Sidan 1 av 79 1 2 3 4 5 11 51 ... SistaSista
Resultat 1 till 60 av 4733

Ämne: Kul på Blocket

  1. #1
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage

    Kul på Blocket

    Ibland blir det bara för kul när folk skriver lite fel. Vad sägs om en Korg Triton ligger i skit?

    Kolla HÄR I "...i ny
    skit..." Den skulle inte jag vilja köpa.

  2. #2
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Det är inte så lätt med språket, alltid. Men en Triton Pro för 15 laxar var ju riktigt bra. Underbart klaviatur på den synten. Och så är den ju bra på "allt" annat. För den som vill ha en allt-i-ett är den grym. Kostade 30' som dyrast tror jag. Vet ej vad de ligger på nya nu, 19 å 9 skulle jag tippa.

  3. #3
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Visst är det svårt med språket. Skitsvårt faktiskt. Jag glömde till exempel ett litet "som" i inlägget.

    Här kommer en annan grej från Blocket - Svedalas äckligaste tangenter!

    Fattar inte hur man kan tillåta sig att ens syntar (och andra saker) gror igen på det viset. Jag skulle inte ens spela på den med radiostyrda handskar.

  4. #4
    iZo
    Skrevs ursprungligen av Real Parakeet
    Visst är det svårt med språket. Skitsvårt faktiskt. Jag glömde till exempel ett litet "som" i inlägget. Här kommer en annan grej från Blocket - Svedalas äckligaste tangenter!
    Fattar inte hur man kan tillåta sig att ens syntar (och andra saker) gror igen på det viset. Jag skulle inte ens spela på den med radiostyrda handskar.
    Jag skulle inte spela på en Casio (igen) överhuvudtaget om jag så fick den

  5. #5
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jag skulle inte ens spela på den med radiostyrda handskar.


    Jag ringde på en Juno 2 för ett par år sedan. Var den i fint skick? "Ja, nyskick". Då kommer jag direkt. "Utmärkt". Sedan kommer man in och blir mött av en lufsig typ som vandrar omkring i "myspyskläder" han säkert haft tre dar och nätter i rad. Hund å ungar och arg sambo, och ... där... där är synten. Ojdå. Femton skruvar saknas, minst, och den är helt sned. Smutsig och... du, den är tyvärr inte i nyskick. "Nej, de har ju några år på nacken". Men du sa att? ... "Hmm". Tack för mig. Ville inte ens ge ett skambud. Hade blivit besviken om jag så fått den för 300 spänn. Vissa missköter instrument något hemskt.

    Kanske skulle gjort en kul grej och reagerat helt annorlunda, typ som om man var överlycklig och utbrista "wow", sedan påstå att man var kemistuderande och fråga om alla bakterier ingick i priset... ;-)

  6. #6
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Junon du köpte av mig hade jag doppat i Yes antibakteriel innan jag packade in den.

    Hjälpte en kompis i deras studio en gång, det var någon Roland E-tjosan-hejsan som jag skulle kolla på. Den var ÄCKLIG. Det var tjocka lager av någon ljusbrun beläggning på den. Tangenterna var helt knottriga. Ägaren, till lika sångaren, hade värsta tänka bara andedräckt, han levde förmodligen av kadaver. Jag får kväljningar när jag föreställer mig hans mikrofon. Blä och usch och fy.

  7. #7
    drdreas
    Fyy va äckligt :S

    Hur gör ni själv typ med era instrument?
    Jag e väldigt nogrann själv med damm o smuts, brukar ta en fuktig trasa ett par gånger i veckan o gå igenom kurzweilarna o hela köret.
    Såg en gång att nån kille jag köpte en t3 av hade ett dammskydd av nått slag, det hade varit grymmt bra att ha, var kan man köpa sånna?

  8. #8
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Och vad hittade vi nu då? Jo, Eddie Bengtssons (Page) Moog på Blocket.

  9. #9
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Bra att han inte vill ha extra pröjs bara för att han är en doldis...

  10. #10
    Helix
    Helix är inte uppkopplad
    Helixs avatar
    Veteran
    Bah, du ska vara glad att det inte var gammal skit.

  11. #11
    Stefan
    Stefan är inte uppkopplad
    Stefans avatar
    Senior
    Jag skulle inte ens våga svara på en sådan annons. Vårda språket pöjk!

  12. #12
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Parakeet: Snyggt Den hade ju inte suttit fel. Massor med mums har kommit ur den maskinen och massor av hits av mannen i fråga. Undrar om det verkligen är han? Fast det finns väl inte så många Catpain Eddie B. Kirk i närheten...

  13. #13
    Distinct Division
    Kul fakta om Eddie:

    Han är bättre på skateboard än på musik. (Faktiskt sant, och det säger inte lite... )

  14. #14
    Znoken
    Znoken är inte uppkopplad
    Znokens avatar
    Senior
    Ober >> Du får väl skicka ett mail och fråga hur det gick för Mia och Tom. Om det är den Eddie B så bör han ju kunna svara.

    Kan ju vara säkrast om inte annat. Det finns visst en annan Eddie B också såg jag.
    http://www.geocities.com/Paris/Boutique/9368/

  15. #15

  16. #16
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Den kanske man skulle slå till på! Kan ju t om få plats i min lilla lya.

  17. #17
    Stefan
    Stefan är inte uppkopplad
    Stefans avatar
    Senior
    Ja vafan, luftgitarrer existerar. Man har ju t.o.m tävlingar i sånt.

  18. #18

  19. #19
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Den var ju rikigt rolig.

  20. #20
    eskimo
    eskimo är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag vill på intet sätt döda era äckelkänslor inför casioklaviaturen (såg nu iof att den här tråden var gammal, så om ni fortfarande lider av dessa känslor behöver ni hjälp) men jag tycker nog allt det ser ut som klassikern "sätta-frystejp-på-de-tangenterna-som-låter-bra-i-den-här-tonarten-
    för-jag-har-ingen-jävla-aning-hur-man-ska-spela-på-den-här-manicken-
    men-jag-är-glad-ändå".

  21. #21
    babyarrogant
    babyarrogant är inte uppkopplad
    babyarrogants avatar
    Senior
    Apropå smuts...
    Hur fasen håller man mixerbordet dammfritt? Jag blir tokig!

  22. #22
    eskimo
    eskimo är inte uppkopplad

    Veteran
    Man dammsuger. Det bästa är väl om man lägger nåt skynke över det när det inte används, men vem orkar det?

  23. #23
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    "Hur fasen håller man mixerbordet dammfritt?"

    Det gör man inte.

  24. #24
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Det tog mej nog över två timmar att få rent mitt nya mixerbord... Rent damm är inga problem, frugan har en bra dammvippa. Men det här var uppblandat med lite allmänt klägg, fet hinna typ. Fick torkas med trasa, inemellan alla rattar...

    Nog om det.

    Se till att hålla efter det med tex en vippa så bör det inte bli så smutsigt att du behöver gå över med trasa.

  25. #25
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    En bra pensel och en dammsugare (ett gammalt ljudfirma tips) ta då med fördel en oanvänd pensel utan färg på bara Sedan är det bara att putsa bort dammet med penseln och suga upp det med dammsugarn. Knappar och rattar är det bara att plocka bort och lägga i en bunke med diskmedel och varmt vatten ett tag, för att sedan gnugga dom lite och sedan låta dom ligga på tork på en handduk.
    Jag brukar använda glasputs och en gammaltröja för att torka bort smuts och annat äckel ifrån själva apparaten.

  26. #26
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Jag damsuger en gång i veckan och då passar jag på att suga av(!) grejerna också. På så viss blir de aldrig äckliga. Då och då torkar jag av manickerna med trasa fuktad med något milt rengöringsmedel.

  27. #27
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    Den HÄR funkar rätt bra för att fixa mixer å synt.

    För den som inte vet det så GLÖM INTE att stänga av datorn innan du dammsuger i närheten av den. Min bättre hälft gjorde det när jag satt och skapade för ett gäng år sen. Hon stötte till burken, bilden försvann och ersattes av en liten röd punkt som även den försvann efter c:a 1 sekund. Sjutusen spänn senare var burken igång igen. Numer springer jag som en liten råtta och kollar allt innan dammsugning sker.

    Tydligen går man och nöter upp en skaplig statisk energi i dammsugarslangen som kan knäcka känsliga elprylar.

    /Mein

  28. #28
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Statisk energi i dammsugarslangen. hmmm...det var något nytt. Själv har jag en centraldammsugare med en slang på 20 meter. Undrar hur mycket den kan förstöra en vacker dag? Ska tänka på det innan jag dammsuger nästa gång.

  29. #29
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    Centraldammsugare 14 meter slang i detta hus.

    Kan tydligen bli en väldans massa spänning men snudd på inga Ampere så det känns knappt för en människa. Datorer kan dock bevisligen bli upprörda.

    /Mein

  30. #30
    imported_Lemon
    Citat Ursprungligen postat av PF
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är inte så lätt med språket, alltid. Men en Triton Pro för 15 laxar var ju riktigt bra. Underbart klaviatur på den synten. Och så är den ju bra på "allt" annat. För den som vill ha en allt-i-ett är den grym. Kostade 30' som dyrast tror jag. Vet ej vad de ligger på nya nu, 19 å 9 skulle jag tippa.
    Jaa en Triton Studio går ju loss på 18 900:- här i stan iaf... (Linköping)

  31. #31
    babyarrogant
    babyarrogant är inte uppkopplad
    babyarrogants avatar
    Senior
    Tack för slangtipset, Mein. 49 spänn för allt det där! Vilket kit - nästan för bra för att vara sant...
    Fast nu fick man ju dammsugarnoja på köpet.

  32. #32
    Imported Johannes
    Imported Johannes är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    http://www2.blocket.se/view/2186746.htm

    Nästan så att hans address borde få användas som anti-spam...

  33. #33
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Han kanske inte vill bli av med den, han kanske bara är tvungen att annonsera ut den för att han lovat att försöka sälja den för att få ihop till en present till sin mammas födelsedag, påtryckt av sin pappa... "Du får väl sälja en av dina syntar om du inte har råd med en present..."

  34. #34
    oberg
    Men det vore väl just sådan oseriös försäljning som han själv varnar för? Jag får inte riktigt ihop det...


  35. #35
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    jA, OCH HUR GÅR EN OSERIÖS FÖRSÄLJNING TILL (jävla capslock...) av en Yamaha CS1x? Och "Akta er för oseriös försäljning av denna synth"... finns det oseriösa försäljare av detta exemplar också? Eller är det hans egen försäljning han syftar på? Vilka är experterna som bestämt att detta är världens bästa synt?

  36. #36
    Tiny
    Hahaha, riktigt skrattretande! Fantastiskt.

  37. #37
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Dagens blocket-tips: En Moog för 2500:- Japp, det är en Micromoog och den finns HÄR (Klickbar länk). Bara att slå till med andra ord.

  38. #38
    drdreas
    hahahahaha jag skrev såhär till honom:
    "hejsan jag bjuder högst oavsett vad dom andra bjuder, så vad blir mitt pris?"

  39. #39
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Vad är en Micromoog värd i dag? Tror inte att de är lika vanliga som Minimoogen, fast de har å andra sidan bara en VCO. För ett tag sedan var det en snubbe som ville sälja en Monopoly för 2000:- När jag ringde så var buden redan uppe i 6500:- och han vart helt förvånad. Så det kanske är en bra taktik att gå ut med ett lågt bud först .

  40. #40
    drdreas
    Detta är inte blocket men ändå
    http://www.vendolin.se/annons.php?83110

  41. #41
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Nappar direkt... eller... ehhh...?

  42. #42
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Nu blev jag sugen på att annonsera ut min ostbågar jag tänkte smaska på i afton.

  43. #43
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    EMU har släppt hjälpmedel för musarmade musiker..... rätt skojj rubrik...

  44. #44
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Men var det inte lite överpris? Jag köpt en förrförra veckan för 89000:-

  45. #45
    drdreas
    Hahahah Lemon jag klarar mig med min kurzweil, dessutom skulle jag inte använda en minimoog till något, den har ju inte skala
    Köpte du den?

  46. #46
    GlobalMotion
    Det är någon som som skojar med oss han har blandat det bästa ifrån många annonser. Han tror tydligen inte på att toto använde min polysix på sin turné på 80-talet. Vet ju inte om det är sant men de tidigare ägarna har sagt det.

  47. #47
    berusad
    berusad är uppkopplad nu

    Senior
    ..eller är det så att tr505:an är på väg att bli den nya 303:an? Priserna har ju verkligen stigit. Tusenlappen på Vendolin och 1500 på Tradera. Låter nästan som en trend. På min tid kostade de minsann bara 300 spänn.

  48. #48
    drdreas
    På tal om trender, jag sade tidigare om jag minns rätt var det tre år sen?
    Att v50 skulle stiga äckligt mycket i pris, året därpå steg den och varför?
    Jo killen som programmerar 90 procent av balkanljuden är en av mina bästa vänner, så jag har koll på sånnt och säger såhär den synth som kommer stiga kraftigast i värde är lätt casio cz 101, den med små tangenter....
    Nästa är Propecy fast inte förrän 7-8 år kommer den stiga rejält då antalet minskat också.
    Cz 101 har blivit en trend i macedonian, det finns vissa band som gjort versioner av sina låtar på cz 101 istället för clarinett, violin mm.
    Inom Albansk musik regerar Propecy och bara på ett halvår (ungefär) har i princip varenda keyboardist inom albansk musik skaffat en propecy.
    Låter väldigt konstigt kan jag hålla med om men se efter själv snart

  49. #49
    berusad
    berusad är uppkopplad nu

    Senior
    Freddans Music i Göteborg säljer en TR505 för tvåtusen.

    Något är i görningen.

  50. #50
    makari
    makari är inte uppkopplad
    makaris avatar
    Veteran
    Kolla in de här två annonserna efter bandmedlemmar

    http://www.vendolin.se/annons.php?84897
    http://www.vendolin.se/annons.php?84898

  51. #51
    drdreas
    Fanns det inga islamiska rockband ?
    Sjuka personer utan liv som spelar i sånna band, varför blanda in religion i sånnt överhuvudtaget :o
    Ska nog lugna ner mig nu....

  52. #52
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Det intressanta med kristna rockband (iaf i Sverige) är att alla verkar gilla exakt samma musik. Lite episk snällhårdrock sådär. Står det i Bibeln hur rock ska låta eller? Man kan väl vara kristen och gilla dansband, toktechno eller tuggummipop?

  53. #53
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran

  54. #54
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    PH: Ganska många kristna hårdrockare gör dödsmetall, i alla fall i Jönköping.

  55. #55
    makari
    makari är inte uppkopplad
    makaris avatar
    Veteran
    Poängen, om nån inte såg den, inser man först om man kollar på båda annonserna, öppna i två fonster och jämför.

  56. #56
    imported_Lemon
    Kul på blocket!!!
    Värt att fundera på!

  57. #57
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    knasigt värre


    ?????????????????? ????????????????????????????????+

  58. #58
    deleted user
    hahaha

  59. #59
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Sablar i gatan... Inte lite taskigt

  60. #60
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran
    en vendolinare

    http://www.vendolin.se/annons.php?87122

    Snacka om lik i garderoben

Liknande ämnen

  1. ARP 2600 på blocket.se
    Av Demokid i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 60
    Senaste inlägg: 2008-12-09, 22:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •