Resultat 1 till 18 av 18

Ämne: problem med reason refills

  1. #1
    Diablero

    problem med reason refills

    Jag har ett par refills till reason på datorn, och fastän alla tar upp en del plats så är vissa refills helt tomma och innehåller endast mappar men inga ljud. jag har öppnat dessa refills med alla mjukvarusyntar, samplers och trummaskiner utan att någon av dessa kan se innehållet i refillsen...vad kan detta bero på? är det fel på refillsen eller är det nån bugg eller är det helt enkelt så att jag måste göra nåt för att komma åt ljudfilerna?

  2. #2
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Moralkärringen inom mig vaknar. Men: det låter som om du 1) inte kan hantera Reason riktigt - läs: inte använder en lagligt införskaffad licens, som kommer med mycket pedagogisk och bra instruktionsbok - och 2) som om du tankat hem refills från någon fildelartjänst. När du gör så tycker jag inte du ska förvänta dig varken support eller "supportive fellow chatters" på såna här sajter. Det ligger vansinnigt hårt arbete bakom programmet och det görs av våra landsmän. Vill du sätta dig in i hur det fungerar, köp det och köp dina refills efter nogsamt övervägande. 99mac, 99musik och de övriga sajter som ingår i nätverket (www.offtopic.se, www.ipod.se) stödjer inte diskussioner kring illegal mjukvara. Kort och gott: använder man crackade program kan och ska man aldrig förvänta sig att få hjälp att använda dem.

  3. #3
    timothy
    timothy är inte uppkopplad
    timothys avatar
    Veteran
    Såhär är det på alla forum på internet som handlar om mjukvara. Så fort någon stackare frågar en fråga som så dum (?) att det är uppenbart att personen inte har köpt skiten börjar snacket om att man får manual när man köper det. Samtidigt sitter den absolut största majoriteten med mängder med illegala warez och jobbar mer eller mindre professionellt och diskuterar och hjälper varandra... Men som redaktör fattar jag att man måste ryta till ibland. Jag blir mest sur på folk som känar pengar på det...

    (Vad vill jag med detta meddelande? Varför svarar jag på detta egentligen? Vill jag låtsas som att jag inte använder crackade program? Fördriver jag bara tiden på jobbet?)

  4. #4
    Diablero
    jag vill bara påpeka att både programvaran och refillsen ifråga är inköpta och det är inte piratversioner jag pratar om.

  5. #5
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Har du dubbelklickat på refillsen å på så sätt "öppnat" dem? De flesta refillsen e väl för NN19, DrRex eller NN-XT antar jag (NN-19 å NN-XT är väl inte helt kompatibla heller?)?

  6. #6
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jepp, nu sitter jag här i min nya S-80. Någon som vet var växelspaken sitter?

  7. #7
    imported_Frej
    Piratdiskussion någon? =)

    PF din propellertaliban!
    Om man inte har råd då? Ska musiktalangerna i detta land lida för utvecklingen av ett program? Eller är det ok om man betalar licensen först då man tjänat på programmet?

    Hmm..

  8. #8
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Ngn har införskaffat Reason på "jobbet" så jag testade Electromechanical häromdagen. Var ok men inget upphetsande. Den refillen kopierar man in i mappen, dubbelklickar för att öppna (som en CD typ) å däri fanns NN-XT-ljud (har för mig att de inte funkade i NN19.

    Ang. piratdiskussionen så tycker jag det e dumt att förutsätta att ngn kör knäckt. Det finns faktiskt människor som skyr manualer men mitt tips e att har man betalt för programmet så kan man ju använda sig av Propparnas egna forum för frågor.

  9. #9
    bongo
    bongo är inte uppkopplad
    bongos avatar
    Senior
    mårre: hear, hear.

    diablero:
    fast detta med de osynliga refillsen låter mysko tycker jag. kan man misslyckas?
    är inte refills organserade på samma sätt som ljudbankerna som följer med reason?
    om du inte har fått något bra förslag på lösning kanske du kan nöja dig med ett dåligt?
    - installera om refillsen och funkar inte det så gör en scandisk och kolla om du har fel på hd:n.

  10. #10
    Diablero
    man kan väl säga att det har ordnat sig nu...har kommit på att det måste vara min HD som spökar, för jag testade hos en polare och då var det inget problem. jag har haft en massa probem med virus osv ochsen är disken ganska gammal

  11. #11
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ja, okej, då låter det ju som om du har originalprogram i alla fall!

  12. #12
    Martin Pettersson
    Martin Pettersson är inte uppkopplad
    Martin Petterssons avatar
    Veteran
    Jag känner att jag måste kliva in här och vädra en åsikt om denna tråd.

    99musik för inte diskussioner om piratkopierat material. Jag håller med om att frågan är ställd på ett sätt som gör att man anar misstankar. Men det är absolut inte ett solklart fall att det handlar om ett piratkopierat Reason, men det beskrivna felet låter så ovanligt så att det är lätt att misstänka att det rör sig om en dålig piratad version.

    Men

    Det jag ogillar med denna diskussion är tonen som slogs an från början. Att det var solklart från första stund att det rörde sig om en piratad version av Reason. Det finns bra, och det finns dåliga sätt att ifrågasätta saker och ting. Det gör mig faktiskt ledsen att se att tråden fortsätter i en syrlig ton.

  13. #13
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Förfarandet är så självklart, att när man ställer frågan på det sättet tyder det nästan garanterat på att man inte har köpt en licens. Har man gjort så och ändå inte förstår, bör man som sagt vända sig till Propellerheads support; en anledning till att man inte gör det kan _också_ vara att man inte har köpt en licens.

    Det var förvisso inte alls en solklar antydan; jag skrev: "Men - det låter som om". För det gör det, hur jag än omvärderar frågeställningen.

  14. #14
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Martin: Precis vad jag tänkte (å försökte skriva i mitt inlägg). Det finns folk som inte e superhajja på allt å som köpt Reason som ett förstaprogram.

  15. #15
    Martin Pettersson
    Martin Pettersson är inte uppkopplad
    Martin Petterssons avatar
    Veteran
    Jag la inte någon värdering i om det rör sig om piratkopierat eller inte. Som jag skrev så tycker jag att det låter misstänksamt, men jag känner inte att jag har så mycket på fötter att jag kan tvärsäkert säga att det rör sig om piratkopierat. Jag har jobbat för länge som IT-konsult för att förvånas över hur folk ibland kan strula till det på de mest konstiga sätt.

    Det jag ville säga med mitt inlägg var att jag tycker att den syrliga tonen som finns i vissa inlägg är väldigt tråkig och onödig. Det är hur diskussionen förs som jag kommenterar i mitt inlägg ovan, inget annat.

  16. #16
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Okej Martin och ni andra, jag håller med - det var onödigt att sula på med för mycket syra. Har ju jobbat på företaget i fråga och väl blivit lite miljöskadad, gillar folket och vad de jobbar fram - stenhårt, ofta sittandes in på nätterna med kod, kod, kod, kod, kod. Människor på företag som Propellerhead offrar sina liv, bokstavligt talat, för användarna. Om frågeställaren önskar veta mer om hur man gör, kan jag som kompensation för min syrak-attityd, vilken jag härmed ber om ursäkt för, fixa en skärmdump med tillhörande kommentarer som besvarar frågeställningen.

  17. #17
    batmannen
    Citat Ursprungligen postat av Diablero
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    man kan väl säga att det har ordnat sig nu...har kommit på att det måste vara min HD som spökar, för jag testade hos en polare och då var det inget problem. jag har haft en massa probem med virus osv ochsen är disken ganska gammal
    Det kan inte vara så att du kör med något antivirusprogram som gör att det spökar?

  18. #18
    Diablero
    Allt funkar felfritt på min nya ibook iaf så det är bara ett enkelt pc-problem jag har att göra med

Liknande ämnen

  1. Reason problem
    Av limpan2 i forum Reason Studios
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 18:35
  2. Märkligt Reason problem
    Av Maxwell i forum Reason Studios
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-04-11, 01:30
  3. Problem med Rewire, Reason och Logic
    Av imported_ingenvind i forum Reason Studios
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-11-02, 18:40
  4. refills -> reason
    Av PF i forum Reason Studios
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-03-18, 16:19
  5. Reason problem
    Av josefsson i forum Reason Studios
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-01-24, 00:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •