Resultat 1 till 55 av 55

Ämne: Hartmann Neuron ägare?

  1. #1
    deleted user

    ..

    ..
    Senast redigerat av deleted user den 2015-10-20 klockan 23:12.

  2. #2
    amino
    amino är inte uppkopplad
    aminos avatar
    Veteran
    Det har säkerligen bara sålts ett fåtal Neuroner i Sverige. Du får nog leta en del för att hitta fler köpare. Däremot tror jag många med mig hade uppskattat en liten recension av den...

  3. #3
    drdreas
    Jag tycker allt verkar bra som står om den på papper men designen är verkligen "jag vill vara ovanlig och cool" gillar mer wavestation eller gammla roland synthars design.
    Synthar ska se tuffa och konservativa ut...tycker jag...

  4. #4
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Det som är lite humor är en bild som cirkulerade om innanmätet.
    Där kunde man se ett ATX-kort (moderkort till PC) under skalet
    Allt är givetvis specialskrivet och inget windows i bakgrunden men lite B såg det ut eftersom den kostar typ 50-60k här.

    Ta en titt:

    http://www.stucki.com/krhen/download...n/01190001.jpg

  5. #5
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Tja, den såg inte så "tuff" ut inuti måste jag säga, efter en liten titt...

  6. #6
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Håller med drdreas fullt ut. Syntar skall se tidlösa ut, kolla bara på en Roland D-20. Så snygg. Jag är inte ironisk nu, jag tycker verkligen att den är snygg. Fast sedan är det ju något magiskt med svindyra och udda syntar. Vad vore livet utan Con Brio, Prism, Neuron och andra magiska manicker? Må vara att Neuron kostar en femtedel av de andra monstren (och då inte ens omräknat till dagens penningvärde), men ändå. Om 10 år köper jag en begagnad Neuron.

  7. #7
    lasselus avatar
    Redaktör
    Du är nog tämligen ensam...

  8. #8
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Neurons ultrasnygga design utklassar, utskåpar, utmanövrerar plastig 80-talsdesign a'la D-20 direkt. D-20, tidlös? Är Volvo 343 också tidlös? Salomon-ryggsäckar? Inte i min bok. Angående innehållet så känner jag att priset är befogat om det ligger mycket utveckling bakom produkten. Kan man trolla fram en magnifik synt ur enkel PC-hårdvara så kan man ta betalt också - och jag ser inga fel i det. Sedan har vi ju diskuterat Neuron-priset innan och jag har för mig mitt ställningstagande var att jag förstod det höga priset, eftersom det är en lösning för att snabbt kunna plocka tillbaka lite av den enorma förlust ett sånt här projekt med all säkerhet dras med under utvecklingstiden. Det kanske räckte med att sälja 200 st Neuron för att man skulle gå plus. Och det är väl ungefär så många som gjorts / sålts skulle jag gissa, så killarna kanske har råd att köpa mjölk i alla fall... :-)

  9. #9
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Vi är så olika, PF. Jag behöver inte prova nya saker hela tiden för att ha kul. Fastnar jag för något så gillar jag det även 10 år senare. Tycker jag itne om en grej när den är ny så är det föga troligt att jag kommer att gilla den om tio år. Med få undantag.

    Det där med att ha billiga komponenter i en dyr pryl är ju väl beprövat. Vill minnas att jag läst att en Oberheim Matrix-12 har en ganska enkel och billigt "motor" i grunden men att den är anpassad. Samma VCO/VCF och grejer satt i betydligt billigare maskiner som bara lät budget. Nu får jag säkert stryk av någon Matrix-12-ägare.

  10. #10
    amino
    amino är inte uppkopplad
    aminos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vill minnas att jag läst att en Oberheim Matrix-12 har en ganska enkel och billigt "motor" i grunden men att den är anpassad. Samma VCO/VCF och grejer satt i betydligt billigare maskiner som bara lät budget. Nu får jag säkert stryk av någon Matrix-12-ägare.
    Nej, det klarar du nog dig ifrån eftersom jag har sagt det många gånger. Men vad jag har velat säga med det är att köper man en Matrix-12/Xpander för att bara göra vanliga polyfoniska VCO-VCF-VCA-ljud så är man...tja...korkad. Då kan den låta rätt billig.

    För att priset skall kunna motiveras bör man definitivt utnyttja de enorma modulationsmöjligheterna med t ex flera LFO:er, envelopes och tracking generatorer, alla genomtänkta inställningar i "modulerna", den lysande rösthanteringen och alla roliga filtertyper. Och lite till.
    Det är lååångt ifrån "var mans synth".

  11. #11
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    precis.. å tänk sedan på neurons modulationsmöjligheter.. man blir ju sjösjuk bara av tanken

    Länk till mitt lilla test av denna synt: http://www.99musik.com/forum/showthr...ghlight=neuron

    Tyvärr så vart de av med den ganska snabbt.. så jag hann inte försöka sätta mig in mer i programmerandet av den.

  12. #12
    amino
    amino är inte uppkopplad
    aminos avatar
    Veteran
    När det gäller mina kommentarer om grundljudet i Xpander/Matrix-12 (och troligen många andras med samma åsikt som jag) så måste det naturligtvis sättas i relation till vad man har för preferenser och vad man jämför med. Xpander kom 1984 och jag tycker den har ett väldigt bra grundljud om man jämför med andra analoga synthar som släpptes runt den tidpunkten, även om t ex MKS-80 och MemoryMoog låter bättre. Med tanke på att den kostar som den gör kunde man ju hoppas att den också i grunden lät lika bra som dessa eller som en Prophet-5, 4-Voice etc, men det tycker jag inte den gör.

    Om Neuron verkligen låter eget och kan helt unika saker så återstår det bara och se om folk är villiga att betala för det. Jag är ganska övertygad om att syntesformerna som Neuron använder sig av kommer att vara betydligt billigare och lättillgängligare om några år.

  13. #13
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan man trolla fram en magnifik synt ur enkel PC-hårdvara så kan man ta betalt också - och jag ser inga fel
    Självklart, men lite B är det med ett PC moderkort i synthen....tycker i alla fall jag

  14. #14
    Helix
    Helix är inte uppkopplad
    Helixs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Haplo
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Självklart, men lite B är det med ett PC moderkort i synthen....tycker i alla fall jag
    Jo, det ser verkligen pissluffigt ut. Den hårdvaran kostar väl 3000kr max..

  15. #15
    lasselus avatar
    Redaktör
    Världens dyraste hårdvaru-nyckel...

  16. #16
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Vore det inte ännu mer B om de istället valde att utveckla ett eget moderkort i det fallet? Mycket högre priser.. chansen att få det lika bra är minimal.. väldigt mycket längre utvecklingstid.. och antagligen så skulle inte prestandan bli bättre. PC-hårdvara är väldigt billigt just pga masstillverkningen.. att utnyttja det tycker jag är helt rätt av dom. Det kanske skulle va lite "coolare" med eget moderkort, egenutvecklat lagringssystem, hemlagade grafikkretsar och egen design på DA-omvandlare.. men jag tycker det är bättre att de la ner tiden på att utveckla mjukvaran istället. Det är alltså mjukvaran och kopplingen till interfacet som är det speciella med synten.

  17. #17
    Helix
    Helix är inte uppkopplad
    Helixs avatar
    Veteran
    Om de nu ska ha ett PC moderkort så borde de iallafall ha en skärmkontakt så att man kan ha lite bättre översikt. Det kan ju inte vara så svårt att få ett ISA grafikkort att funka..

    Men det är ändå fult att de har riktigt risiga datordelar i den och säljer den så dyrt.. Pentium 3, SD ram och ett riisigt moderkort..

  18. #18
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Det som jag tycker är riktigt trist är inte att det sitter ett vanligt moderkort inuti, utan att dom har en helt vanlig j-a pissfläkt till CPU´n. I en Synth!!! . Nää konstruktionen håller inte måttet för en maskin som kostar så pass mycket, att dom har använt vanliga komponenter stör mig inte ett dugg men den är inte ens ljudisolerad, kom igen nu. :hmmm:

  19. #19
    Helix
    Helix är inte uppkopplad
    Helixs avatar
    Veteran
    Men det är en Pentium 3 processor som sitter i och de är väldigt kalla så det behövs inte någon jättekraftig fläkt.. De kunde dock satsat på en större kylfläns och större fläkt..

  20. #20
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Ja eller helt enkelt något som är tyst, den kanske inte ens går på höga varv, men dom kunde gått ha plöjt ner ett par ynka kronor till på konstruktionen.

  21. #21
    drdreas
    För mig är denna synth som en Kia om vi ska snacka bilar.
    Ovanlig helt enkelt men efter ett par år....
    Rolands gamla rena design är mer lik en jaguar, den är modern och känns modern efter tjugo, trettio eller fyrio år.
    Nä men smaken är som baken, det är väl tur de så att nån köper den där neuron saken.

  22. #22
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Om vi lämnar politiska tankar där hän angående JAS-projeket så kan vi ju konstatera att den maskinen också innehåller ganska gamla komponenter. Till en början lär det vart bestyckat med 386- och 486-processorer. De nyare modellerna lär ha PowerPC-processorer. Är JAS skit för det? Och en Minimoog! Herre gud. Gamla kondensatorer och transistorer! Ba såååå ute lixom!

    Hade ni accepterat Neuron bättre om den kostat 100000:-, haft sämre prestanda fast med egna hårdvarulösningar? Eller 150000:- med egna lösningar och lite bättre prestanda fast å andra sidan inte uppgraderingsbar på ett ekonomiskt försvarbart sätt?

  23. #23
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Det är som om ni avskyr människor också bara för att de är så enkla konstruktioner, har ju knappt uppdaterats alls på flera hundra år... att kunna programmera fram något ur en enkel krets är inget annat än ren och skär konst. Och att se en människa födas - det är för stort för att ens beskrivas.

  24. #24
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Jag sa iallafall ingenting om gamla komponenter, det ända jag har anmärkt på är kvaliteten på den, och det ser ut att vara ganska så dåliga komponenter hur man än vrider och vänder på den. det behövde inte ens vara dyrt att få bättre kvalite på den, säg en ca 1000-2000 till (max). På en synth som kostar så pass mycket som en neuron så måste iallafall en grundnivå uppnås så att den kan hålla ett par år precis som en minimoog eller liknande, Jag är beredd att satsa ett par tusen på att Neuron inte kommer att hålla i 30 år till.
    Sedan att programvaran var dyr att utveckla eller så det bestrider jag inte, och synth upplevelsen som sådan kan säkert vara alldeles underbar, Jag gnäller inte ens om priset heller egentligen, skulle faktiskt kunna vara dyrare utan att stör mig, det som stör mig är bara dålig kvalite.

  25. #25
    drdreas
    Jag tror att dom fokuserat för mycket på mjukvaran istället för att fixa till alla knobbar mm, undrar hur mångra buggar det finns i den...
    Nä det är ju trotts allt den första av sitt slag så lite fel får den väl ha egentligen.

  26. #26
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Jag tycker storheten i projektet är att dom vågade använda pcdelar, det är ju som uppfattat som lite "opassande" i den prisklassen, men tycker man att idéerna och synthesen är värd de pengar den kostar så tror jag inte att innanmätet spelar nån roll.


    Det är ju lite som att äta varmkorv man lider inte så länge man inte vet.....

  27. #27
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Bara för tydlighetens skull, skiter i om det sitter pcdelar i, det kunde ha varit bättre kvalite på pcdelarna bara, plus fläktar, låda, och lite annat såsom kontrollers osv. Nu ska jag sluta tjata om det

  28. #28
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    PF´s resonemang om människor begriper jag inte alls, men det var säkert bra. Ärligt talat... finns det någon elektronisk apparat av idag som kommer att användas om 30 år? För enkelhetens skull så begränsar vi oss till musikelektronik. En JV-1080? Näe. En Korg Triton Super DeLux Med Extra Allt? Näe. Reason? Näe. Neuron? Näe. Men jag är nog ändå benägen att tro att ruggigt dyr hårdvara har längre livslängd (för användande) än billig. Med risk för att åka på stryk ännu en gång i denna tråd... en Waveterm var apdyr på sin tid. Jämför den med vad en motsvarande manick skulle kosta idag. Den skulle rymmas i en handdator. En Waveterm är ännu idag attraktiv eftersom den är specialicerad på en sak även om den förmodligen innehöll myckat av en dator från samma tid innehöll.

  29. #29
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    dual: jag håller med om att de borde lagt ner lite mer på bra delar.. det skriver jag mer om i min lilla review som jag länkade till

  30. #30
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    El do Para: Nu är ju 30 år väldigt lång tid, så det är svårt att sia säkert om framtiden, men jag kommer säkerligen ha kvar en 1080. Mjukvaran är det svårt att sia om, men kanske köper man en gammal G5 2 x 2,2 ghz för en kopp kaffe och kör Reason 4.5 med, en version där programmet hade fått exakt allt man ville ha och lite till och därmed var färdigutvecklat (precis som lillebror / gamlefar ReBirth är idag t ex). Men mest kommer jag nog spela piano i alla fall... ;-) Ytterligare trettio år efter det så föreligger dock viss risk att jag gått över till att spela harpa.

  31. #31
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Harpa är ett koolt instrument. Jag har alltid fascinerats av dem. Det är inte många instrument som ser så dramatiska ut som just harpa. Och så har harplirare en intressant spelstil, de liksom lutar hela instrumentet och rockar loss när de spelar.

    Det kommer alltid finnas entusiaster som tar fram sin gamla G5 ur liksäcken i garderoben och kör sitt primitiva Gigapiano, Pulsar och allt vad det nu heter, precis som det idag finns folk som använder C64 till musik. Jag betraktar dock dessa personer som, om inte udda så i alla fall som goa entusiaster (precis som dagens analogstofiler). För om 30 år kommer mjukvaran vara ganska rejält mer utvecklad än idag.

    Jag har ärligt talat svårt att sätta mig in i hur datorer, mjukvara och hårdvara (inklusive syntar) kommer att se ut om 30 år. Vi får starta en ny tråd om detta tycker jag.

  32. #32
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Tycker fortfarande att det är B (bara för att reta upp folk).

    Skämtåsido så hade man kunnat göra en hel del saker för att det i alla fall ska "verka/se" bättre ut. Ex. om dom inte använder parallelporten så ta bort den. Sätt byglar eller vad som helst om det behövs för själva uppstarten.
    Fixa lite bättre kvalité på komponenterna. Finns massor med passiva lösningar för kylning etc.
    Det hade man kunnat kräva tycker jag när prylen kostar 60 loppor.
    Men men, är väl för sniken/petig

  33. #33
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Kan hålla med.

  34. #34
    deleted user
    ..
    Senast redigerat av deleted user den 2015-10-20 klockan 23:12.

  35. #35
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Skitsnygg demolåt. Jag fattade för att det var du själv som gjort den. I så fall skulle jag vilja höra mer av din musik.

  36. #36
    Helix
    Helix är inte uppkopplad
    Helixs avatar
    Veteran
    En sak som jag stör mig på rejält är att den har en hårddisk som verkar komma från något risigt kinesiskt företag.. Det är dessutom en ATA hårddisk så den håller väl bara i ett par år.. Ok om det var en SCSI hårddisk från en bra tillverkare..

    Jag tror ändå att min DX-7 kommer att hålla mycket, mycket längre än Neuronen..

  37. #37
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skitsnygg demolåt. Jag fattade för att det var du själv som gjort den. I så fall skulle jag vilja höra mer av din musik.
    Tackar och bockar. Tyvärr är det inte precis den här typen av musik som jag gör i vanliga fall, just nu jobbar jag på ett projekt som eventuellt blir skiv aktuell under sommaren eller hösten samt en live show i norge i form av en utomhus konsert, men det återstår att se vad det blir av det .. Kostar ju en del att ha fyrverkerier och laser och dyl, sponsorer är svårt att hitta när man inte har ett känt artist namn.

  38. #38
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Fyrverkerier och laser..? Är det du som är Jean Michel Jarre? Bensinbomber funkar alltid och är billiga - runt en tia litern för 98 oktan.

  39. #39
    deleted user
    ..
    Senast redigerat av deleted user den 2015-10-20 klockan 23:13.

  40. #40
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Do the Neutron dance! Hur många stannade kvar i de svenska rävarnas / nävarnas glädje tros!

    Jag har bara skummat, och trådgrävt, men jag har kvar en 1080... i uppdaterad och förbättrad form... gånger två. :-)

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2022-03-08 kl. 17.21.59.png 
Visningar:	33 
Storlek:	762,6 KB 
Id:	105745

  41. #41
    AutumEmbrace
    AutumEmbrace är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Do the Neutron dance! Hur många stannade kvar i de svenska rävarnas / nävarnas glädje tros!

    Jag har bara skummat, och trådgrävt, men jag har kvar en 1080... i uppdaterad och förbättrad form... gånger två. :-)

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2022-03-08 kl. 17.21.59.png 
Visningar:	33 
Storlek:	762,6 KB 
Id:	105745
    En vän till mig har en.

  42. #42
    musicman
    musicman är inte uppkopplad
    musicmans avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fyrverkerier och laser..? Är det du som är Jean Michel Jarre? Bensinbomber funkar alltid och är billiga - runt en tia litern för 98 oktan.
    Det var på den gamla goda tiden det...

  43. #43
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Do the Neutron dance! Hur många stannade kvar i de svenska rävarnas / nävarnas glädje tros!

    Jag har bara skummat, och trådgrävt, men jag har kvar en 1080... i uppdaterad och förbättrad form... gånger två. :-)

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2022-03-08 kl. 17.21.59.png 
Visningar:	33 
Storlek:	762,6 KB 
Id:	105745
    En av de ytterst få maskiner jag inte haft och fortfarande är ganska nyfiken på.

  44. #44
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Det var väl ett gäng som köpte minivarianten också, i form av en USB-controller som styrde någon slags plugin? Hamnade alla i skokartonger på vindarna & sedermera återvinningen?

  45. #45
    Socker
    Socker är inte uppkopplad
    Sockers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det var väl ett gäng som köpte minivarianten också, i form av en USB-controller som styrde någon slags plugin? Hamnade alla i skokartonger på vindarna & sedermera återvinningen?
    Jag har en sån liggande…sorgligt oanvänd, men har en vag plan om att köpa en begagnad pc igen. Den låter fantastiskt bra och triggar verkligen en att utforska nya sorters ljud.

  46. #46
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Socker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har en sån liggande…sorgligt oanvänd, men har en vag plan om att köpa en begagnad pc igen. Den låter fantastiskt bra och triggar verkligen en att utforska nya sorters ljud.
    Den fungerar på "hyfsat" modern Intel Mac också. Fungerar på en Mac Pro 2010 och 10.8.5, men förmodligen lite senare grejer också.
    MAn behöver inte ha USB controllern heller, även om det blir lite roligare med den men annars är det alltså freeware numera.

    http://www.neuronsynth.com/html/Home.html

    Det "enda" som skiljer pluggen mot hårdvarusynthen är surroundmöjligheter om jag inte minns helt fel.

  47. #47
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Intressant FC! Inget liv i den under Reason 11 som värd dock!

  48. #48
    holy
    holy är inte uppkopplad

    Senior
    Haha vilken grej, hade ingen aning om den här lilla usb-controllern. Synten är ju otroligt snygg, svårt att säga om den här lever upp till det...

  49. #49
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den fungerar på "hyfsat" modern Intel Mac också. Fungerar på en Mac Pro 2010 och 10.8.5, men förmodligen lite senare grejer också.
    MAn behöver inte ha USB controllern heller, även om det blir lite roligare med den men annars är det alltså freeware numera.

    http://www.neuronsynth.com/html/Home.html

    Det "enda" som skiljer pluggen mot hårdvarusynthen är surroundmöjligheter om jag inte minns helt fel.
    Var det du som köpte min controller?

  50. #50
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Är det någon som sitter på en Neuron och funderar på sälj så kan jag erbjuda 1 liter t-sprit, 1 paket spagetti (1 kg) samt en förpackning med tolv (12!!!) rullar toapapper.

  51. #51
    mush
    mush är uppkopplad nu
    mushs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var det du som köpte min controller?
    Nej, han köpte min.

  52. #52
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mush Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, han köpte min.
    Och Socker köpte min första som jag köpte rätt dyrt från JAM!

  53. #53
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Intressant FC! Inget liv i den under Reason 11 som värd dock!
    Det är 32bits plugin så man måste både ha ett macOS och DAW som stödjer det.
    Tror det är mest safe att köra 10.8.5.
    Jag skall kolla hur jag kör den på 10.8.5 men förmodligen både i Logic 9 och man startar i 32bit läge, samt med VST to RTAS wrapper i Pro Tools HD 10.
    Senast redigerat av Firechild den 2022-03-10 klockan 07:41.

  54. #54
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    De försökte sig på att fixa koden och uppdatera pluggen. Även Audio Damage-gänget var inblandad. Men koden var för mycket spaghetti så Stephan la ned det. Synd. Det är en cool synth.

  55. #55
    musicman
    musicman är inte uppkopplad
    musicmans avatar
    Senior
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Hartmann Neuron.jpg 
Visningar:	12 
Storlek:	1,16 MB 
Id:	105760
    Är det en gammal 486:a inuti??

Liknande ämnen

  1. Hartmann Neuron VS
    Av j antoni i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 334
    Senaste inlägg: 2023-12-13, 19:43
  2. Hartmann Neuron Service och Tillbehör
    Av Roberth i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 22:21
  3. Hartmann Neuron, release i december?
    Av PF i forum Allmänt om musik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-12-06, 00:11
  4. Hoppsan - Hartmann Neuron.
    Av lasselu i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2004-04-16, 21:15
  5. Hartmann Neuron
    Av Volantiz i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-04-03, 16:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •