Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 73 av 73

Ämne: Poly pressure...

  1. #61
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Kolla med Towa Tei, han har väl alltid använt FZ

  2. #62
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kolla med Towa Tei, han har väl alltid använt FZ
    Towa Tei? Är det Tei här på 99 eller nå'n jag borde veta vem det är utan att ha en jäkla aning?

  3. #63
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Whaaaat Dee-Lite och mängder av grymma album, legendarisk low bitrate-houseproducent Vi får se till att vara flera som tjatar på dig så du får poly pressure

  4. #64
    tei
    tei är inte uppkopplad
    teis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Towa Tei? Är det Tei här på 99 eller nå'n jag borde veta vem det är utan att ha en jäkla aning?
    Nej, men jag tog mitt namn från honom (och Towa Carson)! Towa Tei var med i Deee-Lite och har sedan dess haft en solokarriär.


    https://youtu.be/TPwyvZa0AZk

  5. #65
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Aha, tack för klargörande.

  6. #66
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Absolut! Jag tänker mer att om man nu vill lira klssiska ackord så är det kanske smidigare med traditionell klaviatur. I övrigt verk beatstep brutalbra till mycket. En vacker dag kanske även den här bakåtsträvaren blir med studio-PC och då känns det som en rimlig grej att investera i, om inte annat för att knacka in trumrytmer.
    Den är riktigt bra utan pc också. Använder min flitigt "stand alone" då jag inte orkar starta upp datorn till mitt euro.

  7. #67
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mad.gibbon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det funkar finfint på min Mellotron D4000.
    Säg inte sådär! Sålde min för ett par månader sen och saknar den. Inte minst poly AT:n, men den är ju ett särfall, bandvarianten har ju en sorts poly AT i och med att man kan pressa tonhuvudena mot banden olika hårt (det är ju en slinga per tangent!) och även om den digitala säkert inte reagerar precis likadant, så gör AT:n mycket för att man ska få till en viktig del av originalets karaktär.

    Eftersom jag kör Ableton, som ju inte stöder poly AT, så testade jag aldrig med att styra nån mjukispoly med mellon, men jag tror nog att det hade kunnat ha sina poänger. Håller dock med om att många ljud antagligen skulle ha begränsad nytta av poly AT.

    F.ö. så sänder faktiskt Rolands V-trummor poly AT, men bara när man klämmer åt en cymbalkant för att "choka" den. Jag kan leva med att Ableton inte fixar det, men lite irriterande är det allt.

  8. #68
    mhult
    mhult är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    F.ö. så sänder faktiskt Rolands V-trummor poly AT, men bara när man klämmer åt en cymbalkant för att "choka" den. Jag kan leva med att Ableton inte fixar det, men lite irriterande är det allt.
    Så det är därför jag inte kan choka min crash när jag använder V-drums till att styra trumpluggar inne i Ableton Live, fastän det funkar med exempelvis AD2 stand-alone! Jag har stört mig på detta i snart ett decennium, men det är inte livsviktigt

    Då är det värre att jag i två år har stört mig på att min Seaboard inte funkar fullt ut med Ableton Live. Jag vet varför, men har inte fattat att avsaknaden av cymbal-choke beror på samma anledning.

    Workarounden, att använda många midispår i Ableton Live har jag testat en gång, men sedan aldrig orkat använda igen.

    Folk har klagat på Ableton i många år nu och hoppats att det ska komma i nästa version (9, 9.5, 10, 10.1). Själv har jag gett upp och skaffat Bitwig för att använda i de projekt där jag vill spela Seaboard. Tyvärr har jag inte riktigt blivit kompis med Bitwig än. Det känns som att Live är mer optimalt i många grundläggande funktioner i användargränssnittet, och att Bitwig gjort saker annorlunda mest för att det inte får vara för likt Live (eller så är det jag som är för van vid Live).

  9. #69
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Äntligen!

    Behringer FB...

    YESSSS. We just successfully tested our first Poly-Aftertouch keyboard. Our engineers designed a new and very consistent way of pressure sensing.

    Guess which products (plural!) we will be applying this new technology to?


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	36B2BAF6-2550-418C-8077-E9B3A040F5D0.jpeg 
Visningar:	14 
Storlek:	96,0 KB 
Id:	88704

  10. #70
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Gör de en bra så får de gärna släppa en lös poly-AT-klavve med MIDI ut.

  11. #71
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Wow, även om det här också ju är en sorts klon så är det ju faktiskt något unikt numer. Grejjt!

  12. #72
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Kul!
    Hoppas dom löser det så det blir en mjuk och följsam aftetouch som går att använda expressivt.

  13. #73
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    En lite tyngre klavve ala CS80 med polyaftertouch hade suttit som en smäck!

Liknande ämnen

  1. "Sound pressure level meter" i STHLM?
    Av bmeeks i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-23, 02:26
  2. Poly 800 ll
    Av ntg i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 15:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •