Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Varför alla borde köpa alla OhmForceprodukter

  1. #1
    oberg

    Varför alla borde köpa alla OhmForceprodukter

    Jag citerar ur deras nyhetsbrev:

    Also one bug-a-boo-boo has been fixed:
    - Play Mode parameter was not refreshed properly. We had it take a shower and gave it a glass of lemonade, chilled with ice.


    Riktigt festliga killar, de där fransmännen.

    ...sedan låter de bra och är roliga att jobba med också.

  2. #2
    bongo
    bongo är inte uppkopplad
    bongos avatar
    Senior
    ...sedan låter de bra och är roliga att jobba med också.
    fransmännen?

    :kaaaka!:

  3. #3
    oberg
    Japp, fransmännen låter ungefär så här:
    "I don't wanna talk to you no more, you empty headed animal food trough wiper! I fart in your general direction! Your mother was a hamster and your father smelt of elderberries!"

  4. #4
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    :kaaaka!: :kaaaka!: :kaaaka!:

    Monty Python är ju bara fööör underbara

    :kaaaka!: :kaaaka!: :kaaaka!:

  5. #5
    bongo
    bongo är inte uppkopplad
    bongos avatar
    Senior
    ...hoppas det citatet var copy-pastad, annars blir jag rädd

  6. #6
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    En annan anledning till att alla borde köpa OhmForce-grejor är deras suveräna support. Jag köpte ett lösnummer av ComputerMusic-tidningen enbart för att få Ohmygod-pluggen som skickades med. Den är cool som attan, men det visade sig att när vi skulle göra mixdown så kom inte den midi-automation vi gjorde med.

    Jag mailade Ohm-force, och samma kväll fick jag ett långt svar, där de uppriktigt bad om ursäkt för detta och hoppades att de därmed inte förstört något projekt för mig. En uppdaterad variant med buggarna fixade dök upp i princip omgående (samma kväll har jag för mig). Detta för en semigratis-giveaway-produkt.

    Kan jämföras med DS-404, från muon, som oxå är en ComputerMusic-plug. Det är en toppenbra sampler, framförallt med tanke på att den är semi-giveaway, men gränssnittet är vidrigt. Istället för att ha ett musdrivet gui, har de ett virtuellt hårdvarusampler-gui, baserat på ett virtuellt alpha-dial-hjul, och fyra funktionstangenter (som inte är mappade till några tangenter på tengentbordet, nej...)
    Jag skickade ett långt brev till muon, där jag talade om att jag tyckte om deras produkt ljudmässigt, men att gränssnittet inte var bra. Jag gav också en lång rad mycket konstruktiva förslag om hur det skulle kunna förbättras (jag är CivIng i datateknik med inriktning mot människa-datorinteraktion, så jag anser mig vara någotsånär kvalificerad för ett sådant uttalande). Till svar fick jag ett kort mail, där det stog "If you don't like our product, then don't use it".

  7. #7
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Kostar det extra att vara trevlig mot sina kunder? Näe, det gör det inte. Synd att alla inte fattat detta.

  8. #8
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Tid är pengar, men det man investerar i tid genererar också pengar. Hmm...

Liknande ämnen

  1. MXR Phase 90, varför alla versioner?
    Av Jony i forum Stränginstrument
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 06:55
  2. MIDI-Input problem, alla kanaler aktiveras på alla spår!!!???
    Av DigitalVishnu i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-25, 17:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •