Sidan 18 av 31 FörstaFörsta ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SistaSista
Resultat 1 021 till 1 080 av 1822

Ämne: Elektron Machinedrum UserWave

  1. #1021
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mush Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Midi sender ju note on - och note off - du stänger av i note on. Tryck på stop igen så sänder den "note off" om jag minns korrekt.
    mm det funkar ibland. men oftast inte. Jag hammrar stop men inget händer.

  2. #1022
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Låter som bugg...

  3. #1023
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage

  4. #1024
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    "annorlunda".

    Mycket pilljobb för något som i slutändan inte är så stor skillnad kan jag tycka.
    Fast det blir bra snyggt ibland såntdär:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	4157472867_7f19c8d5e9_o.jpg 
Visningar:	92 
Storlek:	32,5 KB 
Id:	35840

  5. #1025
    axelwaad
    axelwaad är inte uppkopplad

    Veteran
    Ibland när jag samplar av mainen/ingångarna med någon r-maskin så blir ljudkvaliteten dålig. Ett exempel; spelade in trummor och allt flöt på bra då kvaliteten försämrades drastiskt bara sådär. Var tvungen att gå tillbaks o kolla de samplingar jag spelat in o flyttat till rom för o se att jag inte inbillade mig, men skillnaden var stor när jag jämförde . Någon stött på samma sak någon gång?

  6. #1026
    MK Ultra
    MK Ultra är inte uppkopplad
    MK Ultras avatar
    Veteran
    Jag väntar på min, hur fungerar den som sequencer för externa burkar t ex? Såg att den bara hade två in så det blir väl att skaffa mixer i slutändan.

  7. #1027
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av axelwaad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ibland när jag samplar av mainen/ingångarna med någon r-maskin så blir ljudkvaliteten dålig. Ett exempel; spelade in trummor och allt flöt på bra då kvaliteten försämrades drastiskt bara sådär. Var tvungen att gå tillbaks o kolla de samplingar jag spelat in o flyttat till rom för o se att jag inte inbillade mig, men skillnaden var stor när jag jämförde . Någon stött på samma sak någon gång?
    Har för mig att inspelningskvaliten sänks för att få plats med två takter (eller vad det nu är varje maskin har) i tillgängligt minne, så, har du mykcket samplingar laddade blir kvaliteten sämre (inget jag upplevt själv dock)

  8. #1028
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av MK Ultra Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag väntar på min, hur fungerar den som sequencer för externa burkar t ex? Såg att den bara hade två in så det blir väl att skaffa mixer i slutändan.
    Inte lika bra som MnM eller octa, men likväl väldigt bra.
    Bara välj en midimaskin i kit. Välj midikanal att prata på och knacka in sekvensen den ska spela.
    och se där. Musik!
    24 parametrar per kanal och parameterlås kommer man bra långt på.

  9. #1029
    MK Ultra
    MK Ultra är inte uppkopplad
    MK Ultras avatar
    Veteran
    Ska hämta min imorgon. Kom på ett problem om man nu så vill. Jag har två ingångar att använda på kortet. Det blir ju lite tradigt att köra allt på stereo om min vill lägga till någon effekt i sin DAW. Bättre att spela in varje ljud mono eller räcker interna fx?

  10. #1030
    Fippe
    Fippe är inte uppkopplad
    Fippes avatar
    Veteran
    Interna fx räcker långt. Jag skickar dock bastrumman på separat utgång för att kunna få tryck i den

  11. #1031
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Funkar det för dig så visst, men själv tycker jag att mina 6 in portar är för få även om man kör allt mono.

  12. #1032
    axelwaad
    axelwaad är inte uppkopplad

    Veteran
    Ok! T<ck!

  13. #1033
    evirob
    evirob är inte uppkopplad
    evirobs avatar
    Veteran
    arghz, varför är jam så långsamma på att få hem grejer.... vill trumma!!!

  14. #1034
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av evirob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    arghz, varför är jam så långsamma på att få hem grejer.... vill trumma!!!
    Den som väntar på något gott väntar fan alltid för länge.

  15. #1035
    MK Ultra
    MK Ultra är inte uppkopplad
    MK Ultras avatar
    Veteran
    Den som väntar på tysken väntar(de) lagom
    Nej men har jam på lager så köper jag om det inte skiljer tusenlappar.

  16. #1036
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    ok, tog mig i kragen och laddade in 909/808/707/606 samples in i MDn - IT FUCKING RULES!!!!!!

  17. #1037
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    btw, är det 2.5 MB eller Mbit minne? vet inte

  18. #1038
    evirob
    evirob är inte uppkopplad
    evirobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den som väntar på något gott väntar fan alltid för länge.
    +10000

    Grejen är ju att jag egentligen beställde för 1,5 månad sedan, men de hade slarvat bort min beställning pga. ombyggnation ((((

  19. #1039
    evirob
    evirob är inte uppkopplad
    evirobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    btw, är det 2.5 MB eller Mbit minne? vet inte
    borde väl vara 2,5mb?

  20. #1040
    axelwaad
    axelwaad är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ok, tog mig i kragen och laddade in 909/808/707/606 samples in i MDn - IT FUCKING RULES!!!!!!

    F@ck yeah! Samma här . Jomox kick med brr - fluff heaven! Önskar bara man kunde loopa oneshots på ett bättre sätt. Nån som kan nått trick?

  21. #1041
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av axelwaad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    F@ck yeah! Samma här . Jomox kick med brr - fluff heaven! Önskar bara man kunde loopa oneshots på ett bättre sätt. Nån som kan nått trick?
    Detta?

  22. #1042
    axelwaad
    axelwaad är inte uppkopplad

    Veteran
    Ja, kanske? Drog hem det igår men det funkar inte för mig att öppna filer. Någon bugg eller så kanske. Men jag tänkte mest i md'n. Jag kör retrig nu för olika tonhöjder. Men hade velat styra pitchen med 'pitch'.
    Kommer ihåg att jag sett ett sätt att göra det genom att modulera starttime med en lfo och få infinite loop.
    Kommer dock inte ihåg vart jag sett det (vilda webben)

  23. #1043
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    när jag försöker överföra vissa samples får jag upp "Chunk size error", vad innebär det??

  24. #1044
    amenbrother
    amenbrother är inte uppkopplad
    amenbrothers avatar
    Veteran
    Lite lovebombing. "Studion" har legat nere i ett par månader, men idag packade jag upp MDn och snickrade ihop ett pattern. Kärlek igen, vilken grym percussion maskin. Så kreativ och intuitiv. Fick för mig att jag skulle sälja, men den är ju för bra. Bästa maskinen jag ägt.

  25. #1045
    SH-101
    SH-101 är inte uppkopplad
    SH-101s avatar
    Senior
    Är sugen på mk2 UW. Är det safe att köpa en sådan eller finns det några rykten om mk3? När kom mk2? Är det värt att lägga pengarna på UW?

  26. #1046
    El_Bruto
    El_Bruto är inte uppkopplad
    El_Brutos avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av SH-101 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är sugen på mk2 UW. Är det safe att köpa en sådan eller finns det några rykten om mk3? När kom mk2? Är det värt att lägga pengarna på UW?
    UW ska du ha i alla fall! Huruvida det finns rykten om mk3 eller inte får nog någon annan svara på. Underbar maskin i alla fall så du gör rätt o som är sugen på en

  27. #1047
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage

  28. #1048
    msdosmedicin
    msdosmedicin är inte uppkopplad
    msdosmedicins avatar
    Senior
    herrejistanes vad jag vill ha en MD UW!

    tycker ni detta verkar som en bra deal?

    http://vend.se/ad.php?104915

    nåt särskilt man ska kolla efter vid eventuellt provköp, så man vet att det inte är nåt vajsing på den?
    Senast redigerat av msdosmedicin den 2012-03-30 klockan 16:36.

  29. #1049
    deleted user
    Rattarna kan börja hoppa mellan värderna, annars säger nog det allmänna skicket väldigt mkt om maskinen.

  30. #1050
    msdosmedicin
    msdosmedicin är inte uppkopplad
    msdosmedicins avatar
    Senior
    tycker ni 6500 är vettigt för en UW MKII (ej +drive)? tacksam för svar.


  31. #1051
    axelwaad
    axelwaad är inte uppkopplad

    Veteran
    Sanslöst billigt skulle jag säga.

  32. #1052
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Tycker oxå det låter väldigt billigt, även om man i o f s gärna vill ha +drive på en UW.

  33. #1053
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av msdosmedicin Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    tycker ni 6500 är vettigt för en UW MKII (ej +drive)? tacksam för svar.

    Du får min MK1 utan UW i inbyta med en lapp imellan

  34. #1054
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Hur fraktar ni era Elektron-burkar? Elektrons fancy väska för 1k funkar såklart, men jag behöver två. Blir lite dyrt. Nåt alternativ, förutom originalkartongen? Har inga racköron.

  35. #1055
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Jag har inte experimenterat så mycket med andra ljudkällor in i MD så mycket, men igår kopplade jag in min lilla leksakssynt Nebulaphone genom en INP Envelopemaskin, och slog på en drone. Blir riktigt schyst och melodiöst med små medel med trigs på väl valda ställen och ett knippe parameterlås. Vet inte om detta är allmänt känt, men för mig var det en ny grej just att hacka upp drones till nåt liknande en basgång på det viset.

  36. #1056
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av DJ_PAZ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ni borde kolla in www.StyleFlip.com att anpassa din utrustning . Jag gjorde det och min CDJ är ser cool och har inte fått en maark om det sedan .
    Bifogad fil 25199
    Har du fått en maark om det nu då? Hela 99musik undrar.

  37. #1057
    deleted user
    Någon som har en aning hur starka (volt) triggar man kan få ut ur Machinedrumens audio utgångar? Har den rent någon maskin eller inställning för audiotrigg? Ingen aning om hur många volt det brukar röra sig om i en audiosignal.

  38. #1058
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Tror det ligger i närheten av 5V på machinedrum. Och, ja, den har en "Impulse"-maskin, som slänger ur sig en enda puls med ställbar amplitud och längd (dock samtliga längder väääldigt korta, så glöm att använda som gate-längd med adsr). Eurorpylar går finfint att trigga med den i alla fall.

  39. #1059
    deleted user
    5V är det med max amplitud då eller kan man kräma ut nått upp mot 10V? Skulle behöva kraftigare triggar än 5V och orkar inte laborera med att förstärka signalen mellan maskinerna, keep it simple typ

    Strålande info rydan

  40. #1060
    msdosmedicin
    msdosmedicin är inte uppkopplad
    msdosmedicins avatar
    Senior
    ni som har +drive, hur värt är det dom extra pengarna?
    jag kan verkligen inte bestämma mej för om jag bara ska köpa första bästa mkII UW eller vänta in en med +drive. vore ju jäävligt skönt med extra utrymme för samplingar, å andra sidan säljs dom ju sällan beggade och nya är dom för dyra...

  41. #1061
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    "Tyvärr" är väl MDUW enda Elektronmaskinen där det verkligen är värt att ha +Drive. Grymt skönt att kunna ha kompletta uppsättningar sampllingar, kits å patterns per projekt, eller mallar för specifika ändamål.

  42. #1062
    evirob
    evirob är inte uppkopplad
    evirobs avatar
    Veteran
    Annars kostar det väl 3700kr att få en MDUW mkII uppgraderad till +drive. Så känns kan köpa en beggad och testa om man gillar stuket, sen uppgradera senare

    Jag triggar (ajfån ville skriva groggar, höhö) min dorfler A-143-1 med INP maskinen. Går finfint! Men tänker mig att ADSR blir knivigare om man vill ha lång sustain. Andreas la väl upp ett klipp där han lattjade lite med en minimoog och machinedrum om jag inte minns fel?

    Ska hem och lattja med maskintrumma och modular nu. Dricka några öl och njuta! Försöka komma överens med extended mOde också...

  43. #1063
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av msdosmedicin Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ni som har +drive, hur värt är det dom extra pengarna?
    jag kan verkligen inte bestämma mej för om jag bara ska köpa första bästa mkII UW eller vänta in en med +drive. vore ju jäävligt skönt med extra utrymme för samplingar, å andra sidan säljs dom ju sällan beggade och nya är dom för dyra...
    För mig är det ganska ovärt. Det som motiverar priset är om man spelar live ofta och vill ha många olika set tillgängliga. Hemma räcker 50 slots ändå rätt långt. Nu är iofs inte prisskillnaden mellan en beggad med + och en utan lika med uppgraderingspriset.

  44. #1064
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av evirob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Andreas la väl upp ett klipp där han lattjade lite med en minimoog och machinedrum om jag inte minns fel?
    Yes!


    https://youtu.be/j394HqIJhQI

    För mig är +Drive viktigt och värt pengarna. Skönt att ha olika set om man har olika projekt och spelar rätt ofta.

  45. #1065
    mikee
    mikee är inte uppkopplad
    mikees avatar
    Senior
    Sitter med mina nya MD och undrar om det går att knacka in trioler i seq.?

  46. #1066
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Tyvärr. Jag gör helt enkelt en fyratakters loop genom att välja 48/48. Lite svårt att ha koll på var fjärdedelsnoterna ligger eftersom det inte blir en takt per sida, men jag lyckades inte löda det på annat sätt.

    För man kan väl inte få sequencern att hoppa över steg? I så fall skulle man ju kunna plocka bort den fjärde sextondelen, alltså var fjärde trig. Då skulle det bli lite mer överskådligt.

  47. #1067
    msdosmedicin
    msdosmedicin är inte uppkopplad
    msdosmedicins avatar
    Senior
    går det att ha olika BPM på olika patterns? kanske går i song mode eller nåt?
    jobbar på flera olika låtar samtidigt och det blir lite rörigt att minnas alla olika tempon.. hade varit grymt om man kunde låsa tempot till pattern.

  48. #1068
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Det får bli song mode för det.

  49. #1069
    El_Bruto
    El_Bruto är inte uppkopplad
    El_Brutos avatar
    Senior
    Finns det möjligtvis någon nära Skövde som har en MKII?? Min blev som nämnts i annan tråd utslagen av åsknedslag och jag skulle vilja prova annan nätdel för att komma fram till eller utesluta en del.

  50. #1070
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Du hade en MKII? Då fungerar samma nätdel som till Monomachine MKII samt octatrack också.

  51. #1071
    El_Bruto
    El_Bruto är inte uppkopplad
    El_Brutos avatar
    Senior
    Ja precis, en MKII är det. Fan då kunde jag ju provat med Wiktorions octatrack-sladd ju!

  52. #1072
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Fan vad jag önskar att MDn hade en 909 BD-klon (liknande d16 drumazon bdn), typ en BD3 bland TX maskinerna..

    Har vi nån som jobbar på Elektron här?

  53. #1073
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Är det inte det BD2 är, sort of?

  54. #1074
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    det kanske var tanken, men den kommer inte ens nära

  55. #1075
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Nä, på samma sätt som BD väl inte direkt är nära en 808 heller. Sen säger de väl i manualen att de är "inspirerade av", snarare än försök att göra exakta kloner. (Vilket oxå kan betyda att de försökte, men misslyckades, och inte orkade/kunde/hade råd att komma närmare)

  56. #1076
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    nåja, vädrar ett personligt önskemål iaf ..

  57. #1077
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Har vi nån som jobbar på Elektron här?
    Det har vi, vet inte om man får outa, men du bör kunna få ett kvalificerat svar om baskaggen.

  58. #1078
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    OK, jag borde naturligtvis testa, men... Det här med 12/22-kvaliteten på samplingar, gör det inte ljuden sämre? Jag tryckte in Jomox MBase-samplingar i Octatracken, och det låter ju fantastiskt. Blir det verkligen samma kvalitet i Machinedrum?

  59. #1079
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    OK, jag borde naturligtvis testa, men... Det här med 12/22-kvaliteten på samplingar, gör det inte ljuden sämre?
    Subjektivt eller objektivt? Objektivt är såklart svaret ja, subjektivt är väl svaret att det beror på, för vissa ljud passar det, men andra ljud passar det sämre för. Trevligare hade givetvis varit att haft ljuden i högre kvalitet, å sen en ratt för att vrida ner om så önskades.

  60. #1080
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det har vi, vet inte om man får outa, men du bör kunna få ett kvalificerat svar om baskaggen.
    Finns flera stycken, minst tre... men vad jag vet så var ingen av dem direkt inblandad i BD2 på det sättet som önskas för att få höra mer om den.

Liknande ämnen

  1. Elektron Machinedrum
    Av Balint i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 13:17
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-08, 23:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •