Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: M-Audio Mobile Pre

  1. #1
    Jee

    M-Audio Mobile Pre

    Hej, har införskaffat mig M-Audio's Mobile Pre och den fungerar alldelles utmärkt på alla sätt utom ett sätt, och det är när jag kopplar in ngt på line-ingången (ex akustisk gitarr med inbyggt micsystem). Line-ingången brusar/brummar då och det hörs på inspelningen.

    Det lustiga är: Rör jag vid enheten (ljudkortet) eller tillexempel något annat som är inkopplat till Mobile Pre-enheten (ingånen på gitarren tex) så försvinner bruset/brummet. Men det är svårt att spela gura och samtidigt hålla ett finger på ngn kontakt i kedjan =)

    Någon som vet något om detta?

    Tack på förhand! / Jee

  2. #2
    imported_Rodde
    Det kan var jord fel eller nåt som inte är jordat
    Koppla ur allt, sedan kopplar du in en sak i taget med gitarren i kopplad.
    Tills du hittar det som orsakar brummet.

  3. #3
    Jee
    Aha, jag förstår. Tack för tipset. En undring som dök upp nu dock var ju... att ljudkortet får ju sin strömförsörjning från dator genom USB-porten, kan det då vara datorn som har ngt jordfel? Det är en Ibook G4 som sitter i en förlängninssladd (som jag trodde var jordad...). Sen har jag inte mer inkopplat.

    Datorn > MobilePre > Gitarren

  4. #4
    Jag sitter också på en iBook G4 fast med Tascams US-122 (som också får strömmen av USB-porten).Det är inga jordproblem här iallafall.

    David

  5. #5
    imported_Rodde
    Jag antar att du m- audio mellan datorn och gitarren ?
    Kan vara där eller så kan det vara gitarren som orsakar det prova att vrida på dig åt olika håll å se ifall det slutar, så är det med min fender strata.
    Prova.

    Rodde

  6. #6
    Jee
    Ja, jag får prova lite varianter, tack!

    =)

  7. #7
    Jee
    Ljudet försvinner när jag pluggar ur själva strömförsörjningen till datorn och istället kör på batterierna. Pratade med M-Audio och dom undrade om ljudet försvann om;

    "if you use a ground lift (3 to 2 prong power adaptor) on the power supply of the laptop does the issue continue?"

    Är det ngn sorts jordnings-adapter?

Liknande ämnen

  1. Audio på VHS.
    Av Electroboy i forum Inspelning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-02, 02:13
  2. CD Audio
    Av berusad i forum Övrig mjukvara
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-20, 15:10
  3. Cubasis Mobile
    Av Volantiz i forum Allmänt om musik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-03-14, 22:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •