Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Angående Global Offset!

  1. #1
    Random
    Random är inte uppkopplad
    Randoms avatar
    Börjar bli varm i kläderna

    Angående Global Offset!

    När jag spelade in MIDIstyrda mjukvarusynthar som audiospår i PT hade jag ställt in en Global MIDI offset på -1024samples för MIDIspåren (samma som den inställda bufferstorleken på Mboxen). Resultatet blev att alla audiospår hamnade lite för tidigt i förhållande till grid-en. Eftersom jag har hört flera olika saker om hur det funkar med latency vill jag bara få följande bekräftat:

    Global MIDI Offset ställer man in när man vill att det som mjukvarusyntharna spelar upp i realtid ska höras i synk med inspelad audio (som ligger rätt i förhållande till griden). När man spelar in ska offseten tas bort för annars hamnar audion för tidigt i förhållande till griden.

  2. #2
    xis
    har aldrig ställt in någon midioffset.
    mina mjukvarusynthar låter i sync med inspelad audio (dvs när jag spelar in midi)

  3. #3
    David Lennartsson
    David Lennartsson är inte uppkopplad
    David Lennartssons avatar
    Senior
    Jag klarar för det mesta att hålla latencyn så låg att jag inte behöver använda offset. Det gäller ju förstås att använda AUX-spår och tappa till dem för effekterna. Om jag jobbar med midi skapar jag ganska ofta audiospår av dem, då blir ju inget fel - de går ju förstås inte att redigera sedan förstås.

    Annars ska det ju fungera som du skriver. Offseten är ju för att kompensera den fördröjning som bllir i systemet med resultatet att ljudfilerna flyttas.

Liknande ämnen

  1. Global Analysis - motsvarighet till Mac?
    Av deleted user i forum Mixning & mastring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 18:11
  2. Nått för Global Motion kanske?!
    Av Zwopper i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 01:45
  3. Vad är "DC Offset"?
    Av Gnutten i forum Inspelning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-07, 19:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •