Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Sysex

  1. #1
    Mautana

    Sysex

    Hej alla glada!

    Sitter här med min cs2x och stött på problem! Frsöker nämligen föra över lite sysex filer!

    Jag använder mig av bome's SendSX 1.21 under win XP
    Förbindelsen mellan kablaget fungerar och den säger att den har överfört sysex, men vart gömmer dom sig i synthen efter att man överför dem?

    Tacksamm för svar! :kaaaka!:

    //Mautana

  2. #2
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Hej där!

    På de vanliga minnesplatserna, om det är en hel bank ljud du överfört. Se till att Protect är OFF i synten osv. Jag tror det finns lite info även på www.yamahasynth.com i ämnet. Och mer ljud, om inte annat.

  3. #3
    Mautana
    Citat Ursprungligen postat av PF
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hej där!

    På de vanliga minnesplatserna, om det är en hel bank ljud du överfört. Se till att Protect är OFF i synten osv. Jag tror det finns lite info även på www.yamahasynth.com i ämnet. Och mer ljud, om inte annat.
    Söker och söker men kan ej finna någe om protect, och vanliga minnesplatserna? finns ca 128 XG banker eller hur man ska säga det, ska jag gå igenom alla för att hitta? :S Verkar lite skumt =)

    Är preotect någe som finns på min synth i huvud taget?

    //Mautana

  4. #4
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    :hmmm:

    Tips: läs manualen; Köp en från Yamaha Scandinavia om du inte har.
    Tips: quote:a inte meddelanden rakt ovanför, besvara dem bara i så fall.

  5. #5
    Mautana
    Ja nått måste man alltid lära sig

    Ska strax lägga mig, tar mig en läsare i handboken då, även fast jag inte kunde hitta nått om Protect, tidigare.

    Ingen annan som vet nån lite mer djupgående guide? eller nånting som kan få mig att begripa dessa hi tech saker =)

    //Mautana

  6. #6
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    finns ca 128 XG banker eller hur man ska säga det
    Mina minnen från CS1x säger mej att du är i fel "mode", XG-bankerna går inte att vare sej skriva över eller spara. Misstänker att det är performanceljud du har som sysex...

  7. #7
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jag har skrivit en del generella sysexbasics (det är ungefär samma på alla syntar) på min hemsida, på engelska, kolla den om du vill - klicka på mitt namn så dyker en liten länkmeny upp.

  8. #8
    Mautana
    Sådära! Nu har jag fått tilld et ena och det andra kanske man kan säga!

    Ett problem kvar bara, när jag laddar upp sysex filerna så kan jag spela en av dem jag laddat upp, och när jag försöker röra mig framåt bland rösterna och sedan tbx så är rösten borta, måste man spara dom själv eller någe?

    //Mautana

  9. #9
    Mautana
    Men, nån måste veta vad som blir fel, alltså när jag överför singel röster så ligger dom kvar emdans jag spelar, och bankerna har jag fått att stanna..

  10. #10
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Har du testat att spara dem? Som du själv föreslog förut. Att skicka över en "röst" kanske jämställs med att editera en "röst", och då måste man spara den för att ha kvar den.

  11. #11
    Mautana
    tack för det ni hjälpt mig med men nu har jag en till fråga =)

    Borde vara lite lättare att svara på, jag har laddat hem en sysex fil i zip format, och i den finns en readme och en till som förhoppningsvis ska vara sysex filen.

    Filen är döpt till "Transpansion SoundBank by DJ Manne.all" jag reagerade lite på att den hette .all och har försökt döpa om den till syx, zip och allt möjligt för att försöka hitta nått i den. (Utan lycka...)

    Är det nått specielt program man ska använda? Använder för nuvarande mig av Sonar 3.0

    Filen kan ni hitta på ( http://cs1x.hypermart.net/patch.html ) filen högst upp...

    Snälla hjälp mig (är nämligen stort fan av hans musik)

    //Mautana

  12. #12
    GlobalMotion
    Ett tips skaffa editorn Tune-up då blir cs2x mycket roligare. Dessutom finns det massa färdiga ljud om du nu inte vill göra dina egna.

  13. #13
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    .all är Cubase VST's filformat.

  14. #14
    Mautana
    Ok, nu äre så att jag inte har Cubase, har endast Sonar... Kan man någe annat sätta få in .all filer?

    //Mautana

  15. #15
    Mautana
    Nån borde veta?

  16. #16
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Gå till en polare som har Cubase? Finns något svenskt Cubase-forum?

  17. #17
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Mautana: I all välmening; 99musik är inte först och främst ett nybörjarforum.
    Dessa frågor kommer upp med jämna mellanrum och vi skulle behöva en FAQ, men tyvärr finns inte så mycket tid för sådant - allt här sker ju ideellt.

    Jag tror faktiskt den info jag skrivit på www.bitley.com kan vara en liten vägledning. .ALL-filer kan bara Cubase hantera så ladda hem rena sysex-filer i stället, som du kan skicka över med programmet du nämnde inledningsvis.

    Det är inte som att ingen här kan, snarare tvärt om...

Liknande ämnen

  1. Sysex genom mpc
    Av fsm i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-08, 07:35
  2. BCR 2000 och sysex
    Av manneokoko i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-06, 11:49
  3. Juno-1/2 sysex?
    Av toandfro i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-10-13, 18:33
  4. DX-7 Sysex
    Av toandfro i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2004-03-12, 13:26
  5. SysEx programvara
    Av Victor i forum Övrig mjukvara
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-02-07, 09:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •