Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: MT4 eller AMT8

  1. #1
    imported_Kaiser Franz

    MT4 eller AMT8

    Hallå, sitter här och funderar på vilket midiinterface jag skall satsa på. Har på ålderns höst införskaffat Logic express till min G4 för att återuppta ungdomens synder.
    Den nuvarande riggen består av ett m-audio fw410, en yamaha s90 och några moduler. Känner att det av praktiska skäl (överblickbarhet, flexibilitet) hade varit skönt att skaffa ett renodlat midiinterface. Valet står väl närmast mellan ett mt4 och ett begagnat amt8. Det lutar väl åt det sistnämnda, men man undrar ju om det är att ta i lite... Behöver man verkligen alla de där portarna? Kan det uppstå konflikter mellan firewire och usb? Och vad händer när man faller till föga och köper den där G5:an med usb 2.0 - är man bakåtkompatibel då? Nån som har några synpunkter på detta?

  2. #2
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Behöver man verkligen alla de där portarna?
    Det kan du nog bara svara på själv. Själv har jag två, eftersom jag avskyr midi-thru kedjor...

    Med dagens beg priser hade jag definitivt skaffat AMT8, då klarar man sej ett tag. Finns inget värre än att växa ur saker. Tror inte MT4 stöder AMT heller?

    USB/Firewire och USB2.0 ska inte vara några som helst problem (men vad vet jag, fast i PC-land...)

  3. #3
    imported_Kaiser Franz
    Näe, precis - midi thru blir lätt råddigt... Känns ju som överblickbarheten blir bättre med amt8:an. Får nog bli en sådan då. Tack för snabbt svar - känns ju alltid bra att få lite hjälp över kanten!

  4. #4
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jepp, AMT8 är klockrent, kööööp!

  5. #5
    monsito
    eller skaffa ett Opcode Studio 4 för en 5 hundring beggat. Är supertajt!!

Liknande ämnen

  1. RME fireface 400 eller Motu Traveller?? Eller annat bra
    Av jsunswe i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-04-09, 11:24
  2. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-02-03, 12:29
  3. logic eller min dator...eller allt knasar
    Av gazt i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2008-01-17, 20:27
  4. Svar: 54
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 09:21
  5. Emagic AMT8... bra/dålig?
    Av Demokid i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-11-22, 13:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •