Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: CD och DVD skivor

  1. #1
    gimboo

    CD och DVD skivor

    Vart köper ni era CD-R och DVD-R skivor?

    Är ute efter tips på någon bra shop med vettiga priser och bra märken.

  2. #2
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp

  3. #3
    gimboo
    tackar, är det någon som har testat www.buymedia.se ?

    Vad jag har förstått så är det Verbatim som gäller när det gäller kvalité på skivorna.

  4. #4
    CarbonSteel
    CarbonSteel är inte uppkopplad
    CarbonSteels avatar
    Senior
    www.wesellcd.com
    Har sjukt billiga skivor. 100 pack DVD för 159 SEK.
    Kanske visserligen ingen vidare kvalité. Men men...

  5. #5
    kallback
    tror att i de flesta fall så hänger det nog mycket på själva hårdvaran / brännarna·· säkert även brännarmjukvaran·· mer än skivorna i sig··

    min erfarenhet e·

    skıvor från MPO[fabrik]
    +
    prassi primo dvd//recordnow[~konsum version av primo som kör samma "px burning engine" för att känna igen hårvaran]

    ··kan köra tusen och åter tusen CD dupliceringar utan att nån skiva klicka ur...

    [btw verbatim = Mitsubishi Chemical, alltså bara ett märke vad jag vet och om det spelar någon roll :]

  6. #6
    Per Samuelsson
    Citat Ursprungligen postat av CarbonSteel
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    www.wesellcd.com
    Har sjukt billiga skivor. 100 pack DVD för 159 SEK.
    Kanske visserligen ingen vidare kvalité. Men men...
    Som kallback säger så kan nog hårdvaran/brännarprogramet vara det som gör skillnad, jag och ett gäng andra Macförare köpte en rejäl kartong och på mac iaf så funkade inte DVD-R skivorna inte så bra, medans CD-R skivorna med silveryta som går att printa på är helt suveräna - och snygga!

  7. #7
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Skivorna gör skillnad. Då jag går igenom mina gamla skivor så är det enbart vissa märken som hållt över en viss tid även om de är inspelade med samma brännare. Vissa märken (billiga) går inte att läsa efter runt 5 år och andra (främst dyrare) fungerar fortfarande nu 8-9 år senare även om alla är inspelade med samma brännare.

  8. #8
    kallback
    bra tanke! (tänkte inte på hållbarhetstid, bara på hur ofta man sitter med en nybränd men obrukbar/klickande skiva i handen)

    ~sjävklart bör och har ju vissa skivor längre hållbarhet än andra

    hmm var det inte KODAK gold? med 24karats guldreflektor som sades kunna akrivera materialet läääänge, på garanti då ??···· nee troligen inte, men ändå··· kanske var ett nais säljargumentsjippo bara : )

  9. #9
    aresseitch
    aresseitch är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Min äldsta CD-R är en Kodak som brändes 1 mars 1995, dvs snart 11 år sen, och den fungerar perfekt. (inte för att innehållet på skivan är speciellt intressant längre, men ändå)
    Så nåt rätt måste dom ha gjort.

  10. #10
    Raskens
    Verbatim ger 100 års garanti, det finns ett "white paper" som beskriver hur de gjort denna test.
    Det är en stor skillnad mellan olika märken, Jag kör nästan uteslutande på Verbatim och har aldrig några problem.
    Inköpen gör jag via internet på www.buymedia.se billigt, bra och får faktura på skivorna.
    Jag kör med både CD och DVD, ibland använder jag mig av deras printable - klockrent!

Liknande ämnen

  1. Dax att hamstra DVD skivor
    Av Roberth i forum Allmänt om musik
    Svar: 84
    Senaste inlägg: 2021-12-30, 08:16
  2. Efterlängtade skivor...
    Av charliecrash i forum Skivor & artister
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2012-01-14, 16:18
  3. Var kan jag köpa CD-skivor?!
    Av kockpit i forum Allmänt om musik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-28, 01:15
  4. Kan man slänga CD-skivor?
    Av encore i forum Skivor & artister
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 18:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •