Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: Vart är alla analogsyntar?

  1. #1
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage

    Vart är alla analogsyntar?

    Har kollat lite på annonser och slås av att det inte är så många "klassiker" till salu. För typ ett halvår sedan fanns det en och annan kool manick till salu. ke, det finns en hel del moderna analogsyntar, men det är inte de jag menar. Vart är alla Moog Prodigys, Jupiter-6, Arp Axxe och så vidare? Jag är liiiite sugen på något kul som inte kostar som en statsskuld.

  2. #2
    babyarrogant
    babyarrogant är inte uppkopplad
    babyarrogants avatar
    Senior
    Jag undrar också. Kanske bytte alla maskiner ägare just för ett halvår sen och kommer ut på marknaden igen när nyhetens behag lagt sig?

  3. #3
    zthee
    zthee är uppkopplad nu
    zthees avatar
    Vintage
    Men så där var det i somras när jag inte hade råd med en ms2000, då fanns det hur många som helst till salu. En om dan, MINST! Men sen ett halvår senare, när jag hade cash, då fanns det inte en.

    Jag tror det går i vågor. Folk säljer av sig, köper på sig, osv..

  4. #4
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Lustigt att man alltid hamnar i en vågdal när man är lite het på något. Och de där riktiga klippen, typ en Minimoog för 3000 spänn, kommer alltid när man köpt något annat eller är fattigare än en amöba på en lus som sitter på en pank kyrkråtta. Vad är ett rimligt pris för en Moog Prodigy alternativt en Moog the Rouge? En Korg Mono/Poly skulle sitta fint, men priserna på den har ju skjutigt i höjden. Jag ger inte 7000: för en sådan eller en Pro One. Det är sjuka pengar.

  5. #5
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Kolla eBay. Där dyker det upp fina saker titt som tätt. Just nu ligger t.ex. 2 st. Moog Prodigy ute.

  6. #6
    amino
    amino är inte uppkopplad
    aminos avatar
    Veteran
    Ja, t o m fyra stycken Moog Prodigy i Europa just nu.

    http://www.shorl.com/bastyfystinyni

    De är rätt eftertraktade och brukar landa på 5.500-6.000 kr. Vad den eller de andra är värda för dig har däremot jag ingen aning om. :rolleyes:

  7. #7
    fredrik_e
    fredrik_e är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    fattigare än en amöba på en lus som sitter på en pank kyrkråtta.
    hihi, det var en bra variant.

  8. #8
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    amino: vad är den där shorl-prylen?

  9. #9
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    pippin: du vill inte tjacka min prophecy annars?
    Kanske även kan sälja min cs40m mot rätt bud.. eller ax73

  10. #10
    Gnutten
    Gnutten är inte uppkopplad
    Gnuttens avatar
    Senior
    Jag tror att många behåller sina Pro-one's, Jupiters och Prophets när dom väl hittat dom då dom låter väldigt fint och eget liksom.
    Visst det finns alltid folk som köper en klassiker bara för att man ska ha en. Dessa brukar tröttna rätt fort och säljer den för att köpa en workstation.

    \\Gnutten

  11. #11
    amino
    amino är inte uppkopplad
    aminos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sawtooth
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    amino: vad är den där shorl-prylen?
    Istället för att lägga in en länk som i det här fallet var på 256 tecken och som då eventuellt radbryts och strular kan man shorlifiera den på http://shorl.com. Då blir det en kortare URL och de skickar helt enkelt bara en vidare till den långa adressen.

  12. #12
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    En Prophecy är nog bra, men jag har en massa VA-mojänger. En cs40 kanske skulle vara något..? Har den oscillatorsync? Eller så kanske jag skulle hitta en Yamaha cs5. Billigare monosynt är nog svårt att hitta. Men en liten oscillator... näe, för klent. Ebay är nog bra, men jag vill nog hålla mig inom Sverige, blir liksom så mycket smidigare då. Och jag är inte ens säker på att jag skall köpa något, men om någon kommer med ett bra erbjudande så vet man aldrig vad som händer.

  13. #13
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Just runt semester och jul/nyår brukar det finnas syntar och prylar på marknaden just. Det är då folk vill åka och resa och försöker dryga ut resekassan eller behöver pengar till julklappar. Många musiker får ju sina stimpengar i januari (eller hur det nu funkar) så de lever fattigt i slutet av året också. Det är vid dessa tidpunkter på åren som man gör de riktiga klippen har jag märkt. Så håll i pengarna tills dess är mitt tips.

  14. #14
    imported_equinoxe
    Har också undrat. Fast helt plötsligt har det börjat drälla av SQ10:or!? Först en i Gävle för 3900:- och nu en till som man ska ge bud på. Själv är jag fattig... *sorgsna stråkar i bakgrunden*

  15. #15
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Gnutten
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tror att många behåller sina Pro-one's, Jupiters och Prophets när dom väl hittat dom då dom låter väldigt fint och eget liksom.
    Visst det finns alltid folk som köper en klassiker bara för att man ska ha en. Dessa brukar tröttna rätt fort och säljer den för att köpa en workstation.

    \\Gnutten

    Öhhhhh

    Oväntat kommentar från herr´n

  16. #16
    imported_Patbos
    börjar några sälja sina saker, så ser andra detta... måste sälja sina grejor för att ha råd... osv... blir en våg av säljes... efter ett tag mattas det ut...

  17. #17
    amino
    amino är inte uppkopplad
    aminos avatar
    Veteran
    equinoxe:
    Tyvärr är det så att alla inte är beredda att sälja sakerna i sina annonser till utannonserat pris. Det går därför inte att lita på alla priser där. :hmmm:

    Annars är det mycket tydligt så att om någon säljer en synth halvdyrt så ser andra ägare detta och blir genast säljsugna.

  18. #18
    imported_equinoxe
    Citat Ursprungligen postat av amino
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    equinoxe:
    Tyvärr är det så att alla inte är beredda att sälja sakerna i sina annonser till utannonserat pris. Det går därför inte att lita på alla priser där. :hmmm:

    Annars är det mycket tydligt så att om någon säljer en synth halvdyrt så ser andra ägare detta och blir genast säljsugna.
    Sådant är fult. Visst kan man ha lite budgivning men då får man vara tydlig i annonsen. Annars är ju 3900:- helt OK för en SQ10.

  19. #19
    krank
    krank är inte uppkopplad

    Veteran
    Tja, här har du en gammal goding för endast 2500:- (obs, inte min annons)

    http://www.vendolin.se/annons.php?156721

Liknande ämnen

  1. Vart tog alla UK Moogar vägen vägen?
    Av Nisse i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 23:19
  2. Var är alla analogsyntar?
    Av Gnutten i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 09:48
  3. analogsyntar och jag
    Av sisältää i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-09-05, 12:22
  4. Vart lägger man vart om man har 3 diskar?
    Av Karl Johan i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-03-01, 02:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •