Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 2 3 4 5 6
Resultat 301 till 335 av 335

Ämne: Hartmann Neuron VS

  1. #301
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    En vänlig själ har sänt mig pcversionen, jag tror det är samma modelmakare... Jag vet inte hur det blir sen ifall jag fixar en gamlare mac eller en pc...

  2. #302
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    http://www.surroundsfx.com/forum/ <- all mjukvara till neuronerna finns på någon sida som hör till det där forumet

  3. #303
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Erase laddade precis upp DVDn som följer med Neuron:


    https://youtu.be/w3waFytr8CQ

  4. #304
    farbror synt
    farbror synt är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    När man ser den snubben på videon fattar man ju varför firman konkade, hehe , annars är ju detta imo
    en av världens mest underbara syntar, synd bara att den inte tillverkades av japaner så den hade fungerat..

  5. #305
    Heualia
    Heualia är inte uppkopplad
    Heualias avatar
    Veteran
    Den, KB var konstig, läs SOS recensionen.
    Senast redigerat av Heualia den 2011-02-01 klockan 20:50.

  6. #306
    farbror synt
    farbror synt är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Heualia Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den var helt kass, läs SOS recensionen.
    Sen när började du tro på vad som skrevs i tidningar ? Och du tror på t.ex alla MMs recensioner då ?

  7. #307
    Heualia
    Heualia är inte uppkopplad
    Heualias avatar
    Veteran
    Ja klart de, allt som står i aftonbladet är sant, visste du inte det?
    Hur som har spelat på en och det var inte kul, hack i ljudet. Visst den lät ballt, i 15 sekunder,
    Det är en PC (som nya Färlight och Krönus) kostade 52000 kronor ny säger väll det mesta om
    att den är ett båtankare. Allting som är en PC i bal klänning är fortfarande en PC i bal klänning.

  8. #308
    farbror synt
    farbror synt är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Jag var bara tvungen att testa så jag köpte VSen (f.ö mitt livs första mjukis) för inte så
    längesen (VSen fick dock ngt bättre omdöme i SOS än hårdvaran) Den var helt otrolig
    tycker jag , det gick att göra skitskumma grejer med den som jag aldrig hört komma ur
    nån annan synt, sen är det ju en fråga om vad man gillar också naturligtvis men jag
    skulle hellre välja en sån framför alla gamla moogar vilken dag som helst ! Tyvärr kan
    jag inte med att spela synt via PESE så jag sålde den sen, men testa fick jag ju iaf göra
    och jag gillade den stenhårt. Men vill man ha samma gamla Moogljud som trökats i 40 år
    så kan jag förstå att man tycker att den suger

  9. #309
    Heualia
    Heualia är inte uppkopplad
    Heualias avatar
    Veteran
    Tja, den är ju en PeCee hur du än vrider och vänder på det så att spela på eller via blir nästan en paradox.
    Problemet är att den är en PC med de problem de hade med både KBD och VS versionen, Jo VS var väll
    något bättre, snygg design om inte annat.

    Funktionaliteten tas ju upp för övrigt i den här tråden bla.

  10. #310
    farbror synt
    farbror synt är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Jag sa ju att japaner borde ha gjort den

  11. #311
    Heualia
    Heualia är inte uppkopplad
    Heualias avatar
    Veteran
    Joda, såg det! Tycker PF hade en poäng angående VS.
    Senast redigerat av Heualia den 2011-01-30 klockan 22:55.

  12. #312
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Det kan ju iofs vara värt en hel del om man vill komma åt dom spännande ljuden, kör min VS på en imac globe i numerology, funkar bra som tusan.... kostat mig under 2lök dessutom...

  13. #313
    Heualia
    Heualia är inte uppkopplad
    Heualias avatar
    Veteran
    också naturligtvis men jag skulle hellre välja en
    sån framför alla gamla moogar vilken dag som helst !
    Jamen då skulle du inte ha sålt den.

  14. #314
    farbror synt
    farbror synt är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Det går att göra nästan lika skumma ljud med V-synth också, får nöja mej med den vettu,
    och den har ju iaf ingen pese inombords vilket verkade vara det du hängde upp dej mest på

  15. #315
    Heualia
    Heualia är inte uppkopplad
    Heualias avatar
    Veteran
    Hakar upp på PC? Inte alls, utan priset för bal klänningen.
    Krönås är väll den som verkar vara mest instrument hitintills
    bland dessa bal klänningar.

  16. #316
    Heualia
    Heualia är inte uppkopplad
    Heualias avatar
    Veteran
    Om man vill ha nått som är dyrt och kan allt och som dessutom har
    lite kvar till andrahandsmarknad så finns det egentligen bara en burk.
    Pacarana.

  17. #317
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Helt underbara ljud...fantastiska...
    Man skulle nog kunna göra en del bus med en SY99 också, men....Neuron..oh my god.
    Men, jag är låtskrivare, inte filmskapare eller ambientmusiker.
    Men ändå, att spela på en Neuron skulle nog kännad lika meditativt för mig som att spela gitarr med reverb och delay etc.
    Skulle väldigt gärna ha en, en dag kanske.
    Blev helt lugn i själen av dina ljud deleted user, thanks

  18. #318
    Waldorf
    Waldorf är inte uppkopplad
    Waldorfs avatar
    Veteran
    Hartmannen värper fedt

  19. #319
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Heualia Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur som har spelat på en och det var inte kul, hack i ljudet. Visst den lät ballt, i 15 sekunder
    Lirade en riktigt kass hemmasnickrad modell på fyllan? Det finns inga hack i någon av alla de inspelningar jag gjort med en sådan. Ljudet var i övrigt helt enormt bra och ljudmöjligheterna är svårslagna även med dagens konkurrens. Jag bara väntar på att prosoniq ska släppa en efterföljare..

  20. #320
    Heualia
    Heualia är inte uppkopplad
    Heualias avatar
    Veteran
    På fyllan? Nej om det ändå hade vart så väl och den kostat 19 å nie i stället för 59 å nie.
    Men du Volantiz , brukar det inte vara tvärtom? När folk är på fyllan och spelar
    så låter allting så jäkla bra , så är du full jämt när du spelar på din Neuron?

    Hursom haver hemmsidan finns fortfarand kvar!
    http://www.hartmann-music.com/home/us/news/#

    Let me tell you something about that Hartmann company: if you, like me, start out with a vision of something, work on it for 3+ years in good faith without seeing a single cent of money, finally lose everything else in the process because it takes over your entire life and eats up all your resources (including your health), end up being unable to pay for your health insurance, then have a bunch of managers (who don't even have the slightest clue about the synthesizer market) decide what hardware you are allowed to use and what kind of sounds and modes you need to implement in order to be profitable and finance their personal lifestyle, then be publically insulted in front of the investors for not being dedicated enough (wtf??) and for failing to deliver software on time that you didn't even work on because noone had a clue about project management or software requirements, have a "marketing" guy who doesn't understand the concept of the synthesis and doesn't even bother asking questions or getting approval from the developers for the features that he is advertising, have a bunch of developers located across Europe whom you can't control because they don't officially work for the company since you can't properly pay them, work with so-called "world class" sound designers to provide the basic models who can't even properly cut samples to specs, work with a hardware company whose products simply fall apart on arrival, if you're only getting the hardware or software you need to properly test and develop your part of the deal after sending several emails letting people know that you need the stuff to work on the product, and finally have a distributor who gives you the "sue me if you want" crap to go off and sell the products all by himself - if you've seen all of this happen you wouldn't be here thinking about this product at all. I still do, even though this whole Hartmann business was the biggest desaster of my life, so I'm sorry that I'm not overly enthusiastic about supporting products of that company in the long run. Neither is Denis, who has lost money in the process as well, or any other developer who was involved and didn't get paid. This is the real sad part of the story, as far as I am concerned. Stefan M Bernsee.
    Senast redigerat av Heualia den 2011-02-01 klockan 20:45.

  21. #321
    farbror synt
    farbror synt är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Heualia Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Let me tell you something about that Hartmann company: if you, like me, start out with a vision of something, work on it for 3+ years in good faith without seeing a single cent of money, finally lose everything else in the process because it takes over your entire life and eats up all your resources (including your health), end up being unable to pay for your health insurance, then have a bunch of managers (who don't even have the slightest clue about the synthesizer market) decide what hardware you are allowed to use and what kind of sounds and modes you need to implement in order to be profitable and finance their personal lifestyle, then be publically insulted in front of the investors for not being dedicated enough (wtf??) and for failing to deliver software on time that you didn't even work on because noone had a clue about project management or software requirements, have a "marketing" guy who doesn't understand the concept of the synthesis and doesn't even bother asking questions or getting approval from the developers for the features that he is advertising, have a bunch of developers located across Europe whom you can't control because they don't officially work for the company since you can't properly pay them, work with so-called "world class" sound designers to provide the basic models who can't even properly cut samples to specs, work with a hardware company whose products simply fall apart on arrival, if you're only getting the hardware or software you need to properly test and develop your part of the deal after sending several emails letting people know that you need the stuff to work on the product, and finally have a distributor who gives you the "sue me if you want" crap to go off and sell the products all by himself - if you've seen all of this happen you wouldn't be here thinking about this product at all. I still do, even though this whole Hartmann business was the biggest desaster of my life, so I'm sorry that I'm not overly enthusiastic about supporting products of that company in the long run. Neither is Denis, who has lost money in the process as well, or any other developer who was involved and didn't get paid. This is the real sad part of the story, as far as I am concerned. Stefan M Bernsee.
    Han skyllde ju inte på frun iaf, hehe !

  22. #322
    lasselus avatar
    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lirade en riktigt kass hemmasnickrad modell på fyllan? Det finns inga hack i någon av alla de inspelningar jag gjort med en sådan. Ljudet var i övrigt helt enormt bra och ljudmöjligheterna är svårslagna även med dagens konkurrens. Jag bara väntar på att prosoniq ska släppa en efterföljare..
    Nu hoppar jag in istället för Heualia och citerar mig själv från inlägg #235:
    Vissa av modellerna är skrattretande dåliga, ni som har den, testa att köra modellen "junestring*" ren och dra en C-skala från C2...lägg märke till hoppet vid A2...
    Samma sak med "wavespec*" och en C-skala från C3 och hoppet vid E3...
    Många modeller blir mer eller mindre ospelbara på de högre oktaverna...

  23. #323
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    lasselu: Kb eller VS? De är inte samma. VS som i stort sett är en bantad version har jag aldrig testat. Var det med de senaste bankerna? Senaste operativet?

    Tillägg: Mer eller mindre ospelbara på de högre oktaverna.. känns när man tänker efter inte helt orimligt.. men det beror då på genom vilka shape/sphere + inställningar man spelar upp modellen.

  24. #324
    lasselus avatar
    Redaktör
    Det var VS i det här fallet...

  25. #325
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Jag har nu iaf lyckats få ljud ur den på min macbook... körde numerology 2 i rosetta-läge... låter ju iaf, knastrar å grejjer som när jag körde den i xp på parallels,... fick till det ibland så det lät bra utan glitchar.. helt okej om man inte vill bläddra bland presets å lira vissa skevar ur direkt..

    Den krashar usb så jag mister musplattan på macbooken och usbminnen å liknande... ibland iaf... skummt....

    Den funkar ritkigt bra på min g4 iaf...

  26. #326
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Går det att köra det här idag? Måste man ha en stenåldersPC? Går det att köra med egen kontroller eller är den en dongel också?

  27. #327
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Man måste ha stenåldersPC.
    Tror dock att du inte behöver controllern.

  28. #328
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ok.

    Är det förbjudet att tipsa/fråga om crack på mjukvara som inte går att köpa? Enligt forumets regler alltså, lite spott och spe kan jag utstå. Rent hypotetiskt alltså.

  29. #329
    farbror synt
    farbror synt är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Jag tankade den och testade innan jag köpte orginalet. Funkar att spela utan controllern.

  30. #330
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ok. Hoppas det går att köra ok i mjuk-pc. Eller Linux?
    Annars får jag väl köpa en eee eller leta upp någon skrothög.

  31. #331
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ingen som vet om det funkar i Linux? ARM till och med? Fast kanske att RasPi inte orkar... :-)

  32. #332
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Vet inte om detta varit upp förut. Neuron VS är nu mer gratis och det har släppts en uppdaterad version som gör att det fungerar på Intel MAC. I vissa fal, t ex om man kör Ableton Live, krävs FXpansions VST/AU-adapter. Annars kan inte Live ladda pluginen.

    Jag har fått igång den och kör den just nu i Live 9. Det verkar inte gå att röra på modulationsspakarna i själva pluginen tyvärr. Kan vara en bugg när man kör den i Live. Men som sagt så är den nu åter igen under utveckling och har uppdaterats.

    http://www.neuronsynth.com/html/Home.html

  33. #333
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Med Metaplugin-pluggen som kan användas för upsampling av softsynthar tex Arturia kan man även ladda in 32bits plugins i 64bits DAW.
    Fungerar upp till Mojave på macOS sedan tog man bort 32bits-stödet.
    Men hyfsat coolt att köra Neuron VST på nästan modern dator

  34. #334
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Är inte det ett paket man kan ladda ner bara för att få det stödet?

  35. #335
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    JBridge brukar också fungera om man bara vill köra 32-bitars pluggar och klarar sig utan översampling.

    Tillägg: aha, ser nu att den bara verkar finnas tillgänglig till Mac.
    Senast redigerat av Olof B. den 2023-12-14 klockan 21:23.

Liknande ämnen

  1. Hartmann Neuron ägare?
    Av deleted user i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 54
    Senaste inlägg: 2022-03-10, 14:18
  2. Hartmann Neuron Service och Tillbehör
    Av Roberth i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 22:21
  3. Hartmann Neuron, release i december?
    Av PF i forum Allmänt om musik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-12-06, 00:11
  4. Hoppsan - Hartmann Neuron.
    Av lasselu i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2004-04-16, 21:15
  5. Hartmann Neuron
    Av Volantiz i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-04-03, 16:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •