Sidan 1 av 21 1 2 3 4 5 11 ... SistaSista
Resultat 1 till 60 av 1259

Ämne: vad är på gång i din musik just nu?

  1. #1
    imported_pussy

    vad är på gång i din musik just nu?

    allihopa, c'mon, detta är tråden där man får skryta, där man får rapportera, informera, skvallra, berätta om vad man har på gång, släpp, inspelningar, projekt, spelningar osv. kan vara gött att bli briefad om vad alla sysslar med just nu, om folk har framgångar eller sådär. så många här sysslar med saker som vi andra inte alls har en aning om.

    jag insåg nu idag, när jag verkligen kände att jag har saker att berätta, att det saknas en sån här tråd. jag åtgärdar detta härmed, och avvaktar en dag eller så (om jag kan hålla mig..) med att berätta mina nyheter bara för att klargöra att jag inte satte igång det här som ett alibi för att få skvallra själv liksom!

    puss från pussy

  2. #2
    18db
    18db är inte uppkopplad
    18dbs avatar
    Veteran
    Inget. Får ingen ro eftersom jag inte fått ordning på grejerna sen den stora ommålningen + att jag har haft skeva arbetstider.

    Hoppas att det snart blir bättring.

  3. #3
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    doing it

  4. #4
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    skivsläpp i vår. spelningar när vi är färdigrepade.
    enda som fattas nu är ett band och lite musik...... O_o

  5. #5
    imported_pussy
    sextifemman: vilka är "vi"?

  6. #6
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    ah sorry, sadako's fury. www.sadakosfury.tk om man vill lyssna. =)
    än så länge är det bara electroboy och jag.

  7. #7
    makari
    makari är inte uppkopplad
    makaris avatar
    Veteran
    Nothing really, borde nog ta mig i kragen och göra nåt när jag hinner.
    Ska dra igång ett band med min brorsa igen, fast jag har ingen aning om vad vi ska spela

  8. #8
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Ungefär nada.

  9. #9
    Borg 64
    Ilsken fullängdare släpps av engelska Codebreaker 24 oktober. Jag hoppas på trevligt bemötande.

  10. #10
    Arete
    Arete är inte uppkopplad
    Aretes avatar
    Veteran
    Öhm... släpp på gnashed på gång i en snar framtid (Y-feeder). Spelning som Arete på 99festivalen tillsammans med lite folk (antagligen sis, nihad och david (ej aktiv 99) ). Så mycket mer händer väl inte just nu.

  11. #11
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    I bandet så repar vi och ser över vårt nya matrial för fullt och så ska vi spela in en musikvideo. Suss som har pluggat film och tv-produktion hjälper till där och håller i kameran. Vi ser fram emot 99festivalen i norrköping naturligtvis där vi kommer, vad vi tror, göra vår bästa spelning hitills. Vi har många nya och starka låtar, och produktionsmässigt så har jag fått ordning på många saker nu på sistonde. Så då är det alltid kul att spela. Sedan så är vi sugna på att spela in en till ep nu.

    Vi har också en till spelning på gång i Sticky Fingers som förband, men jag vill inte avslöja för mycket eftersom inget riktigt är bestämt ännu.

    Sedan så är jag i startgroparna med ett helt nytt litet intressant projekt, men där vill jag heller inte avslöja någonting eftersom det är väldigt nytt och kanske blir spädbarnsdöd av alltihop...

    ...och nu är jag naturligtvis nyfiken på vad pussy har för planer.

  12. #12
    DrArthurKrause
    DrArthurKrause är inte uppkopplad
    DrArthurKrauses avatar
    Senior
    Tankat över filer från hårddiskporta till PC för att mixa ihop Kontrabands nya demo. Sätter igång och mixar på lördag. Vi repar väl också lite löst med Dr. Arthur Krause och sätter ihop ett gig inför N-köping 99fest mk2.

  13. #13
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    apan gör skiva nu, och en live-ep... skivan ska ut i november och vara 2diskar med distkryp och andra smådjur, live-ep ska på gnashed och blir npk/gbg så fort jag hunnit klippa ihop. 99festival blir en milstolpe i september månad....

    Har endel på G i gnashed-hinken, massa goa 99er och sånnt... lit ehemlis men arete är ut så snart apan mastrat och byggt sidan....

  14. #14
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Jag går över till en ren hård-synth setup nu. Mixer och sladdar skall införskaffas och sen skall jag koppla ihop allt, skriva & skruva, försöka få ihop en demo och eventuellt ett liveset. Oh, måste bli av med feta quikloken också och köpa ett vanligt skrivbord.

    Sen klarar jag förhoppningsvis vintern

  15. #15
    indigo
    indigo är inte uppkopplad
    indigos avatar
    Veteran
    Jag ska typ börja med mjukvara nu, så det känns lite tvärtemot det som spanky gör.

  16. #16
    Arete
    Arete är inte uppkopplad
    Aretes avatar
    Veteran
    Kan ni inte bara byta grejor? :-D

  17. #17
    Stefan
    Stefan är inte uppkopplad
    Stefans avatar
    Senior
    För mig har det hänt, någonting, kanske jävligt stort. Men jag vill inte prata om det förens jag vet mer. Hoppas att ni inte mördar mig för jag inte säger B när jag sagt A

  18. #18
    Dalleponken
    Dalleponken är inte uppkopplad
    Dalleponkens avatar
    Veteran
    Inget särskilt just nu. Ska börja repa lite irländsk folkmusik med en tjej start nästa vecka. I en kyrka, så akustiken kommer bli trevlig alla fall.

  19. #19
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Har lite myror i kroppen som vill skapa, men allt annat i livet tar sån jävla tid. En focusrite voicemaster är på väg, och förhoppningsvis får ett bättre liveljud mig att sjunga UT igen, det var längesen nu, känns det som. Leker mycket med ljud av den enklaste, mest basic sorten, för finns inte melodin där, finns den ingenstans.

  20. #20
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Förutom Kontraband-demon, som ska hårdlanseras om det blir bra, så håller jag på med en remix med 99-anknytning som känns väldigt lovande just nu.

  21. #21
    lappalainen
    lappalainen är inte uppkopplad

    Veteran
    Samma här. Lite stiltje alltså. Inväntar besked/material från annan 99:a vad gäller remix, men ger mer besked vad det lider.

  22. #22
    deadbeats avatar
    Veteran
    Inväntar lite sångpålägg från ett par cowriters/sångare ... sen ska de mastras va de tänkt. De kanske blir en tio låtar, lagom till en liten fullängdare!

  23. #23
    Electroboy
    Electroboy är inte uppkopplad
    Electroboys avatar
    Veteran
    nu när jag fått mer webspace, så känner jag mig manad att återinspela alla gamla bra låtar. mixa till dom, och lägga upp dom för promotion. typ alla "Schirm" låtar.

    Sen vill jag göra färdigt dom remixar jag har på datorn (DumbDan/Android)

    Och så skall jag till en kompis studio och fila på domdära trancelåtarna jag gjorde. Så dom får bättre stuns och kvalite. Köra signalerna genom analogfilter odyl.

    Få ihop bra mixset/träna till klubben FridayBeat. Man vill ju göra bra ifrån sig på sin egna klubb ju, hehe.

    Och repa så mycket som möjligt med 655321. Måste lära mig låtarna in&ut!

  24. #24
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Ingenting. Allt är nerpackat. Lägenheten tapetseras om. Denna vecka och nästa. Sedan är det dags att fixa 99festivalmk2 liveset.

  25. #25
    Zwopper
    Zwopper är inte uppkopplad
    Zwoppers avatar
    Veteran
    Olw Rulez & jag sliter djävul för att hitta tid att komponera/spela in våra odödliga alster.


    ---
    "Time is an illusion, lunch time - double it!"
    ---

  26. #26
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    [skryt mode=on]

    . Jag och Rydan (mest Rydan dock) håller på att producera låtar åt en kille i Göteborg. Rydan producerade det mesta i låten, så tyckte jag en massa och sedan kladdade vi ihop ett mäkta fint stråkarrangemang (Hey! Det var en skryttråd detta )

    . Jag och Rydan (lika mycket den här gången) har remixat en rätt så känd, svensk, artist och väntar nu på att han ska komma tillbaka från sin turné och säga "Wee! Älskar er remix".

    . Jag och Joachim Rogalski har mixat och producerat hela hans nya platta tillsammans och släppet kommer att vara typ november.

    . Jag (och Rydan, om han har tid) ska remixa låten "Love Anthem" av Jeremiha (www.jeremiha.com och www.deadfrogrecords.com) till deras Australien-singel. Det kommer att bli en dansant rökare som doftar rätt så mycket trance.

    . Läser lite e-brev från fans som önskar mig lycka till med nya Ypsilon 5-plattan och undrar om den släpps snart - vilket den iofs inte riktigt kommer att göra (se nyårslöftetråden) - men en livespelning på 99festivalmk2 kommer jag/vi ju att bjuda på.

    . Det mesta som händer och fötter kan läsas på www.cutpaste.org

    [skryt mode=off]

  27. #27
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Evighetsprojektet "Skyshaper" blir klart om ett par veckor efter 2 års gnetande, tvivlande och ångrande. Singel och b-sida ska väljas (remix-kit kommer, lappalainen! ) nu i veckan.

    Därefter ska alla maskiner packas ner och flyttas till vår nya studio när den är färdigbyggd.

    Sedan blir det repande och förhoppningsvis lite sologrejer om tiden tillåter innan hela turnéspektaklet drar igång efter jul.

  28. #28
    lappalainen
    lappalainen är inte uppkopplad

    Veteran
    Gött! Har snart knackat hål i bordet av otålighet...

  29. #29
    zthee
    zthee är uppkopplad nu
    zthees avatar
    Vintage
    Jag försöker få ordning på min studio.
    Säljer köper. Jag vet vad jag vill ha, men sen är det cash påvägen dit.

    Jag känner att jag under våren och sommaren har utvecklat och jobbat mot ett sound som jag själv faktiskt gillar. Och jag börjar få grepp om saker och ting. Dock så kommer det fortfarande låta skräp det närmaste året/åren. Men jag har jävligt roligt när jag håller på, så jag tänker inte sluta

  30. #30
    fredrik_e
    fredrik_e är inte uppkopplad

    Senior
    just nu låter det så här om nuendo.... oxå ett hållapålänge-projekt som kanske börjar likna nåt nu...

  31. #31
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sawtooth
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    remix-kit kommer
    Får man prova på att göra en remix även om man inte heter Lappalainen utan bara känner honom?

  32. #32
    kallback
    håller på att drar i gång en grej inom kort i sthml med focus på helhetsintryck med elektronisk live musik : videokonst : grafiskutställning ···→ en klubbkväll till att börja med ··· allt under samma tak och mellan betongväggar och utspridda pelare ···

    ~~~~

    e det någon här som e kool på liveVideo så hör av dig och vill köra nån installation... samma sak om det e så att ni vill ev exponera din grafiska portfolio i tryckt form som projektorform etc ···→

  33. #33
    Electroboy
    Electroboy är inte uppkopplad
    Electroboys avatar
    Veteran
    kallback! jag har grejjen just för dig! skickar PM så småningom ang. videokonst.

  34. #34

    Redaktör
    Det rullar på rätt bra nu faktiskt. Vi har repat med blås ett par gånger med bandet, och det låter faktiskt väldigt bra. Flera låtar är jag riktigt nöjd med, medans annat mest låter kass, men det får man väl ta när man tillhör minoriteten. Ska försöka återuppliva ett par jam/låtar som spelats in under rep och som verkar lovande.

    Sen har projektet med Volantiz haft trevliga slutresultat det med. Måste repa mer bara, när det nu ska hinnas med..

  35. #35
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Jag är uppe i nästan två timmar inspelad ny musik hittills den här månaden.

  36. #36
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Jag är disträ & grymt ofocuserad!

  37. #37
    Valfrid
    Valfrid är inte uppkopplad
    Valfrids avatar
    Veteran
    Jag har tråkigt. Efter en lång tids arbete är jag helt färdig med en låt för orkester som ska spelas i Göteborg den 21 oktober. Fribiljetter till alla som uppvisar 99-tillhörighet...

    Jag har börjat lite smått på en låt för två fioler och "elektronik", alltså jag und mein computer. Men jag vet inte riktigt om det är den låten jag vill göra...

    Jag vill nog inte göra någonting. Jag vill bli full, tror jag. Någon som är på?

  38. #38
    taffel
    Ikväll ska jag gigga med Kroumata, och det är ju kul, men - inte lika kul som att
    i morgon ska jag vara i min studio hela dagen och:

    - testa lite Logic
    - slutpeta i min Arete-hijack
    - göra ett sista försök att sjunga på min reSet-hijack
    - börja på en a cappella-idé som jag haft ett tag, och i bästa fall förstå wave-pluggarna och sammanföra dessa två saker

    På lördag ska jag lägga kör på en melodifestivaldemo, inte min låt, samt kompa en sångare på en vigsel.

    Inget av detta kan nog räknas som skryt. Utom möjligtvis "testa lite Logic"...

  39. #39
    olivettis avatar
    Veteran
    Arbetar sedan i våras med nya skivan som har arbetsnamnet Electricity. Känns lite speciellt då det är första skivan med sångbidrag på.
    Mer info om sångerskan hittar ni här
    http://www.frafilm.com/olivettilinnea.html

    Vi har ca 13 titlar mer eller mindre klara. Av dessa är det 7 som har sång och det planeras videor till dessa. Så skivsläppet blir en kombinerad CD/DVD. Det är fRa-film som fått i uppdrag att producera videorna, vilket känns helt rätt då jag sedan 1980 arbetat med filmmusik till fRa-film ( www.frafilm.com/ ).

    Har ju fått en del positiv respons här i forumet på några av låtarna så det känns som man är på rätt väg.

    Har sedan 2001 ett samarbete via nätet med en engelsk musiker och där planerar vi en livekonsert i Liverpool ngn gång under 2006. Vi fyller båda jämnt det året så det blir en kombinerad fest och konsert för vänner och bekanta. Det hela ska dockumenteras av fRa-film och förhoppningsvis kan det resultera i en live-DVD.
    Mer info om den engelska musikern hittar ni här http://www.frafilm.com/marakasinfo.html

    Jaha, det var väl allt. Man har o göra så att säga ;-)

  40. #40
    Maxen

    _---__-

    Jag har övat/repat på mina gamla inspelade låtar under istort sett hela sommaren. Så nu är tanken att allt ska spelas in på nytt. Och under tiden så gjorde jag 3 stycken kompletta låtar. Vet inte vad som händer. Men jag är tekniskt sett mycket bättre på att spela och spela in.

  41. #41
    syked
    syked är inte uppkopplad
    sykeds avatar
    Veteran
    hepp. 3 nya släpp på gång på lite olika ställen samt två i stycken i stort sett färdiga releaser från mig själv och andra artister som ska ut på egna musik-logistik-bolaget subnatura och det är grejer det kommer stänka om...

    i övrigt längtar jag mest efter att komma ut och spela med mitt och min sambos superprojekt A.H.M. inget spikat som det ser ut just nu dock. scenen är ju så där härligt svenskt ankdamms plaskig och profet i sin egen stad blir man ju aldrig...

    först ska jag bara ha cancer ett tag till men sen jävlar får vi hålla i hatten allihop...

  42. #42
    18db
    18db är inte uppkopplad
    18dbs avatar
    Veteran
    ...men under tiden jag väntar på att få allt i ordning, passar jag på att få alla burkar fixade/lagade/kalibrerade/stämda osv... Ska äve se över vilka grejer jag ska plocka undan. För som det är nu så är det säkert 10H med fx som bara står. Måste bli mer utrymmeseffektiv. utöver det så lyssnar jag igenom alla projekt, ofärdiga låtar och annat för att se vad jag kan göra bättre i denna/kommande "fas" av musikskapande.

  43. #43
    zeblar
    zeblar är inte uppkopplad
    zeblars avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kallback
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    håller på att drar i gång en grej inom kort i sthml med focus på helhetsintryck med elektronisk live musik : videokonst : grafiskutställning ···→ en klubbkväll till att börja med ··· allt under samma tak och mellan betongväggar och utspridda pelare ···

    ~~~~

    e det någon här som e kool på liveVideo så hör av dig och vill köra nån installation... samma sak om det e så att ni vill ev exponera din grafiska portfolio i tryckt form som projektorform etc ···→
    Kan du inte köra bildkonst i stället? Typ zappa asfort mellan massor av fotografier som du har tagit utomhus i olika sammanhang. Typ hjärntvätt. Bilder i 50 fps projekteterat i stort format på en vägg.

  44. #44
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    Jag har en Behringer BCR2000 (rattmojäng) och en ADK A51S mik + puffskydd på ingång.

    Behringern kommer att göra det ännu roligare att leka i Renoise (som jag älskar vid det här laget). Musikmässigt är tanken att helt enkelt spela in patterns från Renoise medans jag leker med de olika parametrarna och slår på och av kanalerna. Resultatet blir ganska monotoma dansspår som kontinuerligt förändrar sig. Ännu vet jag inte vad folk kommer att tycka om spåren, men mig personligen har det roat i flera timmar åt gången i snart ett halvår nu som jag kört med Renoise.

    Mikrofonen kommer förhoppningsvis göra det roligare att lägga sång när jag väl får idéer till poplåtar och liknande. Jag och lillbrorsan (seb här på forumet) gjorde ett anspråkslöst mikrofontest för några veckor sedan och det var den mikrofonen jag tyckte bäst om.

    Annars ska det byggas om lite allmänt i studion, all hårdvara ska bli mer patchbart och enklare att komma åt, men dit återstår en hel del tid, lust och arbete ännu.

  45. #45
    imported_pussy
    ok. eftersom ni tjatar så berättar jag motvilligt: ()
    jag har gått in i en ny genre med kära cellon- hiphop! satt i studio med embee (looptroop) hela dagen igår och lade fett med feta stämmor till låtar med olika syften. mer blir det när han är tillbaka efter nästa turnésvep. jag är så barnsligt lycklig över hur bra det blev att jag liksom hoppat lite mest hela dan idag!


  46. #46
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Yo! Värsta grymma grejen, pussy! Buskul. Ser fram emot att få höra resultatet.

  47. #47
    taffel
    Yay, hip hop-stråk! Det låter som att du utvidgar dig musikaliskt hela tiden, verkligen kul! Känner igen den där "hoppat hela dan"-känslan efter givande arbete, inget slår den, man känner sig så levande!

  48. #48
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johanna
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Känner igen den där "hoppat hela dan"-känslan efter givande arbete, inget slår den, man känner sig så levande!
    Lite som när man varit hos frisören.

    Jag har skolarbete att ta tag i nu så musiken får stå tillbaka någon vecka eller så. Sedan ska det repas och genrepas med kontraband och co-ed inför höstens spelningar. Mycket trevligt. Vidare ska vi (jag och pussy) försöka sjösätta en hemsida snart.. jobbar på formen nu.

  49. #49
    Kada
    Kada är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag kommer vara med på en 2cd samlingsskiva som släpps i USA i oktober. Min låt är andra låten på första cd-skivan. Om allt klaffar så kommer jag att ha en 4-spårs EP släppt senare i höst, alternativt tidigt nästa år. Sen kanske en remix av mig (på en annan grupp) kommer vara med på ett eventuellt släpp från deras band under våren nästa år. Det var nog allt för tillfället...

  50. #50
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Shit kada, bra läge. Grattis.

  51. #51
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    En 12" i höst. Uhm. Tja.. Lite annat smått på g. Fast det låter vi ligga i lådan så länge.

    Sen så försöker jag samla ihop Katzenjammer Okidokestra för att repa och förhoppnigsvis spela live redan i höst?!? Hm.. Återstår att se det.

  52. #52
    indigo
    indigo är inte uppkopplad
    indigos avatar
    Veteran
    @Kada

    Citat Ursprungligen postat av Kada
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sen kanske en remix av mig (på en annan grupp) kommer vara med på ett eventuellt släpp från deras band under våren nästa år. Det var nog allt för tillfället...
    Råkar den där "annan grupp" vara Sturm Café? :rolleyes:

  53. #53
    Kada
    Kada är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av indigo
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Råkar den där "annan grupp" vara Sturm Café? :rolleyes:
    Hehe, faktiskt.

  54. #54
    taffel
    Citat Ursprungligen postat av sisältää
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite som när man varit hos frisören.
    Meh. Nu vet jag inte om jag ska anklaga dig för att göra ekivoka tolkningar eller om det är du som ska anklaga mig för detsamma efter att jag skrivit det här...

  55. #55
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Lite från kolumn A och lite från kolumn B, antagligen.

  56. #56
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Ja just det ja, glömde berätta; Vi är med i senaste numret av Sonic Seducer. En tysk tidning som finns på presstop om man vill köpa den. Vi var med i förra numret också på deras samlings-cd med ett spår också. Ah...nu växte mitt ego igen.

  57. #57
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Så de hänger ut er i en goffar-tidning Där ser man.

  58. #58
    Mangoo
    Mangoo är inte uppkopplad
    Mangoos avatar
    Senior
    Album nummer 4 och 5 släpps i slutet av oktober.
    Har haft lite sköna spelingar runt om i världen

  59. #59
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Mangoo
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Album nummer 4 och 5 släpps i slutet av oktober.
    Har haft lite sköna spelingar runt om i världen
    Med vilket projekt/band?

  60. #60
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    Clase: Coolt! :kaaaka!:

Liknande ämnen

  1. Ny synth på gång
    Av Dx200 i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 10:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •