Sidan 17 av 47 FörstaFörsta ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SistaSista
Resultat 961 till 1 020 av 2783

Ämne: Skivor du _köper_ idag

  1. #961
    jonasgun
    jonasgun är inte uppkopplad
    jonasguns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Einar Lindgren Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den där köptes in furra året.
    Hipster!

    "I wish I was a mole in the ground" är mycket bra, men min favorit än så länge är första spåret, "Fall".
    Hela skivan är ju också så snygg, med inlagan och den kolsvarta CDn.

  2. #962
    illpostino
    illpostino är inte uppkopplad
    illpostinos avatar
    Senior
    Är mycket peppad på att jag fick tag i denna 7:a. Missade den helt när den släpptes i våras.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	feistodon.jpg 
Visningar:	76 
Storlek:	71,1 KB 
Id:	42871
    Feist tolkar Mastodon och vise versa.

  3. #963
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilken grej! Promenerar längs med Sveavägen på väg hem från jobbet och blir plötsligt stoppad av en gubbe som undrar om jag brukar köpa cd och vinyl. Jag skrattar till och säger visst! Då säger han att saknar en tjuga till bussen hem och undrar om jag skulle kunna köpa något i hans skivbutik så han kan ta sig hem. Efter en pratstund om skivor och synth beger jag mig där i från med en skiva av Landscape (jag vet, inget fynd direkt, men ett underbart omslag). Även om det var en vals han drog så kunde jag ändå inte låta bli att köpa något. Vilken trevlig gubbe och vilken säljare! Så om ni vill snacka skivor och gräva i skivbackar fyllda med lite allt möjligt, besök Gellborn Records på Sveavägen.

    Gellborn är en second hand butik.

    Undrar om inte jag köpte ett halvdussin av just Normantolvan just där... Som jag minns det hade han huggit en låda när NK stängde vinylavdelningen... eller nå't ditåt. Svinbra hursomhelst!

  4. #964
    Kalle Moraeus - Underbart




    and The Connells - Ring




    plus, I got this as a gift from the author (Stockman - Experiment 545)


  5. #965
    micke7
    micke7 är inte uppkopplad

    Veteran
    En liten anekdot om Landscapes's From the Tea-rooms of Mars... som innehåller singlarna 'Norman Bates' och 'Einstein A Go-Go': det är den allra första plattan med Simmons SDS-5. Richard James Burgess ägde prototypen (som han själv varit med om att designa) och han drev den med en MC-8 microcomposer. Till basgången på 'Norman Bates' användes en Roland Promars och det märkligt ljudande melodiljudet spelades med en trombon genom Roland's pitch-to-voltage länkad till en synt - antingen system 100M eller den inbyggda synten i SPV-355. Synten som hörs i de instrumentala partierna är mestadels CS-80.

  6. #966
    wbjm
    wbjm är inte uppkopplad

    Senior
    Beställde idag: Silverbullit / Freddie Wadling 12" , http://www.kningdisk.com/index_kd099.htm

  7. #967
    Citat Ursprungligen postat av MagnusW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Beställde idag: Silverbullit / Freddie Wadling 12" , http://www.kningdisk.com/index_kd099.htm
    Peculiar label... and I think this guy and his dog go to the same barber http://www.kningdisk.com/store/index...&productId=115 ;-P
    The label looks interesting, but I can't find any excerpts to listen to on the website... Odd :-/

  8. #968
    Einar Lindgren
    Einar Lindgren är inte uppkopplad
    Einar Lindgrens avatar
    Veteran
    Kningdisk is nice! There are several links to Spotify, Wimp, iTunes etc.

    http://www.kningdisk.com/index_kd095.htm

  9. #969
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av micke7 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En liten anekdot om Landscapes's From the Tea-rooms of Mars... som innehåller singlarna 'Norman Bates' och 'Einstein A Go-Go': det är den allra första plattan med Simmons SDS-5. Richard James Burgess ägde prototypen (som han själv varit med om att designa) och han drev den med en MC-8 microcomposer. Till basgången på 'Norman Bates' användes en Roland Promars och det märkligt ljudande melodiljudet spelades med en trombon genom Roland's pitch-to-voltage länkad till en synt - antingen system 100M eller den inbyggda synten i SPV-355. Synten som hörs i de instrumentala partierna är mestadels CS-80.
    Jag vet att du är instrumentwikipedia själv, men är det inte så att RJB äger den fortfarande? Bilder dök ju upp i Wolfgangs Simmonsblogg för ett tag sedan och som jag minns det så kom det från RJB.

  10. #970
    micke7
    micke7 är inte uppkopplad

    Veteran
    Ja det verkar som om RJB fortfarande äger den. Jag såg bilderna på prototypen, ingen vacker syn direkt!

  11. #971
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran

  12. #972
    Citat Ursprungligen postat av Einar Lindgren Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kningdisk is nice! There are several links to Spotify, Wimp, iTunes etc.

    http://www.kningdisk.com/index_kd095.htm
    Oh... I wonder why I couldn't find any excerpt? Very nice song - oddly enough, some bits remind me of the theme to Beauty and the Beast by Walt Disney (for the records, I hate Disney), but that's obviously coincidental.
    I wonder if they will ever release Nebulosa (prog rock band from 78) on CD? That'd be cool.

  13. #973
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av micke7 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En liten anekdot om Landscapes's From the Tea-rooms of Mars... som innehåller singlarna 'Norman Bates' och 'Einstein A Go-Go': det är den allra första plattan med Simmons SDS-5. Richard James Burgess ägde prototypen (som han själv varit med om att designa) och han drev den med en MC-8 microcomposer. Till basgången på 'Norman Bates' användes en Roland Promars och det märkligt ljudande melodiljudet spelades med en trombon genom Roland's pitch-to-voltage länkad till en synt - antingen system 100M eller den inbyggda synten i SPV-355. Synten som hörs i de instrumentala partierna är mestadels CS-80.
    Kul. Alltid roligt höra lite om inspelningarna.

  14. #974
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    The Cure - Japanese Whispers
    Savage Rose - Wild Child

    The Cure har hafts på CD tidigare, men sålde den för kaffepeng nån gång. Varför kan jag inte minnas.
    Nu är den åter iallafall, och på Vinyl!

  15. #975
    micke7
    micke7 är inte uppkopplad

    Veteran
    Katzenjammer: Jag fick informationen från RJB när jag chattade med honom på Myspace för några år sedan, verkar vara en mycket trevlig och tillmötesgående man. Jag har massor av info av den här typen från honom, omkring 30 meddelanden med insder info (om tex
    Landscape's plattor, Spandau Ballet's första två (som han producerade), Visage's debut, Shock's singlar, Buggles' Age of Plastic (där han var trummis),Kate Bush's album Never Forever, Colonel Abrams Trapped etc.)

    Han berättade bla att de alltid fick tag i Roland, Casio, Pearl produkter, och till viss del Yamaha, före de släpptes på marknaden. Jup-8 tex släpptes ju oficiellt omkring october '81 men de hade tillgång till synten före det.

    Här är ett av hans mejl:

    "The Simmons was my idea that I hawked around several companies in the late 70s. It was an extension of the live triggers I was using on my touring kit and what I wanted was a standalone electronic kit but there was nothing out there. In the end Dave was the only one interested so we worked on it together and we mocked it up using an ARP 2600 with a trigger glued to a piece of chipboard in the old Musicaid offices in St Albans. I made Tearooms using the prototype on a bread board that I still have and that was the first recorded instance of SDS5 - I drove it using the multiplex outputs on the MC8 Microcomposer. The first time the SDS5 was recorded by a real drummer was on Chant #1 which I produced - I got one for John Keeble and we recorded it in the live room at Utopia studio 1 using real cymbals and Hihats."

    Micke

  16. #976
    Rink
    Rink är inte uppkopplad
    Rinks avatar
    Senior
    Dyr men värt det!!! Hubert Eaves...

    https://youtu.be/9ZjrtsKE_y0

  17. #977
    octolab
    octolab är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Köpte den här t ex här om dagen:


    https://youtu.be/mjcHqitlPxo

  18. #978
    olivettis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av reverbsvansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Johan Lindell - Passageraren
    http://www.youtube.com/watch?v=hvvyMldLDQY
    Johan Lindell - Fågelvägen

    Johan Lindell - Från Andra Sidan (köpte för någon månad sedan..=)
    finns de på CD?
    hade på vinyl när det begav sig, men sålde av ngn konstig anledning

  19. #979
    Pelle
    Pelle är inte uppkopplad
    Pelles avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilken grej!

    ...

    Gellborn är en second hand butik.

    Haha! Jag bodde i det kvarteret i många år (fram tills för en månad sedan) och undrade alltid hur den affären kunde gå runt eftersom det alltid var tomt där inne... Det lustiga är att en dag hände samma sak, han hoppade it ur butiken och erbjöd mig att köpa valfri skiva för halva priset. Jag hade dock inga pengar på mig så det blev inget.

    Vilken skön typ!

  20. #980
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Nyss beställt: ZEITGEIST - TANGERINE DREAM LIVE IN LISBON på dvd.

  21. #981
    tesla3
    tesla3 är inte uppkopplad
    tesla3s avatar
    Senior
    Basic channel: BCD
    Basi channel: BCD2
    Coil: ... and the ambulance died in his arms
    Coil: Black antlers
    Coil: How to destroy angels (remixes)
    Coil: Queens of the circulating library
    Scott Walker: Bisch bosch

    Bra start på 2013.

  22. #982
    indigo
    indigo är inte uppkopplad
    indigos avatar
    Veteran
    Math The Band - Get Real (Vinyl)
    Teen Arts - I Had a Very Important Meeting This Morning and I Don't Have a Crying Problem (Kassett EP)
    Stern Fucking Zeit - Pathoscillator (CD)
    Sarofer Zertaga + Holy Konni (7" Vinyl Split)
    Comptroller - Lords of Death // Night Kids (5" vinyl)

  23. #983
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    Sveriges bästa artist, Thåström är ett geni.
    Det är en bra "industrial" känsla på senaste albumet.

    Namn:  bevapnadigmedvingar-17481215-frnt.jpg
Visningar: 338
Storlek:  9,4 KB


    Namn:  old_ideas-17119814-frnt.jpg
Visningar: 339
Storlek:  14,0 KB

  24. #984
    Citat Ursprungligen postat av resonator Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sveriges bästa artist, Thåström är ett geni.
    Det är en bra "industrial" känsla på senaste albumet.
    I just listened to some of the new tracks on youtube (I didn't know him) - quite impressive... very, very intense.

  25. #985
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Mac of BIOnighT Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I just listened to some of the new tracks on youtube (I didn't know him) - quite impressive... very, very intense.
    Checkout Thåström's real industrial project, Peace Love and Pitbulls (with english vocals of course), they made three albums in the 90's. Imperiet and Rymdimperiet are his 80's pop bands and Ebba Grön is his 70's punk band.

  26. #986
    Citat Ursprungligen postat av resonator Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Checkout Thåström's real industrial project, Peace Love and Pitbulls (with english vocals of course), they made three albums in the 90's. Imperiet and Rymdimperiet are his 80's pop bands and Ebba Grön is his 70's punk band.
    Peace Love and Pitbulls sound interesting, too

  27. #987
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Det var Rundgångs lagerrensning (10kr/LP) på Krets idag. Kom hem med följande:

    -Doctors Of Madness - Late Night Movies, All Night Brainstorms
    -Roxy Music - Avalon
    -Johan Lindell - Från Andra Sidan
    -Karel Fialka - Still Life
    -Jean-Michel Jarre - Houston/Lyon live
    -Ennio Morricone - Marco Polo <3
    -Odeon Kavalkaden vol.3 1926-1935 - med gamla svenska godingar. Gösta Ekman, Ernst Rolf, Johnny Bode mm.

    Blev Serpico och Maximum Overdrive på DVD också.


    is nice!
    Karel Fialka - People Are Strange (dörrarna-kover)
    http://www.youtube.com/watch?v=vYxplWufHs0
    Senast redigerat av reverbsvansen den 2013-01-12 klockan 16:18. Anledning: några är dubletter, och en triplett. men bra att kunna byta ut lite slitna gamla vax..

  28. #988
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Trepaneringsritualen - Judas Goat - 7"
    I Am A Vowel - Body Curves - 7"

  29. #989
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Omdöme på Trepaneringsritualen skägget?

    (sjukt lurig mening jag aldrig trodde jag skulle skriva)

  30. #990
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Batteriet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Omdöme på Trepaneringsritualen skägget?

    (sjukt lurig mening jag aldrig trodde jag skulle skriva)
    Nej, de känns lite oväntad. Den har inte landat än. Släpps mot slutet av januari. Enbart beställd.

  31. #991
    micke7
    micke7 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av reverbsvansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    -Ennio Morricone - Marco Polo <3
    Jag har både original LP:n och den senare dubbel CD:n. Superbt soundtrack!

  32. #992
    I know I should be ashamed of myself, but I know so very little of Morricone's music... when is this soundtrack from?

  33. #993
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Gjorde en kompletteringsbeställning på sånt från 2012 som jag inte kommit mig för att köpa, men lyssnat mycket på på Spotify.

    Favoriten just nu är nog Spiritualized - Sweet Heart, Sweet Light. Fullt i klass med 90-talet, riktigt, riktigt bra.

  34. #994
    micke7
    micke7 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Mac of BIOnighT Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I know I should be ashamed of myself, but I know so very little of Morricone's music... when is this soundtrack from?
    The Marco Polo TV-series/music is from 1982. I'm a huge fan of Morricone myself and have been collecting his soundtracks since the late '70s.

  35. #995
    1982? I don't remember it at all, I'll have to google it and see if some vague memory comes back... thanks.
    The ex-boss of the German label I used to release my stuff through was a Morricone collector, too - I guess there's so much material floating around that a Morricone collection will never be complete, which is good, so one can keep having fun discovering records

  36. #996
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran

    https://youtu.be/G6gQbM4VjV4
    Grym julkpappsCD, fick också " My Point of View" på nypressad vinyl och en Don Cherry CD. Ett jazzpacket från min kära fru

    I år har jag köppt Gato Barbieri Chapter 3 & Weather report- "Tale Spinnin".

  37. #997
    Leo Friberg
    Leo Friberg är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Jag köpte Scott Walker - Bisch Bosch på vinyl. En fin liten cd följde med också. Köpte den och The Cure - Faith remastrad version med massor med bonusspår. Trevligt! Dessa köpte jag på cdon i slutet av December. Köpte även samtliga Queen remastrade 2011.

    Idag var jag på ett bibliotek som sålde ut sina begagnade skivor. Det blev följande:
    Beatles - Abbey Road
    Beatles - Revolver
    Patti Smith - Land
    E.s.t. - Leucoyte
    Merit Hemmingson - En plats i skogen
    Regina Spektor - Begin to hope
    V/A - Yiddish, hebrew & Klezmer 2CD'
    Kebnekaise - s/t
    E.s.t. - live in hamburg
    Tommy Körberg - Livslevande
    Povel Ramel Ta av dej skorna!
    Robert Plant / Alison Krauss - Raising Sand
    Bob Dylan - Street legal
    Leonard Cohen - Ten new songs
    Leonard Cohen - The Future
    Stefan Sundström - Hjärtats melodi
    Johnny Cash - At Folsom prison & San Quentin
    Anna Ternheim - Seperation Road
    Stefan Sundström - Fisk i en skål
    Mer Hemmingson - Trollskog
    Yusuf Islam (Cat Stevens) - An cup

  38. #998
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    Miles Davis nefertiti


  39. #999
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Goblin - Tenebre på LP

  40. #1000
    Citat Ursprungligen postat av reverbsvansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Goblin - Tenebre på LP
    Cool! I have the CD version with lots of extra cuts, but they're not particularly interesting... it's nice to have them, but the LP version is good enough. My favorite track is "Lesbo," great instrumental song!

  41. #1001
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    flexi001 Colouroïd - Amor Y Néon ‎(7", Single)
    flexi002 Futility - Forward / Deluge ‎(7", Single)
    flexi003 Black People - Brain Wash ‎(7", Single)
    flexi004 Ssleeping Desiress - A Voice ‎(7", Single)
    flexi006 Horrorist, The - The Man Master ‎(7", Single)

  42. #1002
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Köpte Paul Buchanan: Mid Air på Musik & Konst idag. Buchanan och Blue Nile gör det alltid så otroligt vackert...

  43. #1003
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    Ricardo Villalobos - Dependent And Happy 4 äntligen!

  44. #1004
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Zeigeist - Bunny & Humanitarianism
    Zeigeist - Black Milk
    Ossler - Krank
    Ossler - Stas

  45. #1005
    sybariten
    sybariten är inte uppkopplad

    Jag tror det senaste jag köpte var en tio-CD-box med Tangerine Dream, och en tio-CD-box med "afrikansk" musik.
    Tangerine var väldigt mycket General MIDI och bara de risiga grejerna från nittiotalet. Afrikanska skivorna var om möjligt ännu sämre. Inte så mycket folkmusik som jag hade hoppats på utan mer riktigt, riktigt, riktigt usel R&B.
    Betalade sammanlagt hela 200 kronor för detta.

  46. #1006
    Citat Ursprungligen postat av sybariten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tror det senaste jag köpte var en tio-CD-box med Tangerine Dream, och en tio-CD-box med "afrikansk" musik.
    Tangerine var väldigt mycket General MIDI och bara de risiga grejerna från nittiotalet. Afrikanska skivorna var om möjligt ännu sämre. Inte så mycket folkmusik som jag hade hoppats på utan mer riktigt, riktigt, riktigt usel R&B.
    Betalade sammanlagt hela 200 kronor för detta.
    I can relate to that... in the past, I've bought some stuff I thought was great only to find out it was crap It happens rarely nowadays as I'm always so broke that before buying anything at all, I think about it very carefully, but it still happens.
    Anyway, just as a small (and free) comfort to you, let me offer you a couple of my free-download albums - not really Tangerine from the 70's and not really African music, but it's the best I can do for you right now. Hope you'll enjoy them anyway...

    http://www.macvibes.com/CDPLAYINGFORKEEPSE.html


    http://www.macvibes.com/CDAFRICANDAYSE.html

  47. #1007
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Var på Kollaps Records (Södermalm, Tjockhult) i fredags och shoppade loss som jag inte gjort på länge (när det gäller nya plattor):

    Twilight Ritual, Parade Ground, A Split-Second, Kite (x3 (med risk för att jag har en av dem redan)), DDR, Henrik de la Cour, Der Plan och en till jag tydligen glömt nu...

  48. #1008
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Fick Stefan Sundströms nya platta av tjejen igår. Både på CD och vinyl. Apabra!
    Senast redigerat av johey den 2013-03-01 klockan 14:22.

  49. #1009
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Vanligt Folk - S/T - 12"
    U.V. Pøp ‎– Just A Game / No Songs Tomorrow - 7"
    Civil Defence Programme ‎– Protect And Survive / Attack Warning Red - 7"

  50. #1010

    Redaktör
    Autechre - Exai
    Grouper - The man who died in his boat
    My Bloody Valentine - m b v
    Nick Cave & the Bad Seeds - Push the sky away
    Sun Ra - Sleeping beauty
    Thåström - Som jordgubbarna smakade förr
    TM404 - TM404

    Mycket nytt från gamla gubbar (och då menar jag inte TM404).

  51. #1011
    pxm
    pxm är inte uppkopplad

    Senior
    Kurt Rosenwienkel - Deep Song
    Tribal Tech - X

    var de senatste albumen jag köpte...

    mvh

  52. #1012

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av micke7 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En liten anekdot om Landscapes's From the Tea-rooms of Mars... som innehåller singlarna 'Norman Bates' och 'Einstein A Go-Go': det är den allra första plattan med Simmons SDS-5. Richard James Burgess ägde prototypen (som han själv varit med om att designa) och han drev den med en MC-8 microcomposer. Till basgången på 'Norman Bates' användes en Roland Promars och det märkligt ljudande melodiljudet spelades med en trombon genom Roland's pitch-to-voltage länkad till en synt - antingen system 100M eller den inbyggda synten i SPV-355. Synten som hörs i de instrumentala partierna är mestadels CS-80.
    Härligt skönt nördigt inlägg

  53. #1013
    Infra
    Infra är inte uppkopplad
    Infras avatar
    Veteran
    det har vart en ganska långsam start på skivköpandet hittils... men denna var / är brilliant

    Petar Dundov ‎– Ideas From The Pond

    http://www.discogs.com/Petar-Dundov-...elease/3489965

  54. #1014
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Fyllde hålen i Psychesamlingen efter giget igår...

  55. #1015

    Redaktör
    Köpte Grimes - Visions lite i förbifarten. Funderade på att skaffa Grails senaste album, för att fortsätta på Gr-temat, men lyckades avhålla mig.

  56. #1016
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jonasgun Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alva Noto och Blixa Bargeld - Mimikry

    Bifogad fil 42858

    Första genomlyssningen i går kväll - Bådar mycket gott!

    Köpte den skivan när den släpptes. Överlag himla bra album. Btw intressant nörd-fakta är att Alva Noto jobbar enbart med frekvenser när han komponerar. Så skall han ta en ton kan man inte säga till honom ta ett A utan spela tonen som har 440Hz lr ngt sådant ;-)

  57. #1017
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Har precis köpt senaste The Klinik albumet "Eat Your Heart Out" och tillhörrande T-shirt. Mycket bra album beträffande musiken inte full lika begeistrad i deras nya voc-sound men men.

    Sådant som är på g framöver för mig är:

    Depeche Mode - Delta Machine
    Skinny Puppy - Weapon
    Ppuppee Fabrikk - The Dirt
    Karl Bartos - Off The Record
    Audodafeh

  58. #1018
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Karl Bartos - Off The Record
    I just heard some fragments from this album, but I must admit I'm not particularly impressed... if it had been a simple collection of unreleased tracks, I would have been more excited about it, but this... I don't like it when parts of old recordings are changed or re-recorded or added to. Either you give me something new, or you leave the past alone and release the original recordings. This kind of hybrid operation is never satisfactory, as you get neither the past, nor the present.
    Just my opinion, of course.

  59. #1019
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Får säga att jag inte köpt skivor på ett bra tag. Har ingen vinylspelare, och CD känns inte så relevant när downloads börjar vara FLAC/ALAC i 24/96. (Har f ö ingen CD-spelare heller...)

    - - - Uppdaterad - - -

    Hur stor andel av skivor som köpts i den här tråden senaste året är vinyl, tro?

  60. #1020
    Rink
    Rink är inte uppkopplad
    Rinks avatar
    Senior

Liknande ämnen

  1. Dax att hamstra DVD skivor
    Av Roberth i forum Allmänt om musik
    Svar: 84
    Senaste inlägg: 2021-12-30, 08:16
  2. Köper du skivor idag?
    Av false messiah i forum Skivor & artister
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 01:18
  3. CD och DVD skivor
    Av gimboo i forum Allmänt om musik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-01-07, 16:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •