Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Node och Rainbow serpent

18db
    18db är inte uppkopplad
    18dbs avatar
    Veteran

Node och Rainbow serpent

Har grävit fram enågra av mina ABSOLUTA favoritskivor.

Undrar om det är någon som hört dom och kanske värderar dom likadant.

Den första är Node - Node och är släppt på Deviant Records.

De som inet hört den kan nämnas att det är dave bessel på "interactive phrase synthesiser"
    , Gary stout på "Ring modulated trumpet", Ed buller på moog modular och Flood på Putney.

Några namn kanske låter bekanta?!

Hur skulle jag beskriva plattan då? Tycker att det som står på www.discogs.com beskriver den mycket väl.

"Like a lost Tangerine Dream album, only better. Dave Bessell, Gary Stout, Ed Buller, and Flood (who's produced U2 and Nine Inch Nails) cling tightly to their vintage keyboards and make them click, howl, sweep, and pulse with nothing less than exploratory genius. Node delivers all the trimmings of a classic electronic album circa mid-'70s, but lets it ripen for ten extra years. This 1995 release embraces the psychedelic style (right down to the rise-and-fall song structure) with youthful energy, and stays loyal to its roots by using only yesteryear's analog equipment. Furthermore (and to their credit), the album was recorded live, direct to stereo with no overdubs or additional studio trickery. It's as if they played by yesterday's rules in order to win the game (and they do). This is pure, uncut electronic music -- a welcome addition for the collectors, and a real discovery for those curious about the genre. Brush the dust off your lava lamp, put on your headphones, and go with the flow. For listeners who know this style of music well, Node is a tough act to follow. "

Den andra plattan jag vill rekomendera är Raindow serpent - Futuregate släppt på ARDEMA - Musik. Låter Tangerine Dream/Klaus Schulze. Absolut ett måste. Låtnamnen säger en del med "Futuregate I-III", "Dreamtime" och "Departure"

Dessa rekomenderas Varmt

PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jepp. Node-plattan har jag också. Mycket soft!

18db
    18db är inte uppkopplad
    18dbs avatar
    Veteran
    Det är musik det. Elit!

Liknande ämnen

1. PC som Logic Node !
    Av Firechild i forum Logic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-23, 21:07
  2. Logic 8 - Node problem
    Av august i forum Logic