Sidan 4 av 19 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SistaSista
Resultat 181 till 240 av 1083

Ämne: Access Virus A, B, C, TI, TI2, SNOW, Polar, KB/KC , Rack /XL, Indigo 1/2, Classic (B)

  1. #181
    Borg 64
    Citat Ursprungligen postat av pepelogu
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, definitivt säljsnack. Det som skiljer dessa två är 24 röster kontra 32, EQ, ett moogfilter (som inte är i klass med originalfiltrena) plus lite andra mindre detaljer. Jämförelse finns här:

    http://www.access-music.de/comparisonchart.php4

    Virus Classic Desktop är i stort sett identisk med B-modellen. (Fast snyggare )
    Tack igen! Jag lirar ju mestadels digitalpunk ändå så.

  2. #182
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran

    Virus TI släpps 3:e Oktober (World Wide)

    Inte en dag för tidigt men nu verkar den vara på väg, på riktigt.

    Access

  3. #183
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Wee, bara X månader försent

  4. #184
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Yep, 7 månader eller så

  5. #185
    GlobalMotion
    Hoppas den blir X gånger bättre nu också

  6. #186
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Står själv i valet/kvalet om man ska sälja min VirusB och skaffa sig en TI.
    Coolast hade varit att att skaffa en VirusTI Keyboard och sätta B'n på det lediga utrymmet ovanpå

    Med tanke på att den har det mesta (enligt spec iaf) så känns det som att den bör räcka bra länge.
    Men men, 23k är alltid 23k (känns till och med illa att skriva )

  7. #187
    GlobalMotion
    Jo mycket för pengarna och mycket pengar

  8. #188
    TMB
    TMB är inte uppkopplad
    TMBs avatar
    Veteran
    Då är nog Korg Oasys lite värre... 79.800:- på Musikbörsen. DET är mycket pengar

    Men den här gången skall fan TI:n stå på stativet innan jag annonserar ut KC:n igen Eller så kanske man behåller den och köper ett stativ för tre syntar istället för två som jag har nu. Hmm, huvudbry...

  9. #189
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Eller ska man skaffa sig en desktop till , ha en på varje sida om monitorn.
    Teknikbögeri....jag vet

    Jo Oasys'en verkar ju nästan fånigt dyr.
    Men men, finns väl säkert en mening med den också.

  10. #190
    replicant
    replicant är inte uppkopplad
    replicants avatar
    Senior
    Äntligen

  11. #191
    timothy
    timothy är inte uppkopplad
    timothys avatar
    Veteran
    En sån däringe datagrej lär ju vara full med buggar!

  12. #192
    Helix
    Helix är inte uppkopplad
    Helixs avatar
    Veteran
    Äh, en Virus B och en Microwave XT och en bunt effekter kan man ju få billigare och de lär ju vara roligare. De måste ju ha gjort någon bra uppgradering på oscillatorerna eller filtrerna för att få den att bli riktigt intressant.. Okej, den har hypersaw men vafan, det var fett nice för fem år sedan.

  13. #193
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Som gammal virus ägare så är det dessa funktioner som lockar mest:

    Individuel Reverb/Delay för varje patch i en Multipatch, istället för en global.
    Vilket för mig är no.1

    Egen patch editor, Sound Diver i alla ära men detta bör iaf få bort endel buggar/problem, särskilt nu när Apple lagt ner PC sidan.

    Att kunna utnyttja Virus'en som vst-effekt.
    Får se om USB interface'et håller, men att kunna dra ut ex. andra vst instrument genom virusen utan en massa AD/DA steg.
    Hade helst sett FW men man kan inte få allt ;-)

    Som B ägare få alla features som C ägarna haft tillgång till

    Plus en massa annat, mycket hänger nog på mjukvaran.
    Å andra sida så tippar jag på att det är det dom kämpat med i 7 månader nu.

  14. #194
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av timothy
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En sån däringe datagrej lär ju vara full med buggar!
    Du kan dock använda den utan dator integrationen om det skulle vara buggigt.
    Vilket iof gör att man tappar idén bakom synthen.
    Men tittar man bakåt under dom år jag haft VirusB så är Access riktigt duktiga på att fixa ev. buggar.
    Har hittills aldrig behövt upgradera pga en bugg utan endast för att få extra features.

  15. #195
    android
    android är uppkopplad nu
    androids avatar
    Veteran
    Hehe.... "Pölar"
    Hehe...

  16. #196
    timothy
    timothy är inte uppkopplad
    timothys avatar
    Veteran
    Det är klart att vara buggigt i början precis som all ny hårdvara/mjukvara särskillt eftersom det är ett nytt sätt att integrera hårdvara med mjukvara. Hoppas det funkar bra så får vi kanske en ny boom bå hårdvarumarknaden.

  17. #197
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Helix: Nytt är ju även wavetables, dessutom har den individuella Reverb och Delay inställningar på varje part medan alla tidigare endast hade en global. Sen finns det en massa annat nytt antar jag.

    timothy: Vad jag vet så är en av förseningsorsakerna just buggar så förhoppningsvis ska den inte vara så buggig (de har ju ändå gått över tiden med 7 månader)

  18. #198
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av android
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hehe.... "Pölar"
    Hehe...
    Jepp, fast danska pölar

    Skrev faktiskt om det i virus-mail-listan för ett halvår sedan, fick ingen respons på det dock

  19. #199
    android
    android är uppkopplad nu
    androids avatar
    Veteran
    Precis... Eller norska, väl?
    Jag har också slängt ur mig det på några olika forum tidigare, men folk verkar inte ha samma "humor" som jag....

  20. #200
    Helix
    Helix är inte uppkopplad
    Helixs avatar
    Veteran
    eXode: Mjo, jag menade det fast jäkligt otydligt då jag skrev att man kunde få mer utav en Microwave XT då det är en wavetable synth..

  21. #201
    agoraph0bia
    agoraph0bia är inte uppkopplad
    agoraph0bias avatar
    Senior
    Lite presets ifrån Vengence-killen (som står bakom lite ljudbibliotek till ganska många maskiner; Nova, Pro-53 och så vidare)

    http://www.access-mirror.de/files/de...eance_demo.mp3

    Men man får ju lite känsla över hur maskinen låter även om mycket (95% av presets är nog till trance/clubmusik).

    Men killen är duktig även om han nu råkat mosa in allt i lite för mycket reverb.

  22. #202
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Jo, är det techno/trance ljud man är ute efter så är nog Vengance en av dom bättre, han har ju gjort endel gratis och betal samlingar.
    Cosmic Dreamer har också gjort två bra libraries i den genrén.

    Sen håller jag med att en del presets har för mycket reverb.
    Men det är ju enkelt fixat

  23. #203
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    "Men man får ju lite känsla över hur maskinen låter"

    Då det gäller vengence så, nej (eller kanske iaf lite i det här fallet.. jag vågar inte lyssna). Jag har lyssnat igenom nästan alla samples han lagt upp på sin egna sida iaf.. och det är inte så syntarna låter. Han har ju smackat på colloseumreverb, jättechorus och sen delay över det på i stort sett allt! T.om. på syntarna som inte har några effekter! Syntarnas sköna grundljud är som totalt bortblåst. Tragiskt.. det där är verkligen misshandel

    ..men visst.. spår av syntarna kan man märka av om man vet sedan innan hur de låter.

  24. #204
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    ...som en polare sa "om det nu är en Total-synth då kunde de väl för fan sätta dit ett ADAT ut o inte bara en SPDIF"

  25. #205
    Gamle Calle
    Finns här nån som har tänkt sig köpa en Virus TI när dom äntligen kan köpas i snar framtid?

    Är bara intresserad av att veta, har inga planer på att köpa en sån själv dock..

  26. #206
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Vet ej än, måste testa först.
    Man får ju dock en del skoj för 18k (som desktopen kostar).
    Är lite sugen på en machinedrum och ett nytt ljudkort.
    Så det är lite knepigt just nu

  27. #207
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    När det är nån som köpt sig en TI köper jag gärna er gamla KB/KC

  28. #208
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Finns ju ett par annonser på vendolin.
    5.5k för en B är ju inte så tokigt.

  29. #209
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    för en B tycker jag det låter dyrt, när KB inte ligger på mycket mer...jag har redan en A men vill gärna ha tangentbordet så en KB eller KC hade vatt fint...

  30. #210
    TMB
    TMB är inte uppkopplad
    TMBs avatar
    Veteran
    Gamle Calle: En här iaf. Jag lade handpenning på en redan i januari Eftersom den klarar allt en KC klarar så behöver jag inte testa den. De många extra rösterna och datorintegrationen var tillräckligt för mig att byta upp mig. Nu återstår bara att bestämma mig om KC:n skall iväg eller inte. Jag var säker på det i februari. Hade tom en köpare på den för 10kkr men nu vettephaen... Ju längre jag väntar desto mindre benägen är jag av att göra mig av med den. Men så är jag en typisk samlare också

  31. #211
    sybariten
    sybariten är inte uppkopplad

    Ang vengeance: heh, ja han sparade inte på reverbet ... måste ha slitit ut en två-tre effektenheter bara på den demon.

    Fråga kolon; är alla grejerna han spelar från kända låtar? Kände igen bl.a. riffet från "Narcotic" samt Adagio for strings av, öh .. Tiesto eller vem det är.

  32. #212
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Samuel Barber är det som komponerade "Adagio for strings". http://www.modern-strings.de/sound/barber.htm

    Sedan kom trancegossarna och gjorde cover.

  33. #213
    makari
    makari är inte uppkopplad
    makaris avatar
    Veteran
    Adagio är ju snarare en musikalisk benämning så det finns ju många, men den mest kända är väl ändå Albinonis Adagio. Är det inte den du tänker på?

  34. #214
    Helix
    Helix är inte uppkopplad
    Helixs avatar
    Veteran
    Nupp, just den heter Barbers Adagio..

  35. #215
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Någon som har sett något "bra" pris ute i handeln ?
    Host fitzpatrick är det:

    Virus TI Desktop 18.995:-
    Virus TI Keyboard 24.995:-
    Virus TI Polar 24.995:-

  36. #216
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Ehhm, fick via virus mailing listan tips om boxymusic.com.

    Dom tar ca 14.5k för TI Desktop och 18.6k för Keyboard/Polar.
    Inkl. belgisk skatt på 21%

    Låter ju "tokbilligt" jämnfört med svenska priser.

  37. #217
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av makari
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Adagio är ju snarare en musikalisk benämning så det finns ju många, men den mest kända är väl ändå Albinonis Adagio. Är det inte den du tänker på?
    Albinonis Adagio är den med Orgel va? Brukar användas som dödsmarch vid begravningar (i Svenska kyrkan dvs)

    Barbers Adagio för Strings är den som William Orbit gjorde en cover på, original temat är ju med i "Plutonen" bl.a. när Elias (Willhem Dafoe) dör. Om jag kommer ihåg rätt dvs

  38. #218
    Helix
    Helix är inte uppkopplad
    Helixs avatar
    Veteran
    Nu kan man tydligen köpa alla tre Virus TI syntharna på blocket.. Killen som säljer motiverar det med "Säljer pga av brist på pengar"... Lyckas man komma upp på internet lyckas man också lista ut att så är inte fallet.. Har killen skojsiga kontakter eller?

  39. #219
    Dee
    Dee är inte uppkopplad
    Dees avatar
    Senior
    Nja. Tveksam till att han kan leverera. Han brukar annonsera ut en del prylar, nya med kvitto, på Vendolin. Om du vill köpa ett exemplar så beställer han det från USA och säljer det sedan till dig.

  40. #220

    Veteran
    Nu har iaf Fitzpatrick skeppat ut första batchen Virus TI till butikerna.... Polar är rätt nice, nästan lite jobbigt med de ultrastarka LED:arna, dock.

  41. #221
    Don
    Citat Ursprungligen postat av jgb
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Samuel Barber är det som komponerade "Adagio for strings". http://www.modern-strings.de/sound/barber.htm

    Sedan kom trancegossarna och gjorde cover.
    Fyfan vilken otäck version du refererar till i den länken ...

    Vill ni höra hur den ska låta på riktigt, kolla in Bernstein (barbers, "polare" dessutom...) med NY Philharmonics ... det är så man nästan är beredd att gå i graven så vackert det är ... sen finns det en transkription av den till kör, då blir den istället ett fantastiskt agnus dei, accentuskören och laurence equilbey (fransk inspelning) ...

    =)

    Vill ni ha, skicka pm så kan jag maila mp3:or om ni inte pallar leta upp ...

    ---

    "du är aldrig tuffar än din sista hit"

  42. #222
    Helix
    Helix är inte uppkopplad
    Helixs avatar
    Veteran
    Var inne hos Jam lite idag och testade Virus TI:n, den lät faktiskt mycket bra, till skillnad från Polyevolver som lät jäkligt tråkig i jämförelse

    Jag diggar iof de stenhårda filtrerna som virusen har. Hypersaw var rätt kul att leka med, en klar JP-8000 dödare. Hypersaw på två oscillatorer var rätt så fett om man säger så. Man får väl bara hoppas att den inte kommer användas så värst mycket mer i trancelåtar.. Den har rysligt skönt klaviatur om man jämför med Pölar. Hade jag skaffat en hade jag nog ändå skaffat en Pölar för den är så snygg, helt vit med en träkant under klaviaturet.

  43. #223
    Gamle Calle
    Ett liten mp3-clip på hur hypersaw låter om nån vill veta:

    http://users.tkk.fi/~jaoinone/1/dasboottia.mp3

    Det är inte jag som har köpt en Virus TI, utan en polare. Jag är ganska övertygad om att hypersaw kommer användas _mycket_ inom bögtrancescenen .

  44. #224
    visionfactory
    visionfactory är inte uppkopplad
    visionfactorys avatar
    Veteran
    Någon som köpt en Virus Ti än?

  45. #225
    Borg 64
    Beställer en idag.

  46. #226
    visionfactory
    visionfactory är inte uppkopplad
    visionfactorys avatar
    Veteran
    Beställde en Virus TI Polar i Måndags. Hoppas den dyker upp i nästa vecka.. BORG då får vi slå våra skallar i hopa och klura ut hur den fungerar för min manual är antagligen på tyska.. man kan kanske ladda ner en engels på Access hemsida?

  47. #227
    Borg 64
    visionfactory: Absolut. Det var lite för länge sedan jag pillade med hårdvara så jag tyckte det var dags nu. Beställningen blir tyvärr inte av förrän på måndag, så jag har tid på mig att revidera mitt val av klaviaturlöst till dess. Usch. Decisions, decisions...

  48. #228
    visionfactory
    visionfactory är inte uppkopplad
    visionfactorys avatar
    Veteran

    Access Virus TI

    Någon mer än jag som äger en Access Virus TI här? Jag har en del problem med syncen när jag kör VST delen och använder outputsen på själva synthen. Någon mer än jag som upplever detta problem?

  49. #229
    lasselus avatar
    Redaktör

    Virus A/B/C/TI

    Köpte en Access Virus A för ett tag sedan och blev riktigt tänd på den...
    Vad vinner man egentligen på att gå upp till någon av de senare modellerna?
    Ok, jag vet att det blir mer polyfoni, dator-integrering med TI osv. men är det värt det i övrigt?

  50. #230
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    När jag efterforskade dom (innan TI iofs), så tyckte jag att C såg klart vettigast layoutad ut. A & B svällde väl mjukvaran ut en hel del på, utan att panelen hängde med.

  51. #231
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Här är själva jämnförelsen.

    Från B till C så tillkom EQ, 8 röster till samt Moog filtret.

    Från C till TI så tillkommer en hel del, rösterna är markant fler.
    Individuel Delay/Reverb på alla 16 parter (tidigare var det bara en global delay/reverb).
    Wavetable's, programerbar arpeg m.m. m.m.

  52. #232
    lasselus avatar
    Redaktör
    Tack, Haplo...hade missat den där...
    Men det är bara det tekniska...hur är det med det mer subjektiva?

  53. #233
    agoraph0bia
    agoraph0bia är inte uppkopplad
    agoraph0bias avatar
    Senior
    Varning, läs mycket om TI innan du köper.. _många_ som har problem med synca den, underliga 'pop och click'-ljud (alltså inte pga av för snabb attack eller så utan mer digital brus som kan spraka på _rejält_).

    Jag tycker du borde kolla in C-modellen eller vänta tills OS 1.10 kommer och ser om det är mer stabilt än innan för som sagt utav allt jag har läst om TI så har 85% av dessa vart poster om hur ostabil/underlig den är och den totala integrationen den påstås ha funkar inte alls utan vissa måste köra ominstallationer utav sin burk efter försökt köra med TI och så vidare.

  54. #234
    pepelogu
    pepelogu är inte uppkopplad
    pepelogus avatar
    Veteran
    Jag hade en A ett litet tag innan jag fick tag på Classic Desktop (B). Det som framförallt skiljde dem åt var de där megafläskiga ljuden som blir extra megafläskiga på senare modeller tacka vare extra oscillator, fler röster i unison och (kanske mest) beroende på reverbet.

  55. #235
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    De där megafläskiga ljuden är också en god anledning att använda sin Virus mer kreativt än att fläska på med presets. Har man en gång hört en Virus så blir man snabbt allergisk mot den där sliskiga gräddbullefetman. Bort med den skiten och ratta själv istället, då blir det riktigt kul på riktigt.

    Vi har en VirusB och jag har aldrig riktigt gillat interfacet med alla submenyer, så om C-modellen har ett tydligare/direktare sådant så satsa på den.

  56. #236
    GlobalMotion
    C där ja!

    Jag har haft en Virus A. Var bökig att jobba med men låter väldigt bra.

    Jag skulle nog också rekommendera C serien.

    Känns som problemen med TI borde gå att fixa med en OS uppdatering annars vore det illa.

  57. #237
    fredrik_e
    fredrik_e är inte uppkopplad

    Senior
    har en classic och den är min bästa vän. tycker att megabullefläsket är det bästa
    om ni kör cubase 3 så gör en device panel för att komma åt parametrarna som ligger i undermenyn, typ unison osv. Gör det mkt smidigare att jobba med.

  58. #238
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    Nu har jag ju fortfarande fel på min C så jag har inte djupdykt i den ännu, men det var min A lasse köpte iaf.
    Jag tycker nog att en A är helt tillräcklig, ljudmässigt låter de grymt likadant.
    Klart större skillnad mellan C och TI än mellan A och C.
    Däremot håller jag med om att C har betydligt fler rattar för många param än A, men i gengäld tycker jag A's menyer är mer logiska, och den orange:a displayen i C är grymt ful (FB01 varning nästan).
    Kanske dock inte skall uttala mig när jag istortsett endast har laddat in mina ljudbanker i minne A o B....dessa ljud fick Lasse med i sin A...

  59. #239
    visionfactory
    visionfactory är inte uppkopplad
    visionfactorys avatar
    Veteran
    Jag har haft en Virus C och en Virus Ti Polar. Virus C är en kanonsynth men det är lite jobbigt att effekterna är globala. Virus Ti´n är trevlig och enkel att jobba med. Knasternt i oscillatoreran försvann när man uppgraderade till 1.0.9. Men det fanns lite buggar kvar, främst när det gäller VSTi delen. Så ska man köra den som VSTi så får man nog vänta lite på nyare OS (Vet dock inte hur det är med OS 1.1, jag sålde min som 1.0.9) Anledningen till att jag sålde den var för att finansiera en OBXa.

  60. #240
    lasselus avatar
    Redaktör
    Och några av dem var inte dumma alls...
    Har läst en del om TI och sett att folk har haft problem med den...skulle jag uppgradera så lutar det snarare åt en C...om inte annat än för att jag tycker att den är grymt snygg...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •