Resultat 1 till 18 av 18

Ämne: måla chassi - vad ska jag göra med det?

  1. #1
    fredrik_e
    fredrik_e är inte uppkopplad

    Senior

    måla chassi - vad ska jag göra med det?

    har precis plockat isär min burk för att stoppa in en trevlig liten athlon64uppgradering, nu när chassit är helt utan innehåll så tänkte jag göra ngt kul för att motverka fulheten som det för närvarande besitter (helt datorgrå just nu) modfreakvarianterna med neon/julgransbelysning tilltalar mig inte så jag tänkte inhandla en sprayburk och spraya lite. Funderar på om man kunde göra en spraymall och få till ett trevligt motiv på den... (rätt stor, chieftec miditower) så... har ni några idéer på motiv och färg etc?

  2. #2
    eskimo
    eskimo är inte uppkopplad

    Veteran
    Varför inte, om än lite väl egenkär, bokstavligen sätta sin egen prägel på den?


  3. #3
    bongo
    bongo är inte uppkopplad
    bongos avatar
    Senior
    tapetsera den med någon skön kökstapet från 70-talet.

  4. #4
    makari
    makari är inte uppkopplad
    makaris avatar
    Veteran
    Jag har sett nån artikel på nätet där nån byggde om sitt chassie till en rostig plåtsak med Halflife-tema, coolt om man gillar sånt, nån som har länken kvar?

  5. #5
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    makari: menar du denna gamla godingen?

    Finns här:
    http://members.home.nl/gis/

  6. #6
    makari
    makari är inte uppkopplad
    makaris avatar
    Veteran
    exaktly, tack. Stencool, fast det är tveksamt om jag skulle vilja ha en själv.

  7. #7
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Bizarrt vulgochockerande apafult. Möjligen något att konfunderas över på ett museum för makabra ting, men något för hemmet? Nä. Göm i så fall datorn i någon snygg hurts i så fall. Kanske med sobert färgad glasdörr eller något.

  8. #8
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Det här är faktiskt helt OK i en studiolösning, dock!

    http://cbservices.dyndns.org/catalog...4300.large.jpg

  9. #9
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Åhhh... den där datorn på bilden ovan var ju SÅ SNYGG... Att ingen tagit efter. Det är ju så sköna prylar ska se ut. Vem vill ha pianolack och glas som blir repiga, fettiga och dammiga? Den där blir bara snyggare ju mer damm den suger åt sig.

    Litegrann som min åsikt om bilar - vafan ska man hålla på med vaxa lack, tvätta o all den dödstråkiga tidsödande skiten. Rolla med matt svart hammarlack bara. Rostar den? - Fram med vinkelslipen och på med mer hammarlack. Repa? Hammarlack. Jag står inte ut med folk som går i golvet över ett stenskott eller en liten nyckelrepa vid dörrhandtaget... det finns mer i livet än polerade ytor. Synd bara inte omgivningen är lika lugn med svarta matta buckliga bilar som jag är

  10. #10
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage


    Men om du lackar bilen varje gång den får en repa är du ju allt lite petig själv också!

    Och vem fasen orkar rolla en hel bilj*vel?

  11. #11
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    altså missförstå gärna om du vill det. jag fixar rosten bara precis så inte skärmarna trillar av eller man kan se vägen genom dörren och rolla en bil eller spraymåla, vad är jobbigast, och vad luktar mest? Och i begreppet 'repa' menas om man råkar hörna en kajplats med bakdörren...typ...
    Och förresten, hammarlack behövs bara precis där skadan är, inte en hel skärm eller så.

  12. #12
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Hade varit roligt att verkligen GÖRA så med en nyare bil. Folk hade ju glott ögonen ur sig. Tänk dig en seminy saab 9-5, halvdant rollad mattsvart, lite färg på bakrutan, lättkrockad och uthamrad, lite hål i huven efter vinkelslipen, ena skärmen har skotthål efter hagel - men bilen i tipptopp motor och funktion. Hade varit rått och skönt med den sortens kapitalförstöring, om man haft råd då

  13. #13
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    To each his own!

  14. #14
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Någon gång i livet SKA jag ha en zebralackad Porsche. Jag kan möjligen tänka mig en zebralackad Noble M12 istället...

  15. #15

  16. #16
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Hehe, Forat ja...
    Jag fattar inte varför alla ska modda sina MPC. "Vintage" e ju snyggast! Minns att jag en gång såg en ruskigt ful Wavestation på eBay Tyskland (minns du Gunnar?). Det kan ha varit en Foratmoddad (å då vill jag inte veta hur mkt det kostade).

    snyggt med blank plåt? Näeee... *tänker tumavtryck*

  17. #17
    J3000
    Det där HL2 chassit var ju asgrymt !!! Jädrar vilket jobb, och snyggt som fan blev det
    Blev nästan sugen att köpa ett till chassi bara för att modda om det lite, dock har jag typ tummen mitt i handen så de skulle väl inte gå..

  18. #18
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Köp ett skåp på Indiska som rymmer datorn så är du hemma.

Liknande ämnen

  1. måla min micromodular!
    Av enapa i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-24, 11:29
  2. rengöra chassi
    Av madman i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-05, 02:47
  3. Måla om plastinstrument?
    Av charliecrash i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-05-22, 21:28
  4. Ext FW-chassi m SATA?
    Av PF i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-05-31, 01:22
  5. Dator-Chassi i Rack?
    Av Modulation i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-05-30, 20:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •