Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 99 av 99

Ämne: laptop/powerbook?

  1. #61
    tublenco
    tublenco är inte uppkopplad
    tublencos avatar
    Veteran
    hihi
    Men jag håller med - den är läbbigt tunn.
    Jag och mitt Koreanska hiphop band kommer säkert få glädje av den.


  2. #62
    eskimo
    eskimo är inte uppkopplad

    Veteran
    Yo på koreanerna, gå å lägg dig tubbe

  3. #63
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Man får lov att gratulera till en fin dator!

  4. #64
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Jag kan oxå få min PC-laptopskärm så tunn om jag vill, (Måste bara gå ner i tvättstugan och starta mangeln först, återkommer med en bild på resultatet )
    Dom är förbannat snygga dom där macarna, rycker lite i köpmuskeln, Grattis.

  5. #65
    imported_Kaiser Franz
    Ja, om Tublenco vågar sig på en PB 12" så vågar jag också! Får nog bli en sån i alla fall! (Denna förb-nade beslutsångest )

  6. #66
    EricBradley
    EricBradley är inte uppkopplad
    EricBradleys avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    På tal om bärbara FireWire ljudkort!

    Kolla in detta

    http://www.edirol.com/products/info/fa101.html

  7. #67
    Peth
    Peth är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Nu vill vi ju veta vad "Tubbe" tycker om sin powerbook.

  8. #68
    tublenco
    tublenco är inte uppkopplad
    tublencos avatar
    Veteran
    Nån som provat det där FA-101? Har läst en hel del på http://osxaudio.com/ och M-audio 410:an verkar ju inte vara bra alls till Mac. Nåt med "hot plugging".
    Vilka fler ljudkorts alternativ finns där för en PB12"?

    Annars är jag väldigt nöjd med PB:n. Den är så liten och fin. Har inte provat nån audio än.
    Bara småpillat med Garageband lite. Vill gärna ha ett ljudkort a.s.a.p så man kan spela in lite audio/midi.

  9. #69
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    Men snälla - bara, åtminstone, TESTA det interna, en liten, liten stund, bara för att se att det inte låter som ett monsunregn i bakgrunden! It won´t hurt!

  10. #70
    tublenco
    tublenco är inte uppkopplad
    tublencos avatar
    Veteran
    Hehe jag lovar. Fast jag måste ju lösa med midi osv... Har ju iofs ett gammalt AMT8 interface här som jag ju borde kunna prova med. Men jag vill ju gärna kunna lägga sång och sånt så det vore toppen med nåt ljudkort med lite preamps och sånt...hmm

  11. #71
    Josef B
    Sitter precis och väntar på min PB 12", har också suttit med PC i 10 år, kan den utan och innan men kände att mac är mer ämnad för det jag vill ha den till. Läs musikinspelning och bildproduktion.

    Skall få datorn nästa vecka, och känner att den första tiden blir jobbig pga själv bytet, -sätta sig in i allt. Men tror att jag vinner på det i längden..

  12. #72
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Tubbe: AMT8 är helt perfa. Preamps, ja... du har inte någon extern mixer liggandes då?

    Josef: Grattis. Jag kan lova att du kommer bli nöjd. Det är en helt ny känsla att köra Mac. Faktiskt lite som att resa framåt i tiden. Men det är väl upp till var och en förstås... :-)

  13. #73
    Josef B
    Om man skall ha ljudkort till en mac finns det ju ett stro alternativt (litet till stroleken) som heter MBox, då blir det ju iofs ProTools man får jobba med, men det är ju inget fel med det... snarare tvärtom.

    Köpte min mbox för 4000:- Två in -antingen analogt eller digi samt två ut (detta analogt och digitalt). Mickstegen är från Focusrite... sen till det har du två analoga inserts m.m. däremot inget midi... kolla mer här: http://www.digidesign.com/products/le/ och klicka dig sen vidare till Mbox, digidesigns grejjer är ju skapta för din mac...

    Köper du det sitter vi sen på exakt samma uppsättning!

  14. #74
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Tubbe kör iofs Nuendo, så då bör han ju ha ett ljudkort som spelar i den ligan. Jag vet inte om det är så lyckat att använda Mbox till andra program?

  15. #75
    Josef B
    Nja tydligen skall det funka "ibland" läs mm's test här: http://www.musikermagasinet.com/bild...ign%20Mbox.pdf

    men det kan ju komma senare...

  16. #76
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ptja, senare är nu... Mbox har funnits ett bra tag.

  17. #77

  18. #78

    Redaktör
    Jag är ganska säker på att Digidesign är igång med att skriva multiklientsdrivare till MBoxen - jag såg något sånt uttalande/antydande på coreaudio-listan som Apple har. Men det kan ju förstås dröja.

  19. #79
    tublenco
    tublenco är inte uppkopplad
    tublencos avatar
    Veteran
    Mbox verkar ju iofs trevlig men jag är en Nuendo kille.
    Josef B: Kul att du också skaffar en PB12". Jag och min har redan blivit polare.
    PF: har ju faktiskt en liten sunkig Behringer mixer - den kan jag ju prova samtidigt som jag testar AMT8:an.
    Fast däremot har jag även blivit lite nyfiken på detta kort:
    http://www.presonus.com/firepod.html
    Vad tror ni om det?



  20. #80
    Läste precis det här om Firepod på osxaudio.com

    http://www.osxaudio.com/forums/viewtopic.php?t=11883

  21. #81
    Josef B
    ahh väntar så på min... får min i nästa vecka har de (macoteket) lovat, man får väll se hur det blir med det...

    tublenco -satt du också med PC innan? känner mig lite halvt nervös nu innan den kommer, hoppas vi blir lika bnra vänner som ni har blivit

    hörde att man köper en PC men "BLIR MED BARN/MAC"

  22. #82
    Znoken
    Znoken är inte uppkopplad
    Znokens avatar
    Senior
    Josef B >> Du kan vara lugn! Jag började på ett nytt jobb för ca. 6 mån sedan. Vilket innebar att jag för första gången i mitt liv fick stifta bekantskap med en MAC. I början var det lite ovant och många av kommandon blev fel. Bara en sådan sak som att fönster-knapparna (förstora, stäng osv) sitter på vänster sida kunde göra mig tokig ibörjan. Och tala inte om att utveckla med det tangentbordet. Vafan satt { och } någonstans . Men idag 6 månader senare är jag frälst Nu är det snarare PC:n som gör mig irriterad.

    Det kommer gå som en dans för dig med. Det ända du får vara rädd om är plånboken. Den lär bli tunnare och tunnare allt eftersom du upptäcker alla sköna saker som finns i apple-världen

  23. #83
    tublenco
    tublenco är inte uppkopplad
    tublencos avatar
    Veteran
    Josef: Du måste ju posta lite bilder när du får den.
    Jo jag satt och sitter fortfarande med PC. Gillar även PC och kommer fortsätta med PC också. Skönt att ha båda liksom. Men det lilla jag bekantat mig med PB:n gillar jag. OSX känns väldigt trevligt. PC:n och PB:n sitter i ett nätverk och det funkar fint att överföra filer mellan dom. Verkar snacka bra ihop. Skönt. Sen är ju PB:n vacker. Bara att ha en blir man inspirerad av. Men det ska bli kul att prova lite mer på riktigt snart.

    Tack för länken dalachriser. Firepod verkar ju klart intressant.
    Känner inte till Presonus så mycket. Hur är dom?

    Häromdagen fick 12" besök av en 15" :kaaaka!:

  24. #84
    lappalainen
    lappalainen är inte uppkopplad

    Veteran
    Aha! "The 15" is a salt mine..."


  25. #85
    tublenco
    tublenco är inte uppkopplad
    tublencos avatar
    Veteran
    15" är fin. Även en 17" har varit på besök men den ä ju mer som en stationär


  26. #86
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    "Ur askan, i elden" Ditt hem är ju rena Macoteket!

  27. #87
    tublenco
    tublenco är inte uppkopplad
    tublencos avatar
    Veteran
    Och idag fick 12":an följa med på jobb. Vad händer!?!? Jag är ju en PC nisse...hmm :kaaaka!:


  28. #88
    lappalainen
    lappalainen är inte uppkopplad

    Veteran
    Har haft varken eller på besök. Däremot varit på besök hos en äldre mycket sympatisk 15". Dock trivs den bäst hemma. Om katten själv får välja...


  29. #89
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Gamlingen hälsar här!

    Tuben: Så där många släktingar får en PB vanligtvis inte träffa under en hel livstid!

  30. #90
    Josef B
    har en fin kompis till min kommande själsvän här på skolan. Dock en stationär G4 i studion här på skolan men där sitter också ett fint digidesign 96 I/O interface med surroundanläggning... så vänner får man nog också... fast just nu ser det ju ut som att det blir jag som får besöka

  31. #91
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tublenco
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Häromdagen fick 12" besök av en 15" :kaaaka!:



    Men seriöst, skämtar bara Grymmt avensjuk, skall själv till att göra "the switch" så fort ekonomin tillåter och jag lyckas övertala min flickvän att göra det samma.

    Grattis iallafall

  32. #92
    tublenco
    tublenco är inte uppkopplad
    tublencos avatar
    Veteran
    spanky: :kaaaka!:
    appalainen: fin fin bild.
    PF: den måste ju få träffa lite kompisar. kan ju bli lite ensamt för den här i PC hemmet.
    fast inga konflikter har uppstått än.

    Blir mer och mer nyfiken på detta kort:
    http://www.presonus.com/firepod.html
    Så skulle man ju kunna sälja sitt RME Multiface och köra det till både PC:n och PB:n...hmm :hmmm:

  33. #93
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Kolla in RMEs FW-lösning också i så fall... och Motu 828/828II/896.

  34. #94
    tublenco
    tublenco är inte uppkopplad
    tublencos avatar
    Veteran
    Skulle grymt gärna vilja ha RME Fireface 800. Gillar RME. Bra prylar bra support osv...
    Även ett Motu 828mk2 vore trevligt båda korten lite över min budget. Kan eventuellt köpa en Firepod ganska billigt.

  35. #95
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ok, men det är ju schysst. Kolla Google och skriv "firepod review" t ex.

  36. #96
    tublenco
    tublenco är inte uppkopplad
    tublencos avatar
    Veteran

  37. #97
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Aha! Jag trodde det var den där FW-burken Luthman har sålt ett bra tag?

  38. #98
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    F'låt, det måste ha varit Firestation. Men du, den verkar kalas. Kan du inte be att få prova den? Du är ju mobil å allt...

  39. #99

Liknande ämnen

  1. Powerbook-/Laptopdueller?
    Av David Lennartsson i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 07:41
  2. Snabba upp Powerbook?
    Av haraldpeter i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-11-23, 22:42
  3. Logic Pro 7 på PowerBook G4 1,25 MHz
    Av Yorick i forum Logic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-01-06, 12:22
  4. iBook/Powerbook
    Av stibba i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-08-03, 21:21
  5. Ljudupptagning med Powerbook G4?
    Av Philip i forum Inspelning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-09-16, 14:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •