Resultat 1 till 38 av 38

Ämne: Drömgitarr

  1. #1
    toandfro

    Drömgitarr

    Vilken är er drömgitarr?


    (Steve - vi vet redan din )

  2. #2
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran
    Nähä

    Kan väl erkänna att jag är lite Torsk på Tom Anderson Grand Am, har aldrig haft någon men de är ju så fiiiiinnnaa (som de säger på östermalm)


  3. #3
    lasselus avatar
    Redaktör
    Drömgitarr och drömgitarr...det skulle vara kul att ha en Variax Acoustic...

  4. #4
    toandfro
    Okej det kanske är lite svårt att bara säga EN gitarr...men någon gammal schysst Gibson Les Paul i någon snygg finish vore ju inte helt fy skam.

  5. #5
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Jag är dålig på gitarrer, men denna verkar skön:


  6. #6
    toandfro
    Hehe...den låter säkert lika bra/verklig som pianoljudet på en juno-synth

  7. #7
    william_atom
    Fender Telecaster, träfärgad. Den finns säker i en miljon varianter och årgångar, men det skiter jag i. Ingen är så snygg med en så klassisk gura som Graham Coxon.

  8. #8
    lasselus avatar
    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av toandfro
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hehe...den låter säkert lika bra/verklig som pianoljudet på en juno-synth
    Den låter faktiskt rätt ok...om man använder den rätt...

  9. #9
    tublenco
    tublenco är inte uppkopplad
    tublencos avatar
    Veteran
    VG är ju kalas! (för oss som inte kan spela)
    Gjorde en lite musik till några polare som gjorde en dokumentär där det skulle vara lite 70s groove i introt. Den hamnde även på VGs sida:
    http://vg.clubcubase.net/mp3/Seka.mp3
    ------------------------------------------------
    VG can be heard in this extract from film documentary "Desperately Seeking Seka" due for release during fall 2002. Muted Fifths and Wah Wah plus a bit of Heavy Chords, Heavy 1-5-8 and Smooth found their way into this cool, sixties theme.
    --------------------------------------------------
    Inget mästerverk direkt, hehe - men det var kul att göra.

    Hur som helst så har jag min redan dröm gitarr. En Maton Mastersounds. Ingen dyr grej men jag tycker den är kanon snygg:



    Fast en Variax vore kul att ha. Även en Tele.

  10. #10
    lasselus avatar
    Redaktör
    Cool...en tvåsträngad bas också...är det D.A.D-pojkens eller har han inspirerat dig?

  11. #11
    toandfro
    Graham Coxon är en grymt underskattad gitarrist!

    Jag fattar inte poängen med ett programm som VG...hur kan det låta bra? Å andra sidan kryllar det av gitarrister så det är väl bara att gå ut på gatan och haffa någon om man behöver lite gitarr på sina låtar?

  12. #12
    toandfro
    Okej nu ska jag inte döma ett programm jag varken testat eller ver något om men jag antar att det är samplingar som man arbetar med?

  13. #13
    oberg
    Uppe i Älvdalen finns en musikaffär där det står en Hagström Super Swede som de säger aldrig har lämnat butiken. Den drömmer jag om ibland.

  14. #14
    tublenco
    tublenco är inte uppkopplad
    tublencos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av lasselu
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Cool...en tvåsträngad bas också...är det D.A.D-pojkens eller har han inspirerat dig?
    Det är faktiskt hans bas. Är väl egentligen själv bassist i grunden men eftersom vi båda då spelar bas så fick jag skaffa en gtr. Därav min Maton.
    Lite svårt att konkurrera med min vanliga Fender bas mot hans absurda basar:
    http://www.leftybass.com/spbasses.htm

  15. #15
    Butterfly
    Butterfly är inte uppkopplad

    Senior
    Spelade en gång på en custom-made Ibanez på Musikbörsen i malmö med curved maple i halsen. Har aldrig i mitt liv spelat på nått så ljuveligt. Ett av mitt livs största misstag att inte köpa den...

  16. #16
    oberg
    @Tublenco: Är det möjligen en Hohner Stringperformer som Opel-basen står lutad mot (underst) eller sviker mina trötta ögon mig? Är den något att ha? Jag köpte en för ett tag sedan men har inte fått fart på den ännu.

  17. #17
    lasselus avatar
    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av tublenco
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite svårt att konkurrera med min vanliga Fender bas mot hans absurda basar:
    http://www.leftybass.com/spbasses.htm
    Fan va cool...tack för länken!

    Raketen är ju en klassiker men oliven hade jag inte sett förut...helt otrolig...

  18. #18
    tublenco
    tublenco är inte uppkopplad
    tublencos avatar
    Veteran
    oberg vet faktiskt inte vad det är för Hohner grunka - den var i studion vi var i. Provade tyvärr aldrig den.
    lasselu: olivbasen är underbar. Han funderade på att ha ett stort cocktail glas på scenen som han kunde ha som bas ställ, hehe. Funderade även på att bygga en sån där "trälstock" som bas. Sån man har huvudet och händerna i. Hade varit fantastiskt.

  19. #19
    lasselus avatar
    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av tublenco
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    lasselu: olivbasen är underbar. Han funderade på att ha ett stort cocktail glas på scenen som han kunde ha som bas ställ, hehe. Funderade även på att bygga en sån där "trälstock" som bas. Sån man har huvudet och händerna i. Hade varit fantastiskt.

  20. #20
    Superdigital
    En Gretsch White Falcon. Det är min dröm...

  21. #21
    toandfro
    Robert Smith har en va?

  22. #22
    Superdigital
    Det har han säkert, fast har poserade ganska flitigt med en Gibson ES335 också. (En röd...) Jag har nog aldrig sett honom med en White Falcon. Men Martin L Gore, Dave Stewart och Brian Setzer har i alla fall! Då KAN det ju inte vara en dålig gitarr!

  23. #23
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Ladies and gentlemen; Mr Martin L Gore!

  24. #24
    Superdigital
    Mmm... Visst är det en najs gitarr?

  25. #25
    knicked
    Ares custom är de enda gitarrerna, tro mig jag har prövat de flesta. Byggs av Robert Sahrling i Motala. Han har gjort sin lärlings period på Valley Arts Steve!!!

  26. #26
    Superdigital
    Bild? Låter spännade?

  27. #27
    lasselus avatar
    Redaktör
    En blå Gibson ES-335...vore inte dumt...snygg är den...

  28. #28
    malignatius
    Fender Mustang, 60 talare. Helst i sunburst.

  29. #29
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran
    Funderar på att bygga en egen gura med Warmoth delar, satans fina delar. Valley arts halsar kommer från Warmoth, dessutom kan man köpa VA halsar direkt från dem

    Då jag ej gillar floyds så vill jag ha fast stall (stratatyp), Ocxh så vill jag ha en hals av birdsmaple lönn. Har aldrig sett en Custom pro med de specarna, så att bygga själv är nog enda vägen tilllycka

  30. #30
    imported_Lemon

  31. #31
    nag-nag-nag
    http://electricguitar.50megs.com/707home.htm

    finns i en basvariant också - vetefan hur de låter - men snygga som satan är dom

  32. #32
    lasselus avatar
    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av nag-nag-nag
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    http://electricguitar.50megs.com/707home.htm

    finns i en basvariant också - vetefan hur de låter - men snygga som satan är dom
    Om du vill höra hur gitarren låter så används den på ZZ Top:s album Afterburner...hörs bäst i låten Planet of women...

  33. #33
    nag-nag-nag
    Citat Ursprungligen postat av lasselu
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om du vill höra hur gitarren låter så används den på ZZ Top:s album Afterburner...hörs bäst i låten Planet of women...

    man tackar!!! - vevar upp vinylspelaren på en gång

  34. #34
    Stelfan
    drömgitarr.. det måste nog bli en Taylor 912CE. Jag har bestämt mig att jag ska äga en sådan någon gång i mitt liv.. om jag så ska sälja min kropp på gatan

  35. #35
    toandfro
    Stelfan - Skönt att du återupplivar gamla gitarrtrådar...det snackas ju inte allt för mycket gitarr på forumet nu för tiden!

  36. #36
    J3000
    En White Falcon vore mysigt Är inte så insatt i guror även fast jag spelar själv, men en Gibson Studio vore ju inte helt fel, en vinröd jäkel. Dock är stämskruvarna fula som stryk som dom byts fort isåfall hehe

    Men en vacker dag ska jag bygga en egen har jag bestämt.

  37. #37
    basshole
    håller med superdigital, en White Falcon vore svettigt! men en G6120SSUGR Brian Setzer vore väl inte kattspy heller!
    annars håller jag gibson Sg custom högt. vit, tre humbuckers.. bra grejer!

  38. #38
    toandfro
    Med vibrola tremolo?

Liknande ämnen

  1. Bygg din egen drömgitarr!
    Av toandfro i forum Stränginstrument
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-09-25, 20:07
  2. Drömgitarr/ Drömbas?
    Av imported_Jonaz i forum Stränginstrument
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2003-05-26, 23:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •