Sidan 14 av 19 FörstaFörsta ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SistaSista
Resultat 781 till 840 av 1083

Ämne: Access Virus A, B, C, TI, TI2, SNOW, Polar, KB/KC , Rack /XL, Indigo 1/2, Classic (B)

  1. #781
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mono Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    har en virus c och den vinner i alla sammanhang angående hårda ljud, vackra ljud, skeva ljud, etc.

    det som står ut med virus är den grymt versatila strukturen: oscillatorerna är en blandning mellan va och fm (man kan alltså typ göra ett 100% fm-ljud som man sen langar hard sync på) och filtrena går att koppla om på mängder av sätt.
    +100 på den....jättenöjd virus c ägare sedan många år

  2. #782
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    håller med, virus är suveräna. både an1x, jp8000 och mQ har fått åka.

  3. #783
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Hmm, hur kommer det sig egentligen att det pratas nästan ingenting om Virus på 99?
    Lite anonymt sound tycker jag men många möjlighter.
    Eller är det desigen som många inte klickar med?
    Eller finns det massor av Virustrådar som jag missat?

  4. #784
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Vill minnas att det pratades en hel del Virus när dom var aktuella. Jag hade en av de första TI-modellerna runt 2007 (och då var dom inte helt nya), sen dess har inte jag hört om någon slags innovation eller utveckling från Access. Kan vara ointresse från min sida, men läser ändå 99'an och ett par RSS-flöden musiktekniknyheter, har det hänt något spännande så tror jag att jag hade noterat det...

  5. #785
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Ang. synthen: Tycker personligen att den växte ur sitt gränsnitt runt B-C någon gång. Sen har dom öst på med mer funktioner, utan att förändra panelen nämnvärt, med följden att det blir mycket dubbeltryck och menyer. Programmerade min från datorn, synthen blev mest ljudkort/dsp. Lite överflödigt idag när datorerna pallar så mycket mer...

  6. #786
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Ahh, menydöden..och det finns ju som sagt fantastiska VSTs numera.

  7. #787
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm, hur kommer det sig egentligen att det pratas nästan ingenting om Virus på 99?
    Lite anonymt sound tycker jag men många möjlighter.
    Eller är det desigen som många inte klickar med?
    Eller finns det massor av Virustrådar som jag missat?
    Det finns massvis med trådar men vi har gömt dem för dig. Man måste veta det hemliga lösenordet för att komma åt dom

    Hur pass lika, eller olika, är Access Virus och Waldorf Q? Jag hade en Q desktop ett tag och den var dötrist. Hur jag än vred så lät det bara platt och trist. Den gav mig ingen inspiration. Samtidigt vet jag att den kan låta underbart. Då och då tänker jag tanken att skaffa en riktigt jäkla bra arbetshäst till VA som skall komplettera min Nord Lead 3. Idag har jag en Novation Nova som arbetshäst men den är så oinspirerande på något vis som jag inte kan sätta fingret på.

    Jag älskar Nord Lead 3 och önskar bara att den hade fler parter och inbyggda effekter (jag använder nämligen sådana).

  8. #788
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av synthetic Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    håller med, virus är suveräna. både an1x, jp8000 och mQ har fått åka.
    men jp 8000 är väl en fin synth med gött ljud?

  9. #789
    makari
    makari är inte uppkopplad
    makaris avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ang. synthen: Tycker personligen att den växte ur sitt gränsnitt runt B-C någon gång. Sen har dom öst på med mer funktioner, utan att förändra panelen nämnvärt, med följden att det blir mycket dubbeltryck och menyer.
    Vill hålla med Peter här, har sjäv en Indigo som jag skulle vilja djupdyka i, men inte riktigt hunnit/orkat ta mig tid. Den är ju sjukt kompetent med komplexa oscillatorer, djupa modulationsmöjligheter och filtertyper/överstyrning. Men mycket av det djupa är inte direkt tillgängligt från panelen utan man måste dyka ner i menyerna och det gränssnittet är lite bökigt.

    Nån som har bra förslag på datoreditor föresten?

  10. #790
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av makari Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nån som har bra förslag på datoreditor föresten?
    Vet inte om den är bra, men rekon audio har en editor: http://rekonaudio.com/products/acces...u-virus-editor
    Sen finns Mystery Islands Music: https://www.mysteryislands-music.com...arian-plug-in/
    Och slutligen SoundQuest: http://www.squest.com/Products/MidiQ...igo/index.html

  11. #791
    koenig
    koenig är inte uppkopplad
    koenigs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du har ju en solaris.. va ska du med en virus till???? P12 är ju supergrym... ge den en chans till.. FM med modulationsjox...
    Du vet hur det är - bara den där prylen så blir allt så mycket enklare. meh. Du har ju rätt och jag vet det egentligen. Det är ren och skär GAS och inget annat och jag ska definitivt ge 12:an en chans till. Tänkte testa med den där Patchmorphern jag läste om häromdagen: där kan man ju pilla på alla parametrar på ett roligt sätt för nästan inga pengar. (behöver en iPad dock så några kronor till behövs)

    Trist att nyktra till. Men klart intressant läsning i tråden; man blir så himla glad av 99.

    Tack för att ni finns!!!

  12. #792
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    men jp 8000 är väl en fin synth med gött ljud?
    noway. väsande filter utan tryck i synthen. eq på basen för att få tryck men få blir det mest buller.
    laddat hem alla banker jag kan finna på nätet, editerat åtskilliga gånger hade den i 2år till slut så gav jag upp.
    nordlead och virus gör man goseljud på 5min.

  13. #793
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av synthetic Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    noway. väsande filter utan tryck i synthen. eq på basen för att få tryck men få blir det mest buller.
    laddat hem alla banker jag kan finna på nätet, editerat åtskilliga gånger hade den i 2år till slut så gav jag upp.
    nordlead och virus gör man goseljud på 5min.
    ok underligt, inte min uppfattning av den men smaken är ju olika. har ju annars hört mycket gott om rolands klassiska sound

    ja nord-syntharna och virus är fina grejer, har båda

  14. #794
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av koenig Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du vet hur det är - bara den där prylen så blir allt så mycket enklare. meh. Du har ju rätt och jag vet det egentligen. Det är ren och skär GAS och inget annat och jag ska definitivt ge 12:an en chans till. Tänkte testa med den där Patchmorphern jag läste om häromdagen: där kan man ju pilla på alla parametrar på ett roligt sätt för nästan inga pengar. (behöver en iPad dock så några kronor till behövs)

    Trist att nyktra till. Men klart intressant läsning i tråden; man blir så himla glad av 99.

    Tack för att ni finns!!!
    även jag tycker du skall ge p12 många fler chanser. det förtjänar den. ett riktigt ljud-alstrings-monster. krävande kanske men nog desto mer givande när man väl hanterat det. no pain, no gain som det heter, lycka till

  15. #795
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    lat som man är så har jag samma ljudbanker i mitt powercore virus som i min KC.
    http://erha.se/~ronny/temp/snip/snip.htm

    bra att ha
    http://www.99musik.se/showthread.php...=1#post2924163

  16. #796
    koenig
    koenig är inte uppkopplad
    koenigs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    även jag tycker du skall ge p12 många fler chanser. det förtjänar den. ett riktigt ljud-alstrings-monster. krävande kanske men nog desto mer givande när man väl hanterat det. no pain, no gain som det heter, lycka till
    Det är väl bara att medge att jag är lite lat...

    Det blir till att bita ihop, helt enkelt.

  17. #797
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Access förtjänar all beröm. Få företag uppdaterar mjukvaran på en 8 år gammal produkt.

    Och JA självklart ska du ha en Virus

  18. #798
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    men jp 8000 är väl en fin synth med gött ljud?
    JP-8000 låter underbart men har väldigt mycket karaktär. Det är inte något speciellt bett eller riv i den. Den är mer varm och fluffig. Bra til mycket men inte allt.

  19. #799
    koenig
    koenig är inte uppkopplad
    koenigs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och JA självklart ska du ha en Virus
    Not helping...

  20. #800
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Jag är expert på GAS, impulsiva köp samt inte komma överens med prylar

    Har oxå haft P12 som jag inte kom överens med. Innan drevet hoppar in o försvarar P12 så får jag säga att "it's not You, it's me" gäller även på syntar

    Jag hade rekommenderat att du går på din magkänsla. Du har haft en P12a som du inte fick riktigt feelings för (samma sak här oberoende av att synten är jättebra), du är sugen på en Access Virus. Hade du sagt detta för några veckor sedan hade du kunnat köpa min Ti, men den såldes i jätteklumpförsäljning. Jag sålde den för att jag inte använde den längre. Men hade haft den i typ 8-9år.

    Ti2 är en fantastisk synt. Den kan t.o.m låta som en 303a

  21. #801
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Vad ska jag tillföra i diskussionen då?

    Jag var väldigt "anti-virus" innan jag själv skaffade mig en. Det var nog mest för att alla pratade om hur grymma maskiner de var och jag inte hade någon.
    Efter att jag själv hade skaffat mig en (Virus b) så insåg jag hur bra de var. Själv så tycker jag att de inte är extra ordinära på något specifikt, utan är jäkligt bra rakt igenom. Access har lyckats med att göra en okej VA med ett okej interface.
    Om man jämför Virusen med t.ex Waldorfs Q så har Waldorf misslyckat med interfacet rätt så rejält. Även om båda två har undermenyer så har Virusen ett mycket mer logiskt meny upplägg.
    Men till syvende och sist så tycker jag att Virus och Q ska inte jämföras. Qn är ett digitalt monster (citerar android) och Virusen är en mer renodlad VA maskin, med alla sköna specar som digi-syntar har och bra interface som analoga erbjuder)

  22. #802
    dagHB
    dagHB är inte uppkopplad
    dagHBs avatar
    Senior
    Enligt mig faller Virus på sin egen förvirring genom att vara utrustad med bökiga menyer, ett plugginkoncept som kan krångla OCH för få reglage för att vara riktigt direkt... Kan den beskrivas som "Tripolär" kanske?
    Jag har haft både A, B och Ti men till sist kommit fram till att jag och Virusar inte är kompatibla. Dock vill jag tillägga att den som står ut med användargränssnittet utan tvekan får en välljudande och komplex leksak. Det är inte underligt att de är och har varit populära under lång tid.

  23. #803
    dagHB
    dagHB är inte uppkopplad
    dagHBs avatar
    Senior
    Kom upp en Ti2 rack på Vend för 10.000kr nyss, i TS trakter dessutom. Ett omen

  24. #804
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av koenig Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är väl bara att medge att jag är lite lat...

    Det blir till att bita ihop, helt enkelt.
    jomen....blod, svett och tårar vettö. ngt du delar med de flesta synthnördar å dito knåpare här på 99:an. vissa synthar har mer s.k tuggmotstånd än andra. men precis som med musiken självt, så är det ofta de som i det riktigt långa loppet är vinnare och mest givande. men de kräver sin synthesist så att säga har eller har haft själv lätta synthar som k2000 vast-syntes och sub37:ans modulations-matrix tillämpad i praktiken är väl heller inget för den veke direkt, för att nämna några personliga exempel . så lycka till. det är klart värt mödan och besväret det kan jag lova. har själv en prophet 8 som väl inte är världens svåraste synth men den är iaf ibland en ulv i fårakläder och därmed lurigare än vad man kan tro. lätt tex att ratta bort sig gällande layerpatcher med massa modulering och kanske adderas sequencer till osv.

    så jadu kort sagt, visa synth-j-veln vem som är boss :-P och än en gång lycka till

  25. #805
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    JP-8000 låter underbart men har väldigt mycket karaktär. Det är inte något speciellt bett eller riv i den. Den är mer varm och fluffig. Bra til mycket men inte allt.
    ja det är väl lite så jag har tänkt omkring den också. är ju inget basmonster som en moog eller ja virus då. den borde väl vara överjävlig gällande stråkar och pads och den typen av ljud, eller? viss fx-patchar borde den väl också vara ok på kan jag tänka? och inte alltför markanta leads kanske?

    du som liksom mig älskar nord leads även om jag dyrkar installation no 2 och du 3, hur står står sig jp8000 mot nordlead 2/3 ??? vad är skillnaderna?

    och sorry till alla er andra att kapar tråden lite såhär men iom jag är på jakt efter en jp8080 så är det här vital info för mig

  26. #806
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av koenig Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Not helping...
    klart grabben skall ha en virus en TI är som gjord för dig he! he! fin kombo med din P12 sen behöver du inte så mkt mer gällande synth-avdelningen. har mao så du klarar dig och blir över så att säga

  27. #807
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Jag minns när jag var på estrad och Virus hade kommit.. samtida med Waldorf Q ..satt och vred virus mäkta imponerad.. sen gick jag över till Waldorf Q som fullständigt blåste skallen av mig..WOW!!! inte mer VA men vilken maskin..maskindjävel från helvetets industridjup ..tyckte Virus lät blek, trasig i jämförelse med vad jag krämade ur Q:n

    Försökte pilla på en TI2 härom dagen... men jag blotr tråkad direkt... och jag har svårt att se att om man inte blir inspirerad av att vrida på ett intuitivt ljudmonster som Prophet12 kommer man nog inte göra det med en TI2 ..sen kan den vara hur bra som helst.

  28. #808
    ohyradubs
    ohyradubs är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Det kan gå månader utan att jag använder min ti snow, jag börjar fundera på om jag inte ska sälja/byta den mot något annat kul, men sen slår jag igång den och börjar göra skeva ljud och jag skäms över att jag ens funderade på att göra mig av med den. Visst vstn har strulat och kraschat ableton för mig mer gånger än vad jag vågar räkna (den slutade upp med dom dumheterna iom ny uppdatering) och menyhoppandet kan vara lite drygt men i slutändan så låter den så jävla bra så jag kommer nog aldrig göra mig av med den. Men det är ju förstås bara min åsikt :P

  29. #809
    Juno
    Juno är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Min Virus Ti är den som stannat längst i min uppsättning. Blir alltid nåt spår med den. Hade en del strul initialt att få allt att lira mot datorn och Cubase men efter det har den gått som en klocka. Använder den dessutom istället för ljudkortet i datorn. Har aldrig ångrat det inköpet.

  30. #810
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av ohyradubs Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det kan gå månader utan att jag använder min ti snow, jag börjar fundera på om jag inte ska sälja/byta den mot något annat kul, men sen slår jag igång den och börjar göra skeva ljud och jag skäms över att jag ens funderade på att göra mig av med den. Visst vstn har strulat och kraschat ableton för mig mer gånger än vad jag vågar räkna (den slutade upp med dom dumheterna iom ny uppdatering) och menyhoppandet kan vara lite drygt men i slutändan så låter den så jävla bra så jag kommer nog aldrig göra mig av med den. Men det är ju förstås bara min åsikt :P
    byt den mot min virus c!!

  31. #811
    koenig
    koenig är inte uppkopplad
    koenigs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    klart grabben skall ha en virus en TI är som gjord för dig he! he! fin kombo med din P12 sen behöver du inte så mkt mer gällande synth-avdelningen. har mao så du klarar dig och blir över så att säga
    Det är då det lilla problemet med att jag befinner mig i en-in-en-ut. Jag har ett Jasperställ som är rätt fullt - jag var idiot och köpte sex våningar men det finns inte en chans att man kan använda mer än fem och då är den femte under knähöjd och i realiteten ospelbar...

    Så, gärna en Virus in men då måste något ut tyvärr. Allt annat är keepers så det enda som är någorlunda löst (vilket inte är lika sannolikt längre efter den här tråden) är min P12:a. Det skulle vara Accelerator då, men den låter ju så jämra bra!!! (och byggs i samma tyska fabrik som Virus och Solaris om jag inte har helt snurrat till det).

    Meh. Platsbrist. Degbrist. GAS. Jättedålig combo…

  32. #812
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av koenig Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är då det lilla problemet med att jag befinner mig i en-in-en-ut. Jag har ett Jasperställ som är rätt fullt - jag var idiot och köpte sex våningar men det finns inte en chans att man kan använda mer än fem och då är den femte under knähöjd och i realiteten ospelbar...

    Så, gärna en Virus in men då måste något ut tyvärr. Allt annat är keepers så det enda som är någorlunda löst (vilket inte är lika sannolikt längre efter den här tråden) är min P12:a. Det skulle vara Accelerator då, men den låter ju så jämra bra!!! (och byggs i samma tyska fabrik som Virus och Solaris om jag inte har helt snurrat till det).

    Meh. Platsbrist. Degbrist. GAS. Jättedålig combo…
    mmmm ja även jag har ständig degbrist och akut platsbrist. köpte ett stort jasper-rack för ett tag sedan så det blir racksynthar odyl i det och bygga på höjden enda hållet som det är ngn plats kvar. sedan har jag förutom det racket för syntar 2 keyboard-synthar på ett ställ som jag köpte förra året. det är de enda keyboardsynthar jag har och har plats med. så den lösningen funkar för mig och tar inte så mkt plats. jasper-ställen är skitbra efter vad jag har förstått men det är ju inga små grejer direkt.

    så mitt råd gällande plats är rack och rackgrejer inkl rackmonterade desktop-utrustning som synthar m.m. samt då minimera antalet keyboardsynthar och inga stora feta jasper-ställ för dem. det spar du en del plats på men klart har du många keyboardsynthar så blir det väl bökigt att sälja av dem å köpa rack-motsvarigheten. jag har gjort så med två, eller ja de ena är klart den andra får jag se när jag har råd och får tag på en men skall inköpas ngn gång. men det är ju "bara" två stycken har du än fler så blir det ju exponnetiellt jobbigare. jaga länge på beggatmarkanden kan vara jädra tärande tyvärr.

    GAS? ja va fan....var lite ovanlig för en 99:a, var nöjd med det du har. skall du ändå byta så bestäm dig för ett visst antal synthar du behöver och man behöver i regel inte alltför många om var och en är väldans bra och kompetent. det är många här inne som kommit fram till det och bantat studion. så ja det är ett annat alternativ.

    du får helt enkelt ta dig en hård funderare på vad som är bäst för dig. hoppas mitt psycho-babbel här kan ha varit av ngn nytta mer än irritera anda i tråden HA! HA!

    men åter igen: TI och P12 det är en absolut killer-kombo. behöver inga mer synthar, lovar

  33. #813
    koenig
    koenig är inte uppkopplad
    koenigs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    GAS? ja va fan....var lite ovanlig för en 99:a, var nöjd med det du har. skall du ändå byta så bestäm dig för ett visst antal synthar du behöver och man behöver i regel inte alltför många om var och en är väldans bra och kompetent. det är många här inne som kommit fram till det och bantat studion. så ja det är ett annat alternativ.
    Jag provade det och det håller i princip; jag är nöjd med det jag har men får lite GAS ibland. Detta var ett sätt att vara mer konstruktiv i GAS:andet och inte bara göra något impulsivt utan faktiskt kolla runt bland de mest kompetenta synt-geekar jag vet.

    Just att få vettiga kommentarer och analyser är ovärderligt och inte bara: "Asså, ba, Virus äger. Så du vet. Typ".

    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    du får helt enkelt ta dig en hård funderare på vad som är bäst för dig. hoppas mitt psycho-babbel här kan ha varit av ngn nytta mer än irritera anda i tråden HA! HA!
    Som jag skrev tidigare i tråden har jag fått oerhört mycket input av den här tråden, både i form av åsikter om Virus och pepp att inte vara så lat och bekväm utan ge 12:an en chans.

    Effekten av allt tjôt och psyko-babbel är att jag (och detta tar emot att skriva, ska ni veta) kan ta det mogna beslutet att vänta lite, att inte ge in för GAS:en utan fortsätta med känslan att vara nöjd med det jag har och jobba på.

  34. #814
    jocke31
    jocke31 är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är expert på GAS, impulsiva köp samt inte komma överens med prylar

    Har oxå haft P12 som jag inte kom överens med. Innan drevet hoppar in o försvarar P12 så får jag säga att "it's not You, it's me" gäller även på syntar

    Jag hade rekommenderat att du går på din magkänsla. Du har haft en P12a som du inte fick riktigt feelings för (samma sak här oberoende av att synten är jättebra), du är sugen på en Access Virus. Hade du sagt detta för några veckor sedan hade du kunnat köpa min Ti, men den såldes i jätteklumpförsäljning. Jag sålde den för att jag inte använde den längre. Men hade haft den i typ 8-9år.

    Ti2 är en fantastisk synt. Den kan t.o.m låta som en 303a
    Hmm. Håller som bäst på att bestämma mig för huruvida jag kommer överens med min P12:a eller ej. Och om jag ska behålla den och komplettera med en OB-6 eller helt enkelt byta.

  35. #815
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    "Asså, ba, Virus äger. Så du vet. Typ" HA! HA! HA! HA!

  36. #816
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Access förtjänar all beröm. Få företag uppdaterar mjukvaran på en 8 år gammal produkt.

    Och JA självklart ska du ha en Virus
    Å a s är väl det deras mest aktuella produkt? De flesta företag uppdaterar mjukvaran till sina aktuella produkter.

  37. #817
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Beror ju på om man buntar ihop alla Virus'ar
    Sista Virus B-uppdateringen kom iaf långt efter att den var end of life.
    Om jag minns rätt så hade till och med Ti redan släppts.

  38. #818
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Å a s är väl det deras mest aktuella produkt? De flesta företag uppdaterar mjukvaran till sina aktuella produkter.
    Utvecklingteamet bakom Virus har tydligen jobbat mest med Kemper Profiling Amp sen den kom. Samma företag bakom båda.

  39. #819
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av jocke31 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm. Håller som bäst på att bestämma mig för huruvida jag kommer överens med min P12:a eller ej. Och om jag ska behålla den och komplettera med en OB-6 eller helt enkelt byta.
    Har hållt på idag med min nya OB6a. Ska jag vara helt ärlig så blev verkligheten "sämre" än youtubeGASandet.. inte alls samma hallelujahfeeling jag fick när Modal001 kom hem. Men hoppas på att feelingen kommer för OB-6 oxå

  40. #820
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    ...jo han va riktigt bra!!


  41. #821
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Med nya Waldorf Quantum så kan ju Virusen slänga sig i väggen...big time....

    Håll i slantarna och matcha Solarisen med en Quantum i stället

  42. #822
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    wow, 8 röster bitimbral... Ungefär som en bit one från 1985.

  43. #823
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    hmm..jo precis ..det är ju verkligen en multitimbral workstation man vill ha...så man kan slänga alla de andra syntharna som står här och skräpar..
    Senast redigerat av Ƶl8R den 2017-04-05 klockan 17:11.

  44. #824
    jocke31
    jocke31 är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har hållt på idag med min nya OB6a. Ska jag vara helt ärlig så blev verkligheten "sämre" än youtubeGASandet.. inte alls samma hallelujahfeeling jag fick när Modal001 kom hem. Men hoppas på att feelingen kommer för OB-6 oxå
    Kan köpa OB6:an av dig när du tröttnat…

  45. #825
    koenig
    koenig är inte uppkopplad
    koenigs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Med nya Waldorf Quantum så kan ju Virusen slänga sig i väggen...big time....

    Håll i slantarna och matcha Solarisen med en Quantum i stället
    WHAT!? Här har jag missat något... En ny Waldorf? Blir inte mycket jobbat idag inte

  46. #826
    drglas
    drglas är uppkopplad nu
    drglass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ang. synthen: Tycker personligen att den växte ur sitt gränsnitt runt B-C någon gång. Sen har dom öst på med mer funktioner, utan att förändra panelen nämnvärt, med följden att det blir mycket dubbeltryck och menyer. Programmerade min från datorn, synthen blev mest ljudkort/dsp. Lite överflödigt idag när datorerna pallar så mycket mer...
    Jag tyckte redan A "växte ur" sitt gränssnitt efter första uppdateringen :-). För mycket knapptryckande hit och dit.

  47. #827
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Hade en Indigo 2 som väl är en C med lite mindre klav. Gillade ljudet rätt mycket och tyckte att den var rätt trevlig att ratta. Blev dock lite trött på menydykandet och bytte bort den.

  48. #828
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    Ang Virus och meny-dykande (nu snackar jag C inte TI), jag fattar inte vad det är för speciellt ni vill komma åt.
    Det mesta finns ju framme på rattarna, jag gillar koncept med dubbelfunktion på rattar, väljer t.ex. LFO1, sen har man dess rattar, väljer LFO2 och nu styr dessa rattar LFO2 istället.
    Dock är det meny om man vill in och ändra en massa param för en effekt man valt och andra param man inte petar i allt för ofta, Unison, Vocoder, mod-matris.

    Jämför bild på rattar med vad som finns totalt sett:



  49. #829
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    Blått+grönt för egen ratt (råkade göra 2 färger för samma sak, hmm).
    Gult för fler-funktionsratt

  50. #830
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Tyckte inte heller det var så mycket meny-dykande.
    Enda som var väl drygt IMO är multi-patchar och sen editera i multi/single mode.
    Visste knappt var man var någonstans efter ett tag
    Men då hoppade jag över till Sound Diver, numer kör jag allt genom Ti pluggen.

  51. #831
    volante
    volante är inte uppkopplad
    volantes avatar
    Veteran
    jag har råkat äga litet olika virus, men det var min B som fick stanna till slut. tycker den är enkel att ratta, fräser gött och låter allmänt väldigt bra. TI:n blev ändå mest att jag samplade så kunde lika gärna köra med min B tänkte jag men saknar TI:n ibland (låter också sjuukt jäkla bra). har en Q också, går ju inte att jämföra alls, båda är syntar typ men låter olika. Qn kanske låter större men virusen kan spruta ur sig tranceackord och knarrande bas-tut med annan power liksom. virusen gör sig bra i mixen som någon sa, nästan som en nordsynt. få virussmittan och köp för fan!!

  52. #832
    pepelogu
    pepelogu är inte uppkopplad
    pepelogus avatar
    Veteran
    Lite kul att se en Virus få agera huvudinstrument åt Hans Zimmer.


    https://youtu.be/NoHyuh0Ooro

  53. #833

  54. #834
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran

  55. #835
    En_Annan
    En_Annan är inte uppkopplad
    En_Annans avatar
    Veteran
    Har en ti2, numera min enda digitala. Kör den t y p aldrig, men när jag väl behöver ett standard (och jag menar mainstream) digitalt ljud, tänk hypersaw-trance eller bakgrundsambientmatta är det den jag vänder mig till, skruvar till någon preset typ. Platt, ja, Men det innebär att den alltid ligger bra i en mix där resten av synthljuden är analoga och spretiga. Kommer behålla den, för den har allt jag aldrig kan få analogt.

    Att använda den som enda eller huvud-synth? Aldrig. Fan så trist, då hade jag hellre använt vsts, dvs slutat göra musik.

    Exempel, t.ex. runt 6 min:
    https://soundcloud.com/thetruesekten...their-circuits

  56. #836
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    fukk me vad grymt!! och JA virus låter skitbra och implementera det på vangalis mästerverk bladerunner...ja det är så det blir kletigt i brallan å lite till...UNDERBART FULL POTT!!!

  57. #837
    Analog
    Analog är inte uppkopplad
    Analogs avatar
    Senior
    Jag hade inte heller nån större känsla för feeling för Virus förrän jag impulsköpte en Ti förra året. De är ju... VÄLDIGT trevliga när man kommer in i dem lite mer. Jag köpte min främst för att ha som livesynt, sen började jag göra mer studiojobb än live, men virusen får vara med trots alla VST och analoga jag har. Min står i Sollentuna och om andan faller på går det bra att komma och leka med den om beslutsångesten är stor.

  58. #838
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Enda tillfället när "No Virus found" är dåliga nyheter!

  59. #839
    AutumEmbrace
    AutumEmbrace är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Angående Access Music: jag är rätt säker på att det är samma människor som utvecklar Kemper förstärkaren, så de har nog fullt upp med den för tillfället. Är inte hundra, men jag vet att de har utveckling på samma adress och distribueras tillsammans.

  60. #840
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av AutumEmbrace Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Angående Access Music: jag är rätt säker på att det är samma människor som utvecklar Kemper förstärkaren, så de har nog fullt upp med den för tillfället. Är inte hundra, men jag vet att de har utveckling på samma adress och distribueras tillsammans.
    Japp, det var Christoph Kemper som till stor del skapade Virus-syntharna och det är han som har skapat konceptet med Kemper Profiling Amp. Jag vet inte hur många andra som jobbar på respektive företag men han är ju absolut nyckelpersonen i båda.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •