Resultat 1 till 34 av 34

Ämne: Synth1 is back!

  1. #1
    pepelogu
    pepelogu är inte uppkopplad
    pepelogus avatar
    Veteran

    Synth1 is back!

    Ny version ute nu!

    http://www.geocities.jp/daichi1969/

    Ver1.07 (alpha) (2005.10.1)

    * Oscillators
    o Addition of OSC1 8 multiplex デチ??ーン knob
    o Smooth conversion of OSC2 pitch knob
    o The LFO change quantity of PW from -PI, up to +PI modification
    * Filter
    o The negative value correspondence of AMOUNT
    * LFO
    o Adding PAN to type ahead modulating
    * The addition of Effect
    * Equalizer
    o PAN (L-R) addition
    * Tempo Delay
    o Sound at time of delay time modification tape echo っ ぽ く. . .
    o Converting to stereo. Attendant upon that modification addition below
    o In type normal stereo (ST), cross feedback (X), ping pong (PP)
    o The parameter addition which shifts the delay time left and right delicately (spread)
    o It abolished the old level knob, field sound made balance adjustment system of delay sound (d/w)
    * Chorus/Flangr
    o Internal processing with modification extensively, in the honest sound of noiseless. . .
    o The change width of RATE enlargement (0.01Hz - 400Hz)
    o Super short circuit time (0.05ms) in order to be able to put out, it is low modification (combining with feedback limits boost possibility)
    o Feedback +/- both way it is applied, modification
    * Play Mode
    o Adding the デチ??ーン knob at the time of ユニゾン
    * In addition optimization every of internal processing

    Gratis är ALLTID gott!

  2. #2
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    Yeah! Synth1 är den instrumentplugg jag använder överlägset mest. Nu verkar texten mer eller mindre vara babelfishad från japanska så man får väl prova sig fram och se vad som är skillnaden.

  3. #3
    deadbeats avatar
    Veteran
    den är jävligt bra!

  4. #4
    Dalleponken
    Dalleponken är inte uppkopplad
    Dalleponkens avatar
    Veteran
    Japp, den bästa synthplugg jag använt! Skojjiga demosar på sidan förresten..

  5. #5
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Coooool

  6. #6
    GlobalMotion
    Hur många av ljuden här: http://www.99musik.com/forum/showthread.php?t=13752
    är gjorda med Synth1 tror ni?

  7. #7
    Peo
    Peo är inte uppkopplad
    Peos avatar
    Veteran
    Tackar pepelogu får aldrig nog med synthar tur att det finns softisar annars
    hade det blivitt jäkligt trångt i mitt sovrum, där jag har mina musikprylar.

  8. #8
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    Nu har jag suttit och lekt med den en stund. En bra synt har blivit bättre! Innan tyckte jag inte Synth1 var speciellt bra till pads men nu när man både kan ställa in bredden på unison samt den extra osc1 multiplexer så verkar den vara klart mer kompetent på den fronten. Panoreringsfeaturen får jag säkert glädje av. Delayet har fått fler möjligheter också. Trevligt också med den nya effekten (dist, bitcrusher, compressor m.m.) även om det återstår att se hur användbara de är. Hursomhelst är det här en av de roligaste nyheterna på VST-fronten för mig rent personligen .

  9. #9
    Dalleponken
    Dalleponken är inte uppkopplad
    Dalleponkens avatar
    Veteran
    encore: Hur är det med aliasing? Har de fixat till det i nya versionen? Just den grejen (att det uppstår biljud vid höga frekvenser) är väl det enda negativa jag kan säga om Synth1.

  10. #10
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    Dalle: Det låter bättre på den fronten med men jag vet inte om det är helt färdigutvecklat eftersom man inte hör några toner alls om man spelar riktigt långt uppe (långt över vad man normalt brukar använda). LFO:n på lägsta amplituden låter fortfarande lite hackig (låg upplösning) men så har den å andra sidan alltid låtit när man använder de lägsta värdena.

  11. #11
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Wunderbar! Precis vad jag längtat efter.

  12. #12
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Wunderbar! Dess grafik är upplåsbar!

    Men det var den nog hela tiden. Gillar speciellt att man kan ställa in färgerna efter eget behag. Lovely. Fler saker skulle fungera så!

  13. #13
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av encore
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu har jag suttit och lekt med den en stund. En bra synt har blivit bättre! Innan tyckte jag inte Synth1 var speciellt bra till pads men nu när man både kan ställa in bredden på unison samt den extra osc1 multiplexer så verkar den vara klart mer kompetent på den fronten. Panoreringsfeaturen får jag säkert glädje av. Delayet har fått fler möjligheter också. Trevligt också med den nya effekten (dist, bitcrusher, compressor m.m.) även om det återstår att se hur användbara de är. Hursomhelst är det här en av de roligaste nyheterna på VST-fronten för mig rent personligen .
    Har precis skruvat till några vackra monofoniska leads, som klingar extra snyggt på grund av den nya inbyggda kompressorn och unisonlägets 0läge. Nu låter den inte så 'synth1' mer, mera bredd - en lite hård och digital synth, har fått en pust av modulationer som värmer.

  14. #14
    Dalleponken
    Dalleponken är inte uppkopplad
    Dalleponkens avatar
    Veteran
    Jag lekte också lite. Att kunna ställa bredden i unisonläget är mumma för att göra feta basar.

  15. #15
    leere
    leere är inte uppkopplad
    leeres avatar
    Veteran
    den har ju brukats och missbrukats i tid och otid. så varför inte den senaste =)

  16. #16
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Ze bumbalump. Det släpptes en update idag. 1.07 (2006.5.3). Ej längre benämd som beta.

    Spread och pitchkontrol för unisonläget, ny effekt - phaser och bättre hantering av GUI. Även Lissajous-oscilloskop.

    Hemsidan:
    http://www.geocities.jp/daichi1969/softsynth/

    Direktlänk till nya versionen:
    http://www.geocities.jp/daichi1969/s...synth1v107.zip

  17. #17
    deadbeats avatar
    Veteran
    bra bra!

  18. #18
    barsnpipes
    barsnpipes är inte uppkopplad
    barsnpipess avatar
    Senior
    wow!

    stadig favorit i min arsenal tillsammans med asynth, oatmeal och diverse annat.
    tack katzen!

  19. #19
    Arete
    Arete är inte uppkopplad
    Aretes avatar
    Veteran
    Najs, får jag prova när jag kommer hem :-9

  20. #20
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    Oj, det här hade jag missat totalt (varit dåligt med 99 och kvr-tittande den här veckan) men skall tanka hem och prova nu.

    // mr-synth1-fanatikern

  21. #21
    Peo
    Peo är inte uppkopplad
    Peos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ze bumbalump. Det släpptes en update idag. 1.07 (2006.5.3). Ej längre benämd som beta.

    Spread och pitchkontrol för unisonläget, ny effekt - phaser och bättre hantering av GUI. Även Lissajous-oscilloskop.

    Hemsidan:
    http://www.geocities.jp/daichi1969/softsynth/

    Direktlänk till nya versionen:
    http://www.geocities.jp/daichi1969/s...synth1v107.zip
    Perfekt tackar Katzenjammer för den länken, får lyssna in den nya versionen.

  22. #22
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    Har testat en stund nu och japp, jag gillar mycket. Det är vettiga uppdateringar som man helt enkelt blir glad av. Unison blev ännu mer användbar nu (vilket den redan var efter förra uppdateringen) och phasern låter fint.

    Det jag skulle vilja ha fixat är att FM-ballar ur efter ett tag (5-10 minuter) när man styr den med LFO,att pedal-sustain-hanteringen inte är klockren och att jag ibland lyckas få noter att hänga sig i monofonläget. Fast de buggarna har iofs funnits sedan jag började använda synten, och Ichiro vet om de grejerna också. Vågformssynk (vid start) hade varit trevligt också.

  23. #23
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Trådgräva. Hehe. Men såg det här på KVR och tänkte det kunde vara intressant för alla Synth1 brukande 99:or.

    En yahoo grupp för Synth1 som startades för att försöka få alla Synth1 resurser samlade http://launch.groups.yahoo.com/group/synth1users/

    Finns bland annat en fil som innehåller alla för nuvarande tillgängliga ljudbanker till Synth1. Hela 63st.

  24. #24
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    En random preset generator till Synth1 under utveckling
    Synth1 random preset generator Neurotronic’s Blog

  25. #25
    Matador2003
    Vet någon om denna även finns för Mac? Hittar ingen mac länk någonstans?

  26. #26
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Nej, finns enbart till Windows.

  27. #27
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    v1.09 dök upp och dagen efter kom v1.10. Yep, ny version av Synth1 ute http://www.geocities.jp/daichi1969/softsynth/

  28. #28
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    Det går snabbt mellan varven! Jag laddade hem 1.08 för några dagar sedan som egentligen bara hade buggfixar och uppdaterad bibilotekshantering. v1.10 var ju riktigt grym, vettiga unison och fas-funktioner. Har precis mailat Ichiro om sustain-pedal buggen som varit där i alla versioner tror jag, jag lyckades komma på hur den kan reproduceras.

  29. #29
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    Ny version av Synth1! Ichiro Toda börjar bli varm i kläderna! Ser ut som han fixat 3 buggar jag rapporterat också.

    Ver1.11 (2010.5.9)

    * Sound Engine
    o The sub oscillator was added.
    + The same pitch as oscillator1 or one octave under can be selected.
    + When OSC1 is eight multiple unison, the suboscillator becomes similar, too.
    + FM modulation also influences the suboscillator as well as OSC1.
    + The suboscillator doesn't influence the AM modulation.
    + When the amount of the suboscillator is raised, the entire volume is automatically adjusted not to grow.
    + The wave pulse of the suboscillator always becomes a square wave regardless of a pulse width parameter.
    o The saw wave was changed from rising type to the descent type.
    + To operate the suboscillator effectively, it changed.
    + The amplitude value by 0 phases changed from 0 to +1.
    o The accuracy of the envelope of Amplifier has been improved.
    o The limiter algorithm of Filter is changed, and the noise has been improved only a little.
    o The performance of OSC1 at eight unisons has been improved a little.
    * System requirements
    o It did not operate in CPU that did not support SSE2.
    + It seems to cause the expansion of the source code when keeping supporting it any further. To our regret, it was assumed operation off the subject.
    + The error message is displayed in the upper part of the panel when operating with CPU that doesn't correspond, and the sound is not generated.
    * Small improvement and change of GUI
    o A part of objection of the parameter name was corrected.
    o The patch selection window etc. were shut with the escape key.
    * BugFix
    o Problem of operation of sustaining pedal
    o Problem that old FM setting value remained at voice trigger
    o Problem that loudness at unison has changed in old version
    o Problem that gain knob of Amplifier did not occasionally work
    o Problem that patch change with program change spin button was not made good after it writes it in another bank
    o Problem with thing that Synth1 window flickers according to environment
    o Problem that position where parameter selection window etc. are displayed does clip to primary monitor in multimonitor environment

  30. #30
    RZ-1
    RZ-1 är inte uppkopplad
    RZ-1s avatar
    Veteran
    Kul! Men nu måste man ju ladda ner igen

  31. #31
    sunflower
    sunflower är inte uppkopplad
    sunflowers avatar
    Veteran
    Om han nu bara kunde porta till OS X också...
    Använde Synth1, MiniMogueVA och Drumatic 3 rätt mycket innan jag hoppade över till OS X. Självklart fanns ingen av dem till Mac :/

  32. #32
    barsnpipes
    barsnpipes är inte uppkopplad
    barsnpipess avatar
    Senior
    Ver1.12 (2010.5.23)

    It corresponded to an external bank (ZIP file).
    It came to be able to read the ZIP file that compressed the .sy1 file.
    It comes to be able to select it from the patch selection window of Synth1 only by putting the zip file on the external bank folder (default is "zipbank").
    Two or more folders can be included in one zip file with the hierarchy.
    It is not possible to write it in an external bank. It is only for reading.
    The preservation place of the set up information was changed from the Windows registry to the ini file.
    The event that the set up information was not preserved on 64bit OS or it was not possible to refer occurred. I think this event to be ameliorable.
    Therefore, when the setting of existing Synth1 is succeeded, it is necessary to execVer1.12 (2010.5.23)

    It corresponded to an external bank (ZIP file).
    It came to be able to read the ZIP file that compressed the .sy1 file.
    It comes to be able to select it from the patch selection window of Synth1 only by putting the zip file on the external bank folder (default is "zipbank").
    Two or more folders can be included in one zip file with the hierarchy.
    It is not possible to write it in an external bank. It is only for reading.
    The preservation place of the set up information was changed from the Windows registry to the ini file.
    The event that the set up information was not preserved on 64bit OS or it was not possible to refer occurred. I think this event to be ameliorable.
    Therefore, when the setting of existing Synth1 is succeeded, it is necessary to execute set succession tool (reg2ini,exe).
    The reference) The ini file is "APPDATA\Daichi\Synth\synth1.ini" .
    GUI
    The method of selecting the bank in the patch selection window corresponding an external bank was changed to the tree view form.
    Memo (readme.txt) of each bank folder was confirmed and it preserved it in the patch selection window.
    It was able to be set whether to use a transparent window on the patch selection screen etc. by an optional dialog.
    Sound Engine
    High-pass/Low-pass filter was added to Delay's feedback loop.
    BugFix
    Problem that slider was displayed in LCD parts at setting that doesn't use slider windowute set succession tool (reg2ini,exe).
    The reference) The ini file is "APPDATA\Daichi\Synth\synth1.ini" .
    GUI
    The method of selecting the bank in the patch selection window corresponding an external bank was changed to the tree view form.
    Memo (readme.txt) of each bank folder was confirmed and it preserved it in the patch selection window.
    It was able to be set whether to use a transparent window on the patch selection screen etc. by an optional dialog.
    Sound Engine
    High-pass/Low-pass filter was added to Delay's feedback loop.
    BugFix
    Problem that slider was displayed in LCD parts at setting that doesn't use slider window

  33. #33
    lappalainen
    lappalainen är inte uppkopplad

    Veteran
    Önskar också en Mac-version...

    Tips: Översätt sidan via Google Chrome. Det blir nästan poetiskt.

    2010/05/04
    Jag vände mig och lade sin hand säger buggfixar ljud. Lade till en switch att meddela värden och ett av programmet. 100 Bank onda jag önskar att han skulle ha lugnat ner sig nu. . .
    Men aldrig ville göra mycket tunga lyft. Jag är ganska Machimachi projekt belastningssekvens av värdlandet. SONAR har testats med detta och SKÖRDEARBETARE. Jag tror jag har att hantera eventuella problem in sekvensen en gång, när du sparar ett projekt som värdlandet (patch number, location of den ratten) kan vara kallas, kan man inte tillbaka till well. Vänligen kontakta styrelsen vid denna tidpunkt.
    En sund förvaltning i 则 Ranai VSTi2.x Synth1 normer, men också att hantera sina egna illa om mig, är VSTi: s sund förvaltning personligen inte vill m. VST3 är vad jag gör med detta.
    Endast ljud Iretai nästa hand.

    2010/05/01
    Den här gången lämnade jag för att få motorljud. Faskontrollen är stor. Kan vara främmande för konservativa parametrar, när oscillator är ett giltigt parameter överlappar varandra. Signifikant relaterade till ljudet känsla av attack. Tja, Synth1 hör är ljudet av den åsikten att ljuset, jag tycker att det är precis rätt också. En av orsakerna, inte helt kan kontrollera detta område, tror jag det är. Om du upprepar, använd hållbara sätt.
    Senare tog upp många politikområden. Jag undrade om ökningen, KVR forum upp, så jag hoppas vi behöva höjas. Men samtidigt tog upp möjligheten att CPU belastning fördubblas, är nu upptagen tanke på rösten (som jag också har kallat den extra skärmen.) Hans tillstånd och justera röst CPU överbelastade inte genom att fungera som politik, men förväntar sig att använda liknande, vet inte. . .
    Sedan tilldelar jag ratten. Du kan nu tilldela till filter eller Aftertouch. Vi vill få ljudet att sätta nästa uppdatering.

  34. #34
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    Som en sångtext av Vince Clarke.

Liknande ämnen

  1. I'm Back!
    Av Dúnadan i forum Stränginstrument
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 22:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •