Resultat 1 till 42 av 42

Ämne: 99träff på Join our Club, Göteborg?

  1. #1
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran

    99träff på Join our Club, Göteborg?

    Nu på fredag, dagen innan nyårsafton (om ni inte visst det), är det mysös på JOC, Henriksberg, Göteborg. Takterrassen bjuder fin utsikt över hamnen och det är Happy Hour fram till tio. Under kvällen spelar POST, Viva Revolución och Javelins. Mer om dem kan ni hitta på www.joinourclub.tk

    Man kan ju ses strax efter åtta på plats, dricka billig öl och göra det musikquiz som driver igång kvällen (fina vinster i potten, läs på hemsidan om dem).

    Jag, Jörgen, Peter H, Tiramisioux, Clase och Suss ska dit. Någon mer som är sugen?

  2. #2
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Funderar på det, skall på bio vid 18-tiden, sedan får vi se vad biosällskapet tycker.

  3. #3
    makari
    makari är inte uppkopplad
    makaris avatar
    Veteran
    Populär dag att gå på bio? Jag ska också på bio då men jag vet inte riktigt när, men det vore skoj att dra dit sen.

  4. #4
    DrArthurKrause
    DrArthurKrause är inte uppkopplad
    DrArthurKrauses avatar
    Senior
    Bio???..det är obligatorisk närvaro för 99 folk på Join Our Club...bara så ni vet...

    Jag kommer dit tillsammans med en långväga gäst som var en av orginalmedlemmarna i Dr AK band

  5. #5
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Man går på bio med flickvännen när det är julklappar som används, då låter man inte bli.

  6. #6
    makari
    makari är inte uppkopplad
    makaris avatar
    Veteran
    Bion blev flyttad till idag så count me in!

  7. #7
    gazt
    gazt är inte uppkopplad

    Veteran
    jag blir avis på er i storstads metropolen som faktiskt kan träffas....

    orättvisst

  8. #8
    Dalleponken
    Dalleponken är inte uppkopplad
    Dalleponkens avatar
    Veteran
    Blir avis! Inget kul i Malmö helgen efter nyår?

  9. #9
    suss
    åh vad bra, det blir ett litet gäng då!


    dalleponken: din bild är helt underbar.

  10. #10
    Dalleponken
    Dalleponken är inte uppkopplad
    Dalleponkens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av suss
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    dalleponken: din bild är helt underbar.
    Mmmm, visst är den söt! Napoleon Dynamite är ju hur cool som helst!

  11. #11
    suss
    Citat Ursprungligen postat av Dalleponken
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mmmm, visst är den söt! Napoleon Dynamite är ju hur cool som helst!
    ja! det roligaste är ändå när man ska se hur skådisen ser ut på riktigt! jag trodde att tänderna var fejk, men så var det inte...

    http://imdb.com/gallery/granitz/3826/Events/3826/JonHeder_Count_6384971_400.jpg?path=pgallery&path_ key=Heder,%20Jon%20(I)

  12. #12
    imported_pussy
    det kmomer bli fett på takterassen- vi är där redan vid åtta, då det utlovas smågodisbuffé!
    kul att även du kan komma makari, och hoppas vi ser dig där med janne!

  13. #13
    DrArthurKrause
    DrArthurKrause är inte uppkopplad
    DrArthurKrauses avatar
    Senior
    Med så här mycket fint folk så är det kanske bäst att man tar på sig frack?

  14. #14
    Valfrid
    Valfrid är inte uppkopplad
    Valfrids avatar
    Veteran
    Synd att jag är i Stockholm i helgen då...

    Ha kul.

  15. #15
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Har redan träffat sisältää och pussy idag. På systembolaget i Nordstan.

    (fick visa legitimation, det var länge sedan!)

  16. #16
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    fick visa legitimation, det var länge sedan!


    Fick jag också för något år sen, blev nästan lite smickrad. När hon tagit en titt sa kassörskan "ojdå, det var visst god marginal". :hmmm:

  17. #17
    DrArthurKrause
    DrArthurKrause är inte uppkopplad
    DrArthurKrauses avatar
    Senior
    Jag brukar alltid visa leg men igår var dom inte intresserade av att kolla...jag blev djupt besviken

  18. #18
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Hemma igen efter att ha sett Narnia (skitfilm), handlat sprit och dagen efter-mat (det gäller att planera sin körning ). Ska tvätta, raka mig, duscha dricka öl och sedan åka. Vi lär vara på plats prick 20.00 eller kanske strax efter. Någon mer som kommer tidigt?

  19. #19
    suss
    sisältää: clase och jag dyker upp strax efter 20 vi med! vi planerar att ro hem pris i musikquizet!

  20. #20
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Jag och respektive har också siktat på tidig ankomst. Ska piffa till oss lite och kanske förtära en droppe alkohol bara...

  21. #21
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Kul!

  22. #22
    makari
    makari är inte uppkopplad
    makaris avatar
    Veteran
    jaha, ska alla andra vara där tidigt så får väl inte jag vara sämre.
    8, halv 9 nån gång tror jag.

  23. #23
    kallback
    hinner inte ner men hade varit trevligt ) såg att SJ tidigare langade ut gratisbiljetter för deras dubbelDeckar~tågSkapelse mellan gbg<->sthlm<->mamö·· "one shot" dock (enkel - nån som hängde på det?)

  24. #24
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Ball kväll. Alla band hade något bra. Kul att träffa 99folket igen. Bra, bra.

    Nu njuter vi av det förköpta fyllekäket. Underbart.

  25. #25
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Lyxlirare. Vi har inget gott hemma att äta...

    Dessutom orättvist att ni hann hem först, ute i obygden (vi fick iofs gå från Kungsten, och Sofia fick skoskav)

    Kul kväll iaf. Är lite fullare än jag trode, blir pinsamt uppenbart när man kommit hem, och försöker fungera som en normal männsika...

  26. #26
    kallback
    era nerdrglande svin jag ville ju vara me er och sticka hem på en efterfest och gurgla nykokt chicken tikka masala i en hög från närmaste indier - »orange~« e bra, förbra för magen!! ni har era indier, mzlmö har kzZbab i trut när sthlm har ·· SjundeEleven i hörnet? rätta mig··

  27. #27
    suss
    hehehe. själva åt vi fattiga riddare när vi kom hem inatt!
    ...men nu är vi hungriga igen, och vi har inget gott bröd hemma. jag blev just tvingad att gå upp, ta mig till mataffären och systembolaget...

    tack för en trevlig kväll! godisbuffé och quiz är en bra blandning tillsammans med band och dans!

  28. #28
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Blir dubbelt så bakfull när jag inte får nattamat.

    Nu ska jag iaf trycka i mej en macka med julskinka på...

    Var det nån som fick mina vinst-biljetter förresten? Skulle kännas trist om ingen ville ha dom...

  29. #29
    imported_pussy
    tog du dem inte själv, peter? jag vet inget om dem i alla fall..

    nu sitter man här. god mat inatt, god pizza till frukost och nu kaffe å jönssonligan. jag hade urtrevligt hemma och är STOLT över mina 29p i quizet, även om det var givet vem som skulle klara skivan..

  30. #30
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Njae. Sa till Johan att jag hade planer, så han skulle kolla om någon annan var intresserad. Men jag tror inte han hunnit det när jag stack. Sen var Clase & Suss lite småintresserade, men jag vet inte hur det gick med det...

    29p var väl inte så illa, snittet var runt 30. Tror dom rättade rätt snällt också, hade flera som var litet tveksamma som jag antagligen fått rätt för...

  31. #31
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Peter H:

    Vi hoppas biljetterna iallafall, det blir lugn liten middag hemma bara.
    Vi har inte pratat med Johan om det heller, så han kanske hittar några andra som är intresserade...?

  32. #32
    DrArthurKrause
    DrArthurKrause är inte uppkopplad
    DrArthurKrauses avatar
    Senior
    Varje gång jag varit på terassen på Henriksberg är det alltid en naken man som uppträder på scen. Är det den nya trenden som gäller för hypade band idag? Jag förstår inte riktigt varför? Inte blir väl musiken och scenshowen bättre för att man visar sitt kön?

    Inför 2006 så bedyrar jag heligt att inte uppträda naken på scen.

  33. #33
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Det var min första NMPS (Naken Man På Scen) faktiskt och jag tyckte nog det var lite kul ändå.. fast man tröttnar kanske efter ett tag.

  34. #34
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Doktorn: Finns bara ett sätt att ta reda på det, prova själv?

  35. #35
    DrArthurKrause
    DrArthurKrause är inte uppkopplad
    DrArthurKrauses avatar
    Senior

  36. #36
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Publik nakenhet är som allt annat: Det finns dom som gör det bra, och dom som inte når ända fram. (Iggy Pop funkar ju oftast)

    Tyckte nog att det var litet mer underhållande i fredags än den andra incidenten doktorn refererar till. Rullbrädepunk och sångare i enbart toppluva. Helt finesslöst. Dessutom såg det ut som han gjorde andalusiska propellern. Mer buskis än dekadans...

  37. #37
    DrArthurKrause
    DrArthurKrause är inte uppkopplad
    DrArthurKrauses avatar
    Senior
    Peter H: Ja...Iggy Pop ja...och bassisten i Red Hot...de gör det med stil kan jag hålla med om...och du som går på gym Peter, nu börjar jag förstå varför...

    Ska bli kul att se publikens reaktion på Bengans den 7:feb när vi i Kontraband sliter av oss kläderna spik nyktra i landsstingsbelysning...och kan vi nu göra annat?... jgb har ju kommit med en uppmaning och vad jag vet så är jgb´s ord lag.

    Till sist...kommer sisältää´s gamla musikprojekt "Thick Dick" äntligen få en annan dimension?

  38. #38
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Nja. Namnet kom som följd av myten.

  39. #39
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av Peter H
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Publik nakenhet är som allt annat: Det finns dom som gör det bra, och dom som inte når ända fram.
    Ursäkta min sunkiga humor, men... det där kan inte handla om annat än liten snopp!

  40. #40
    Tiramisioux
    Citat Ursprungligen postat av DrArthurKrause
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ska bli kul att se publikens reaktion på Bengans den 7:feb när vi i Kontraband sliter av oss kläderna spik nyktra i landsstingsbelysning...och kan vi nu göra annat?... jgb har ju kommit med en uppmaning och vad jag vet så är jgb´s ord lag.
    Jag hörde att de börjat repa in lite Hot Chocolate-covers. Och att de har nån ny snubbe endast iförd skinnslips.

  41. #41
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Märkligt att du hört det också, jag hörde det på en bar då snubbarna intill mig snackade om det då jag tjuvlyssnade. Trodde först att de snackade om något annat band, men det visade sig vara fel alltså...

  42. #42
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Låter spännande, det är nästan så man önskar man kunde stå i publiken och avnjuta spektaklet

    Fö tänkte jag gå och kolla i Göteborgs näst bästa liveband (enligt nöjesguiden då) på fredag, inga nakenchocker att vänta där?

Liknande ämnen

  1. Avantgarde, Club Target, 12 september, Göteborg
    Av Katzenjammer i forum Evenemang
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-10, 14:26
  2. Svar: 33
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 13:50
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 17:43
  4. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-11-25, 13:10
  5. SN-Club i göteborg
    Av imported_Patbos i forum Evenemang
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-11-26, 13:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •