Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Hur många år har ni tagit lektioner??

  1. #1
    robbie

    Hur många år har ni tagit lektioner??

    Hur många år har ni tagit lektioner?? var gick ni någonstans och vad fick ni lära er? hade ni nytta av det tycker ni, eller har ni lärt er på egen hand?

  2. #2
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Akustisk gitarr.. typ 2-3 år. Det var i nån skola vid odenplan för runt 15-17 år sedan. Det hade jag nog nytta av nu när jag "plockat fram" gitarrerna igen.. + att jag lärde mig dekryptera noter och sådant också, vilket ibland känns väldigt användbart. Där lärde jag mig spela melodier efter noter och inget annat. Det var därför jag slutade.. jag ville ju lira feta ackord och sånt ballt

  3. #3
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Jag gick något/några år hos lärare, minns inte hur länge nu. Jodå, visst hjälpte väl det eviga harvandet av skalor en, en bit på vägen. Men jag tröttnade ganska fort på att få en hög med skalor att öva på varje vecka. Så jag gick hem och började spela punk och gick över till bas. Haha.

    Förresten, 4 trådar om att lära sig spela gitarr? Hade det inte varit bättre med dessa frågor i en och samma tråd. Den femte om gitarrens betydelse kanske hamnar lite för sig själv. Känns bara som att du får en mer och bättre samlad diskussion och mer råd genom att ha en tråd istället för 4, alternativt 5.

  4. #4
    fredrik_e
    fredrik_e är inte uppkopplad

    Senior
    0 år.... "självstudier" istheshit... eller kanske inte eftersom jag är usel på gitarr

  5. #5
    eskimo
    eskimo är inte uppkopplad

    Veteran
    Är en smula förvånad över att du snart svarat i varje tråd volle istället för att slå ihop det hela till en "gitarr 101".

  6. #6
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    eskimo: ibland så behöver man en liten paus från modererandet.. som nu

  7. #7
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Runt 10 år på kommunala på piano/synth + lite extrastudier (privat). 2 år harmonilära (länge sedan dock...).

  8. #8
    Dalleponken
    Dalleponken är inte uppkopplad
    Dalleponkens avatar
    Veteran
    Har aldrig tagit någon lektion i något instrument. Onödigt om man bara är hobbymusiker. Dock tog det mig 15 år innan jag lärde mig spela gitarr så bra som jag ville, så det hade kanske gått aningens snabbare med några lektioner.

  9. #9
    tublenco
    tublenco är inte uppkopplad
    tublencos avatar
    Veteran
    Har heller aldrig tagit någon lektion. Fast jag är en mästare på kazoo ändå

  10. #10
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    hehe, robbie är på korståg att införa gitarren i 99musik. typ fyra nya gitarrtrådar på nolltid.

    men oki. tog (läs: blev tvingad till) pianolektioner när jag var typ sju, åtta bast. slutade efter rätt kort tid, och ångrar det lite nu. men det lilla räckte för att jag ska ha en grund. spelar gitarr hyfsat bra, självlärd.

  11. #11
    indigo
    indigo är uppkopplad nu
    indigos avatar
    Veteran
    Keyboard 6 år efter det 3 års pianostudier. Trummor 3 års studier, har dock aldrig ägt ett eget trumset Självlärd på gitarr och bas. Det klassiska pianospelande tog död på min spellust har inte övat sen jag slutade skolan Shit happens.

  12. #12
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    5 år Orgelkurs. 1978-1983

    Mina föräldrar spenderade 10 000:- på en ny Hammond när jag var 10 år, mycket pengar 1980.

    Tack mamma & pappa!

  13. #13
    Valfrid
    Valfrid är inte uppkopplad
    Valfrids avatar
    Veteran
    1,5 år elgitarrlektioner privat
    3 år musikgymnasium
    Sedan sadlade jag om till kompositiör. Gitarren har lagt mycket grunden för allting, man måste nog börja med att spela ett instrument riktigt bra...

  14. #14
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Valfrid
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    1,5 år elgitarrlektioner privat
    3 år musikgymnasium
    Sedan sadlade jag om till kompositiör. Gitarren har lagt mycket grunden för allting, man måste nog börja med att spela ett instrument riktigt bra...
    Är en kompositör någon som komponerar?

    Och i så fall...

    Varför kallar jag mig då för glad amatör istället för kompositör?

Liknande ämnen

  1. Hur många HE?
    Av madman i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 01:41
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-21, 15:07
  3. Många kanaler - och då menar jag många
    Av st@ffan.com i forum Inspelning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-28, 19:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •