Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: "Death In June"

  1. #1
    elektronen

    "Death In June"

    Hej,

    Såg en recension på MusikTorget.se just för denna grupp. Blev förvånad, eftersom jag trodde att det var en nazistgrupp, men det är det nog inte. Dock skulle jag vilja veta om någon vet var jag kan hitta mer information.

    Länk till recensionen: recensionen av Death In June platta

  2. #2
    krank
    krank är inte uppkopplad

    Veteran
    Nazistgrupp och nazistgrupp. Det är väl en tolkningsfråga. Bandet själv brukar väl varken säga bu eller bä när det kommer på tal. Douglas har väl lite kontroversiella åsikter om det mesta, och dom har ju rört sig med en del nazistinfluerad symbolik (bl a totenkopf'en) men det har ju å andra sidan t o m Kiss gjort

    Det är lite dåligt med bra Death in june sidor på nätet. Tror den bästa är:
    http://brainwashed.com/dij/menu.html

    Den officiella (tror jag) som inte har så mycket matnyttigt på sig:
    http://www.deathinjune.net/

    Har du inte hört dem förrut så finns det bättre skivor än "But, what ends..." att kolla upp. Mina personliga favoriter är "Operation hummingbird" och "Rose clouds of holocaust".

  3. #3
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    ojdå.. den där skivan har inte jag sett tidigare..

    Mer info.. kolla deras hemsida.. som krank säger så står det nog inte så mycket där (har jag för mig). Vad för typ av info är du ute efter? Jag vet väl en del om gruppen.. ett par polare snackar en hel del om dom (de vet nog allt om gruppen tror ja ).. sen så har jag sett dom live + har ett par av deras plattor. Det är iaf precis som det står där, inte en nazistgrupp. Han gör helt enkelt en massa bra musik (men väldigt skum!) och har råkat samarbeta med folk som man kanske inte bör samarbeta med.

  4. #4
    elektronen
    Ja, jag kollade på deras hemsida, eftersom jag hittade adressen på recensionen hemsida, dock som sagt fans det inte så mycket. Hittade även en intervju av någon svensk tidning, där huvudmannen för gruppen uttalade sig. Han är gay, med i vissa antinazist föreningar och tycker det är synd att folk skulle förknippa de med nazister. Detta skulle vara på grund av att de ibland spelade med ett annat band, som var en del åt nazisthållet.

    Dock tycker jag att det är starkt av sidan att publicera detta, eftersom många sidor skulle nog tveka för att inte få ett dåligt rykte eller så. De lovar ju att alla får lägga till sina recensioner och de håller vad de lovar.

    Hur som helst så skall jag sätta mig in lite i musiken. Skall kolla upp lite andra plattor! Allting kul att lyssna på något annorlunda och uppleva något nytt. Tack för alla åsikter!

  5. #5
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Jag rekommenderar deras album "nada!" .. ganska svårlyssnat i början som det mesta från dom.. men den är helt klart min favorit av de jag hört.

  6. #6
    twinkie
    twinkie är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än

  7. #7
    elektronen
    Tacl för intervjun. Det ger ju en bild av gruppen som är i alla fall positiv i alla fall!

Liknande ämnen

  1. "Sång"-pålägg till "electro"-låt
    Av saddox i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-02, 14:58
  2. "Cubase VST 4,7" till "Logic Pro 6"
    Av Grandpianoguy i forum Logic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-24, 13:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •