Resultat 1 till 24 av 24

Ämne: Kontraband går in i studion

  1. #1
    DrArthurKrause
    DrArthurKrause är inte uppkopplad
    DrArthurKrauses avatar
    Senior

    Kontraband går in i studion

    Imorgon är det första gången som Kontraband går in i studion för att spela in en första demo.

    Bandet består av endast 99forum folk, Peter H, Sisältää och Dr. Arthur Krause.

    Någon som har några stöttande och kloka ord på vägen nu när vi beger oss in i en ny epok som band?

  2. #2
    Electroboy
    Electroboy är inte uppkopplad
    Electroboys avatar
    Veteran
    lycka till!

    kul att starta ett projekt med 99-folk.

    ska bli kul att se vad som kommer att snickras ihop.

  3. #3
    Dalleponken
    Dalleponken är inte uppkopplad
    Dalleponkens avatar
    Veteran
    Lycka till från mig med! Ska bli spännande att se vad ni snickrar till!

  4. #4
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    ser fram emot att se kontraband på en scen nära mig. =)

  5. #5
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Då är det bara att boka

  6. #6
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Låt någon annan mixa, annars får man aldrig höra Peters röst.

  7. #7
    DrArthurKrause
    DrArthurKrause är inte uppkopplad
    DrArthurKrauses avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av jgb
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låt någon annan mixa, annars får man aldrig höra Peters röst.
    Det blir nog jag som håller i spakarna denna gång, ska dock försöka undvika att smeta på för mycket reverb på sången så att det inte låter Krause ...Punk ska det bli med dynamiska mikrofoner

  8. #8
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Hmhmm, dags för mig att spela in lite snygga handklapp då.. eller vad sa vi, duger de jag har?

  9. #9
    Clase
    Clase är uppkopplad nu
    Clases avatar
    Veteran
    Säg till om ni behöver en fyllekör som som körar... Lycka till! Det ska bli spännande att höra resultatet!

  10. #10
    DrArthurKrause
    DrArthurKrause är inte uppkopplad
    DrArthurKrauses avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sisältää
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmhmm, dags för mig att spela in lite snygga handklapp då.. eller vad sa vi, duger de jag har?
    Dubbla gärna flera klapp och mixa ihop eller spela in dig och pussy klappandes samtidigt så tror jag det blir tyngre.

  11. #11
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Eller något sådant..

  12. #12
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Clase och nån till kanske kan stå å köra handklapp?

  13. #13
    DrArthurKrause
    DrArthurKrause är inte uppkopplad
    DrArthurKrauses avatar
    Senior
    Hur ska det gå till? Då måste han ju släppa trumpinnarna

  14. #14
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Säg bara till när ni skall ha handklapp. Jag tar med spriten så groggar vi någon timme. Efter det blir det dags att spela in handklappen. Garanterad fetma, ingen lär klappa när någon annan gör det.

  15. #15
    tublenco
    tublenco är inte uppkopplad
    tublencos avatar
    Veteran
    Coolt. Lyckat till.

  16. #16
    eskimo
    eskimo är inte uppkopplad

    Veteran
    Det är nästan så att man kräver att ni tar med er en kamera och gör en dokusåpa av det hela.

  17. #17
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Det är nästan så jag skulle vilja citera Joakim Thåström, ang inspelningen av första Ebba-singeln: "F*n, vi var ju tvungna at gå upp klockan fem för att hinna dricka öl innan!".

    Känns så nu, ska på kräftskiva ikväll, så för att vara säkra på att hinna klart idag får vi gå upp med tuppen...

  18. #18
    DrArthurKrause
    DrArthurKrause är inte uppkopplad
    DrArthurKrauses avatar
    Senior
    Nu är jag vaken relativt pigg och nykter och fullt redo...session-rapport kommer senare från oss alla i denna tråd hoppas jag

  19. #19
    imported_pussy
    snart är gossen hemma, och kan berätta allt om de ystra äventyren i studion.

  20. #20
    DrArthurKrause
    DrArthurKrause är inte uppkopplad
    DrArthurKrauses avatar
    Senior
    Så här dagen efter är man ganska matt efter gårdagens urladdning. Fyra låtar blev förevigade och reslutatet blev minst sagt tillfredställande. sisältää satta det mesta på första tagningen med perfekt mekansik precision. Peter H & undertecknad satte det mesta på andra tagningen. En del pålägg blev det sedan. Peter H sjöng sig hes och blev så utmattad att han var tvungen att vila uppsig på en annan skiva, en kräftskiva senare på kvällen. Undertecknad blev mäkta imponerad att Peter H dök upp först av oss alla på dagens Krause rep redan klockan 11.00. Hur som helst så tycks alla av oss vara nöjda med vår fösta studiosession och det är förmodligen inte sista gången som vi trycker på den röda knappen tillsammans. En demo-CD hoppas vi få klart till 99festival mk2.

  21. #21
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Tyvärr fick vi ju göra en del omtagningar på grund av mina missar också men det behöver man ju inte prata högt om. Jag tror också att resultatet blir schysst på riktigt. Smidigt var det iallafall då herr Krause hade fixat hela den tekniska biten i förväg. Sådan företagaranda uppkattas mycket.

  22. #22
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Jösses vilken helg. Inspelning bortåt 7h på lördag. Kräftskiva med kopiösa mängder alkohol på kvällen. 3-4h timmars sömn, också repa. Var inte helt närvarande kände jag...

    Nu på em skulle jag egentligen varit på 40-årsfirande, men orkade inte, och gick på bio istället (satt givetvis och nickade till i filmen). Nu har jag äntligen kommit hem och fått duschat och börjar känna mej som en människa igen. Rösten är dock fortfarande helt slut. Vet inte om jag drog på mej en förkylning i Lerums skogar, eller om det är övaransträngning. Sjöngs och gapades en del igår kväll också...

    Nåväl, inspelningen gick väl hyggligt, men det kändes att jag inte repat ordentligt. Gitarrspelet lämnar en del övrigt att önska. Men det fixar sej säkert i mixen Passar på att återigen påpeka att vi letar gitarrist...

  23. #23
    DrArthurKrause
    DrArthurKrause är inte uppkopplad
    DrArthurKrauses avatar
    Senior
    Nu har jag släppt ifrån mig mastern vidare till produktion. Vi har samtliga i bandet varit delaktiga i mixningsfasen via lyssning av Mp3-filer över nätet. Vi är nöjda. Ska bli kul att höra vad ni kommer att tycka. Demo kommer att finnas på 99festival mk2 att inhandla för billig penning.

  24. #24
    Clase
    Clase är uppkopplad nu
    Clases avatar
    Veteran
    Jäklar vad snabba ni är med att mixa! Jag kan ta 1 vecka med _en_ cheshire cat-låt för att pröva olika ljud osv. Det ska bli kul att höra hursomhelst! Jag väntar med spänning!

Liknande ämnen

  1. Kontraband live, JoC, 24/2
    Av PeterH i forum Evenemang
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2006-02-28, 09:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •