Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: "gitarrpaket"

  1. #1
    agoraph0bia
    agoraph0bia är inte uppkopplad
    agoraph0bias avatar
    Senior

    "gitarrpaket"

    Efter mycket om o men så har jag märkt att laga min gitarr skulle bli en ganska kostsam historia så jag skall lämna över guran till min farbror som fixar men hursomhelst satt jag och stirrade in på lite gitarrer på www.jam.se/www.musikborsen.se och hittade typ "Behringer"-paket. Nu vet jag att dessa saker troligen låter otroligt dåligt men med tanke på priset så kan det ju vara rätt intressant iaf.. Ungefär som en mc303:a i synthvärlden om man förklarar sig så. Roligt att leka loss och få känna på en ny gitarr etc.

    Hursomhelst så undrar jag om någon vet om det finns något liknande paket med vänstervridna (hoho) guror. Alltså dvs att dom flesta paket verkar vara till för dom mer högervridna personerna (hoho igen).

    Jag menar runt 1300:- för en gitarr, stärkare och gigbag. Det känns ju helt ok pris som sagt för en som inte lirat gitarr på några år och bara vill komma igång igen och leka lite och känna om det känns mer rätt "nu" än för ett par år sedan..

  2. #2
    Dalleponken
    Dalleponken är inte uppkopplad
    Dalleponkens avatar
    Veteran
    Har inte testat Behringers gitarrer, men för 1300 balobas är det inte mycket att orda om. Duger säkert ok att leka med och även att spela in inte allt fön avancerade grejor. Behringers stärkare brukar vara kassa, har testat ett par modeller som lät skit, men du får ju i princip stärkaren gratis. Sen finns det ju finfina mjukvarupluggar om du vill få lite gammal rörvärme på gitarrsoundet när du lirar in.

  3. #3
    agoraph0bia
    agoraph0bia är inte uppkopplad
    agoraph0bias avatar
    Senior
    Ja, men exakt.. Det är helt enkelt inte någon ljudkvallé jag är ute efter.. bara leta nya sätt att leka med musiken!

    Känns lite trist att kanske slänga ut 4000:- på en gitarr och hyfsad stärkare och komma på att det här är verkligen ingenting för mig då är det bättre att börja på smått känna hur det känns och är det bra letar man upp en fin gitarr och så vidare

  4. #4
    toandfro
    När det kommer till gitarrer i prisklassen 1000-2000:- så tycker jag Squier är väldigt prisvärda...hade jag varit dig så hade jag satsat på en sådan begagnad för typ 1000-1500:-
    Och kanske typ en Behringer GD121 (förstärkarsimulator för 451:- på MB) istället för en stärkare.
    Visst det blir lite dyrare men för endast ett par hundringar extra så får man en gitarr som är av betydligt högre kvalitet.




  5. #5
    Valfrid
    Valfrid är inte uppkopplad
    Valfrids avatar
    Veteran
    Jag rekomenderar Yamahas Pacifica-serie, den mest avskalade modelen. Hade en som extragitarr ett tag, mycket nöjd. Kostar två-tre hundra över de allra billigaste crapen, men helt klart värt prisskillnaden.

  6. #6
    agoraph0bia
    agoraph0bia är inte uppkopplad
    agoraph0bias avatar
    Senior
    Får se hur jag gör. just nu har jag en bruten tass så det är inte speciellt superviktigt med en gitarr men kanske i slutet utav månaden eller så

  7. #7
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    Kolla in JAM's Burnout. Jag köpte en sån och är toknöjd med tanke på priset.

    /Mein

  8. #8
    agoraph0bia
    agoraph0bia är inte uppkopplad
    agoraph0bias avatar
    Senior
    Dom e väl dock höger? Jag kör ju vänster

  9. #9
    toandfro
    Här kan du köpa Behringer-gitarren löst om man nu skulle vilja det.

    http://www.blocket.se/vi/6973463.htm?ca=15_s

Liknande ämnen

  1. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 14:59
  2. "Sång"-pålägg till "electro"-låt
    Av saddox i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-02, 14:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •