Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: högtalare

  1. #1
    Anna_T

    högtalare

    jag söker ett par högtalare som inte kräver någon ström. ska tälta med några vänner och tänkte ta min ipod med. jag har haft ett par gamla datorhögtalare som inte behövde ett eluttag men de kan jag såklart inte hitta nu. vad finns det för alternativ? ja det måste ju vara en sådan där lite freestyle-kontakt på dom för att passa i ipoden. någon som har några förslag?

  2. #2
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Gå till närmsta ställe som säljer just datorhögtalare (ä.k.s. "kraftfulla multimediahögtalare") och se om du kan hitta några som går att köra på batteri? Kanske inte är så vanligt nuförtiden, men förr gick det att hitta.

    Annars så blir det bilbatter+spänningsomvandlare från 12V likström till 240V växelström som gäller, och det väger en hel del.

  3. #3
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Blir det alltför låg volym med passiva högtalare eller hur fungerar det? Jag har kört passiva till min CZ1000 och det gick fint men den har kanske ganska hög utvolym?

  4. #4
    Anna_T
    http://www.biltema.se/products/produ...?iItemId=92330

    tror ni att dessa skulle fungera? eller är de för små för att det ska vara någon idé? de var billiga i alla fall. finns det passiva högtalare med baslåda, måntro? eller man kanske bara kan ha sådana där små högtalare om de bar aska drivas av en ipod?

  5. #5
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Jag hade ett par batteridrivna små saker som kunde spela skithögt! .. men det lät inte särskillt hifi direkt. Fungerade finemang till liten mp3-spelare gjorde de iaf. 270spänn på teknikmagasinet har jag för mig att jag gav för mindre än ett år sedan. De har numera gömt sig i spanien tror jag

  6. #6
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Man hittar just den modellen om man går hit http://www.teknikmagasinet.se/ och söker på UNI-TONE. Den modellen har testats med mycket gott resultat på mindre strandfester och i parker. Grannar har t.om. klagat på att vi spelat för högt med dessa.

  7. #7
    shylock
    shylock är inte uppkopplad

    Senior
    Du får nog ut mer effekt och glädje om du skaffar/lånar ett par högtalare som går på batteri. Volantiz tipsade ju om ett bra alternativ.

    Annars kanske någon i sällskapet har en gammal bärbar kassettradio med aux-ingång på?

  8. #8
    shylock
    shylock är inte uppkopplad

    Senior

    Tältparty




    +





    +





    =



  9. #9
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Hahaha!

    Jag ser framför mig hur flera strandraggare fått knäskålarna krossade när de stajligt öppnar kasset-däcket genom att kicka på eject-knappen...

Liknande ämnen

  1. nya högtalare
    Av wonderwhy i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 12:21
  2. ohmfråga om högtalare
    Av enapa i forum Stränginstrument
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-02-20, 22:02
  3. Begagnade högtalare / Fräscha upp högtalare
    Av Helix i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 16:26
  4. Högtalare
    Av Emme i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-28, 18:35
  5. Högtalare?!
    Av Rotwang i forum Inspelning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2002-11-28, 21:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •