Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 2 3 4 5 6
Resultat 301 till 334 av 334

Ämne: Jag mötte Lassie...

my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Meh.. har ett skrivmaskin-skrivet svar från Neal Peart

Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Veteran
    Jag har Lars Villius autograf!!!!!!

dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Jag har kvar gamla emails från Bob Moog, Don Buchla och John Simonton. Om jag nu bara kunde komma ihåg vilken arkivdisk de ligger på....

jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    Många fina stories här, men eftersom jag nu är Vän Av Ordning, så måste jag poängtera att en äkta "Lassie" inte innebär direkt möte med en kändis, utan om mer långsökta kopplingar. Ju långsöktare desto bättre. Så om ni istället druckit champagne med nån vars kusin har en kompis vars exflickväns syssling ätit sushi med Jarre, ja, vore det nåt!
    Detta!

Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    Detta!
    Indeed.

Läser den här tråden för att få stories a' la "min systers mans kusin bor granne med Kicki Danielsson". Inte "Jag mötte en kändis". Det sistnämnda roar mig inte nämnvärt, men det förstnämnda kan göra min dag om det är tillräckligt långsökt.

Kanske splitta upp till två trådar? "Jag mötte Lassie" och "Jag mötte en kändis".

hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad

Vintage
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    Detta!
    Nja... jag tycker även första eller andra (hyfsat närståendes) persons mer eller mindre absurda oplanerade möten är lika underhållande. Alltför långsökt blir mer som blaj IMHO.

Ursprunget till Expressen-kolumnen: "För att få inspiration till sin krönika frågade Petter Karlsson vilka fåniga kändismeriter alla i sällskapet hade. Den bästa handlade om en släktings hund som hade parat sig med filmhunden Lassie, det vill säga en av de hundar som spelade Lassie i tv-serien och på film. Då Ainbusk Singers samtidigt hade en hit med sången "Jag mötte Lassie" var grunden till krönikan och läsarspalten född."

KRiS
    KRiS är inte uppkopplad
    KRiSs avatar
    Veteran
    Har några med liknande tema (metal)

Träffade en kusin till en från entombed som sa att han satt inne på hemlig info om bandets framtid var precis innan all cirkus.

En snubbe i skolan flyttade till Norge och blev sångare i ett mellanstort blackmetall band.

Frugan gick i samma skola som Dead (rip) från Mayhem, några år efter dock.

Killen i skivdisken på mega sa att han minsann kände han i Bathory.

Och den längsta en bekants brorsas kompis kollegas kund (rip) har uppträtt med slash

Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av KRiS Visa inlägg
    en bekants brorsas kompis kollegas kund (rip) har uppträtt med slash
    Nu snackar vi!

Albedo
    Albedo är uppkopplad nu
    Albedos avatar
    Veteran
    Dåvarande flickväns kompis syster hade varit i London och träffat tre norska killar där som sa att dom skulle bli stora popstjärnor.
    Sure, tänkte vi.
    Hon hade med sig en singel hon fått av dom som vi lyssnade på, Take on me hette låten.

machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    Dåvarande flickväns kompis syster hade varit i London och träffat tre norska killar där som sa att dom skulle bli stora popstjärnor.
    Sure, tänkte vi.
    Hon hade med sig en singel hon fått av dom som vi lyssnade på, Take on me hette låten.
    Den med blå-vitt omslag, proddad av Mansfield?

Skön Lassie!

skrotis
    skrotis är inte uppkopplad
    skrotiss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Jag köpte en synth av Christer i S.P.O.C.K. utan att veta vem det var.

Min syrras ex brorsa spelade i Melody Club. Han dock aldrig träffa varesig exet eller brorsan.

Den mest långsökta är nog ändå att prinsessan Christina har däckat i våran bil. Lite oklart hur hon hamnade där men det hade med farsans jobb att göra.

Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av skrotis Visa inlägg
    Jag köpte en synth av Christer i S.P.O.C.K. utan att veta vem det var.
    Jag pratade med Matte Modin (från Dark Funeral, Sportlov, etc) om Sportlov utan att koppla att det var han, allt eftersom en kompis bodde i deras uthyrningsdel.

machinepop
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    Jag pratade med Matte Modin (från Dark Funeral, Sportlov, etc) om Sportlov utan att koppla att det var han, allt eftersom en kompis bodde i deras uthyrningsdel.
    Jaag hämtade en Jupiter 4 hos Johnny Essing i Bob Hund utan att fatta att det var han. Glad att jag inte pratade om bandet (som jag faktiskt lyssnat på tidigare samma kväll). Jupiter 4an bor nu hos den där tuffa kändisen i Paper, han med alla syntarna.

Hjorten
    Hjortens avatar
    Administrator
    Matte påpekade ganska snabbt att det var han som var trummis i Sportlov. Då kopplade jag att Modin på dörren var just den Modin.

machinepop
    machinepops avatar
    Administrator
    Matte påpekade ganska snabbt att det var han som var trummis i Sportlov. Då kopplade jag att Modin på dörren var just den Modin.
    Försöker du få mig att känna mig dum nu, eftersom det stod Essing på dörren?

Hjorten
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    Försöker du få mig att känna mig dum nu, eftersom det stod Essing på dörren?
    Nädå! Jag har verkligen ingen koll på bob hund så jag skulle totalmissat det.

machinepop
    machinepops avatar
    Administrator
    Nädå! Jag har verkligen ingen koll på bob hund så jag skulle totalmissat det.
    Nu påmindes jag om när ett gammalt ex frågade en prao-elev i skivbutik om Ebba Grön och den här stackaren letade på G tills exet insåg och sa till.

Det kunde ju stå ”B. Hund” på dörren.

hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad

Vintage
    Runt 1990 såg en f.d. kollega Mic Michaeli testa keyboards på Estrad - iklädd solglasögon, keps och lösskägg

KRiS
    KRiS är inte uppkopplad
    KRiSs avatar
    Veteran
    Runt 1990 såg en f.d. kollega Mic Michaeli testa keyboards på Estrad - iklädd solglasögon, keps och lösskägg
    Haha lösskägg
    Appropå skägg så brukade Gustav Fridolin / MP gå till samma öppna förskola som jag 2012 tror jag det var, hade passande nog skaffat sig ett helskägg till ledigheten för att vara lite hemligare, tror det var han allafall, sa aldrig vad han hette

Albedo
    Albedo är uppkopplad nu
    Albedos avatar
    Veteran
    Snacka om hybris att maskera sig så där. Jag skulle iallafall ändå inte veta vem det var.

Albedo
    Albedo är uppkopplad nu
    Albedos avatar
    Veteran
    Apropå dansbands Z i en annan tråd:

Min morbror har varit trummis i Svänzons från Sundsvall.

outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage

Jag mötte Lazzie (i Zundzvall)

Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran

Jag köpte en Alesis Wedge från en i dansbandet Carlzons.

Marlowes
    Marlowes är uppkopplad nu
    Marlowess avatar
    Senior
    Magnus Arwidson (i Contrazt) bjöd mig på rom&cola i Köpenhamn en gång på 90-talet.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Contrazt

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Contrazt.jpg 
Visningar:	10 
Storlek:	44,4 KB 
Id:	86541

outshape
    outshapes avatar
    Vintage
    Owe Thörnqvist fyller 90 år idag. Jag har sett honom då och då genom studiofönstret in till min granne när jag byggt drones under vintern.

https://www.facebook.com/owethornqvi...4568004563029/

jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Haha! Kul med Owe!

tangent dream
    tangent dream är inte uppkopplad
    tangent dreams avatar
    Senior
    Det hände mycket i mitt musikliv 1989, bla fick jag ärva Yngve Malmstens gamla Isbjörnspäls av Tone Norum genom våran gemensamma manager Olle Höglöf(RIP) som hade kontor på Odengatan. Olle var en nestor i sthlmsmusikliv under senare delen av 80-talet, inte bara manager till allt fr obskyra hårdrocksband fr typ Lidingö till DaYeene, dessutom rent allmän konsert arr, ansvarig för Hardrock café, ägare till den beryktade "klubben" i hammarbyhamnen som det hette då.

rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Helt sjukt coolt att Owe Thörnqvist, mannen som tog rocken till Sverige, fortfarande är aktiv. Brorsan höll på att få göra en video med honom i fjol och kompisen Libbe gjorde en barnbok med honom. Försenat grattis göbbe!

Vänta skall det vara en Lassie också? ok jag fick se en bild där han sitter och fikar med min bror. Det räknas.

Min polare lånade ut sin 909a till jeff mills. Ville få den signad som keff mills. Blev tyvärr inte så. Signad jeff mills.

outshape
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Superdigital Visa inlägg
    I går besökte jag Musikbörsen i Växjö igår. Där stod en Jupiter 8, och det är klart att man måste ratta en sådan lite om man får chansen. En mycket trevlig maskin. Skicket var ok, men några av patchbank knapparna var lite tjuriga. Kom inte ens in i 7:an. Inget midi dock. Prislapp: 20 000, vilket jag tycker är lite väl. Kan man inte få en med midi för den pengen?

Nu till jag mötte Lassie grejen. Vem hade ägt detta exemplar av Jupiter 8 tidigare? Jo, Lustans Lakejer! Det är väl lite kultbonus?

God fredag på er!

/P
    Står den kvar? Jag kan tänka mig att lägga 20 000 för en Jupiter 8, även om jag inte är lika stort fan av Lustans Lakejer som många andra här på 99:an. Dock producerade jag en ny version av Diamanter till deras Best of för en 15 år sedan. Kinde var i min studio och spelade in sången på nytt. Senaste åren har jag inte träffat honom och vår kontakt är mest att jag får försäljningsrapporter varje år om den skivan, utskrivet och hemskickat i lådan. Det där sista är väl nääästan en Jag mötte Lassie?

jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    Det där sista är väl nääästan en Jag mötte Lassie?
    Jag proddade Lassie?

pepelogu
    pepelogu är inte uppkopplad
    pepelogus avatar
    Veteran
    Sitter nu och producerar en nyskriven syntlåt av Ricky Wilde. Mannen som skrev Kim Wildes stora hits så som Cambodia och Kids in America.
    Fick stems av honom och gissa vem som lagt körerna?

Just det, Kim Wilde!

diaper
    diaper är inte uppkopplad

Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    Jag har nästan svarat i telefon när Alice Timander ringde fel och sökte Sylvia Vrethammars syster.
    Den här får för lite kärlek! Svårslagen i och med det där [I]nästan[I] och att det inte var Sylvia Wrethammar utan hennes syster som söktes. Så underbart långsökt.

slirak
    slirak är inte uppkopplad

Veteran
    Citat Ursprungligen postat av diaper Visa inlägg
    Den här får för lite kärlek! Svårslagen i och med det där [I]nästan[I] och att det inte var Sylvia Wrethammar utan hennes syster som söktes. Så underbart långsökt.
    Jag håller med, jag behöver all kärlek jag kan få, för att lindra min bitterhet över att jag lät kollega Stina ta samtalet! Hon var fullständigt star-struck efteråt och vem skulle inte varit det?

(Det fanns f.ö. gott om Lassies på det jobbet. Eller vad sägs om Ernst Brunners fru, David Shutricks syrra, Robert Wells webbdesigner och en man vars frus syster var gift med Lennart Ekdahl?)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •