Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Det är mycket nu...

  1. #1
    imported_Lemon

  2. #2
    Underhill
    Sorglig läsning.

    " ...sen såg jag killen hoppa upp från publiken på scen...han skrek nåt om att du splittrade Pantera...du har förstört mitt liv".

    En del tycks ta det här med musik på allt för stort allvar.

  3. #3
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Det där har ingenting alls med musik att göra... förlåt... "skaffa". Sinnessjuka människor. Tragik.

  4. #4
    makari
    makari är uppkopplad nu
    makaris avatar
    Veteran
    Galna människor, tragiskt, suck.

  5. #5
    J3000
    Så fruktansvärt onödigt..

  6. #6
    Stefan
    Stefan är inte uppkopplad
    Stefans avatar
    Senior
    Man blir så jävla förbannad.

  7. #7
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    När jag läste Aftonbladets insats igår kunde jag inte annat än att flina (?På ett hårdrocksforum på internet finns ett inlägg av en person som skriver att han var närvarande på konserten. Hans upplevelse tycks bekräfta teorin.? .. bra källor, bra journalistik) men lät bli att skriva någonting om saken ifall någon här på forumet faktiskt sörjer de avlidna.

    Idag läste jag om saken i GP och kan inte flina längre. En bekant till mig och hans band, svenska hårdrockarna the Haunted, avslutade sin gemensamma turné med Damageplan så sent som i lördags (!) vilket känns en aning obehagligt. Usch. I USA finns det nog en poäng i att kroppsvisitera konsertbesökare, tyvärr.

  8. #8
    krank
    krank är inte uppkopplad

    Veteran
    Jävligt synd det här... Lyssnade mycket på Pantera när jag var yngre. Men jag funderade på en grej - är det vanligt att ha beväpnade poliser på konserter i USA? Även små sådana...? Visserligen verkar det behövas. Tragiska människor det finns. Tur att dom knäppte honom...

  9. #9
    eskimo
    eskimo är inte uppkopplad

    Veteran
    Var ingen polis på konserten, han var i sin bil två minuter därifrån.

  10. #10
    krank
    krank är inte uppkopplad

    Veteran
    Så killen hann inte skjuta mer än 5-6 skott på 2 minuter?

  11. #11
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    "först sköt han gitarristen, sen sköt han några skott till och sen försökte han gömma sig bakom scenen."


  12. #12
    lasselus avatar
    Redaktör
    Har ingen aning om vem Dimebag var men sånt här är ju alltid tråkigt...

  13. #13
    krank
    krank är inte uppkopplad

    Veteran
    eh... ok.. nu har jag inte läst aftonbladet artikeln, men jag fick för mig att han blev skjuten "in action"...

  14. #14
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av eskimo
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var ingen polis på konserten, han var i sin bil två minuter därifrån.
    Och vad skulle polisen gjort? Hade han order om att vara på konserten men satt i bilen så är det ju tragiskt, men skulle han inte ens vara där så förstår jag inte vilka underverk han skulle ha behövt uträtta för att avstyra det hela. Det brukar vara rätt mycket folk på en hårdrockskonsert så han hade förmodligen inte kunnat agera i alla fall när någon, kanske 20 meter från honom, sliter upp en puffra och går loss med den.

  15. #15
    Butterfly
    Butterfly är inte uppkopplad

    Senior
    Det är så fullkommligt vidrigt, sorgligt. För er som inte hört honom rekomenderas varmt The Great southern trendkill av Pantera men även deras andra plattor är värda att lyssna på. Sanslöst gitarrspelande utlovas. Melodiskt, tekniskt och aldeles otroligt, ex. solot på Floods.
    Ta en kik på damageplan.com och läs kommentarer av alla "di store" och inse hur stor han var/är.

Liknande ämnen

  1. Hur mycket ska jag ta betalt?
    Av Harri Habitat i forum Allmänt om musik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-05-24, 11:13
  2. Mycket krångel
    Av plaskvaout i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-17, 17:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •