Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 61 till 120 av 184

Ämne: dags att deklarera Depeche favoriter!

  1. #61
    Roland
    Roland är inte uppkopplad
    Rolands avatar
    Senior
    ‘Now This is Fun’

  2. #62
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av peppe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hela construction time again!
    ++1

  3. #63
    Volt
    Volt är inte uppkopplad

    Veteran
    Min lista blir som genomsnittet av andras.

    Dock vill jag lyfta fram en låt som ingen nämnt än - Pimpf! med bara ett par ord som utstöts ihop med ett Philip Glass-aktigt arrangemang blir som en härligt primitiv kraft-chant från deras krafts dagar.
    (Bleka brittiska lädertomtar hoandes någonstans i Nevadaöknen )
    Senast redigerat av Volt den 2010-11-04 klockan 18:53.

  4. #64
    compute
    compute är inte uppkopplad
    computes avatar
    Veteran
    ooo, pimpf!

  5. #65
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    1. Policy Of Truth
    2. Love Thieves
    3. Dangerous
    4. Allt som är så sjukt sönderspelat...

    Bästa album utan 1% tvekan: Violator.

  6. #66
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Waiting for the night som bästa enskilda låt

    Violator som bästa album


    Dock har jag en lång rad favoriter.

  7. #67
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Det finns ett ljud i Dangerous som är ganska exakt det läckraste synthljud jag någonsin hört!
    Skulle kunna vara modulär analog men låter lite digitalt också, gissningsvis någonting ur deras enorma Synclavier bibliotek.
    Ni vet nog vilket ljud jag menar.

  8. #68
    Volt
    Volt är inte uppkopplad

    Veteran
    Halvt OT: I natt skulle jag kolla på en av DM-dokumentärerna. Samtliga lades upp på Youtube nyligen. Hade bara sett en av dem tidigare. Men det blev en till, och sen en till....Det slutade med att jag sett sex stycken på raken. Vilket knark och vilken berg-och dahlbana. Man kan verkligen påverkas av allt från spända scennerver och live-extas...till tunga låtar som förmedlar deras outhärdligt jobbiga peroder. Men en sak var tydligt och det var hur svårt det är att favorisera vissa DM-verk framför andra.
    Senast redigerat av Volt den 2010-11-08 klockan 19:59.

  9. #69
    From
    From är inte uppkopplad
    Froms avatar
    Senior
    Behind the wheel.

  10. #70
    JävelPersson
    JävelPersson är inte uppkopplad
    JävelPerssons avatar
    Veteran
    Blasphemous Rumors och Stripped.

  11. #71
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Photographic
    Black celebration
    Suffer well
    It's no good
    Policy of truth

    Kanske..... Men dom har förjäkla mkt schysst!

  12. #72
    From
    From är inte uppkopplad
    Froms avatar
    Senior
    Ja just det, In your memory och If you want är ju helt fantastiskt bra. Introt till In your memory är så nära total lycka man kan komma. Och Something to do...huh.. Some great reward är riktigt jäkla bra. Minns dock att jag skämdes så otroligt över Somebody då det begav sig.

  13. #73
    Showroom Dummy
    Showroom Dummy är inte uppkopplad
    Showroom Dummys avatar
    Senior
    Ice Machine
    Shout
    The sun and the rainfall
    It doesn't matter

    @HeLe: Då vet jag vad jag ska hitta på inatt. Tack för tipset. Har en jag inte sett av de där dokumentärerna.

  14. #74
    Lindeberg
    Lindeberg är inte uppkopplad
    Lindebergs avatar
    Veteran
    What's Your Name? är ju bäst.

  15. #75
    ralmroth@hotmail.com
    ralmroth@hotmail.com är inte uppkopplad

    Senior
    World in My eyes
    Personal Jesus
    Lie to me
    I feel you
    Barrel of a gun
    Home
    Painkiller

  16. #76
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Alternativa mixen på Photographic, Question of Time, Something to Do (jag kommer från Eskilstuna så det var fint att någon skrivit en sång om min hemstad), Everything Counts.
    Senast redigerat av DanielW den 2010-11-11 klockan 15:33.

  17. #77
    jostberg
    jostberg är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    (i kronologisk ordning)

    Reason Man (aldrig släppt på skiva, enbart spelad live 1980)
    Ice Machine
    The Sun And The Rainfall
    Pipeline
    It Doesn't Matter
    Stripped
    Little 15
    Wrong

  18. #78
    papawasarodeo
    papawasarodeo är inte uppkopplad

    Senior
    Puppets
    No Disco
    New Life
    Boys Say Go!
    Photographic
    Love in itself
    Everything Counts
    People are People
    Master and Servants
    A Question of time
    Stripped
    Never let me down again
    The things you said
    It's no good

    MAO:
    1) Speak and Spell har flest hits!
    2) Alla skivor efter den måste ändå ses som något ojämna, men med fantastiska toppar.
    3) Violator och Songs of faith and devotion är överskattade skivor!

  19. #79
    jostberg
    jostberg är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av papawasarodeo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    3) Violator och Songs of faith and devotion är överskattade skivor!
    Skönt att det finns fler som inser det!

  20. #80
    gastho
    gastho är inte uppkopplad
    gasthos avatar
    Senior
    Bästa B-sidor:
    1) sea of sin
    2) my joy
    3) dangerous
    4) free
    5) fools

  21. #81
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    jag tycker generellt att folk underskattar DM:s nyare skivor. Finns många bra låtar där med.

  22. #82
    Frengus
    Frengus är uppkopplad nu
    Frenguss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av max92 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jag tycker generellt att folk underskattar DM:s nyare skivor. Finns många bra låtar där med.
    Kan vara age-play. När man nått de 40 är det nått nostalgiskt med det "gamla". Kan inte säga jag får direkt något ut av de nya.. låter allt för mycket U2 av skiten. Live var det än mer märkbart. Martin Gore har för mycket att säga till numer helt klart

    Varför har ingen satt Somebody som favoritlåt? Nån måste ju gilla den...

  23. #83
    peppe
    peppe är inte uppkopplad
    peppes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Bengus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan vara age-play. När man nått de 40 är det nått nostalgiskt med det "gamla". Kan inte säga jag får direkt något ut av de nya.. låter allt för mycket U2 av skiten. Live var det än mer märkbart. Martin Gore har för mycket att säga till numer helt klart

    Varför har ingen satt Somebody som favoritlåt? Nån måste ju gilla den...
    2 olika depeche mode.. men dom gör bägge väldigt bra.. gillar hur de har utvecklas.. och fortfarande gör! vore trist om dom hade gjort synthpop i 30år!

  24. #84
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av peppe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    2 olika depeche mode.. men dom gör bägge väldigt bra.. gillar hur de har utvecklas.. och fortfarande gör! vore trist om dom hade gjort synthpop i 30år!
    Näe, tycker inte jag. Tänkt att om de forsatt göra bra synthpop, då hade vi sluppit lyssna på andra skiten som gör ok musik men ofta faller på kass sång.

  25. #85
    From
    From är inte uppkopplad
    Froms avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Bengus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan vara age-play. När man nått de 40 är det nått nostalgiskt med det "gamla". Kan inte säga jag får direkt något ut av de nya.. låter allt för mycket U2 av skiten. Live var det än mer märkbart. Martin Gore har för mycket att säga till numer helt klart

    Varför har ingen satt Somebody som favoritlåt? Nån måste ju gilla den...
    Visst är det lite så. Samtidigt tycker jag att de alltid har blivit bättre för varje skiva de släppt, åtminstone fram tom Exciter, och då menar jag på det stora hela. Nånting man saknar live idag, är ju "mässandet", minns Draken och Eriksdalshallen i början på 80- talet som helt magiska konserter, säkert mycket pga att man själv var mer mottaglig fört, men visst var det en speciell känsla när det var lite "Beatleshysteri". 1986 på Isstadion också förstås. Ja jäklar..och ´88, började väl med Pimpf precis som i 101 och de släppte ner de stora tygen med megafonloggan, vilket liv det blev. Minnet sviktar en aning så här på äldre dar men det var otroligt mäktigt som jag kommer ihåg det. Eriksdalshallen ´84 är kanske ändå den konsert som gjort störst intryck, kan inte fatta att det snart är 30 år sen. Hua..

    Tycker Somebody är en ok låt, men nån favorit är det kanske inte.

    (ursäkta OT)

  26. #86
    From
    From är inte uppkopplad
    Froms avatar
    Senior
    Bengus, 5:39 ??? Sitter du och surplar fullkornsvälling...?

  27. #87
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Intressant att läsa hur upplevelserna kan skilja - mycket starka liveupplevelser verkar tendera till att de låtar man hörde då blir favoriter. Sedan ser man den vanliga uppdelningen av gillandet av den renare synthpopen och den rockigare vidareutvecklingen.

    För min del skiftar det ganska mycket. Oftast förekommer dock låtar från de senare plattorna "Ultra" och "Violator" på favoritlistan med ett par undantag såsom låtarna Photographic och Everything Counts.

  28. #88
    JävelPersson
    JävelPersson är inte uppkopplad
    JävelPerssons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av max92 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jag tycker generellt att folk underskattar DM:s nyare skivor. Finns många bra låtar där med.
    Kan också ha att göra med att det som gjorde Depeche riktigt stora var kombinationen Gore/Wilder/Miller i studion, framför allt de arrangemang Alan gjorde av Martins grunder, och Gahan live. Jag tycker att utvecklingen stannade av runt SOFAD när den kombinationen försvann iom att Dave gick lite i backen, och Alan senare hoppade av.

    Det finns många bra låtar på de senare plattorna, och jag är helt övertygad om att om Alan varit inblandad skulle många av dem stått ut på ett helt annat sätt. De som varit inblandade i produktionen senaste tio åren har inte lyckats ta Gores låtar ett steg vidare utan "bara" producerat dem, typ.

  29. #89
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Det jag saknar i DM idag är... hitkänsla i låtarna. Många är väldigt bra låtar, men de drar sig enligt min smak för långt åt det sakrala och långsamma, när jag vill ha skivor med rejäla hits uppblandade med lite långsammare saker.

    Sedan får jag hålla med JävelPersson, produktionerna är inte lika intressanta idag.

  30. #90
    zordid
    zordid är inte uppkopplad
    zordids avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    1. Waiting for the Night
    2. Judas
    3. But not tonight
    4. Lie to me
    5. Any Second now (voices)
    6. Sweetest Perfection
    7. Clean
    8. To have and to hold
    9. Something to do

    top 3 album:
    1. Violator
    2. 101
    3. Some great reward

  31. #91
    tei
    tei är inte uppkopplad
    teis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det jag saknar i DM idag är... hitkänsla i låtarna. Många är väldigt bra låtar, men de drar sig enligt min smak för långt åt det sakrala och långsamma, när jag vill ha skivor med rejäla hits uppblandade med lite långsammare saker.
    Ja, jag tror att de skulle må bra av att behandlas av en modig producent som vågar agera redaktör och styra upp själva låtarna lite mer - stryk någon vers här, speeda upp någon låt där, etc. Lite som Wilder ibland vågade göra, tex med Enjoy the Silence som ju på MLG:s demo var en långsam grej.

    Jag menar förstås inte att alla spår behöver vara upptempo-hits, men många av de senare låtarna behöver styras upp en del för att bli tydligare och bättre komma till sin rätt.

  32. #92
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Men är det inte så att soundet på de nyare skivorna över lag styrs väldigt mycket i den riktning som aktuell producent tycker? Kanske lite väl mycket ibland - alltså både på gott och ont?

  33. #93
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Suffer well, john the revalator, hole to feed, in sympathy, fragile tension är ju rätt snabba. Jag gillar iaf deras nyare material! fast jag är ju inte uppvuxen med det gamla.

  34. #94
    tei
    tei är inte uppkopplad
    teis avatar
    Veteran
    Mjo, men jag tänkte att producenterna kanske inte vågar ta en diskussion om vilken inriktning en viss låt skall ha, utan istället tar Gores demos och klär dem i sitt eget sound? Omöjligt för oss att veta förstås så jag spekulerar bara, men i mina öron skedde den största förändringen på kompositionsfronten (att skilja från soundet) när Wilder lämnade gruppen och W har ju i intervjuer berättat att han ibland bytte karaktär på låtar från ballad till upptempo, tex. Det KAN ju vara så att de producenter de haft sedan dess inte har vågat sig på så drastiska förslag, utan istället nöjt dig med att trixa med soundet. Men som sagt, rena spekulationer från min sida. Jag tror dock att DM klart skulle vinna på att arbeta med en producent som vågar sig på sådana förändringar.

    Jag måste dock påpeka att jag inte hört den senaste skivan, jag har ingen vidare koll på dagens DM

  35. #95
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Jag har gillat olika DM skivor i olika perioder, vissa skivor gillade jag inte alls först, men sedan blev de favoriter. Exempelvis SOFAD.
    Violator tycker jag är en av de mest perfekta skivor som någonsin gjorts, och den är på ngt sätt större än allat annat de gjort, som helhet.
    Har känslan, låtarna och någon slags mystik. Halo och Clean och Waiting for the night, med Dave på droger och Martin på väg ner i en avgrund. Alan som allra bäst. Ren magi.
    I samma klass som Smashing Pumpkins "Siamese Dreams" Som ju ofta blir utnämd till den alternativa rockens nummer ett.

    Vad jag inte förstår är hur vissa vill att ett band skall låta likadant i 30år.. som musiker är det för mig ofattbart att man skulle kunna och vilja göra samma sorts musik hela livet, vad säger det om den musikern som person?

  36. #96
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av synthetic Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    då hade vi sluppit lyssna på andra skiten som gör ok musik men ofta faller på kass sång.
    Det håller jag förvisso med om
    Idealiskt så skulle de finnas två parallela utvecklingar av Depeche hehe
    Man skulle klonat gubbarna!

  37. #97
    paperboycalle
    paperboycalle är inte uppkopplad
    paperboycalles avatar
    Veteran
    Jag gillar all albumen fram till -91 Violator är bäst. Kommer ihåg första gången jag hörde basen på world in my eyes... fy fan va grym den e!
    Gillar även alla tolvorna. Det är fanimiej bara intressanta mixar. (Möjoligtvis är extended versionen av Set Me Free lite trist) People are people, Master and Servant och Behind the wheel-mixarna e så sjukt grymma, och Split mix på Never Let me Down (min första CD-maxi (1989)... helt jäkla suveränt.

    Men min absoluta favorit är nog Photogenic
    Älskar såklart Photographic också, alltså när jag var 13 o på semester så lyssnade jag endast på denna i en vecka, (spolade tillbaks freestylen alltså...)

    (efter violator blev det tyvärr för mycket grunge... inte bra...)

  38. #98
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    World in my eyes-singeln! Tre utmärkta låtar på samma skiva.

    World in my eyes
    Sea of sin
    Happiest Girl

  39. #99
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    World in my eyes-singeln! Tre utmärkta låtar på samma skiva.

    World in my eyes
    Sea of sin
    Happiest Girl
    Yeah! Fan va gött.. Äntligen någon som gillar min absoluta favorit med DM.
    World in My Eyes.

  40. #100
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har gillat olika DM skivor i olika perioder, vissa skivor gillade jag inte alls först, men sedan blev de favoriter. Exempelvis SOFAD.
    Violator tycker jag är en av de mest perfekta skivor som någonsin gjorts, och den är på ngt sätt större än allat annat de gjort, som helhet.
    Har känslan, låtarna och någon slags mystik. Halo och Clean och Waiting for the night, med Dave på droger och Martin på väg ner i en avgrund. Alan som allra bäst. Ren magi.
    I samma klass som Smashing Pumpkins "Siamese Dreams" Som ju ofta blir utnämd till den alternativa rockens nummer ett.

    Vad jag inte förstår är hur vissa vill att ett band skall låta likadant i 30år.. som musiker är det för mig ofattbart att man skulle kunna och vilja göra samma sorts musik hela livet, vad säger det om den musikern som person?
    Siamese dream? Njaä eller? Gammal tråd. Men inte tycker jag att den är alternativa rockens nummer ett. Då är altrocken inte så värst bra.
    Och då har jag pysslat med altrock hela mitt liv på ett eller annat sätt.

  41. #101
    Claes
    Claes är inte uppkopplad
    Claess avatar
    Veteran
    [Flamebait]
    Just can't get enough!
    [/Flamebait]

    Jo - allvarligt talat, så ÄR den bra, även om det som är mest PK bland DM-fans är att den är kass...
    För mig är DM syntpop - inget annat, så deras nyare prylar är inte riktigt min påse. Då finns det andra som är bättre på den biten.
    I tidernas begynnelse gillade jag dock Human League bättre än DM (och gör fortfarande) - ännu mer helgerån, eller...?

  42. #102
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Tämligen genomlyssnad själv och Siamese Dreams och iofs även Melloncollie ligger högst upp för mig iaf
    Men då räknar jag tex Nirvana som grunge, inte alt rock.

  43. #103
    Ringflower
    Ringflower är inte uppkopplad
    Ringflowers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Claes Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    [Flamebait]
    Just can't get enough!
    [/Flamebait]

    Jo - allvarligt talat, så ÄR den bra, även om det som är mest PK bland DM-fans är att den är kass...
    För mig är DM syntpop - inget annat, så deras nyare prylar är inte riktigt min påse. Då finns det andra som är bättre på den biten.
    I tidernas begynnelse gillade jag dock Human League bättre än DM (och gör fortfarande) - ännu mer helgerån, eller...?
    Och med deras nyare prylar menar du typ vad de gjort de senaste 25 åren och att riktiga Depeche Mode för dig är vad de gjorde första tio åren eller?

  44. #104
    AlexKex
    AlexKex är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    The Void fick inlägg 101

  45. #105
    deadbeats avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Yeah! Fan va gött.. Äntligen någon som gillar min absoluta favorit med DM.
    World in My Eyes.
    Jag skrev ungefär exakt de orden när någon hade den goda smaken att lägga ut World in My Eyes i mitt fb-flöde härom dagen

  46. #106
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av AlexKex Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    The Void fick inlägg 101
    Grymt!!

  47. #107
    Ringflower
    Ringflower är inte uppkopplad
    Ringflowers avatar
    Veteran
    Utan rangordning:

    Dangerous
    The things you said
    Stripped
    World in my eyes
    NLMDA

  48. #108
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    World in my eyes
    Everything Counts
    Blasphemous rumours
    Shake the disease
    Never let me down again
    Stripped
    Nothing's impossible
    The darkest star

    Det finns fler. Jag kan inte välja..

  49. #109
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Shake the disease
    Lie to me
    Waiting for the night
    Sun and the rainfall
    Its no good
    Dream on
    But not tonight
    Barrel of a gun
    I feel you
    Master and servant
    Blasphemous rumours
    Photographic (some bizarre)
    Leave in silence
    Black celebration

    Och mååånga fler

  50. #110
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av deadbeat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag skrev ungefär exakt de orden när någon hade den goda smaken att lägga ut World in My Eyes i mitt fb-flöde härom dagen
    Har till och med hört att av en jag känner att det är en av dom mest meningslösa låtarna depeche gjort.
    Så olika kan det vara. Jag får i princip rysningar varenda gång introt går igång. För att inte tala om när trummorna börjar gå.

  51. #111
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag gillar The sun and the rain fall samt Shake the disease.
    Fem år senare gäller det fortfarande!

  52. #112
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Den är grym

  53. #113
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    World in my eyes-singeln! Tre utmärkta låtar på samma skiva.

    World in my eyes
    Sea of sin
    Happiest Girl
    Kan ju bara hålla med.

  54. #114
    Ringflower
    Ringflower är inte uppkopplad
    Ringflowers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    World in my eyes-singeln! Tre utmärkta låtar på samma skiva.

    World in my eyes
    Sea of sin
    Happiest Girl
    Att man inte bytte Sweetest perfection och Blue Dress med Sea of Sin, Happiest Girl och Dangerous tycker jag är underligt.
    Då hade Violator varit ett ännu bättre mästerverk

  55. #115
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Dangerous är fantastisk.
    Innehåller för övrigt ett av de coolaste syntljuden som någonsin gjorts

  56. #116
    Ringflower
    Ringflower är inte uppkopplad
    Ringflowers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dangerous är fantastisk.
    Innehåller för övrigt ett av de coolaste syntljuden som någonsin gjorts
    Du menar "en tons basen" 18 sekunder in i låten som blir bassequenser slingan


    https://youtu.be/n1ZPE0iR0Hc

  57. #117
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Nope. Menar ljudet i bridgen, låter digitalt, synclavier eller liknande nästan.
    0:56,57 etc

  58. #118
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    But not tonight
    World in my eyes
    Shake th disease

    Ordning egal ������

  59. #119
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Nodisco. Inget annat kommer nära.

  60. #120
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Jag har en Depeche Mode-bootleg med den grymma "Faith healer" på. Det är nästan min favvo...

Liknande ämnen

  1. Favoriter bland gratispluggarna?
    Av Helix i forum Övrig mjukvara
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-16, 12:16
  2. Gratis AU, lista era favoriter
    Av hammer i forum Övrig mjukvara
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-09, 19:21
  3. Dags för FM
    Av saddox i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2004-03-10, 07:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •