Resultat 1 till 21 av 21

Ämne: Sovjeterna på Vendolin

  1. #1
    Helix
    Helix är inte uppkopplad
    Helixs avatar
    Veteran

    Sovjeterna på Vendolin

    http://www.vendolin.se/annons.php?156199

    Där är den en lirare som har en hel del godbitar, frågade honom om listan och här är den:

    Hi! So here is THE LIST. Please feel free to ask any question. I can deliver any
    of these synyhs to Stocholm myself with faryboat. That will cost about 50Euro
    extra.
    Please understand that im selling out my collection that took 8years of
    searching. Not all of synths that i have is in list. Maby i sell them later,
    because i have a band, and we use some of them in our studio for recording
    album. I can send you any picture upon your request. Thank you very much. Tak so
    mucke?


    1. Aelita:Â Monophonic 3osc sinth. Killer basses! Cosmic sounds. Perfect working
    and visual condition. Beautyfull. 500Euro.
    2. Polivoks: No comments. Perfect working order. Missing some knobs, but im on
    my way to find some. Case, instruction. 400Euro.
    3. Maestro: Little sweetie. 3 octaves, modulation joystick. Arpegiator. 20
    preset sounds that can be twisted and turned vith analog controls. Fulli
    working. All intact.Has some paint wearing .250Euro.
    4. Ritm 2: Very cool synth. Fully analog. Sounds just crazy!!! Little but tough.
    Has 2,5 octaves, modulatio wheel and slider. Very rare find. Mint condion, in
    case. 450Euro (the last i saw go in Ebay for 700or 800 Euros. Crazy!)
    5. RMIF TI-3: Something like soviet Juno or Jupiter i guess. 5 octaves, big
    memory bank + user bank. 2 modolation wheels, and sequenser and arpegiator. Has
    impressive abilities of creating your own sounds with analog control. Mint(new?)
    in soft case!!! Actualy its been used for couple of times. Has strange need to
    heat up for allmost 2 hours to work perfectly. I have 3 of them and thei all
    need it, so its not a defect or something. 300Euro.
    6. RMIF TI-5: Same as TI-5, but has original MIDI, in out, trhu. 400Euro.
    7. Elektronika 25: Synthesizer with strings, polyphonic. 5 octaves. Mint! But
    has 2 slider knobs missing when i transportate him from Russia. I try to find
    them. 250Euro.
    8. Elektronika 14.1 Venta : Synth+Organ. Beautifull sounding!!! Also have a fat
    bassline and loads of analog drawbars control. Working good. Has some scraches
    and paint wearing- nothing terrible for its age. 5 octaves. 300Euro, but maby
    can be reduced? Whell i think about it.
    9. TOM 1501: String synthesizer. Souds very warm. Mint condition with case.
    Solina replica? 5octaves. 300Euro.
    10. Elektronika 5: Soviet Strings. Need i say more? 5octaves. 200Euro.
    11. Lel 22: Organ strings. Very rich sound of 70s. Vibratos and ewerything.
    Perfect condition. 200Euro.
    12. Junost 21: Soviet strap on. Guitar like string and pad synth. Has some
    scratches and wearing, but not much. 300Euro.
    13. RMIF OPUS: Looks and sounds very nice.Classic 70s synth sound. Very good
    contition. Strings with synthesizer. Ring modulator e.t.c. With case 300Euro.


    Drum machines
    1. Elsita. 150Euro.
    2 Lel UDS.+ 2 pads. 100Euro.


    Eastern Germany keys.
    1. Vermona synthesizer. Mint condition analog synth. Superb! 300Euro.
    2. Vermona Piano-Strings. Very good contion, with case. 120Euro.
    3. Vermona Formation 2. Organ with 2 manuals. Very good condition, ewerithing
    works, 150Euro.


    Själv är jag jäkligt sugen på en RTIM Ti-3
    http://www.ruskeys.net/eng/base/rmifti3.php
    Någon som vet något om den? Och någon som kanske har lust att samköpa? Är iof inte helt säker på att det är så bra att köpa gamla kommunistprylar. De kommer väl falla ihop en vecka efter att man har fått hem den? Låter det inte lite konstigt att man måste värma upp en synth med DCOer?

  2. #2
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Faller ihop? Det är nog ingen risk. Ryska prylar är byggda för att stå emot ett kärnvapenkrig. Kolla bara på en MIG-23! Den kommer inte ens misstända i motorn av en EMP på 20 ångströms håll. Tusan vad koolt att sätta ihop ett syntband som bara spelar på ryska saker. Och så skulle man ha gamla ryska uniformer på sig på scen också.

  3. #3
    Helix
    Helix är inte uppkopplad
    Helixs avatar
    Veteran
    Jo, de var ju bra på att bygga militärprylar men de vardagliga grejjerna hade väl ändå rätt så pissig kvalité? Hur många skulle vilja köra runt i en Rysk bil? :P

  4. #4
    Demokid
    Demokid är inte uppkopplad
    Demokids avatar
    Veteran
    Jag är intresserad av att köpa hans Polyvoks då jag förlorade en Polyvoks auktion på Ebay idag.
    Problemet är att det saknas några rattar. Han har sagt att han ska fixa fram några. Om han skaffar original rattar och den fungerar bra så tänker jag köpa.

    Om vi är ett gäng kanske vi kan pressa priset och dela på ?50 som han vill ha i frakt om han tar färjan till Stockholm.

    Citat Ursprungligen postat av Helix
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo, de var ju bra på att bygga militärprylar men de vardagliga grejjerna hade väl ändå rätt så pissig kvalité? Hur många skulle vilja köra runt i en Rysk bil? :P
    Jag har ägt en Polyvoks för ett antal år sedan. Blev av med den då bandet splittrades och jag saknar den otroligt mycket.
    Ryssarna kan bygga väldigt bra prylar. Polyvox är ju nästan byggd för att tåla en atombomb med sitt aluminiumcase.

    MVH
    Demokid

  5. #5
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Oooh, jag vill ha en Elsita!
    Men jag har inte råd Och inte plats heller.. Sen borde jag verkligen spara allt till en vettig sequencer :-O

  6. #6
    babyarrogant
    babyarrogant är inte uppkopplad
    babyarrogants avatar
    Senior
    Jag är helt klart med på ett köp.
    Kan tänka mig lite av varje faktiskt. Kul grejer.
    Säg bara till, Helix, så köper vi!

    En TOM 1501 vill jag ha!
    Och en Opus alt. en Maestro!

  7. #7
    babyarrogant
    babyarrogant är inte uppkopplad
    babyarrogants avatar
    Senior
    Nu blir jag ha-galen! Vad vet du om ti-3, Helix?

  8. #8
    Helix
    Helix är inte uppkopplad
    Helixs avatar
    Veteran

  9. #9
    wake09
    Eventuellt kan jag vara med på ett köp...
    Är lite sugen på hans Maestro... Frågan är om pengarna finns.

  10. #10
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Elsitan är svinball!!

    Kaggen var hyffsat fet ju!!

    Maestro är ju ruggigt snygg den med!!

  11. #11
    babyarrogant
    babyarrogant är inte uppkopplad
    babyarrogants avatar
    Senior
    Elsitan hade jag missat helt. Låter hur skönt som helst!
    Och Helix, jag har alltid velat ha en jupiter 8 och det där verkar komma i närheten. Tackar.

  12. #12
    Demokid
    Demokid är inte uppkopplad
    Demokids avatar
    Veteran
    Hmm att en RTIM Ti-3 ska vara som en Jupiter-8 tvivlar jag på, lika mycket som att en Altair-231 ska vara som en minimoog. Jag tror däremot att Ti-3 kan låta bra.

    MVH
    Demokid

  13. #13
    babyarrogant
    babyarrogant är inte uppkopplad
    babyarrogants avatar
    Senior
    Det är ju det som det kommer ner till... och att det är kul med obskyra prylar.

  14. #14
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    RITM-2 verkar busfet också. Satan! Varför har jag inga pengar!? (jo, jag vet varför, men i alla fall)

  15. #15
    deadbeats avatar
    Veteran
    Nån som har en aning om vad dessa tingestar kan betinga? Själv kände jag inte till nån av dem, men roliga såg de ju ut!

  16. #16
    Helix
    Helix är inte uppkopplad
    Helixs avatar
    Veteran
    http://www.ruskeys.net/
    Där finns det massvis med info..

  17. #17
    lasselus avatar
    Redaktör
    Aelita såg cool ut...

  18. #18
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Jag vill höra experimentell electro från soiviet med sånna här syntar, finns det nått kul ryskt band??

  19. #19
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Jag är mest förvånad över att inte ritm2 nämndes förrän inlägg #14.. det är väl den ballaste av de nämnda imho.. den och polivoksen. Den ser iofs ganska tråkig ut utan trä-kanterna som den på ruskeys har.. tror inte att det är standard. Ettrig liten sak som kan låta acid som bara den! Jag skulle iofs inte betala så mycket för en sådan..

  20. #20
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage

  21. #21

    Redaktör
    Värt att köpa bara för utseendet. Kyrilliska bokstäver rockar!

    Ett par bekanta till mig har varit runt i östeuropa de senaste somrarna. Man borde kanske be dem hålla utkik efter roliga sovjetsyntar nästa gång... fast det jag vill ha är det sovjetiska bandekot. Nu verkar bilden som fanns ha gått upp i rök, men den såg ut som något från Tjernobyl eller en rysk atomubåt. Klockrent i studion.

Liknande ämnen

  1. Nya vendolin.
    Av zthee i forum Allmänt om musik
    Svar: 129
    Senaste inlägg: 2009-06-28, 11:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •