Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Fixa krashat Logic-dokument?!

  1. #1
    pledge

    Fixa krashat Logic-dokument?!

    Har ett Logic Express-dokument som krashade efter tvångsavslutning, och nu inte vill öppnas alls. Logic avslutas bara när jag försöker öppna det igen. Några tips?!

  2. #2
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Stuffa dokumentet och maila det till Emagic så får de fixa "header och footer" i det. Tror jag. Så kan iaf Propellerhead göra om Reason-dokument spökar (kunde hända i tidigare versioner / med filer gjorda i tidigare versioner).

  3. #3
    Martin Pettersson
    Martin Pettersson är inte uppkopplad
    Martin Petterssons avatar
    Veteran
    Ett tips är att lyfta bort alla plug-ins och mjukvaruinstrument ur plug-in mappen, starta Logic och försöka öppna låten. Ibland kraschar vissa plug-ins. Om du får upp låten efter det så kan du avsluta Logic (utan att spara) och sedan lyfta in ett plug-in i taget, starta Logic och låten tills. Gör om denna procedur tills dess att låten kraschar igen, då vet du vilket plug-in som orsakar kraschen.

    Ibland är det så......ibland inte......testa i alla fall.

  4. #4
    Peth
    Peth är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Starta logic och sedan trycker du på en gång ned ctrl-tangenten och välj att starta utan core audio, öppna det krånglande dokumentet och spara en kopia av det, kanske funkar, vem vet?

  5. #5
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Martin: Det där känns väldigt Macigt... (I remember MacOS 6... 7... 8... 9...)... starta utan tillägg, håll ned mellanslagstangenten... etc etc... good ol' days.

  6. #6
    pledge
    Tack för alla tips! Det finns ingen som vill ta emot dokumentet på mail och se det öppnas korrekt? Kanske kan ni spara om det åt mig, please? =)

  7. #7
    Martin Pettersson
    Martin Pettersson är inte uppkopplad
    Martin Petterssons avatar
    Veteran
    Jag kan ta emot det och testa (imorgon tidigast då jag befinner mig på landet och kör via mobil just nu).

    Maila mig på martin (snabela) easedrop.com

Liknande ämnen

  1. Kan man fixa DX7-sliders?
    Av bmeeks i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-21, 16:46
  2. Fixa U-20
    Av bollman i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-11, 23:59
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-06, 10:13
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-14, 00:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •