Sidan 1 av 3 1 2 3 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 142

Ämne: Kortklippt! med BURG och stryph

  1. #1
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran

    Kortklippt! med BURG och stryph

    Efter min intervju med BURG https://www.99musik.se/showthread.ph...G-Jouni-Ollila blev Jouni o jag att snacka om hur det skulle vara att göra kortare avsnitt oftare - det finns ju så mycket kul att diskutera! Sagt o gjort, så föddes det nya formatet Kortklippt, en podd som inte är en podd som vi ska försöka släppa ett avsnitt av varannan vecka där vi på runt en halvtimme avhandlar något intressant ämne i anknytning till synthar och musik.

    Tanken är att det ska vara ett sätt att dela erfarenheter och förslag på hur man kan göra olika saker, med varandra och med er som lyssnar. Men också ta upp saker som lyssnare kan tänkas undra över så därför bjuder vi in till interaktion, pm:a någon av oss här om ni har någon fråga ni vill att vi tar upp. Eller en demo-låt ni kanske vill ha lite hjälp med, eller en mix ni kört fast med, eller ... ja ni fattar.

    Jag kommer inte starta en ny tråd för varje avsnitt utan samla allt här så kör på med diskussion, ris o ros o förslag o tankar i den här tråden. Välkomna på lite gott häng!


    Senaste avsnittet
    Från och med nu lägger jag senaste avsnittet i senaste posten. Samt rensar när nästa kommer upp.
    Senast redigerat av stryph den 2023-03-22 klockan 08:27.

  2. #2
    Ingemar Stålholm
    Ingemar Stålholm är inte uppkopplad

    Senior
    Kul! Ska följas med intresse! Lite mix-klinik hade jag gärna lyssnat på!

    OT: finns det en kortklippt synthrfrilla?

  3. #3
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Mycket trevligt och intressant snack!

  4. #4
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Tack! Vad kul att ni lyssnar och gillar!

    Ang syntfrilla, tror vi tänkte på moderna frillor och inte 80tal haha

  5. #5
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Ja jag tänkte på att man ofta åtminstone bitvis är rakad som synthare Kanske långsökt.

    Tack för att ni lyssnar! Mix-klinik har vi tänkt göra, vill man går det fint att skicka in en låt som vi mixar och sen pratar om!

  6. #6
    jtern
    jtern är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Bra jobbat! Ser fram emot mer!

    Jag hoppas på hockeyfrilla: kort program - långt eftersnack här.

  7. #7
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jtern Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag hoppas på hockeyfrilla: kort program - långt eftersnack här.
    Det är ju briljant! Attans att vi redan valt ett namn Tack för lyssning också!

  8. #8
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Om vi ska snacka hockeyfrilla eller syntfrilla.. så är jag nog mera av en syntfrilla person


    https://youtu.be/oKlyamsftHQ



    https://youtu.be/zLefG_9RxNA

  9. #9
    superdigital
    superdigital är inte uppkopplad
    superdigitals avatar
    Senior
    Jag älskar det här korta formatet också. Mycket trevligt!

  10. #10
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Tackar så mycket!

  11. #11
    kombatsanta
    kombatsanta är inte uppkopplad
    kombatsantas avatar
    Senior
    Första tanken: "kortklippt!?! Är ju förih-e en halvtitmme ju!!!".
    Drar på avsnittet och efter 32:12: "Var ju alldeles för kort, dretgubbar! Vill ha mer".

    Har haft lite problem med inspirationen på sistone, så detta avsnitt satt som en smäck. Bra jobbat!

  12. #12
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Haha underbart! Dretgubbe är mitt nya alias 😎

  13. #13
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Då är avsnitt två uppe! Kanske inte så mycket för er hugade synthrävar eftersom vi pratar lite nybörjargrejer, men ändå! Kul snack!

    Och hur det nu kunde komma sig blev avsnittet EXAKT lika långt som första...

  14. #14
    superdigital
    superdigital är inte uppkopplad
    superdigitals avatar
    Senior
    Jag är helt med på att bryta ut en eller flera av sakerna i studion för att sätta sig på en annan plats. Det föder en helt annan kreativitet. Personligen så flyttade jag ut i köket. Jag hade ett av mina eurorackcase och en synth i taget. Sedan bytte jag case och synth... Om och om igen. Att möblera om i ditt eurorack eller bland effektpedalerna kan också skapa något helt annat. Man är ju som man är och har sina favoritsätt att arbeta.

  15. #15
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Ja men miljöombyte är superbra! Man fastnar lätt i mönster så det är väl bra att prova att bryta dem på olika sätt.

    T.ex. det där med att göra exakt lika långa avsnitt, det är ett mönster som är lätt att bryta om man är uppmärksam och klipper avsnittet korrekt

  16. #16
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Oh yes!

    Små poddar av grejer i olika rum, på resa etc... är fantastiskt för kreativiteten. Jag triggas alltid av begränsningar, och just veta att man inte kan koppla in grej X från studion får mig att utforska pryttlarna framför mig mycket djupare. Det är ett fantastiskt bra sätt att lära sig nya apparater också... jag hade min AKAI force i knät i vardagsrummet under en längre tid innan jag började mecka med den i studion, lärde mig massor under den korta tiden.

  17. #17
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Avsnitt tre ute nu!

    Vi pratar om mitt nystartade skivbolag och första släppet där, fantastiska Vewies "Two days EP", finns på streamingtjänster! Den tekniska biten idag handlar om Jounis nya mixerlösning, hur han bytt sin gamla stora analoghäck mot ett smutt litet rackljudkort med en massa gosiga IO

  18. #18
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Nu finns vi även snart ute i poddmolnet, ge det nån dag att uppdateras, RSS:

    https://feeds.acast.com/public/shows...a33300123c81ee

    Finns som acastplayer tills spotify mfl godkänner vårt gubbsnack

    https://play.acast.com/s/shs-kortklippt
    Senast redigerat av BURG den 2022-10-05 klockan 11:32.

  19. #19
    kombatsanta
    kombatsanta är inte uppkopplad
    kombatsantas avatar
    Senior
    Den här gången fattade jag inte ens hälften av vad ni snackade om. Men vad gör väl det, mysigt att höra er nörda ut

  20. #20
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Tack tomten! Nästa avsnitt kommer vara mer lättillgängligt tror jag, vi har ett nytt segment planerat

  21. #21
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kombatsanta Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den här gången fattade jag inte ens hälften av vad ni snackade om. Men vad gör väl det, mysigt att höra er nörda ut
    Haha, det är så svårt att hålla en bra balans på nivån. Personligen tyckte jag att kanske avsnitt 2 var lite för enkelt och kanske låg nivå.. och det senaste lite mera on par med mina egna förväntningar. Men alltså det är ju så svårt att balansera upp det.. haha

    Kul att du gillar det ändå, det uppskattas!! Och som stryph nämnde... det kommer mer kul grejer snart

  22. #22
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Avsnitt 4 uppe! Tyvärr lite strul med ljudet, dels missade vi lite inställningar i Zoom och dels busade Bitwig med en spännande liten bugg Men det är klart lyssningsbart så jag hoppas ni ger oss era öron en halvtimme! Idag snackar vi ljuddesign, studiobygge och lyssnar på en bra låt som just släppts och annonserats här på 99: https://www.99musik.se/showthread.ph...5n-Armenien%29

  23. #23
    kombatsanta
    kombatsanta är inte uppkopplad
    kombatsantas avatar
    Senior
    Bra avsnitt, stördes inte så mycket av att ljudet dippade, klart lyssningsbart.

    Intressant det där med hörlurar. Köpte mig ett par BD DT-770 80ohm, och har märkt att när jag sitter å pular å mixar å sedan drar ut det på högtalarna är det ALLTID på tok för mycket bas då hörlurarna är helt kassa på att återge basen "korrekt".

    Tips på bra lurar med bättre basåtergivning mottages tacksamt. Skulle även behöva ett bra monitorsystem i studion. Tänkte mig ett par HS5- eller HS7:or på stativ... men har köpstopp just nu

  24. #24
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av stryph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Avsnitt 4 uppe! Tyvärr lite strul med ljudet, dels missade vi lite inställningar i Zoom och dels busade Bitwig med en spännande liten bugg Men det är klart lyssningsbart så jag hoppas ni ger oss era öron en halvtimme! Idag snackar vi ljuddesign, studiobygge och lyssnar på en bra låt som just släppts och annonserats här på 99: https://www.99musik.se/showthread.ph...5n-Armenien%29
    Rättelse, ska vara denna tråd https://www.99musik.se/showthread.ph...կը

    förra släppet är såklart oxo supergrymt!

  25. #25
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kombatsanta Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bra avsnitt, stördes inte så mycket av att ljudet dippade, klart lyssningsbart.

    Intressant det där med hörlurar. Köpte mig ett par BD DT-770 80ohm, och har märkt att när jag sitter å pular å mixar å sedan drar ut det på högtalarna är det ALLTID på tok för mycket bas då hörlurarna är helt kassa på att återge basen "korrekt".

    Tips på bra lurar med bättre basåtergivning mottages tacksamt. Skulle även behöva ett bra monitorsystem i studion. Tänkte mig ett par HS5- eller HS7:or på stativ... men har köpstopp just nu
    Tackar!! Ja alltså hörlurar är svårt, jag har själv ett par ath m50x just nu, de är dock inte helt världsbäst eller heller neutrala. Fördelen för mig är att jag haft dom riktigt länge, så har lite lärt mig deras tillkortakommanden ( de har lite av en baspuckel runt ca 70-200Hz, e.g nedre hängmatta )

    Har funderat på att komplettera med ett par öppna R70x, men ja.. lathet och andra prioriteringar har blockat mig hittils.

  26. #26
    Vierphoria
    Vierphoria är inte uppkopplad
    Vierphorias avatar
    Veteran
    Ros vidarebefordrat till Cloistral. Kul att höra att ni gillar det.

  27. #27
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Vierphoria Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ros vidarebefordrat till Cloistral. Kul att höra att ni gillar det.
    Va kul!

  28. #28
    jtern
    jtern är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Riktigt bra!
    Jag stördes inte heller av ljudet i avsnitt 4.

    Mixning i hörlurar… Det känns alltid som en bra idé - ända tills resultatet provspelas i vardagsrumsanläggningen eller bilen. Doh! Ljudgyttja…

  29. #29
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jtern Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Riktigt bra!
    Jag stördes inte heller av ljudet i avsnitt 4.

    Mixning i hörlurar… Det känns alltid som en bra idé - ända tills resultatet provspelas i vardagsrumsanläggningen eller bilen. Doh! Ljudgyttja…
    Tackar!

    Ja det är svårt som attans, har själv hittat en bra balans där jag tar av mig lurarna och referenslyssnar på låg volym i mina monitorer mellan varven. Det är modell som har funkat bra för mig, speciellt när jag kör livetagningar då har jag som oftast lurarna på mig under hela sessionen... men kör en lyssning utanför i andra system före och efter.

    Har nog till dags dato inte gjort en produkt som är 100% mixat i enbart lurarna... kanske som mest 85%.

  30. #30
    mikee
    mikee är inte uppkopplad
    mikees avatar
    Senior
    Bra poddar, gillas skarpt!

  31. #31
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mikee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bra poddar, gillas skarpt!
    Vad kul! Tack!

  32. #32
    popstasy
    popstasy är inte uppkopplad
    popstasys avatar
    Veteran
    Tack för ett trevligt program! Det är kul med det korta formatet. Var inte rädda för att nörda ner er ännu mer. Jag lyssnar tex med stor behållning på Jamie Lidell’s Nitty-segment i Hanging out with audiophiles även när det är saker som jag aldrig varit i närheten av att komma i kontakt med.

  33. #33
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Tack för att du lyssnar och tack för feedback! Jamie Lidell är ett genie och en mästernördare Vi ska försöka närma oss hans storhet i kommande avsnitt!

  34. #34
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Nu lyssnat på senaste avsnittet via Spotify. Bra att det kommer ut på podcastplejsen (fast min podapp hittade inte er av någon anledning). Ljudet var lite skumt men klart lyssningsbart. Fint snack som vanligt med intressanta och kloka tips.

  35. #35
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Nej Apple är segt som tusan! Vi ska tjata på dem. Tack för att du lyssnar ändå!

    Sen har jag varit i kontakt med Bitwig om buggen och ingen av oss lyckas återskapa den i nåt annat projekt. Märkligt. Men så länge det funkar nästa gång jag ska klippa är det väl ok antar jag...

  36. #36
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Nytt avsnitt uppe - jämförelser mellan Elektrons Syntakt och MonoMachine! Vilka är likheterna, vilka är skillnaderna och vilken maskin är bra till vad?

  37. #37
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Skumt - ser inte något femte avsnitt på vare sig Soundcloud eller Spotify (om man går till kanalen).
    Länken ovan funkade dock fint, får prova en Elektron snart, om inte för att jämföra med Deluge!
    Tack!

  38. #38
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Juno60 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skumt - ser inte något femte avsnitt på vare sig Soundcloud eller Spotify (om man går till kanalen).
    Länken ovan funkade dock fint, får prova en Elektron snart, om inte för att jämföra med Deluge!
    Tack!
    Tack för att du lyssnar!!

    Ja Spotify är sega som fan, jag schemalade avsnittet redan 0700, får nog lägga det vid midnatt istället nästa gång.

  39. #39
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av stryph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nytt avsnitt uppe - jämförelser mellan Elektrons Syntakt och MonoMachine! Vilka är likheterna, vilka är skillnaderna och vilken maskin är bra till vad?
    Kortklippt, och 40 minuter? Lite som maträtten surt som bara består av socker. Kul lyssning för en gammal elektron-nörd! Borde sätta fram dessa maskiner tillsammans och låta dem ha lite kul med andra ord.

  40. #40
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Hehe ja ambitionen är att hålla sig runt 30 minuter men det var så intressant o kul sist så... Men 40 är väldigt runt 30 tycker jag

  41. #41
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Jag har läst i aftonbladet att 40 är det nya 30

    tack för att ni lyssnar, så himla kul!

  42. #42
    kombatsanta
    kombatsanta är inte uppkopplad
    kombatsantas avatar
    Senior
    Bra avsnitt som vanligt. Vet inte riktigt vad jag reagerade på, kommer enbart ihåg min reaktion "Men, det är ju p.g.a. att då skulle ju inte digitakten ha något existensbehov".

    Jaja, får lyssna igen å se vad det var ni pratade om just då

  43. #43
    ZX81
    ZX81 är inte uppkopplad
    ZX81s avatar
    Senior
    Har också börjat lyssna nu! Toppenpodd!

  44. #44
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kombatsanta Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bra avsnitt som vanligt. Vet inte riktigt vad jag reagerade på, kommer enbart ihåg min reaktion "Men, det är ju p.g.a. att då skulle ju inte digitakten ha något existensbehov".

    Jaja, får lyssna igen å se vad det var ni pratade om just då
    Kanske när jag nämner att MonoMachine har en liten ROMpler med några trumsamplingar i och att Syntakt saknar samplingsförmåga helt?

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av ZX81 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har också börjat lyssna nu! Toppenpodd!
    Tackar mjukast!

  45. #45
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Och NU finns vi hos Apple också! Äntligen. Visade sig att man var tvungen att lägga upp podden via Safari för att det skulle gå. Bra då vet vi det.

  46. #46
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av stryph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och NU finns vi hos Apple också! Äntligen. Visade sig att man var tvungen att lägga upp podden via Safari för att det skulle gå. Bra då vet vi det.
    Att dessa attans äpplen ska ställa till med så mycket tjafs

  47. #47
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Nu ni! Nu blir det nörderi deluxe, vi presenterar ett nytt inslag där den ena av oss (Jouni denna gång) rattar in ett ljud på en synth och den andra (yours truly) ska försöka matcha det på en likadan synth genom att bara lyssna och analysera det som hörs! Lyckas jag? Lyssna så får ni veta!

    Dessutom lite snack om hur parafoni funkar, särskilt på Moogs Matriarch och Sub37.

    Hoppas ni gillar

    Här är ljudfilerna från avsnittet om ni vill lyssna själva, se våra respektive Instagramkonton för mina inställningar och BURGs facit!
    https://soundcloud.com/svensk-hushallssynth/sets/moog-matriarch-ljudfiler

    https://www.instagram.com/svensk_hushallssynth/

    https://www.instagram.com/ollilaboratories/
    Senast redigerat av stryph den 2022-11-16 klockan 13:13.

  48. #48
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    Bra nörderi i senaste, hängde med i det mesta fastän jag inte är någon hardcore analog- eller Moogfantast. (Har även lyssnat på de tidigare avsnitten, nästan i ett svep för några veckor sedan.)

  49. #49
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Tack för lyssning och kommentarer! Lyssna igenom allt i ett svep verkar lite modigt

  50. #50
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    I dagens avsnitt berättar Jouni utförligt om sin nya skiva och allt vad det innebär att släppa en skiva helt själv, på alla strömplattformar samt CD. Lite mindre synthnörderi, lite mer matnyttigt! Hoppas det kan komma till användning för er där ute!

    Dessutom - vi har startat en Discordserver där man kan hänga och prata med oss, diskutera avsnitten samt tycka till om lite vad man vill. Kanske tipsa om ämnen till kommande avsnitt? Eller få hjälp med en låt?

  51. #51
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Och här har ni även discord invite: https://discord.gg/JFKcNsgZSf

  52. #52
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Nytt avsnitt! Den här gången berättar Jouni om spelningen på Södra teatern, vad var det som hände egentligen? Och vad är bra saker att tänka på för att en livespelning ska gå så bra som möjligt? Hur förbereder man sig för allt som går att förbereda sig på så det enda som kan gå fel är när nån annan klantar sig?

  53. #53
    Bergrum
    Bergrum är inte uppkopplad
    Bergrums avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Fenomenalt bra avsnitt!
    Ska själv spela live för första gången fram i vår och det är mycket man klurar på. Så många bra tips!

  54. #54
    kombatsanta
    kombatsanta är inte uppkopplad
    kombatsantas avatar
    Senior
    Dyngbra avsnitt! Gillar hur exhalterad stryph blir över ragnar atari! "Do you like acid" ligger på min "best of 2022" lista.

    Jobbigt med brandlarm också

  55. #55
    Bergrum
    Bergrum är inte uppkopplad
    Bergrums avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Angående brandlarm.
    Jag var på en spelning med Watian på Pustervik i Göteborg. Då gick brandlarmet mitt i en låt (inte alls konstigt med tanken på mängden eld på scen som konstant brann) så bandet gick av scen. När de sedan körde igång igen så spelade dom låten där ifrån dom blev avbrutna av brandlarmen, riktigt jäkla snyggt!

  56. #56
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kombatsanta Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dyngbra avsnitt! Gillar hur exhalterad stryph blir över ragnar atari! "Do you like acid" ligger på min "best of 2022" lista.
    Haha ja men vafan hur många trötta laptopmusiker eller överspända DJ's har man inte sett? Sättet Ragnar Atari levererar sin musik på är ju det närmaste rockstjärnegitarrrunkeri man kan komma! Eller ja Ragnar Atari är bättre än den bästa rockshow

    Bergrum: jäkla proffsigt! Tur att brandlarmet inte gick igen då. Men de kanske dragit ner på fyrverkeriet?

  57. #57
    jtern
    jtern är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Strålande avsnitt, som vanligt.

    Frank Zappa låter hälsa (från andra sidan) att brandlarm är sånt som händer och något om ”some stupid with a flare gun”…

  58. #58
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jtern Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Strålande avsnitt, som vanligt.

    Frank Zappa låter hälsa (från andra sidan) att brandlarm är sånt som händer och något om ”some stupid with a flare gun”…
    Haha, gamle Frank levereras forfarande underbara stories även postumt .. och tack för att du lyssnar!

  59. #59
    jtern
    jtern är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Det borde ju bli en låt av ert äventyr också, så jag gav Chat GPTs AI lite bakgrundsinfo så spottade den ur sig den färdiga låttexten till ”No smoke on the water” på 3 röda sekunder:

    ” (Verse 1)
    We were up on the stage performing
    With the band and the lights
    When the fire alarm started blaring
    We were filled with fright
    We ran outside in our t-shirts
    It was cold as hell out there
    We waited for the firemen to arrive
    But there was no fire to be found

    (Chorus)
    No smoke on the water
    No fire in the sky
    We thought we were in danger
    But it was just a lie

    (Verse 2)
    We had prepared for months
    For our big show that night
    But when the fire alarm sounded
    All our hard work in vain
    But now we know it's safe
    We'll be back to try again
    And put on the best show of our lives

    (Chorus)
    No smoke on the water
    No fire in the sky
    We thought we were in danger
    But it was just a lie

    (Bridge)
    It was a false alarm
    But it still made our hearts race
    We were shaken and scared
    But now we know it's safe

    (Chorus)
    No smoke on the water
    No fire in the sky
    We thought we were in danger
    But it was just a lie”

  60. #60
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jtern Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det borde ju bli en låt av ert äventyr också, så jag gav Chat GPTs AI lite bakgrundsinfo så spottade den ur sig den färdiga låttexten till ”No smoke on the water” på 3 röda sekunder:

    ” (Verse 1)
    We were up on the stage performing
    With the band and the lights
    When the fire alarm started blaring
    We were filled with fright
    We ran outside in our t-shirts
    It was cold as hell out there
    We waited for the firemen to arrive
    But there was no fire to be found

    (Chorus)
    No smoke on the water
    No fire in the sky
    We thought we were in danger
    But it was just a lie

    (Verse 2)
    We had prepared for months
    For our big show that night
    But when the fire alarm sounded
    All our hard work in vain
    But now we know it's safe
    We'll be back to try again
    And put on the best show of our lives

    (Chorus)
    No smoke on the water
    No fire in the sky
    We thought we were in danger
    But it was just a lie

    (Bridge)
    It was a false alarm
    But it still made our hearts race
    We were shaken and scared
    But now we know it's safe

    (Chorus)
    No smoke on the water
    No fire in the sky
    We thought we were in danger
    But it was just a lie”
    Hahaha, vilken grej! hur kul som helst!

Liknande ämnen

  1. Intervju med BURG - Jouni Ollila
    Av stryph i forum Allmänt om musik
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2022-06-01, 07:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •