Sidan 3 av 31 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SistaSista
Resultat 121 till 180 av 1822

Ämne: Elektron Machinedrum UserWave

  1. #121
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    .....jäkla fubbisar!!!

  2. #122
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    ...nu ska jag bara klura ut hur den funkar... Samplingarna som kommer med är ju riktigt roliga att fula sig med. De är ju så cheesy somliga att man bara inte kan låta bli. Däck som slirar, kontrabas, snubbe som räknar in...en annan säger "come on!". Ett tag trodde jag att jag satt med min oranga roland d2 (och den är ostmästaren nummer 1) och lekte.

  3. #123
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Livesamplandet rockar! Steg ett är att använda det som lite extra tempostyrt delay, steg två är att börja vrida och vänta på livesamplingarna och köra dem genom maskintrummans syntesmotor.

  4. #124
    kallback
    hmm, ja det e därför samplertrummaskinen e rolig... ; )
    ~ men detta e f f inte min pryyl tyvärr - men skulle nog bli glad om man får en UW eller annan uggla från elektron ¦ ))

    (känner ff inte att det e värt att betala för maskinen med sitt grundläggande rassel och klank, bara för att sedermera beställa en fågelExpander för att kunna använda den till nåt)

  5. #125
    suss
    Nu har jag äntligen lekt med Clases machinedrum, och den var ju grym! Jag trodde faktiskt inte att det var så lätt och enkel att använda... det var jättekul! Jag blev positivt överraskad!
    Sen när jag kan den, ska jag gå över till monomachine och leka där.
    Framöver ska det nog komma lite heta beats från mig på 99an... oh yeah!

  6. #126
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    ...I have created a monster!!! :rolleyes:

  7. #127
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    I have created a monster!!!
    Make that two.

    Kom på 3000 balla saker man skulle kunna göra med den kombon igår när jag kommit hem... Kan bli dyrt det här.

    (fick en grundkurs av Clase i Elektron-kunskap igår)

  8. #128
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Kul suss! Det ser jag mycket fram emot.

  9. #129
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Hur är det?

    Kommer man kunna uv-a o-uv maskintrummor mer? Börjar bli knasigt sugen på md, men uv vore nais isåfall så småningom...

  10. #130
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Man kommer inte kunna uppgradera Machinedrums sps-1 till Userwave något mer. Min var en av de sista som de uppgraderade. Jag kan ju iofs inte säga att de _aldrig_ mer kommer göra det, men när jag gjorde det var läget så.

    Om jag ska vara ärlig så använder jag inte samplingsdelen så mycket för tillfället. Den är vansinnigt rolig dock, och mycket användbar. Du kommer gilla den massor. Realtids-samplingen kommer användas mer tillsammans med min monomachine och andra externa källor så fort jag skaffat några lagom långa patchkablar....:rolleyes:

  11. #131
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Hmm.. är det verkligen så?

    Lite svårgreppat faktiskt, tyckte jag hörde att det skulle finnas ordentligt med uwkits i nån md-demo, typ nammdemo, och på deras sida finns ju uppgraderingen med bland produkts. Hoppas dom inte gör en final 100 uvar och slepper flera ändå sn, som sidsnubbarna....

    Fast man vet inte heller, kan det vara så att jag övertalar mej att jag inte behöver uv, eller att jag ska köpa en sprillans uv?

    Edit: clase: spring snabbt och sno kablar från nått annat, en uv ska ju få flyga med kablar i jackenq.

  12. #132
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Realtidssamplingen i uwen rockar! Har faktiskt inte orkat peta in en enda egen vanlig sampling i den än.

  13. #133
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av enapa
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm.. är det verkligen så?

    Lite svårgreppat faktiskt, tyckte jag hörde att det skulle finnas ordentligt med uwkits i nån md-demo, typ nammdemo, och på deras sida finns ju uppgraderingen med bland produkts. Hoppas dom inte gör en final 100 uvar och slepper flera ändå sn, som sidsnubbarna....

    Fast man vet inte heller, kan det vara så att jag övertalar mej att jag inte behöver uv, eller att jag ska köpa en sprillans uv?

    Edit: clase: spring snabbt och sno kablar från nått annat, en uv ska ju få flyga med kablar i jackenq.
    Aha, ok, jag hittar inte uppgraderingen på deras sida längre hursomhelst. Det är iofs dyrare att köpa en MD SPS-1 och uppgradera till UW än att köpa en UW direkt. Uppgraderingen låg på 4500:- har jag för mig och mellanskillnaden på en SPS-1 och UW ligger på 3600:-...

    Sedan så har jag faktiskt kablar, men de är gjorda för live-framträdanden och är 7 meter långa allihop. Jag behöver en kabel ungefär 50 cm...orkar inte med mer trassel i mitt liv för tillfället...

    jgb: skönt att höra att man inte är ensam...jag vet inte ens hur man laddar in en egen sampling i MD'n...hur gör man?

  14. #134
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Det är ju om man hittar en beggad md man kan fynda uv, men kanske en monolådsuv vore tuffast då?? egen digiappro syntes, med wariwave och egen beatbox!!

  15. #135
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Clase: C6 verkar vara hemligheten för att flytta över samplingar. Sväng sedan förbi JAM/4sound/Musikbörsen och tjacka lite billig patchkabel.

    enapa: Kolla med Elektron direkt om det finns uw-uppgraderingar hos dem. Man byter alltså ut hela huvudkretskortet i dem, så det är inte en enkel och billig grej för dem att fixa fler uppgraderingar.

  16. #136
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    jgb: jag ska köpa två patchkablar. Finns en fx-send på mitt mixerbord som jag inte riktigt vet vart jag ska koppla annars...

    enapa: Håller med, samplingsmaskiner i monomachine skulle vara the shit! Realtidsampling på monomachine känns väldigt lockande faktiskt. Måste lära Suss hur det funkar.

  17. #137
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Om dom byter ut hela mdn så kanske man kan köpa secondhandtrummor, vore ju askoolt!! som vendolin fast nytt... nästan.... oldnewstock....

    Fast just nu undrar jag hur jag vill.... antigen så har jag typ mer trummor än jag har armar och sampler använder jag inte alls, men typ vore smidigt med en trumma istället för typ många.... men jag skulle säkert inte sälja dom jag har ändå....

  18. #138
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Samma här, har inte laddat ner en enda egen sampling.

    RAM-maskinerna däremot, är den feature på MD-UW:n som jag trodde jag skulle använda minst, men använder mest. Det går att göra riktigt coola grejor med dem. Har t o m använt dem för att tight:a upp en akustisk rytmgitarr i en remix...

  19. #139
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Det finns 13 uvar att uppgradera med nu!!!

    Måste bara skaffa en trummlåda isåfall..... bajs...

  20. #140
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Köp den på vendolin då!

  21. #141
    kallback
    13 fåglar i skogen e bättre än en i handen - nä jag anar ugglor i mossen - eller hur faen var det nu··? jag skulle ju ha en om jag fick, så vad det!

  22. #142
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Turbomidi... hmm...

  23. #143
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Tala ur skägget pôjk! Valfri del av skägget, men för guds skull: TALA!


  24. #144
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Den kommer. Det fungerar. Säger jag mer så får jag säkert spö. Nu skall jag fortsätta mata uwen med ljud.

  25. #145
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den kommer. Det fungerar.
    Det är väl ifs det _minsta_ man kan begära...

    Men vafan, jag är glad ändå.

  26. #146
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jag trodde ärligt talat att det inte skulle bli något...

  27. #147
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Inga updatez? Jag har för farao synth-blueballz här! Skulle behöva ett 1x1 midiinterface snart. Men T.M. kanke är ett sådant också? Vad vet jag, inser ni mitt dilemma kamrater? Oy vey!


  28. #148
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Behöver du ett sådant så kan du vänta. Behöver du mer midi än så så får du leta annat.

  29. #149
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Hummm.... Man blir ju lite nyfiken på vad det är...? Om man spekulerar och tänker lite högt att det "bara" skulle vara ett 1x1 usb-midi med bra "skjuts" för samples, skulle inte det vara lite "Meh?" liksom? Framför allt ifrån ett företag som Elektron som brukar släppa riktigt grymma grejjer. Imho Dessutom har jag svårt att tänka mig att det skulle ta så lång tid att få ut...

    Uj uj, den som bara hade lite insyn...

    Det måste vara något mer... Hummmm :hmmm:

    PS Det var väldigt mycket Apple/Mac-forum-vibbar på det här inlägget... Twi Faen!!

  30. #150
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    den som bara hade lite insyn...
    Vet inte hur mycket jag borde säga, men eftersom dom inte hört av sej efter anställningsintervjun så skiter jag i det Har ju inte skrivit på nån NDA, vilket jag antar att jgb gjort...

    Jag har blivit förevisad lite kring dom prylarna, medan dom var under utveckling. Orsaken till att det tagit så lång tid var buggar i USB-kontrollern dom valt. Vet inte huruvida dom bytt kontroller, buggarna är fixade eller runtjobbade.

    Såvitt jag begripit ska interfacet inte användas till nåt annat än att dumpa samplingar lite raskare (och vanlig MIDI då).

  31. #151
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jag säger ingenting, även om jag inte har skrivit på en nda. Däremot så fungerar det utmärkt att köra den.

  32. #152
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Kudos och guldstj&#228;rna Peter! D&#229; vet jag... <3 <3 <3

    Humm, vet du om dom hade n&#229;gon "trough"? Ok om kan bara vill flytta wavs fr&#229;n dataapparaten till MDn i all &#228;ra, men alla mina prylar g&#229;r ju via Midipatchbajjen (Roland A880) liksom och om den st&#246;der bredbandsmidi vette f&#229;glarna, den &#228;r ju fr&#229;n tidigt 1600-tal. Typ.

  33. #153
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag säger ingenting, även om jag inte har skrivit på en nda. Däremot så fungerar det utmärkt att köra den.
    -"Du säger ingenting, min kära lilla ponny"


  34. #154
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Kom på att jag måste reservera mej med att det mycket väl kan tänkas göra andra fantastiska saker, som dom undanhöll min långa näsa

  35. #155
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Sj&#228;lvklart. Coolers

  36. #156
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    http://c64.org/~jgb/md-uw.mp3 (1,8 MB)

    Litet exempel p&#229; vad man kan g&#246;ra med:
    1. Tr&#229;kigt standardtrumbeat med alldeles f&#246;r vanliga ljud
    2. &#197;tersamplingsfunktionen p&#229; en UW

    K&#246;rde en &#229;tersamplingsmaskin, &#229;tersamplade det jag sj&#228;lv spelade. Spelade upp det &#229;tersamplade med tv&#229; parallella maskiner d&#228;r jag hade lite olika parameterinst&#228;llningar f&#246;r hur ljudet skulle spelas upp.

    T&#228;nk er vad enapa skulle g&#246;ra med s&#229;dant h&#228;r, ov&#228;sensmaskin &#228;r bara f&#246;rnamnet.

  37. #157
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tänk er vad enapa skulle göra med sådant här, oväsensmaskin är bara förnamnet.
    Haha, du bara måste häckla honom lite till så att han tillslut skaffar en eller? :kaaaka!: :rolleyes:

    Lät fint annars faktiskt. Kan lugnt säga att du har bättre koll på realtids-sampling än vad jag har. Får den bara att låta som ett konstigt "Brbrbrbrbrbr!" som mest.

  38. #158
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    janne : frestas inte....

  39. #159
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Typiskt att du var tvungen att visa det d&#228;r jgb, sen visar elektr&#246;n x10 och p&#229;skegg s&#229; man f&#229;r gaas...

  40. #160
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    F&#246;r &#246;vrigt s&#229; &#228;r "&#197;lefeskarns elektriska vals (luad av r&#228;ksmugglar'n)" fr&#229;n Electroboys tr&#229;d enbart UW.

  41. #161
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Ok....
    Kan det vara den första publika bilden på Turbon?


    Sjukt snygg bild för övrigt

  42. #162
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Ser ut som en s&#229;dan manick jag har inkopplad till uwen d&#228;rhemma, japp.

  43. #163
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    s&#229;&#228;&#246;.. det &#228;r i stort sett ett midiinterface f&#246;r maskintrummor?

  44. #164
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Med extra turbo f&#246;r att snabbare langa samplingar till den. Det s&#228;gs &#228;ven att midiuppspelning fr&#229;n datorn blir tightare. Den senare biten kan &#228;ven andra produkter dra nytta av, om de kommer fr&#229;n samma tillverkare och &#228;r relativt nya.

  45. #165
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Det som motv&#228;ger att apan ska ha en uv.... har mer trummgrejjor &#228;n syntar, och s&#229; blev s&#228;kert gladare av att k&#246;pa ensynt och ny dator f&#246;r fjortontusenkronor... eller n&#229;n overkill kompressor kasnke, fast snubblar man p&#229; enbeggead s&#229; ser det lie annorlunda ut...

  46. #166
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    ajuste: folk ville att x10 skulle kunna funka som en liten lagring f&#246;r md-data och samples, fast folk f&#246;rs&#246;ker avs&#228;ga sig gas tror jag.

    G&#229;r det snabbare med turbon &#228;n att slanga in via kabel och sampla manuellt??

  47. #167
    plastocid
    plastocid är inte uppkopplad

    Senior
    Sp&#228;nnande. Vad tror ni priset landar p&#229;? S&#228;kert ganska h&#246;gt :\

  48. #168

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av jgb
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Med extra turbo för att snabbare langa samplingar till den. Det sägs även att midiuppspelning från datorn blir tightare. Den senare biten kan även andra produkter dra nytta av, om de kommer från samma tillverkare och är relativt nya.
    Jag vill också ha en NDA så att man kan droppa ledtrådar och kryptiska kommentarer till höger och vänster. (Mark Pulver på Analogue Heaven-listan är expert på detta..)

    Men få se nu - ingen av Elektrons andra produkter pratar samplingar så behovet av en turbolåda för att slanga samplingar är ju rätt begränsat än så länge. Alltså nya produkter? Och det kan bara betyda en sak: SIDstation UW. :kaaaka!:

  49. #169
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Men...vad g&#246;r skiten? Snabba upp samlings&#246;erf&#246;ring l&#229;ter vettigt men
    Det s&#228;gs &#228;ven att midiuppspelning fr&#229;n datorn blir tightare.
    Ere ett sk&#228;mt elle? Jag har aldrig upplevt att MIDI beh&#246;vts tightas upp.

  50. #170
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    fm: Nu tolkar du vad "den senare biten" &#228;r fel.

    M&#229;rre: Fr&#229;ga inte mig, jag bara vidarebefordrar vad en anonym k&#228;lla har sagt. &#196;r allt f&#246;r h&#229;rd kille f&#246;r att pyssla med mjuka saker. D&#228;remot s&#229; blir midi&#246;verf&#246;ringen snabbare till den, vilket kan beh&#246;vas om man skall mata sin machinedrum f&#246;r fulla muggar via midi. Har f&#246;r mig det &#228;r fyra fulla midikanaler som g&#229;r &#229;t om man skall ratta p&#229; allt via midi, allt g&#229;r att styra via CC om jag inte missminner mig. Kolla appendix i manualen till MD.

    Om det beh&#246;vs, tja, kanske det.

  51. #171
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Ok, d&#229; f&#246;rst&#229;r jag (tror jag). Om man k&#246;r en massa sysex &#229; controllerdata kanske det kan bli tjockt i kabeln...

  52. #172
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Sedan har vi ju alltid de som klagar p&#229; att midi i sig &#228;r otight, vilket s&#228;kert st&#228;mmer n&#228;r man trycker 16 fullmatade kanaler genom det gamla serieprotokollet.

  53. #173

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av jgb
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    fm: Nu tolkar du vad "den senare biten" är fel.
    Nu försöker du få mig på villospår bara för att jag är nära sanningen. Det måste stämma! Jag VET att SID kan spela högkvalitativa 4bit-samplingar, så det MÅSTE vara det Elektron snickrar på.

    Mårre: Fråga inte mig, jag bara vidarebefordrar vad en anonym källa har sagt. Är allt för hård kille för att pyssla med mjuka saker. Däremot så blir midiöverföringen snabbare till den, vilket kan behövas om man skall mata sin machinedrum för fulla muggar via midi. Har för mig det är fyra fulla midikanaler som går åt om man skall ratta på allt via midi, allt går att styra via CC om jag inte missminner mig. Kolla appendix i manualen till MD.
    Sampledump via midi är så plågsamt långsamt att det är värt att betala för en uppsnabbning om man gör sånt något så när regelbundet. Och eftersom midi både är seriellt och saknar timestamping så borde rimligen högre hastighet göra timingen tajtare när det kommer data som vill ske i samma ögonblick.

  54. #174
    plastocid
    plastocid är inte uppkopplad

    Senior
    Det &#228;r en grej som jag pinsamt nog inte lyckats f&#246;rst&#229;. Kan man egentligen spara sina egna samplingar i uw:en, eller resetas minnet tillbaka till grundsamplingarna varje g&#229;ng man st&#228;nger av den? Jag tycker det l&#229;ter som det sistn&#228;mnda p&#229; elektrons infoblad, men det vore ju korkat om det var s&#229;?

  55. #175
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    B&#229;de och, finns RAM och ROM i den. 32 platser finns f&#246;r att spara egna samplingar (dom ligger kvar efter omstart), sen har du tv&#229; RAM-maskiner f&#246;r att fukka med intern eller extern ljudk&#228;lla. S&#229; att s&#228;ga...

  56. #176
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    Intressant kommentar från Elektron-Daniel till spekulationerna i Elektronforumet:

    Thanks for contacting us.

    The frontpage picture is no more than a picture. We reserve the right to
    publish artistic work here. What you see currently on the elektron.se
    front page is an artistic illustration that may or may not include hints
    on future development. However, I can inform you that we are not going to
    sell any product named "FUTURE X10" as far as we know.

    As a side note we have a strict policy on not commenting on future
    products that we have not already announced to avoid speculations and
    unneccesary hype/antihype.

    But generally we try to keep in mind the best for people who have already
    invested in our products when we design new stuff (like offering the UW
    upgrade when the SPS-1UW was released).

    Also please bear in mind that we are a relatively small company making
    very advanced product. We also dedicate a large amount of our resources
    for supporting our existing products. Therefore one can not expect us to
    release new products at the pace of other manufacturers that might do
    either products of simpler types or have access to larger resources. First
    we try to see to that what we are selling, and people are using are as
    good as possible. Then we think about what a possible new product could
    add to what we already provide. Many times we prefer to release new
    features in form of software upgrades rather than as a new product. This
    approach feel more fair to people who invested their money and trust into
    our products, and extends the life time cycle.

    So, sorry I could not provide a straight answer to your question, but
    maybe you now have a little more insight in the Elektron way of thinking
    regarding product development.

    All the best,

    Daniel Hansson, Elektron

  57. #177
    plastocid
    plastocid är inte uppkopplad

    Senior
    Jag har en fr&#229;ga som g&#228;ller MD i allm&#228;nhet. Kanske inte r&#228;tt tr&#229;d att posta i h&#228;r, men eftersom det verkar vara hyfsad aktivitet h&#228;r g&#246;r jag det &#228;nd&#229;..

    Jo, jag har suktat efter en MD (med eller utan UW, tiden f&#229;r utvisa vilket det blir) och d&#228;rf&#246;r l&#228;st manualen och lite s&#229;d&#228;r, och jag har n&#229;gra fr&#229;gor om dess LFO:er. Vilka olika v&#229;gformer finns att v&#228;lja p&#229;? &#196;r det samma som f&#246;r monomachine? Kan man till exempel f&#229; en fyrkantsv&#229;g att b&#246;rja antingen p&#229; sitt h&#246;ga v&#228;rde eller sitt l&#229;ga v&#228;rde n&#228;r den triggas? Kan man f&#229; LFO:n som en ramp som stiger fr&#229;n ett v&#228;rde till ett annat, f&#246;r att sedan sjunka tillbaka till ursprungsv&#228;rdet och f&#246;rbi d&#228;r tills n&#228;sta g&#229;ng den triggas?

  58. #178
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    F&#246;rv&#229;nande att de inte har tagit med det i manualen, men s&#229; &#228;r det.

    Det finns triangel, s&#229;gtand, fyrkant, slump (kommer inte ih&#229;g om det fanns sinus ocks&#229;, orkar inte kolla), vanliga och inverterade varianter. Inverterade inneb&#228;r d&#229; att fyrkantv&#229;gen kan b&#246;rja antingen h&#246;gt eller l&#229;gt, precis som det du fr&#229;gar efter.

    Det finns n&#229;gra specialv&#229;gformer som beter sig som enveloper, en med konstant fallhastighet och en med logaritmisk fallhastighet (b&#228;ttre f&#246;r sn&#228;rtiga extraenveloper).

    Hur lfo:erna beter sig kan man styra. De kan vara frig&#229;ende, triggade s&#229; att de alltid startar om eller "hold", dvs med slumplfo och hold kan man g&#246;ra sample and hold-grejer.

    Sedan kan du mixa mellan tv&#229; v&#229;gformer via shp1 och shp2.

    Monomachines lfo:er &#228;r lite mer utvecklade &#228;n de f&#246;r machinedrum.

  59. #179
    danielt

    monomachine med uw?

    Är det helt stekt att monolådan kan uppgraderas med uw?
    Jag har för mig att nån snackade om att processorn redan var full och att det inte fanns nån plats trycka in uw delen på.
    Om mono-uw var möjligt skulle det vara så himlagott att internsampla siden, och f-mmaskinen, brrdamm!
    Jag har lite svårt att få till det där goa smattret man vill variera lite med, så nu får man använda sig av Ableton( som iofs funkar fint)
    Ni verkar ju vara insatta här på 99. Ska jag sluta hoppas?

  60. #180
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Tja...man ska nog inte s&#228;ga inte, men jag skulle spekulera s&#229; skulle jag nog s&#228;ga att en monomachine UW inte kommer komma. Att internsampla hade ju vart kul, men inte helt n&#246;dv&#228;ndigt d&#229; man kan uppn&#229; liknande resultat med ett extrasp&#229;r och med parameter-locks. Men som sagt...man ska aldrig s&#228;ga aldrig...

Liknande ämnen

  1. Elektron Machinedrum
    Av Balint i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 13:17
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-08, 23:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •