    Black G
    Inga samples?

  4. #4
    Algiizs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Det kommer snart läggas upp några hela låtar på www.progress-productions.com

  5. #5
    Adde
    Adde är inte uppkopplad
    Addes avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Algiiz
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det kommer snart läggas upp några hela låtar på www.progress-productions.com
    Glöm inte bumpa den här tråden då, tack. (Men det behöver jag säkert inte påminna dig om... )

  6. #6
    Electroboy
    Electroboy är inte uppkopplad
    Electroboys avatar
    Veteran
    Releasefest i Algiiz soffa ikväll.
    Gökgatan 12.
    314 45 Ingalunda.

    btw, jag är ju inte ensam 99´are på skivan!

  7. #7
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    fan, jag tror inte jag hinner förbi. synd, jag gillar verkligen den sista remixen på bonusskivan.

  8. #8
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    var ligger ingalunda? är det buss 8? ;P

  9. #9
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Joe.. prissättningen undrar jag lite över. Det ser ut som att det är billigast att tjacka skivan om man bor utanför europa. Näst billigast blir det om man kör på europeisk beställning (förutsatt att man har lite ? liggandes så att man slipper växlingskostnaden). Dyrast av de tre alternativen är att köra med svensk beställning. Det är väl ändå ett svenskt skivbolag?


  10. #10
    Algiizs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Joe.. prissättningen undrar jag lite över. Det ser ut som att det är billigast att tjacka skivan om man bor utanför europa. Näst billigast blir det om man kör på europeisk beställning (förutsatt att man har lite ? liggandes så att man slipper växlingskostnaden). Dyrast av de tre alternativen är att köra med svensk beställning. Det är väl ändå ett svenskt skivbolag?

    Så kan det gå fast det handlar ju bara om några kronor

  11. #11
    Algiizs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Nu är det möjligt att ladda ner tre hela låtar från vårt kommande album.
    Lyssna och beställ sedan. Den limiterade utgåvan på 200 ex väntas ta slut väldigt snart, så dra inte ut på tiden.

    www.progress-productions.com

  12. #12
    olke
    olke är inte uppkopplad
    olkes avatar
    Veteran
    Koolt med skivsläpp! Grattis och sånt till alla
    vill gärna höra lite samples från skivan dock!

    EDIT: nu såg jag ovanstående inlägg

  13. #13
    signal
    signal är inte uppkopplad
    signals avatar
    Senior
    4.5 av 5.0 i betyg. Årets svenka syntsläpp så här långt.... spring och köp!

    Sitter och lyssnar på min (dubbel) cd från bengans nu. Riktigt bra. Jag måste säga att min klara favorit efter 2 genomlyssningar är "Bubonic Plague In Babylon" dels för jag är en gammal gubbe som gillat DAF sen 81 och sen för jag gillar Alice in Videoland. Lyssnar igen - mums. Bounce och Winterland har jag hört tidigare sen någon demo jag tog på nätet och jag vet inte om "final" versionerna är bättre än "demoversionerna" men jag måste kolla igen.

    Startspåret "Modern Inpacts" är också en favorit så här långt. På nått sätt så känns den ganska Elegant Machinery men det gör inget för min del.

    Progress Produktions visar åter igen att de är det mest intresanta skivbolaget inom svensk synt just nu. Kvalite rakt igenom faktiskt.

    Av mixarna på bonus-cd:n så gillade jag mest Andreas Tillianders mix av "Modern impact" men jag e ju en elektro gubbe.

    Algiiz: kan du berätta lite om var ni använder för grejor? Hur ni jobbar med en sångerska som bor mil ifrån microfonen, osv.... analoga syntar eller pluggar? Speciellt nyfiken är jag på de otroliga snärtiga trummorna i "babylon....."

  14. #14
    Algiizs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av signal
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    4.5 av 5.0 i betyg. Årets svenka syntsläpp så här långt.... spring och köp!

    Sitter och lyssnar på min (dubbel) cd från bengans nu. Riktigt bra. Jag måste säga att min klara favorit efter 2 genomlyssningar är "Bubonic Plague In Babylon" dels för jag är en gammal gubbe som gillat DAF sen 81 och sen för jag gillar Alice in Videoland. Lyssnar igen - mums. Bounce och Winterland har jag hört tidigare sen någon demo jag tog på nätet och jag vet inte om "final" versionerna är bättre än "demoversionerna" men jag måste kolla igen.

    Startspåret "Modern Inpacts" är också en favorit så här långt. På nått sätt så känns den ganska Elegant Machinery men det gör inget för min del.

    Progress Produktions visar åter igen att de är det mest intresanta skivbolaget inom svensk synt just nu. Kvalite rakt igenom faktiskt.

    Av mixarna på bonus-cd:n så gillade jag mest Andreas Tillianders mix av "Modern impact" men jag e ju en elektro gubbe.

    Algiiz: kan du berätta lite om var ni använder för grejor? Hur ni jobbar med en sångerska som bor mil ifrån microfonen, osv.... analoga syntar eller pluggar? Speciellt nyfiken är jag på de otroliga snärtiga trummorna i "babylon....."
    Tack så mycket. det var ju en fin recension.
    Det är inte alltid så kul att ha en sångerska som bor så långt ifrån, man saknar henne allt för mycket i skapandeprocessen. Vi jobbar mestadels i Reason men använder extremt mycket samplade ljud. Men många av låtarna går via ReWire till Cubase och VST syntar oxå

Liknande ämnen

  1. Ensoniq ESQ-1 hype
    Av credo i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 686
    Senaste inlägg: 2024-02-22, 15:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •