Resultat 1 till 39 av 39

Ämne: Hur mycket kan du lassa på?

  1. #1
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage

    Hur mycket kan du lassa på?

    Hej där!

    Skulle vilja göra en liten allmängiltig test och se hur hårt ni kan belasta era inspelningsprogram? Jag lånar termen från tidningen Studio, och program som avses är exempelvis: Cubase SX, Nuendo, DP, Sonar, Live 4, Logic, Apple Garage Band etc. Jag funderar på att uppgradera till SX 3 på Mac, har absolut inte bestämt mig osv. Kommer köra det på en iMac G5 i så fall. När man står i begrepp att göra den här investeringen vill man gärna göra rätt val. Jag funderar både kring Live 4, SX 3 och bägge varianter av Logic. Med mera. Kanske kommer t om Garage Band funka - ekonomiskt i så fall... :-)

    Skulle vilja veta här och nu; ungefärliga uppgifter duger bra. Kopiera mina frågor och fyll i dina svar, så blir det lättare att överblicka era svar sedan. Meningen är inte att denna utfrågning ska vara speciellt vetenskaplig, vill mer höra vad du känner att din nuvarande konfiguration tycks klara.

    Då kör vi.

    1. Dator / prestanda / minne / ljudkort

    Svar:

    2. Vilket program kör du? (Ange gärna varför om du har en bestämd åsikt)

    Svar:

    3. Ungefär hur många spår VSTi/AU-instrument kan du göra utan att printa spåret (freeze etc)? (Ange gärna vilka mjukvaruinstrument du använt)

    Svar:

    4. Om du även kör ReWire mot Reason (2.5), finns kraft över till detta även efter att du lassat på med VSTi's / AU's ?

    Svar:

    5. Finns kraft även till effektläggning eller måste du först i så fall printa ner spåren till audiospår?

    Svar:

    6. I rena audiospår, vad "på ett ungefär" klarar din dator med nuvarade konfiguration?

    Svar:

    7. Rent allmänt, är du nöjd, eller kommer du uppdatera något framöver? Något du är missnöjd med? Åsikter?

    Svar:

  2. #2
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Glömde: TACK PÅ FÖRHAND!

  3. #3
    eskimo
    eskimo är inte uppkopplad

    Veteran
    Nu kanske du bara var intresserad av mac men men.
    Och nog är det väldans oakademiskt alltid och mina uppgifter ska tas med en skopa salt.
    Gör gärna några sökningar på t.ex. cubaseforumet där de ibland kör standardiserade test vilket ger en mer rättvis bild av vad man kan vänta sig.


    1. Dator / prestanda / minne / ljudkort

    Svar: P4 2,4Ghz, 512Mb, 20Gb+120Gb, m-audio1010

    2. Vilket program kör du? (Ange gärna varför om du har en bestämd åsikt)


    Svar: Cubase SX2 för att det har samma audioediteringsfunktioner som protools fast smidigare och utan att vara just pro tools.

    3. Ungefär hur många spår VSTi/AU-instrument kan du göra utan att printa spåret (freeze etc)? (Ange gärna vilka mjukvaruinstrument du använt)


    Svar: Vid 22st NI B4 (hammondklonen) låg cpumätaren på 80% å grafiken hostade rätt bra.

    4. Om du även kör ReWire mot Reason (2.5), finns kraft över till detta även efter att du lassat på med VSTi's / AU's ?

    Svar: Beror på vad som menas med lassas. Reason(2.0) drar tillsammans med SX(utan pluggar, vsti's) 10% av processorn på min. Går att klämma in en hel del vsti's på resterande 90 %.

    5. Finns kraft även till effektläggning eller måste du först i så fall printa ner spåren till audiospår?

    Svar: Se ovan.

    6. I rena audiospår, vad "på ett ungefär" klarar din dator med nuvarade konfiguration?

    Svar: Är jättesvårt att svara på då det är många faktorer som spelar in, men generellt så är det många fler än jag vet vad jag ska göra med.

    7. Rent allmänt, är du nöjd, eller kommer du uppdatera något framöver? Något du är missnöjd med? Åsikter?

    Svar: Funderar på att byta ut alltihop mot nåt simpelt med begränsningar så man får vara lite kreativ . Alternativt en laptop för mobilitetens skull.

  4. #4
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ok, låter som om du är nöjd!

    Jag tycker det är kul om alla plattformsalternativ representeras. Tack, Eskimo!

  5. #5
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Tänkte lite på fråga nr 3, Tänk på antalet röster som utnyttjas av respektive synt (VSTi, AU DXi)
    Hur många röster per instrument är det tänkt? Tänkte testa lite själv idag nämligen.

  6. #6
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    1. Dator / prestanda / minne / ljudkort

    Svar: Hembygge, PC / P4 2,5GHz (Överklockad till 2,725GHz) 533 Frontsidebus / Dubbla PC2700 256MB moduler (512 sammanlagt) / M-Audio Firewire 410 / ATI Radeon 9200 (Grafikkort) / 1st 120GB HDD Ata till C: och lager och ytterliggare 1st 160GB S-ATA HDD för ljudfiler, även samplingar odyl.

    2. Vilket program kör du? (Ange gärna varför om du har en bestämd åsikt)

    Svar: Logic 5.5.1 Mest för att jag alltid använt Logic, men även för att jag inte kommer överens med Cubase alls, Kommer antagligen att gå över till Ableton Live 4:a inom en snar framtid.

    3. Ungefär hur många spår VSTi/AU-instrument kan du göra utan att printa spåret (freeze etc)? (Ange gärna vilka mjukvaruinstrument du använt)

    Svar: 31st Native Instruments Pro53 plus kompressor och reverb (Logics Komressor och TC Native bundle 3 kompressorn) CPU peakar på 100% konstant men utan missljud eller stop. Även grafiken är relativt kvick.

    4. Om du även kör ReWire mot Reason (2.5), finns kraft över till detta även efter att du lassat på med VSTi's / AU's ?

    Svar: La på Ableton Live 4:a via rewire på ovanstående konfiguration, 2 loopar går stabilt men grafiken börjar kännas lite jobbig och CPU lasten är snarare 100% nästan konstant, inga missljud eller oönskade stop dock. (Är förvånad själv trodde att jag skulle bli tvungen att ta bort ett par syntar först...)

    5. Finns kraft även till effektläggning eller måste du först i så fall printa ner spåren till audiospår?

    Svar: Se ovan.

    6. I rena audiospår, vad "på ett ungefär" klarar din dator med nuvarade konfiguration?

    Svar: Ingen aning men testade förut lite granna och gav upp efter ca 40 Audiofiler (Mätarna rörde sig inte mycket iallafall), Absolut mycket fler än vad som behövs.

    7. Rent allmänt, är du nöjd, eller kommer du uppdatera något framöver? Något du är missnöjd med? Åsikter?

    Svar: Reverb, Kanske skaffar mig ett externt reverb eller köper något DSP kort för att fixxa det, Använder just nu Roomverb M2 V2.1 men den tar mycket kraft och låter ändå bara "bra" och inte "super" som jag vill.
    Skulle även vara kul med ett kort med flera in / ut så att jag kan mixxa in hårdvaru syntar via datorn, får se vad jag gör i framtiden.


    Dom nyare mjukissyntarna (Legacy cell, Audiorealism bassline, Albino2 osv) drar mycket mera CPU än vad NI Pro 53:a gör. Dom låter ju oxå bättre men skulle ibland vilja ha ännu mera kraft för ännu bättre reverb etc.

  7. #7
    fredrik_e
    fredrik_e är inte uppkopplad

    Senior
    ni som kör cubase kan kanske använda fivetowers test:

    http://www.moar.net/cubasetest/

    min stationära XP1800+ med STaudio DSP24 value + 750Mb ram ligger på nära 95% på play

    min laptop (XP2500) har jag för mig gick upp i runt 60-70 (inbyggda ljudkortet med hög latecy).

    kolla även resultaten:
    http://www.moar.net/cubasetest/resul...er=performance

    2x AMD Opteron verkar det vara mest kräm i för tillfället. Fast Opteronpropparna kostar ju sina slantar de med...

  8. #8
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jag vill hellre höra åsikter än köra såna test

    Logicanvändare? Macanvändare? Mera data tack!

  9. #9
    1. Dator / prestanda / minne / ljudkort

    Svar: Dual G5 2GHz med 1.5GB RAM,Motu 828mkII

    2. Vilket program kör du? (Ange gärna varför om du har en bestämd åsikt)

    Svar:Logic Pro

    3. Ungefär hur många spår VSTi/AU-instrument kan du göra utan att printa spåret (freeze etc)? (Ange gärna vilka mjukvaruinstrument du använt)

    Svar:ES2-synthen=48 spår vid 40% ( tre tangenter nertryckta vi varje spår).

    4. Om du även kör ReWire mot Reason (2.5), finns kraft över till detta även efter att du lassat på med VSTi's / AU's ?

    Svar: Har inte Reason,men med tanke på Svar 3 så borde det finnas kräm kvar

    5. Finns kraft även till effektläggning eller måste du först i så fall printa ner spåren till audiospår?

    Svar:Slängde på EQ (Channel EQ och kompressor (blockfish) på alla kanalerna.Hamnade på 60% då.

    6. I rena audiospår, vad "på ett ungefär" klarar din dator med nuvarade konfiguration?

    Svar:På en extern FW-hårddisk (120GB Maxtor med 8MB cache) har jag fått 32 stereo kanaler,har inte provat fler.

    7. Rent allmänt, är du nöjd, eller kommer du uppdatera något framöver? Något du är missnöjd med? Åsikter?

    Svar:Jag är väldigt nöjd med min dator,kommer kanske slänga in 1GB RAM till i framtiden nån gång.

    David

  10. #10
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Nice!

    Undrar om det finns någon här alls som kör Logic Express. För min del känns det som om det borde räcka, även om Pro vore kul, förstås...

    Billigare för mig att köpa Express än att uppgradera till SX 3 dessutom... svårt!

  11. #11
    Jag provade att få CPU att maxa nu.

    Det slutade på 48 AU´s tre toner nertryckta.EQ,kompressor,delay och autofilter på alla spår plus 8 st Space Designers.
    Hamnade på 90-95%.

    PF,Logic Express är ju bara en nerbantad version så det borde ju hamna på lika resultat om inte mer med tanke på att ES2 och Space-D (CPU-hungrig) inte följer med.

  12. #12
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jupp. Funderar starkt på det. Din G5:a är sjukt snabb förresten

    Antar att min iMac G5 kommer klara... öh... strax under hälften, men det duger för mina behov...

    Ska iaf försöka intala mig det...

  13. #13
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Måste prova med ES2:an jag med bara för att se hur mycket spö man får av en dual G5:a egentligen. Återkommer ikväll med resultat.

  14. #14
    Jag tror iMac G5 kommer bli en väldigt bra dator för musik.Det ändå som oroar mig är fläktarna.Men Apple har nog löst det bra tror jag.

    PF igen,ställde om datorn på Single CPU (1x2GHz) och kunde då köra 20 spår (samma pluggar) men inga Space-D.

  15. #15
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Dualrange: Det är iofs den typen av "snoppmätning" jag vill undvika, det allra viktigaste är hur det funkar i praktiken.

    Dala: Kool, låter betryggande & 20 st såna syntar kommer jag nog aldrig köra ändå... inte exakt samtidigt iaf...

  16. #16
    Hehe,nej det förstår jag.
    I praktiken så hamnar jag aldrig över 30% på mina låtar.Ett par Space-D och 10-16 spår brukar det hamna på.
    Fan,vad jag längtar till en PB G5,då säljer jag klumpen direkt och blir portabel (som är min dröm,hehe)

  17. #17
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ja, portabelt är det bästa jag vet också, men iMac G5 kändes väldigt rätt som en "gångbar kompromiss" = bra pris... och den blir tillräckligt portabel för att man lätt kan sätta sig och jobba en vecka på annan plats sådär... :-) Kommer komplettera med min sura gamla fina älskade Reason-kung PBG4/400... ;-)

  18. #18
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Pf: håller med dig till 100% Det är inte där mitt intresse ligger heller, är bara en helt otrolig tekniknörd oxå

    Hoppar över mitt lilla ES2 test för att istället göra en låt

  19. #19
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Hehe, exakt, much better. Det är ju kul att du ändå verkar trivas i Logic trots att de rackarna har övergett PC-sidan. Med en hyfsat snabb dator kan man ju som du med dina siffror visat ändå jobba fram en låt utan funktioner som t ex Freeze. Och skulle det behövas kan du ju göra en "freeze" på klassiskt manér... "bounce"... :-)

    Vet inte om det funkat så bra ändå att "snoppmäta" så att säga, dels är det ju skillnader i operativsystemen och sådär (A är 100% där, B är 80% där, känslan kanske detsamma?), dels är säkert nyare Logic en mycket mer tungrodd applikation, brukar ju vara så när det uppdateras & kryddas på med massa nytt.

  20. #20
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Dom ända gånger jag behöver göra en freeze är när jag gör en "stor" trancelåt med mycket röster ifrån t.ex legacy cell eller albino2:an. och det händer inte så ofta att jag gör en sådan låt. Så i praktiken är jag jättenöjd med burken och logic 5.5.1
    Live 4:a bytet blir mycket pga att jag är sugen på att jobba mera "live" än jag gör idag.
    Delvis för att jag hamnade i en musikalisk svacka efter skivbolag och diverse annat strul, och även för att jag sålt nästan alla hårda syntar och därmed saknar "leken" lite granna. Där tycker jag att Ableton fyller det behovet för mig alldeles utmärkt. Måste bara skaffa ett par nya pluggar t.ex en bra sampler i VST format, skall prova Motu´s mach 5 och Akai´s sampler i veckan nu.

    Men nu kom jag nog ifrån topic lite, sorry.

  21. #21
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Inte alls, det är vad tråden handlar om. Flera snickare är bättre på att hitta ett bra verktyg - en machete - än en ensam irrande snickare mitt i djungeln

  22. #22
    Martin Pettersson
    Martin Pettersson är inte uppkopplad
    Martin Petterssons avatar
    Veteran
    Detta är saxat ifrån mitt test (på 99mac) utav Logic på en 2x2 G5 samt en 2x867 Mhz G4.

    Mitt prestandatest är uppdelat i tre olika övningar:
    • Hur många ljudspår orkar G5:an innan belastningen blir för stor.
    • Hur många mjukvarusynthar orkar G5:an innan belastningen blir för stor på processorerna.
    • Hur många mjukvarueffekter orkar G5:an innan belastningen blir för stor på processorerna.

    Som referens så utförde jag exakt samma tester på en PowerMac G4 2x867 Mhz.

    Hårdvara:

    PowerMac G5 2x2 Ghz
    RAM: 2 Gb
    Mac OS X (10.2.7)
    HD: 160GB Serial ATA; 7200 rpm
    Internt (analogt) ljudkort

    PowerMac G4 2x867 Mhz
    RAM: 1 Gb
    Mac OS X (10.2.8)
    HD: 60.0 GB Ultra ATA/100; 7200 RPM
    Internt ljudkort

    Mjukvara:

    Emagic Logic Platinum 6.3.1
    Emagic EVP-88 (Mjukvarusynth)
    AudioEase Altiverb (Mjukvarueffekt)


    Ljudspår-test:

    I detta test användes en 3 minuter lång AIFF-monoljudfil, 24 bitar, 44.1 Khz.

    Frågan jag ville ha svar på var: ?Hur många ljudspår kan Logic hantera innan meddelandet om överbelastning dyker upp??

    Resultat:
    PowerMac G5 klarade av att spela upp 66 ljudspår.
    PowerMac G4 klarade av att spela upp 40 ljudspår.


    Mjukvarusynth-test:

    I detta test använde jag mig utav Emagic?s mjukvarusynth EVP-88. Jag skapade en sekvens som innehöll 8 samtidigt spelade heltoner/instrument.
    Denna sekvens kopierades upp till nya EVP-88 kanaler tills dess att Logic överbelastades.

    Resultat:
    PowerMac G5 klarade att spela 19 kanaler EVP-88, totalt 152 toner.
    PowerMac G4 klarade att spela 8 kanaler EVP-88, totalt 64 toner.


    Mjukvarueffekt-test:

    I detta test så använde jag mig utav AudioEase reverb-effekt ?Altiverb?.
    ?Altiverb? är extremt processorkrävande och passar utmärkt för ett test som detta. Jag använde mig utav 33 ljudspår och adderade sedan en ?Altiverb?-effekt i taget tills dess att Logic överbelastades.

    Resultat:
    PowerMac G5 klarade av 7 Altiverb.
    PowerMac G4 klarade av 4 Altiverb.


    Notera att detta test utfördes när Logic befann sig i version Logic Platinum Audio 6.3.1. Troligen så har inga extrema prestandaökningar skett sedan dess trots att Logic uppdaterats sedan dess.

    Hela testet hittar ni här:

    http://99mac.se/forum/showthread.php?t=31346

  23. #23
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Just ja Martin! Högst passande! Tack för det.

  24. #24
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    1. Dator / prestanda / minne / ljudkort

    Svar: Quicksilver G4 733MHz/640MB/motu828mk2 + 2st pulsarer (väntar på drivare)

    2. Vilket program kör du? (Ange gärna varför om du har en bestämd åsikt)

    Svar: Digital Performer 4. Tjackade det mest för att det verkade vara riktigt inspirerande att jobba med.. ganska annorlunda mot cubase och logic.. och det är det verkligen. Jag trivs väldigt bra i DP nu när jag börjar få bra kolla på det hela (använt det i typ.. nästan ett år nu?)

    3. Ungefär hur många spår VSTi/AU-instrument kan du göra utan att printa spåret (freeze etc)? (Ange gärna vilka mjukvaruinstrument du använt)

    Svar: ingen aning.. har inte en endaste ljudalstrande plugg installerad.

    4. Om du även kör ReWire mot Reason (2.5), finns kraft över till detta även efter att du lassat på med VSTi's / AU's ?

    Svar: nix

    5. Finns kraft även till effektläggning eller måste du först i så fall printa ner spåren till audiospår?

    Svar: jag kör enbart med effekt-pluggar.. så det finns rätt bra med kraft för sånt. Tyvärr så är masterworks-pluggarna jag för det mesta kör med väldigt processorkrävande.. så jag är inte helt nöjd med prestandan.. vill kunna lägga på ett par till ibland. Ett UAD-1-kort är inplanerat..

    6. I rena audiospår, vad "på ett ungefär" klarar din dator med nuvarade konfiguration?

    Svar: Grafiken brukar börja bli rätt segt efter runt 30 spår.. med effekter osv på vissa då. Men upp mot 40-45 spår (inkl. lite effekter) har jag kört på utan att iaf ljudet laggat.

    7. Rent allmänt, är du nöjd, eller kommer du uppdatera något framöver? Något du är missnöjd med? Åsikter?

    Svar: Jag kommer uppdatera med ett UAD-1.. absolut inte missnöjd i övrigt.

  25. #25
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Martins G5 vs G4 var väldigt intressant tycker jag. Prestandaökningen var ju klart mindre än väntat...

    Kort om min egen burk:

    Pentium III 1.13ghz, 512MB RAM.
    Cubase SX2
    Windows XP SP1

    Är väl på gränsen till vad jag klarar mej med. Kör inga mjukissynthar (förutom Virtual Guitarist, och/eller vocoder ibland), men brukar ändå hamna farligt nära gränsen med bara 10-15 audiospår och en generös dos effekter. Tyckte Logic 4.8 på i stort sett samma burk klarade bra mycket mer...

    Iom SX3 är det väl kanske dags att skaffa ny burk. Fast nya freeze-funktionen kan ju bespara en det kanske...

  26. #26
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Kör en Athlon XP 2GHz. (vete fasen va det är för "riktigt" namn på den, men den går i 2GHz i alla fall...), 512MB RAM och en binge disk, RME 9652, UAD-1, WinXP sp1.

    Cubase SX2

    Hur många audiospår jag kan köra har jag ingen aning om, fler än jag normalt behöver i alla fall. Har generellt inga problem med datorbelastningen, det enda som tenderar att ta slut är resuresrna på UAD-1-kortet ("Nähä, hur jag än skruvar blir det inte bra, får väl slänga på en Pultec på det spåret med... Sådärja..." =) ). Kör inte heller mycket mjuksynthar, mest trummor (LM4mk2 och Attack), så burken räcker bra till det med. Får se hur det blir när jag får Mach5...

  27. #27
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    Intel Pentium IV Northwood, 2.8 GHz, 1GB (dual channel) RAM, RME 9652, UAD-1, Seagate Barracuda på 120 GB med 8MB cache, Ati Radeon 7500 DH med två 19"-skärmar som åker 1920x1440 och 1600x1200 samt ett FireWire-kort.

    Hur många ljudspår? Noll koll, men säkert påtok för många för att det ska vara rimligt att spela upp allt samtidigt Har dock samma problem som Rydan, att jag snabbt och lätt kör slut på UAD-1-kortets resurser men jag tror att det blir ändring nu när jag har fått SX 3.

    Kör inte speciellt många mjukisar heller, utan det är LM4-mkII, Attack, A1, Synth1 och Monologue som puttrar på någonstans i bakgrunden.

  28. #28
    12moons
    kör med nuendo 2 i en AMD 64a 3200+ (eller om det är 3400+, kommer inte ihåg vad jag köpte).
    1Gb ram och GeForce 4 graffa.
    Seagate hårddiskar, har 3 stycken interna just nu.
    M-Audio FW410 ljudkort har jag skaffat mig också, det verkar stabilt o bra.
    har inte hunnit hårdtesta den ännu, men den klarar av allt som jag brukar köra...

    kör alltid en NI kontakt i botten på allt, sen blir det alltid minst 4-5 Waves Renaissance reverb per låt.
    jag kör även 5-10 WaveArts reverb, dom låter snorbra o drar otroligt lite CPU, hett tips faktiskt
    sen blir det alltid ca 5 Ohmboys delayer som ligger o tuggar, och en massa små pluggar som puttrar runt i bakgrunden, flangers o chorus o såna småplugz.
    brukar köra ca 10-15 VSTi, allt från Albino till Atmosphere med full EQ på varje spår.
    jag har bara maxat min förra burk (AMD XP 2800+) 2-3 gånger under ett par spår, men då körde jag så mycket pluggar att det var löjligt...

    jag kör allt realtime, inget som ligger som audio...
    jag kör inga rena audiospår eftersom min burk klarar allt realtime, och jag vill alltid pilla lite på detaljerna i slutmixen, så då är det enklare o inte ha låst fast vissa grejer på et audiospår.

    jag har även en SX 2a som jag kommer uppgradera till version 3, den är redan beställd och kommer nu i veckan, sen kommer jag köra på den tills nuendo 3 kommer...
    är vrålnöjd med nuendo 2 och kommer bli ännu mera nöjd med SX 3 och nuendo 3
    det är så mycket koola grejer som kommer och vissa grejer jag verkligen behöver nu när jag gått ner från 2 skärmar till 1 skärm.
    Steinberg är chef i min värld liksom

  29. #29
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Tokgrym gammal tråd! Går det att få liv i Pro 53 tros?

  30. #30
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tokgrym gammal tråd!
    Haha - arkeologi FTW!

    G4'or VS G5'or ...

    Har kvar min gamla AMD 64a 3200+ i garaget. Försökte ha den som renderingsburk, men t.o.m min macbookpro från 2010 slog den i tider...

    Fan vad (dator)tiden går snabbt nu för tiden...

  31. #31
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    For the record (pun intended). Lassa är slang för bajsa

  32. #32
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lassa är slang för bajsa
    ...eller servera mat (the gourmand way)

  33. #33
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Min Prophet 5:a kanske ser lite vintage å sliten ut men jag kan försäkra att den legat nedpackad i många år och nu tog jag upp den, hur kul som helst att återse! Hade den i en byrålåda.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2018-08-25 kl. 01.56.28.png 
Visningar:	26 
Storlek:	357,6 KB 
Id:	82986

  34. #34
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    https://soundcloud.com/bitleytm/pro-53-revisit-preview

    Multitrackad Pro 53 med 1 st Logicloop (i taget) och Omnisphere-bells samt Bitley Fairlight Kontakt R3-bells.

    samma fast på choon, möjligen bättre ljudkvalität där?

  35. #35
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Kul och intressant trådgräv!

  36. #36
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ja hur ser siffrorna ut idag? Har vi några bänkklottrare? (benchmarkers)

  37. #37
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Förjävligt. En mjukissynth och ett mjukis-reverb. Sen går datorn på knä.

    (Softube Modular följt av 2CAudio Aether med kvalitetsinställningar på max )

  38. #38
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Haha

  39. #39
    must
    must är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha
    ja lassa på reason <3 m.m. hörs ???

Liknande ämnen

  1. är 10 ampere mycket?
    Av sisältää i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-06-03, 13:16
  2. Hosta upp hur mycket för en 303:a
    Av zthee i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-01-15, 18:45
  3. Det är mycket nu...
    Av imported_Lemon i forum Allmänt om musik
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2004-12-21, 21:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •