Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Är 512 Internminne tillräckligt ?

  1. #1
    Magmax

    Är 512 Internminne tillräckligt ?

    Är 512 RAM tillräckligt för att jobba med musikproduktion på en ny powerbook G4 som jag skall köpa i USA. Jag kommer spela in med firewireljudkort och cubase SX 3.
    Jag vill kunna köra lite effekter och mjukvarusyntar och liknande i Cubase !

    Räcker minnet även till för videoredigering i ex Adobe Premiere Pro ?
    Kan jag uppgradera med billigare minnen än MAC stores egna längre fram annars !

    MVH

    Magnus

  2. #2
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Det räcker att börja med. Men en Mac mår som bäst om den får så mycket minne som möjligt. Den funkar helt OK med 512 mb, du kan jobba. Om det är svar på frågan... :-) Men du kommer vilja stoppa i mer, har jag en känsla av. Så se till att den inte har 2 x 256 i så fall utan 1 x 512. Billigare minnen - svar ja. Apples minnen är asdyra så köp så lite som möjligt av den varan. Bättre att köpa från andra ställen sedan.

  3. #3

    Redaktör
    Stoppa definitivt i mer minne, speciellt om du ska hålla på med video. Jag har 768 i min, räcker bra tycker jag, men 512 är på gränsen. Inte värt att snåla in på minne om du ska köpa en maskin för 20.000+ kr.

  4. #4
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Köp den med 256 från Apple alltså (om inte 512 är standard?) - och komplettera därefter med ett till 512/1024-minne från billigast möjliga källa.

  5. #5
    Magmax
    TACk för tipsen- köper en 1x512 och köper sedan till 512 från annat ställe.
    Vet ni nåt spec bra och billigt märke ?

  6. #6
    bongo
    bongo är inte uppkopplad
    bongos avatar
    Senior
    OT: får man bättre prestanda på en mac med g5 om man sätter minnena i par som med amd/intel?

  7. #7
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Japp. På Powermac G5 måste minnena sitta parvis, på iMac G5 är det bra om de gör det.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •