Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Sammanställning av 99

  1. #1
    Soulmachine
    Soulmachine är inte uppkopplad
    Soulmachines avatar
    Senior

    Sammanställning av 99

    Hej!

    Vilket underbart ställe detta är: 99musik.
    Och vilken enorm kunskap som måste vara samlad här?

    Fick bara en idé, ganska galen och jobbig men ändå:

    Skulle man inte kunna göra en sorts sammanställning i pappersform på det mest vässentliga som postats på forumet. Typ 1 gång om året och enbart för medlemmar.
    Som kunde säljas till självkostnadspris.

    Det hade varit trevligt att ha framför brasan och läsa tex sådana intervjuer som om killen som gjorde ljuden till Spindelmannen 2. Eller läsa om hur man filar banden på en gitarr.

    Tja, så var idén i alla fall utslängd
    Kram på er!

  2. #2
    Soulmachine
    Soulmachine är inte uppkopplad
    Soulmachines avatar
    Senior
    Jahopp, de var visst ingen bra idé alls

  3. #3
    makari
    makari är inte uppkopplad
    makaris avatar
    Veteran
    Problemet är kanske snarare att det är så jäkligt mycket information och det ä svårt att avgöra vad som är väsentligt och bara skitsnack.
    Sen kanske det blir problem med copyright och sånt om det ska tryckas på papper.

    Personligen ser jag inte sånt behov, man kan ju bara söka om det är nåt man vill veta, och är det mycket text så går det ju att skriva ut om man vill läsa nån annanstans. Sen har ju elektronisk text en hel rad fördelar mot tryckt text om man snabbt vill söka och hitta grejer.

  4. #4
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    SHIT BRA IDEE!!!!
    om det behövs formgivning så hjälper jag till med det!

  5. #5
    Arete
    Arete är inte uppkopplad
    Aretes avatar
    Veteran
    Fast det kanske vore värt att lägga till ett betygsystem för trådarna så man kan hitta guldkornen lite lättare? :-)

  6. #6
    Soulmachine
    Soulmachine är inte uppkopplad
    Soulmachines avatar
    Senior
    Jamen ett betygsystem vore ju kanonbra

    Det fanns en tidning för ett tag sedan (Kanske finns fortfarande förresten) som hette ClubCubase tror jag. Inte så där jätteflashig men den hade riktiga godbitar.

    Det jag menar är att hela 99musik är ju en så enorm källa och det hade varit helsköönt att vid juletid tex kika på guldkornen

  7. #7
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Idén som sådan är jättebra, men nin tanke är att det är ett gigantiskt projekt. Jag skulle aldrig ha tiden att sammanställa något, men om du gör det så kan vi fixa 99musiks eget artikelarkiv.

  8. #8
    Soulmachine
    Soulmachine är inte uppkopplad
    Soulmachines avatar
    Senior
    Japp förstår helt och fullt fantom-uppgiften det skulle vara.
    Men de va bara en idé

  9. #9
    Arete
    Arete är inte uppkopplad
    Aretes avatar
    Veteran
    Det borde inte vara så jobbigt att sammanställa om det väl fanns betygssättning för trådarna. Då kan man snabbt hitta de recensioner/skämttrådar/låttrådar som fått bra betyg med mycket matnyttig info. Tror vi är ett nog vuxet sällskap för att klara oss från något större missbruk av betyg.

  10. #10
    Dr Dront
    Dr Dront är inte uppkopplad
    Dr Dronts avatar
    Senior
    Betyg endast för inloggade medlemmar kanske?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •