Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Electribe som sequenser

  1. #1
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage

    Electribe som sequenser

    Jag vill ha en lite electribe att synca till min ES-1 för att spotta ut mididata till mina syntar så jag kan ha skojjigt som fan!


    Det är modellerna Ea och Em som är aktuella, men själva frågan:

    Em-1 har fler röster men har den nån begränsning förutom att det är trummröster man får "extra" mot Ea, skillnader i ljudet spelar ingen större roll men är det nått blaj med sekvensiatorn?



    Någon som har en sån snubbe ligandes/samlandes damm föresten?

  2. #2
    18db
    18db är inte uppkopplad
    18dbs avatar
    Veteran
    begränsningar?

    Du får ivf 8 röster med trummor och 2 röster synth.

    Vad jag vet så är det samma seq-del på alla de tidiga electriberna.

  3. #3
    makari
    makari är inte uppkopplad
    makaris avatar
    Veteran
    EA är en VA, EM är väl en rompler vad jag har förstått.

  4. #4
    18db
    18db är inte uppkopplad
    18dbs avatar
    Veteran
    Kan nog stämma ja.

  5. #5
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Nu har jag visserligen en ES1x, men iom att trumrösterna är låsta till oneshot så kan jag mycket väl tänka mej att dom inte skickar note off. Och då kan det bli klurigt att sekvensiera andra pryttlar (om inte dom också kör oneshot).

  6. #6
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Då kan man ju lätt säga att EM är den som jag bör vilja ha av dom, inte helt tokigt att få 8 one-shot röster bara så där liksom.


    Ska leta fram manualen och kolla ifall man kan braka ut rösterna på olika midikanaler etc....

  7. #7
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    På ES1x ligger dom två keyboardparterna på varsin MIDI-kanal, medans dom andra skickar noter på samma... Vad jag minns gick det inte att ändra...

  8. #8
    kallback
    Ska man bara banka ut separata MIDItriggar på olika noter och kanaler så får du en TR505 för ett glas vin på krogen .. okay att några av rösterna klipper av varandra (chh<-->ohh tex --- men jag börjar bli rätt rätt tjatig, men hey, dem går att avända!...utförligare spec finns på nätet troligen) ja TR505 kan skicka ackord-triggar över flera kanaler på så vis - även om det e blir lite statiskt :-) Denna plastlåda är en grym sekvenser med bonus ljud...

  9. #9
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Hade en 626a förr som jag höll på och sequensade lite med tills jag blev oxtok på det omständiga fipplandet, 505 är kanske smidigare? Givetvis så plockar jag väll upp en sån eftersom jag inte druckit vin på krogen... då är den i princip gratis!



    Det som verkar lockandes med EM-1 är stepsequnsingen som är helkul!! det är bas och lead(monopolly+sidstation) som jag mest tänkt att progga på EM medans min ES-1 kompar.... mumma! som bonus kan man slänga ut lite oneshots och om man kan stänga av interna ljuden i EM1 så har jag en kul effektenhet att mangla lite extra med.
    Giftigt värre med 2xkorg decimator och en bitrman!! LOBIT-Jesus uppenbarar sig eller vadå??



    Kan nämna att jag har en QX21 på ingång, som jag hoppas ska kunna vara med i gänget!

Liknande ämnen

  1. val av mpc som sequenser...
    Av leere i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 11:26
  2. OsX sequenser
    Av arpen i forum Allmänt om musik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-06-22, 14:57
  3. Vilken sequenser?
    Av Clase i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-05-17, 22:32
  4. Bra GM-Rack och fin Rac-sequenser?
    Av Clase i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2004-03-29, 21:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •