Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Prisuppgift på en ARP Ohmni II?

  1. #1
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran

    Prisuppgift på en ARP Omni II?

    Har en Arp Ohmni II på kroken, men jag tycker priset känns lite för saftigt. Vad är vettigt att betala? Själv ligger jag uppe på 4 000:- och jag vet hur den låter osv. Den ska tydligen ha blivit renoverad för 1 900:- precis, så den ska vara i ett riktigt fint skick... Anledningen till att han vill ha så mycket är just därför.

    Det råder lite tvekan helt enkelt från min sida. Jag har lite andra grejer jag hade planerat köpa denna månad, fast dessa maskiner är ju rätt ovanliga...jag litar på er på 99an att ni övertalar mig till att köpa en nu.

    MVH Clase

  2. #2
    imported_Lemon
    Ljuddelen är inte mycket att hurra över, en Siel Orchestra II låter ,minst lika bra/illa & kostar dessutom mindre.
    Anekdot: Ovannämnda Siel köptes upp av Sequential & släpptes av dem under namnet Prelude.

  3. #3

    Veteran
    Jag köpte en i julklapp till mig själv från en kille på Tyska ebay för 230 euro (har jag för mig, det blev lite mer än 2.000.- inkl frakt). Den var i hyfsat skick och som New Order / Joy Division fan så känns det inte helt fel,
    sen hade jag en förut som jag sålde och saknade en del.

    Det dumma var att det här exet gick på 110V och det hade ingen talat om för mig,
    jag pluggade självklart in den och trafon brann och nu är den på rep.

    Klantigt, men man blir ju fan rätt lack på säljaren också som inte ens skrev det någonstans.

    Hursomhelst så är de inte så jättevanliga i sverige och jag tycker väl att 4.000:- är mycket men inte helt orealistiskt, det är nog vad vi skulle ta för en på JAM om vi fick in en beg i bra skick.

  4. #4
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    j antoni: Hehe, det är ni på jam som precis har reparerat den. Lasse tror jag han hette...har inte så stor koll på er borta i sthlm. Du kanske vet i vilket skick den är i då och om det är värt det?

  5. #5

    Veteran
    Vet ej. Du kan ju ringa honom på 08 410 510 87 och kolla, han finns på plats på det numret vardagar 11 - 18

  6. #6
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Nej, efter mycket om och men så tackar jag nej till den. Annonsen finns nedan och lägg ett bud vid intresse. Jag mejlar och tackar nej till den ikväll. Att göra skeva stråkar borde t o m min microkorg klara av tycker man, och jag har redan på tok för mycket hårdvara både i replokalen och i vardagsrummet för att köpet ska kunna gå igenom med gott samvete. Gillar att använda alla mina prylar som jag har. Jag tycker så synd om syntar som bara står och samlar damm, vilket den kommer göra, och då kan någon annan ha större glädje av den helt enkelt.

    http://www.vendolin.se/annons.php?140379

    De ville ha 4000:- sa de till mig är ett tips iaf. Vilket inte är tokigt om den är helrenoverad för 1 900:-

  7. #7
    18db
    18db är inte uppkopplad
    18dbs avatar
    Veteran
    Nu vill han ha 3000?!

  8. #8
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Annonsen är lite "gammal". De visste inte vad det skulle kosta att helrenovera den. Det är vad de sa till mig. Nu säpper jag detta och är inte längre "insatt". Ni vet lika mycket som mig nu.

    Dags för Rotwang eller någon som verkligen gillar gamla stråkmaskiner att ta över.

  9. #9
    ToneWheel
    ToneWheel är inte uppkopplad
    ToneWheels avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    4000,- är kamske lite för mycket men är den i mycket gott skick så kan det vara värt det !
    Jag har själv en arp omni II (som jag fick gratis), enda dåliga med den är att det är samma ton på alla tangenter !!??!! bas delen funkar dock , men jag tycker den låter skönt 70-tal !
    Mycket roligare än Yamaha SK20 t.ex !

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •