Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Fråga ang. kompressor.

  1. #1
    agoraph0bia
    agoraph0bia är inte uppkopplad
    agoraph0bias avatar
    Senior

    Fråga ang. kompressor.

    Sitter och diskuterar med en kompis ang. att få till "Eric Prydz"-pumpet ala musiken duckar för kicken.

    Jag har en studio-tidning där DD visar hur man skall gå till väga (och man fick med en CD med en färdigkoppladvariant på) eftersom jag inte har Reason har jag extremt svårt att förklara hur han skall koppla och jag har ingen scanner heller så man kan direkt scanna det intressanta.

    Har någon den filen som följde med cd:n som skulle kanske kunna skicka den till mig via msn/mail?

  2. #2
    Don
    Kan man inte ladda ner en trial på reason ?

    "The Reason demo has all the features of the full version but is save/export disabled, has no support for ReFills and quits after 20 minutes. The full version of Reason comes with a 1 G+ sound bank. For the downloadable demo version we have compiled a smaller demo sound bank."

    www.propellerheads.se

    ---

    "du är aldrig bla bla bla..."

  3. #3
    Electroboy
    Electroboy är inte uppkopplad
    Electroboys avatar
    Veteran
    Ligger den inte på Studio-forumet? kontakta DD annars här via 99´an om han har den kanske?

    jag har nog dårat bort min cd i vanlig ordning=/

  4. #4

    Redaktör
    Var det inte pump genom att skicka kicken till kompressorns sidechain det handlade om? Enkelt i hårdvara, mindre trivialt i mjukvara (mest pga det finns få kompressorer med sidechain som pluggar).

  5. #5
    Electroboy
    Electroboy är inte uppkopplad
    Electroboys avatar
    Veteran
    man ska väl ta och invertera sidechain signalen, med hjälp av typ disten, för att sen skicka till mixerbordet (någon volym/CV ingång)... har inte det i huvudet just nu.

  6. #6
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Alla filer till Studio ligger på deras hemsida, http://studio.idg.se/tjanster/laddaner/

    Bara välja vilket nr det gäller sen ladda ner filerna, även DD's remixtutorialfiler ligger där.

Liknande ämnen

  1. ART kompressor?
    Av richiekay i forum Effekter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-28, 23:11
  2. Det där med EQ och kompressor....
    Av Box i forum Mixning & mastring
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-06, 11:05
  3. Kompressor
    Av limpan2 i forum Effekter
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 15:53
  4. Kompressor
    Av the.boss i forum Inspelning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-09-18, 12:27
  5. Kompressor fråga
    Av toandfro i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2004-08-23, 22:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •