Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Problem med segt Logic

  1. #1
    mattiash

    Problem med segt Logic

    En kund till mig behöver hjälp.
    Han har en G5a 1,8 singel processor, kör OS X 10.3.x vet inte exakt vilken version.
    Han har två diskar i maskinen, en för att lagra inspelade musiken på och en för system och program.
    Fram till i förra veckan har allt fungerat perfekt. Men så en dag utan att något gjorts blev det segt.
    Det kan ta ett antal sekunder innan ljudet dyker upp i högtalarna diskarna spinner men det tar ett tag innan ljudet kommer.

    Någon som vet vad det kan vara för fel?

  2. #2
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Låter konstigt.. jag har tyvärr inte så mycket erfarenhet av felsökning på mac.. men jag har fått tips om att ibland köra ett program som heter onyx för att rensa gamla loggar osv just för att saker inte ska börja gå segt (jag har iofs en 733MHz:are.. så det handlar antagligen om ett annat "problem").
    Men det kan ju vara värt att köra iaf: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/20070

  3. #3
    Martin Pettersson
    Martin Pettersson är inte uppkopplad
    Martin Petterssons avatar
    Veteran
    Kan det vara så att kunden har kryssat i "Sätt hårdisken (hårdiskarna) i vila när det är möjligt" i strömspararinställningar? Då kan det ovan nämnda problemet hända . Då tar det ett tag för hårddisken att "spinna upp" igen och "bollen" dyker upp om man sitter i Logic.

  4. #4
    brunis
    testa detta reparera hårddiskarna och rättigheter på system driven med skivverktyg...

    kasta logic prefarna från /user/username/library/prefrences....

    detta bruakr fixa dom flesta logic problemen....

Liknande ämnen

  1. Segt att midi är segt
    Av Oortone i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 76
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 20:26
  2. Logic 5.5, DirectShow problem
    Av Castbroke i forum Logic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-01-05, 15:42
  3. Logic problem
    Av muhumba i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2002-09-25, 12:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •